home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  25# SuperDepor - Når krisen kradser..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..  (Læst 35225 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #60: 15 Aug 2010, 19:46 »



| Truppens mål og form |

Efter sidste sæson stod det klart, at vi havde leveret en overraskende god sæson. At skulle spille europæisk i denne sæson er en stor udfordring, ikke mindst når det kun er én sæson siden at vi rykkede op i den bedste række.
Det hurtige avancement har også i den grad udstillet klubbens manglende størrelse og økonomi. Sammenlignet med tidligere tiders gæld, så er klubben selvfølgelig i fin stand nu, men sammenlignet med de rivaliserende klubber, så råder vi kun over få midler.


Transfervinduet blev brugt til at investere stort ind. Europæisk fodbold i de kommende sæsoner ligner mere og mere et must, eftersom at jeg i dette transfervinduet har satset stort. Vi har for første gang købt langt dyrere ind end vi har solgt for, og det har gjort, at vi formentlig vil køre denne sæson med et mindre underskud.

Truppen er dog langt stærkere end tidligere. De brugte transfermillioner har sikret os spillere af langt højere kvalitet end tidligere. Sammenlignet med sidste sæson, så bliver forsvarskæden og målmandsposten formentlig den samme. Allerbagerst er Aranzubia stadig førstevalg, men han har fået seriøs konkurrence op til denne sæson. I midterforsvaret er der ingen ændringer lavet, og kun på højrebacken er der kommet en ny spiller til. Miguel Torres er dog stadig førstevalg, mens nye Pedro Lopez vil blive ny reserve for ham.

På midtbanen er rangordenen blevet svær at gennemskue i denne sæson. Et eller andet sted ønsker jeg stadig Sergio det bedste, og han forbliver ligeledes anfører i denne sæson. Sandheden er dog, at alderdommen omsider er begyndt at tære på ham, og med unge og håbefulde Camacho, samt stjernen Javi Garcia til de to pladser, så bliver der formentlig tale om meget rotation i denne sæson. Umiddelbart er Garcia det sikreste kort på midtbanen, mens dagsformen kommer til at være afgørende for de andre.

På den offensive midtbane er der ligeledes grund til stor betænkning. Matias 'Matigol' Fernandez bliver formentlig det nye førstevalg, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han er et sandt kup. Men trods hans fine kvaliteter, så står Rodriguez i kulissen, og hans form tager i betragtning de seneste sæsoner, så fortjener også han en fast plads i startopstillingen. Derfor bliver der formentlig også her tale om en stor rotation.

På kanterne er Pedro Leon og Yago de stærkeste kort. De vil formentlig spille hovedparten af kampene, mens især Aquino også kan se frem til spilletid i stedet for Yago. Modsat vil Jorge Lopez' ringe præstationer i sidste sæson formentlig gøre, at han vil sidde meget på bænken i denne sæson. Ivan Perez er derimod helt væk fra kanterne, og han vil formentlig kun få en smule spilletid på den centrale midtbane i stedet.

Helt fremme i angrebet er 3 spillere til kun én plads. Caicedo bliver førstevalg, mens RIki og Castro må kæmpe hårdt om pladsen bag ham. Det er selvfølgelig ikke optimalt at have så mange spillere til kun én plads, men formentlig vil den første halve sæson afgøre, og nogen bør sorteres fra, eller om andre omstændigheder gør, at alle 3 spiller med nytte bør blive i klubben.

Forud for denne sæson er vi blevet seeded til en 10'ende plads - en klar forbedring i forhold til sidste sæson, men endnu uden for de europæiske pladser. Som jeg ser det, er der også stadig mange hold, der er stærkere end os. Vi bør dog igen i år kunne være med i den øverste halvdel af tabellen, og det er det jeg igen i år vil se frem til at kæmpe for.

Såfremt I har spørgsmål, eller er interesserede i SS' af nogen art, så sig endelig til Smiley

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #61: 15 Aug 2010, 21:20 »

Jeg har nu færdigspillet denne sæson og er nået til næste sommers transfervindue. Jeg mangler en ny målmand (mindst som reserve), en yngre venstreback samt en ny højreback (mindst som reserve). Jeg er også en smule interesseret i en ny ung angriber.

