home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  25# SuperDepor - Når krisen kradser..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..  (Læst 35224 gange)
whale
Gæst
 
Sv: 17# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #45: 04 Aug 2010, 22:08 »

Tillykke og held og lykke i Europa. Opstemt
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 17# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #46: 05 Aug 2010, 00:25 »

Flot update og jeg kan lide din enkle stil (:
Det eneste jeg savner i sådan en sæsonafslutningsupd ate, er måske et SS af dine største profiler og andet godt, som du vil mindes denne sæson for. Synes du skriver godt, men der mangler noget indlevelse fra læserens side. Min mening.
Men ellers bare klø på (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 17# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #47: 05 Aug 2010, 10:40 »

Flot update og jeg kan lide din enkle stil (:
Det eneste jeg savner i sådan en sæsonafslutningsupd ate, er måske et SS af dine største profiler og andet godt, som du vil mindes denne sæson for. Synes du skriver godt, men der mangler noget indlevelse fra læserens side. Min mening.
Men ellers bare klø på (:

Tak for den uddybende kommentar. Angående SS og profiler er det noget jeg godt kan gøre lidt mere ud af. Grundet min nuværende flytning er tiden ikke alt for god, og derfor har updatesne måske været en smule ensformede. Dog vil jeg forsøge at gøre lidt ekstra ud på det i den kommende update forud for transferperioden Smiley
Omkring indlevelse, kan du så uddybe hvad det er du savner, altså mere konkret? Smiley Blot så jeg er sikker på jeg forstår dig korrekt ? Smiley

Tillykke og held og lykke i Europa. Opstemt
Det er godt klaret! Tillykke med "billetten" til Europa League Smiley

Tak begge to Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 17# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #48: 06 Aug 2010, 16:25 »



| Tilbageblik |




Denne sæson har overstrålet alt hvad jeg havde forventet. Ikke alene lykkedes det os at ende højere end ventet - vi formåede tilmed at sikre os billet til Europa. Som nævnt i forrige update, så har den primære grund dertil været det høje niveau flere spillere har vist gennem sæsonen.

Som manager har jeg selvfølgelig mine egne favoritter. Samtidig må jeg finde mig i, at hos en klub i vores situation, så varer kontrakter ikke evigt. Spillerudskiftninge n er stor, og selv de bedste spillere denne sæson kan være fortid om to sæsoner. Den ene grund kan være mine egne og klubbens ambitioner, den anden kan være storklubbernes jagt efter mine spillere.

Den første af klubbens profiler denne sæson er netop udsat for det sidste. Yago blev hentet til klubben i sommers, og han har gennem sæsonen bidt sig mere og mere fast som startende spiller på venstrekanten. Ikke alene har han været kreativ på kanten, han har tilmed assisteret og scoret i fin stil, og derfor har han om nogen udviklet sig til en nøglefigur på holdet. Hele 8 mål og 8 assists er det blevet til over 29 kampe, hvilket i mine øjne har været intet mindre end fantastisk hans unge alder taget i betragtning. Storklubberne lader til at stå i kø efter at hente ham, og det vil blive spændende at følge, hvorvidt vi kan beholde ham eller ej.

Holdets næste profil finder vi ligeledes på midtbanen. Sergio har været holdets kaptajn i denne sæson, og selvom nogle var mistroiske med det valg, så har han gennem sæsonen vist, at han er den helt rigtige frontfigur på holdet. Med sin enorme rutine og sit direkte og kontante spil er han hjertet i det defensive på holdet. Sammen med Camacho har han dannet en super defensiv duo i denne sæson, og trods mange mål imod os, så har han og Camacho spillet en flot sæson. Offensivt har han tilmed budt på 7 scoringer.

Helt i front blomstrede vi for alvor i sidste sæson. Anderledes har det været i denne sæson, hvor målene i flere perioder i den grad har manglet. Dog har Ruben Castro formået at vise rigtig god form, og trods det kun blev til 11 mål i 32 kampe, så har han gjort en rigtig flot figur oppe foran, hvor han har været med i det meste. Han kan meget muligt se frem til en ny konkurrent til næste sæson, hvor Kepa formentlig vil være fortid.

I forsvaret blev Miguel Torres hevet ind som det nye stjerneskud. Sammenlignet med sine konkurrenter i den defensive kæde, så er han personen med klart det bedste CV. Derfor havde jeg da også store forventninger til ham forud for sæsonen, og jeg må indrømme at han har indløst mine forventninger til fulde. Han har i den grad været sikker defensivt og samtidig har han været god frem af banen. Hans få fejl har givet de urutinerede kræfter mere ro, og det har været med til at give os denne fantastiske sæson.