Såfremt I har nogle ideer til køb, så giv lød fra jer, så er det måske en af jer, der er med til at præge sommerens nyindkøb.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 21# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #62: 16 Aug 2010, 13:09 »

Super god blog du har kørende her, og nogle rigtig flotte resultater.

Til den unge angriber er det vel umiddelbart mest aktuel at du kigger på nogle regens ? Smiley Ellers er et godt bud på målmandsposten jo Riesgo eller Bravo (ja han har spansk pas Wink) Kender ikke helt dit budget men et par fine målmænd til en 'billig' penge. Hvis midlerne er til det kan du jo hente Marcano ind til venstrebacken, men hvis han er blevet solgt er han nok for dyr Smiley Ellers Javier Garrido taget samme forhindring i betragtning. Ellers kan jeg kun varmt anbefale at du tager et kig på Sergi fra Textil Escudo, Yderst lovende OMC Smiley Håber det kunne buges Smiley
Logged

- 96 -

vt11
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 21# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #63: 16 Aug 2010, 13:29 »

Jeg har nu færdigspillet denne sæson og er nået til næste sommers transfervindue. Jeg mangler en ny målmand (mindst som reserve), en yngre venstreback samt en ny højreback (mindst som reserve). Jeg er også en smule interesseret i en ny ung angriber.

Såfremt I har nogle ideer til køb, så giv lød fra jer, så er det måske en af jer, der er med til at præge sommerens nyindkøb.

Til højreback kan jeg varmt anbefale Cesar Azpilicueta, han gør det altid godt. Ellers er der jo Antonio Barragan fra Valladolid. Opstemt
Logged

Barça: Més que un club <3

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #64: 16 Aug 2010, 14:02 »

Super god blog du har kørende her, og nogle rigtig flotte resultater.

Til den unge angriber er det vel umiddelbart mest aktuel at du kigger på nogle regens ? Smiley Ellers er et godt bud på målmandsposten jo Riesgo eller Bravo (ja han har spansk pas Wink) Kender ikke helt dit budget men et par fine målmænd til en 'billig' penge. Hvis midlerne er til det kan du jo hente Marcano ind til venstrebacken, men hvis han er blevet solgt er han nok for dyr Smiley Ellers Javier Garrido taget samme forhindring i betragtning. Ellers kan jeg kun varmt anbefale at du tager et kig på Sergi fra Textil Escudo, Yderst lovende OMC Smiley Håber det kunne buges Smiley

Til højreback kan jeg varmt anbefale Cesar Azpilicueta, han gør det altid godt. Ellers er der jo Antonio Barragan fra Valladolid. Opstemt

Tak for buddene begge to Smiley Prismæssigt skal alle indkøb gerne tilsammen være maks omkring 100 mio. DKK.
Nu må vi se hvad det bliver til. Azpilicueta er i hvert fald udelukket grundet prisen, samt at han allerede er solgt til en storklub. Ellers må vi lige se med de andre Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #65: 17 Aug 2010, 12:45 »



| Konsekvenser til følge |

To sæsoner er gået og indtil videre er alt gået over forventning. Den ene overraskende præstation efter den anden har fulgt hinanden i to sæsoner, og vi har på rekordtid placeret os tilbage i den øverste halvdel af La Liga. Vores præstationer, på baggrund af udelukkende spanske spillere (spansk pas), har medført en stor hyppe rundt omkring i Spanien, og vi er nu nået et stykke ind i den tredje sæson under min ledelse.

vs. Betis 1-1
vs. Barcelona 1-1
vs. Almeria 2-1
vs. Mallorca 1-0
vs. Sporting 2-3
vs. Osasuna 2-0
vs. Villarreal 0-2
vs. Atletico 0-2
vs. Real Sociedad 1-1
vs. Sevilla 2-2

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Desværre, så lader alting desværre til at have en ende. Jeg har aldrig lagt skjul på, at ambitionerne fra min side er store. Igen i år forventer jeg at vi kan spille med i den øverste halvdel af rækken, og gerne endnu en gang med europæiske kvalifikation til følge i sidste ende.
Starten på sæsonen har dog givet disse ambitioner et midlertidigt knæk. 10 kampe har hidtil kun ført til 3 sejre, mens 4 er spillet uafgjort og 3 ligeledes tabt.