Årets profil er dog ingen af de ovennævnte. Alle har de gjort det fabelagtigt, men én spiller har overgået dem alle. Juan Rodriguez har været spilleren de alle har kunne holde sig til i denne sæson. Holdets spillestil lægger stor vægt på offensiven og det flydende, kreative spil på denne banehalvdel, og i netop den strategi, er Rodriguez manden med dirigentstokken. Han har endnu engang formået at holde et super højt niveau over en hel sæson, og med sit væld af assists og sine mål har han om nogen været manden bag vores flotte sæson.

Set over hele linjen har store dele af truppen spillet op til sit bedste, og der var derfor mange at vælge imellem som profilerne på holdet. Dog har der også været enkelte spillere der er faldet igennem, og blandt dem vil der formentlig blive renset ud til næste sæson.


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

whale
Gæst
 
Sv: 18# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #49: 06 Aug 2010, 16:36 »

Fedt med et indblik i truppen.  Smiley Jeg kan godt lide dit sprog og glæder mig allerede til næste opdatering. Peace
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 18# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #50: 10 Aug 2010, 15:35 »



| Spillertransfers |

Når man rykker fra Liga adelante til Liga BBVA er transferperioden nem. Ikke alene er spillerne glade, og få af dem burde endnu være gode nok til de helt store klubber. Købsobjekter er der masser af grundet holdets niveau, og mange af de kommende spillere burde endda være til at købe for få penge.

Nu, når så holdet er endt på en plads med europæisk kvalifikation, så er situationen en ganske anden. Stadig er spillerne glade, men grundet den store positive overraskelse sæsonen igennem, så jagter storklubberne nu i endnu større stil holdets spillere. Samtidig er de spillere, der nu skal købes, formentlig langt dyrere - i hvert fald i nogle tilfælde.

Endnu engang har vi formået at komme flot gennem et transfervindue. Mange spillere har skiftet hænder, og værd at bemærke er, at beløbene har haft en stor spændevidde. Karaktererne af købene var også meget forskellige. Nogle spillere ville jeg bare have, andre spillere blev i stedet fundet og købt billigt - såkaldte scoops i mine øjne.

Først var fokus dog på at få ryddet ud i skuffelserne. Allerede på transfervinduets første dag skiftede Pernia, Laure og Guaita til henholdsvis Sporting Gijon, Villarreal og Bolton. Førstnævnte havde været en enorm skuffelse året igennem, mens Laure mente sig for god til holdet - trods sin bænkplads bag Miguel Torres. Sidstnævnte var ikke fornøjet med den sparsomme spilletid, og dermed blev også han skippet videre.

Disse tre spillere var dog ikke de eneste der blev sorteret fra. På midtbanen kom også den helt store tur, hvor Sarmiento, Pérez og Gracián alle forlod klubben, Sarmiento dog kun på en lejeaftale. Alle tre skuffede i sidste sæson, især sidstnævnte, hvorfor det også forekom mig som en stor overraskelse, da det lykkedes at sælge ham til den dobbelte værdi, af hvad jeg selv havde givet for ham året forinden.
Alle tre blev de slægtet på af Kepa, der ligeledes blev sorteret fra efter en forfærdelig sæson. 3 mål i 27 kampe var alt for lidt, også selvom kun 11 af dem var fra start.


Salg:

Dette års spillerindkøb løb op i 8 spillere, hvoraf blot den ene er tiltænkt ungdomsholdet.
Holdets første tre afskaffelser blev erstattet af Jacobo i målet og Pedro Lopez på højreback. Begge spillere er efter min mening bedre spillere, og tilmed billigere end det vi fik for de andre. Som erstatning for Pernia blev Asier Del Horno hentet ind allerede i vinterpausen, og derfor var ingen erstatning nødvendig her.


På midtbanen blev vinduets to klart største handler lavet. Som erstatning for Miguel Perez blev selveste Pedro Leon hentet ind for svimlende 55 mio. Han er derfor udset som en nøglespiller fremover, og med ham på holdkortet, behøver vi næppe nye stjerner på denne position i mange år fremover. På den defensive midtbane blev Javi Garcia hentet ind. Efter min mening kandiderer Garcia til udnævnelsen som Spaniens bedste defensive midtbanespiller, i hvert fald er han med i kapløbet. Overgangssummen på hele 80 mio. bliver dog ikke betalt på en gang men over 24 måneder. Han skal dermed aflaste Camacho og især Sergio på den centrale midtbane, mens Juan Rodriguez rykkes frem offensivt. På netop den offensive midtbane-position vil han dog få hård konkurrence i den kommende sæson. Chilenske Matias Fernandez er nemlig blevet hentet ind som sæsonens scoop, idet han skifter fra Sporting Lissabon for blot 6,25 mio. DKK. Dermed begynder midtbanen at ligne en kæde værdig til toppen af Liga BBVA.