Problemerne har været mange her i sæsonens begyndelse. Forsvaret har haltet og lukket 13 mål ind i 10 kampe. Som et midterhold er det ikke skrækkeligt, men dog alligevel en skidt tendens. Samtidig har vi kun scoret 12 gange, hvilket er alt for lidt, når nu vi gerne vil spille med i toppen. De manglende mål har især gjort, at vi har haft store problemer med at afgøre kampene til vores fordel, og de er derfor oftest end uafgjort.

Det er som om modstanderne efterhånden har regnet vores spil og koncept ud. Som om de efterhånden ved, hvilke metoder der kan sætte os under pres, og ligeledes hvordan de lukker vores offensiv ned. Det er selvfølgelig et stort problem, og desværre et problem der oftest kræver en massiv forandring.


Jeg har derfor valgt allerede her, blot en fjerdedel inde i sæsonen, at ændre holdets taktik. Fra at spille en offensivt og pressende 4-2-3-1 opstilling, vil vi nu kæmpe for at spille med to angribere. Dette skulle gerne gøre, at vi vil blive i stand til at få sendt flere bolde i nettet. Samtidig bibeholdes  de to fløje, siden at nogle af holdets bedste kreative spillere findes her.
Det store minus bliver defensiven. Jeg føler mig nødt til, at stole på, at spillernes forbedrede kvalitet over de seneste sæsoner har gjort, at vi nu kan tillade os at spille med en meget spinkel midtbane. På den defensive midtbane vil Camacho og Garcia derfor få til opgave i særdeleshed at sørge for hjælp til defensiven, og vil kun skulle støtte offensiven meget lidt.


Den nye formation giver selvsagt nogle andre mål for en perfekt trup. Pludselig er de tre angribere, Caicedo, Castro og Riki, blevet en mand for lidt. Heldigvis kan Aquino hjælpe til på pladsen, såfremt skader eller karantæner skulle forekomme. Modsat, vil spillerne på den centrale og defensive midtbane nu komme til at kæmpe hårdere om spilletid, og i første omgang kan det godt se ud til at gå ud over især Sergio, der nu må vige pladsen for yngre kræfter.

Det vil derfor være en spændende periode vi går ind til, her den sidste del af efterårssæsonen. Forhåbentligt vil den nye formation hurtigt finde sit leje, og derfra skrabe masser af point ind på kontoen - Point, det er nemlig lige hvad vi nu har brug for.


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 22# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #66: 17 Aug 2010, 15:11 »



| Europa bliver en realitet |

Sidste sæson sluttede højest overraskende med europæiske kvalifikation. Den flotte syvendeplads var ikke alene resultatet efter rigtig flot sæson, men det blev ligeledes vores mulighed for allerede i denne sæson at deltage i de internationale europæiske klubturneringer.

vs. HJK 5-2
vs. HJK 3-0
vs. Brno 3-0
vs. Brno 2-0

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Som 7'er i La Liga kvalificerede vi os dog ikke direkte til Europa Leagues gruppespil, men blot til den tredje og næstsidste kvalifikationsrunde til turneringen. Til denne turnering er det dog sjældent at man møder skræmmende modstandere, og modsat kvalifikationen til Champions League, så kunne vi forvente os flere overkommelige opgaver, trods vores ringe agtelse i Europa efter klubbens mange år udenfor det helt store rampelys.

Som den første af vore modstandere trak vi finske HJK. Umiddelbart en nem opgave, der da også skulle vise sig at kunne løses uden de store problemer. Efter først at have vundet 5-2 hjemme blev
den samlede sejrer siden sikret ude med en overlegen 0-3 sejr.
Dermed var vi klar til den sidste kvalifikationsrunde inden gruppespillet, og endnu engang var det lykkedes os at støde på en nem modstander. Tjekkiske Brno skulle vise sig ikke at kunne yde meget mere modstand end finnerne havde kunnet i runden forinden. Med en samlet 5-0 sejr sendte vi dermed os selv videre til de fine bowler i Schweiz, hvor vi siden skulle modtage vores kommende gruppemodstandere.