Allerforrest har holdet også modtaget to forstærkninger. Billigst og med tanke på bredden er Riki blevet hentet tilbage fra Italien og AC Milan. Ingen spilletid resulterede i kontraktudløb, og her var Riki meget glad for at kunne vende tilbage. Som forstærkning og som nyt førstevalg er ecuadorianske Felipe Caicedo hentet til fra City for beskedne 20 mio. DKK.

Indkøb:

Dermed ligner holdet et mere slagkraftigt mandskab end i mange år, og helt sikkert det stærkeste under min regeringstid. Den kommende sæson bliver spændende at følge, og jeg håber meget, at vi igen i år kan spille med om de europæiske pladser.

Coming Up: Trupgennemgang

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

whale
Gæst
 
Sv: 19# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #51: 10 Aug 2010, 15:45 »

Vildt køb af Matigol! Glæder mig til at se, hvad du får ud af ham. Opstemt
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #52: 10 Aug 2010, 16:46 »

Vildt køb af Matigol! Glæder mig til at se, hvad du får ud af ham. Opstemt

Ja er også selv ganske godt tilfreds. Han er en af mine favoritter i spillet, så nu håber jeg da, at han viser formen Smiley Men er nu også meget glad for Pedro Leon og Javi Garcia, men til prisen er Matigol selvfølgelig den bedste spiller Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 19# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #53: 10 Aug 2010, 17:11 »

Dejligt at se, at du holder bloggen i et så højt niveau men samtidigt enkelt. Dejlig læsning!
og mht. mit tidligere indlæg fik du gjort det godt med "Tilbageblik"'s updaten (:
Glæder mig til at høre mere (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #54: 11 Aug 2010, 16:00 »



| United States of America |

Silly Season betyder masser af handler, men kun få fodboldsmæssige glæder på banen. Den store succes med Deportivo de seneste to år har gjort, at jeg nu føler mig klar til også at tiltræde som landstræner ved siden at mit job i Deportivo.

At finde det rigtige landshold er altid sværere end som så, og derfor er man ofte nødt til at tage imod hvad man kan få. Dette var om noget situationen for mig. Ingen europæiske nationer af interesse var til rådighed, og derfor rettede jeg i stedet blikket mod de andre dele af verden. Min interesse udenfor Europa var størst i Sydamerika, mens også USA, Mexico og de største afrikanske fodboldnationer også ville kunne fange min interesse.

VM blev spillet sidste sommer, og derfor var det ikke højtid for trænerfyringer, men en enkelt turnering fandt der dog sted. Den amerikanske Gold Cup løb af stablen, og her samledes nordamerikanske, mellemamerikanske og sydamerikanske nationer. Mange nationer ønskede at vinde, men naturligvis kunne de ikke alle lykkes med dette. Af de nationer der skuffede og deraf fyrede deres managere var Uruguay og USA.

Begge nationer fangede min interesse, og trods nationernes store forskellighed, så fandt jeg dog begge nationer yderst interessante når nu ikke jeg kunne få job i Europa.
Jeg sendte derfor fluks min ansøgning til begge forbund, og håbede så at mit sparsomme CV fra Deportivo ville være nok til at sende mig i managersædet et af sæderne.


Selvom jeg fandt begge nationer spændende, så var jeg nok egentlig mest tændt på Uruguay, grundet deres store stjerner og talenter på nogle positioner. Jeg var dog indstillet på, at den nationer der først kom med en positiv udmelding, hvis altså nogen af dem gjorde, ville blive den jeg ville takke ja til.

Her var USA hurtigst, og jeg var derfor ikke sen om at takke ja til tilbuddet. Dermed er jeg nu manager for både Deportivo og USA, og jeg får derfor masser at se til i den kommende sæson. Dog er det således, at USA kun har venskabskampe i kalenderen det første halve til hele år, så nu må vi se hvor spændende det bliver.


Coming Up: Trupgennemgang

« Seneste Redigering: 15 Aug 2010, 10:49 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #55: 11 Aug 2010, 17:10 »

Spændende drejning i bloggen. Tror USA bliver en stor udfordring specielt, hvis du ikke har valgt den amerikanske liga med. Men held og lykke da (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #56: 14 Aug 2010, 20:18 »

Hey fellas..

Så er update-pausen snart færdig.. Jeg regner med nye updates imorgen Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #57: 14 Aug 2010, 20:36 »

hedder det ikke "United States of America" i stedet for "United Nations of America"?
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #58: 15 Aug 2010, 10:48 »

hedder det ikke "United States of America" i stedet for "United Nations of America"?

Jo, selvfølgelig gør det da det Wink Sikke en brøler. Tak for bemærkningen Tunge
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #59: 15 Aug 2010, 13:07 »

så lidt Peace
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010