Trods turneringens 'stempling' som lillebror til den mere præstigefyldte Champions League, så render der dog flere dygtige mandskaber rundt i netop denne turnering hvert år. Flere af sådanne skulle vi være så uheldige at trække. Med plads i det tredje seedningslag, kunne vi forvente os mindst en, og muligvis to svære modstandere. Hvis ikke vi fik to, så fik vi i hvert fald én svær modstander i Olympique Lyon og Besiktas. Mens Lyon indiskutabelt må betegnes som gruppens favorit og stærkeste mandskab, så ligner Besiktas umiddelbart et mere ubeskrevet blad, ligesom os selv for øvrigt, når nu vi snakker den europæiske scene.

Med Modrica Moxina som gruppens sidste hold, så stiler jeg derfor efter med en smule held at snige os videre fra gruppen. Mit kendskab til tyrkiske Besiktas er uhyre småt, men ikke desto mindre forventer jeg, at vi over to kampe kan spille lige op med dem, og med det rette held, måske endda slutte foran dem.


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #67: 18 Aug 2010, 13:00 »



| Spændingen intakt |

Gruppe D er i årets udgave af Europa League blevet fulgt mere tæt end nogensinde før - i hvert fald af mig. Siden vores indhop i turneringen har det været svært at spå om, hvor vi egentlig stod rent niveaumæssigt. Sammenlignet med de andre holds form, så viste vi os hurtigt som meget svingende, og ikke mindst starten gav antydning af flere problemer end håbet.

vs. Olympique Lyon 0-2
vs. Besiktas 2-2
vs. Modrica Maxima 6-0
vs. Modrica Maxima 3-0
vs. Olympique Lyon 1-2

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Vi startede godt nok ud hjemme, men dog mod gruppens klare favorit. Franske Lyon var på forhånd storfavorit til sejren i gruppen, og dermed også i denne kamp på Riazor. Ganske som ventet, så var det da også franskmændene der endte med alle tre point, men billedet kunne ikke være mere fordrejet. Gennem hele kampen var vi klart stærkest og bedst spillende, men desværre for os selv, var vi også klart mest uskarpe.

Dermed gav vi os selv en elendig start på turneringen, om ikke andet, så i hvert fald pointmæssigt.
Derfor var der da også pres på, da vi i runden efter skulle forsøge at tage point med hjem fra Tyrkiet, hvor vi ude mod Besiktas kunne se frem til en sand nøglekamp. Netop den vurderingen af kampen lod da også til at lyse ud af begge mandskaber, trods begge holds vilje til at vinde.
Kampen var hektisk, og under presset i den tyrkiske heksekedel, så skal jeg ikke være sen til at rose os selv i denne kamp. Endnu engang var vi rent statistisk det bedste mandskab, og hvis ikke Yago tilmed havde brændt et straffe, ja så havde vi også vundet kampen. Istedet endte kampen 2-2, efter at netop Yago udlignede 8 minutter før tid. Dette resultat var ikke ideelt, men dog alligevel bedst for os, da en sejr på hjemmebane i gruppespillets sidste kamp dermed ville sende os videre til knockoutfasen.


Efter disse dramatiske indledende opgør fik vi fornøjelsen af, at skulle spille to gange i træk mod gruppens bundprop, Modrica. Helt som ventet blev det til to sikre sejre, og vi kunne derfor gå med opløftet pande frem mod kampen mod Lyon.
Endnu engang skulle det dog vise sig, at franskmændene var en tand for stærke. Denne gang var den franske sejr dog helt berettiget, idet hjemmeholdet denne gang var bedre gennem store dele af kampen, og trods et flot pres til sidst i kampen, så var Caicedos ene reducering ikke helt nok til at indhente Källströms to flotte mål.

Dermed venter alt stadig på at blive afgjort i gruppens sidste spillerunde. Nuvel, godt nok at både Lyon og Modrica begge isoleret i hver sin ende af gruppen, men hvem der følger Lyon videre, er endnu et åbent spørgsmål. Bedst ligger det til os, idet vi har hjemmebanen, men vil det vise sig at være nok mod stærkt fightende Besiktas?


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #68: 20 Aug 2010, 17:13 »



| Lige efter bogen |

Efter sæsonens 10 første kampe stod det klart, at vi havde spillet under niveau. Alt for ofte havde vi ikke kunnet afgøre kampene til vores fordel, og det betød alt for mange uafgjorte og tabte kampe. For at lave om på den statistik valgte jeg som nævnt at lave om på taktikken.

vs. Racing 0-0
vs. Espanyol 2-0
vs. Zaragoza 1-0
vs. Valencia 3-0
vs. Elche 1-1
vs. Getafe 2-1
vs. Hercules 3-0
vs. Real Madrid 0-1
vs. Athletic 3-2

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Ved et sådant skifte er det altid tvivlsomt hvor effektivt det vil være, især i opstartsfasen. Chancen er der altid for, at holdet tværtimod skuffer fælt, men sådan gik det heldigvis ikke i dette tilfælde.
I efterårssæsonens resterende 9 kampe formåede vi på flot vis at sikre os hele 6 sejre, 2 uafgjorte, og dermed blot et enkelt nederlag. Nederlaget skete mod Real Madrid, og var dermed ikke uventet. De flotte resultater har gjort at vi er strøget op gennem tabellen, og på nuværende tidspunkt befinder os helt fremme på ligaens 7. plads.


Som det ser ud efter en halv sæson, så ligger vi udmærket til i tabellen. Tager vi vores form i ligaen in mente, så bør vi endda kunne avancere yderligere, især i lyset af, at flere af holdene over os heller ikke hører til i toppen. Nyrige Espanyol er kun netop rykket op, og de bør ikke kunne holde det fine spil sæsonen ud trods flere gode indkøb. Det samme gælder Sporting, der dog har virket uhyre skræmmende gennem hele sæsonen trods bookmakernes forudsigelser omkring en placering som nr. 17.

Modsat har både Valencia og Sevilla skuffet fælt i år, og det giver derfor god plads til os i toppen. Med den trup vi besidder i denne sæson, så ser jeg os godt nok ikke som et absolut tophold, men vi bør om nogen kunne spille med og pladserne ud i Europa. Det er derfor også fortsat vores mål for sæsonen, og for at forbedre vores chancer agter jeg at søge højere i tabellen for at være mere sikker i vores drøm om europæisk kvalifikation.

Halvårets helt store spillere har været Caicedo, Torrejon, Torres og Juan Rodriguez. Alle har de leveret til yderste evne i deres tid på banen, og tydeligst har Rodriguez måske været. Trods sin rolle som gardering for Fernandez, så har han vist yderst flot spil når han har fået chancen, og han lader til endnu at være en af holdets vigtigste spillere når det virkelig gælder.
Det kan derfor være, at der venter ham mere spilletid i foråret, ligesom også Manuel måske kan blive trukket frem fra ungdomsholdet for at få sine første minutter i førsteholdstruppen.



Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

dida
Gæst
 
Sv: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #69: 21 Aug 2010, 10:17 »

Det ser jo rigtig godt ud, både i ligaen og i europa (: du skriver godt og det er meget spændende at følge med.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #70: 22 Aug 2010, 21:01 »

Så er enden på denne blog nået Smiley

Mere kort kan det vist ikke siges. Jeg har simpelthen ikke tiden til det mere, og samtidig er lysten også faldet en smule.
Om spillet kan siges, at jeg er nået ca. en sæson længere end hvortil I har set og hørt. Tredje sæson endte helt mirakuløst med kvalifikation til Champions League, via en 4. plads der blev tilspillet i sæsonens sidste kamp. Sporting kunne ikke stå for presset, og dermed sendte vores egen sejr os op på 4. pladsen.

I sommervinduet røg flere talenter videre til storklubberne. Miguel Torres røg til Liverpool for 70 mio., mens Caicedo blev købt af Atletico for sølle 48 mio., der dog var mere end dobbelt pris i forhold til hvad han blev købt for. Istedet blev Nilmar hevet ind til angrebet, og han har hidtil spillet en fantastisk sæson, med scoring i mindst hver anden kamp.

Jeg håber I har nydt bloggen, men den bliver desværre den sidste fra min side i 2010 - så må vi se om der kommer noget fra mig siden Smiley

/Swizz
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010