home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  25# SuperDepor - Når krisen kradser..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..  (Læst 35228 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
25# SuperDepor - Når krisen kradser..
« : 11 Jul 2010, 21:12 »



| Missionen |

Syv titler. Det er alt hvad der står i det tilsyneladende halvtomme trofæskab hos Deportivo de la Coruna. Bestemt ikke nogen prangende samling, men ikke desto mindre, så vidner det om en historie, hvor holdet har hørt til blandt de bedste.

Efter en konkurs er holdet nu et ganske andet sted, ja nærmest i den modsatte ende af hiarkiet. Nedrykket til Liga adelante og fratrukket 9 point står holdet over for en helt anden udfordring end tidligere. Stjerne efter stjerne har forladt klubben til fordel for både nationale og internationale rivaler, og tilbage er ladt en klub i krise.

Med nye midler har jeg dog sat mig en mission. Gælden er væk og ind er kommet de penge der skal til, for at holdet igen kan spille med i Liga BBVA. Derfor går jeg stærkt efter hurtigst muligt at rykke op, og derefter at rykke længere og længere frem i den bedste spanske række. Let bliver det dog ikke.

At blive tophold i Liga BBVA vil kræve en økonomi klubben endnu ikke besidder. Spillermaterialet skal dertil ses igennem fra ende til anden, og sidst men ikke mindst, så skal der en ny mentalitet ind på holdet.

Udfordringer vil der blive nok af, men overvindes, det skal de - Lad det stå klart!

« Seneste Redigering: 20 Aug 2010, 17:14 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #1: 11 Jul 2010, 21:13 »

Hey med jer Smiley

Så er jeg igen klar med en blog. Denne gang starter det hele i det vestlige spanien. Den faldne storklub, Deportivo, er kommet under min ledelse, og det er det miks jeg her vil fortælle jer om.

Nogle læsere har måske allerede lagt mærke til, at optakten meget fint antyder, at spillet tager udgangspunkt i det scenarie, der netop er offentliggjort her på siden under navnet "Nye tider i A Coruna". Skulle I derfor være interesseret eller i tvivl om enkelte ting i scenariet, så må I enten se efter under scenariet, eller blot stille spørgsmålene her i tråden Smiley

Stilen i denne blog vil muligvis ændre sig under forløbet. Min tanke er, at gå en smule i Dustys fodspor, og altså forsøge at komme meget omkring min egen holdning til situationerne mens de sker.

Jeg håber på god opbakning, og I skal endelig melde ind, både med holdninger, synspunkter, gode råd samt ris og ros.


Updateliste:
Første sæson:
1# Missionen
2# Strategien
3# Taktikken
4# Transfers
5# Fantomstart
6# Et kort kapitel
7# Deportivo on top
8# Vintertransfers
9# Deportivo fortsætter uhindret
10# Mesterskabet er hjemme

Anden sæson:
11# Oprustningsplaner
12# Nye ansigter
13# Så er vi igang
14# Det svingende spil fortsætter
15# Et møde med overmagten
16# En gevaldig overraskelse
17# Igen et sandt 'SuperDepor'
18# Tilbageblik

Tredje sæson:
19# Spillertransfers
20# United States of America
21# Truppens mål og form
22# Konsekvenser til følge
23# Europa bliver en realitet
24# Spændingen intakt
25# Lige efter bogen
« Seneste Redigering: 20 Aug 2010, 17:14 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #2: 11 Jul 2010, 21:14 »

Følger med her.
Logged


Goikoetxea
Gæst
 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #3: 11 Jul 2010, 21:16 »

Deportivo de la Coruna har altid været et fantastisk hold i mine øjne, hvem husker ikke Milankampen for år tilbage!

Jeg vil følge med herinde, det er helt sikkert.
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #4: 11 Jul 2010, 21:20 »

Følger også med tror det bliver underholdne at læse Smiley
Logged

dida
Gæst
 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #5: 12 Jul 2010, 11:03 »

Jeg vil helt sikkert også følge med, og det lyder som en meget spændende mission du har gang i Smiley
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #6: 12 Jul 2010, 11:19 »

Jeg vil også følge Opstemt
Logged

Hala Madrid!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #7: 12 Jul 2010, 12:53 »

Hey Smiley

Mange tak for støtten allesammen, håber også selv det bliver yderst spændende Smiley Næste update vil komme enten i dag eller i morgen alt efter om jeg får tid idag Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #8: 12 Jul 2010, 13:19 »



| Stategien |

Hvis min mission om genrejsning af klubben skal lykkes, så skal der lægges en plan for hvordan klubben skal udvikle sig.
For mig står det imidlertid klart, at det ikke bliver nemt. Holdet er på nuværende tidspunkt ikke til en topplacering i spansk fodbold, hverken økonomisk eller spillermæssigt, og det vil helt sikkert blive en udfordring at indhente topholdene på begge fronter.


Ikke desto mindre så agter jeg at gøre mit bedste. I mit hoved står det klart, at jo bedre økonomi klubben har, jo nemmere er det at blive et tophold. Som sagt er økonomien ikke i top, faktisk har jeg, som I kan se, kun 60 millioner DKK til rådighed, og det, sammensat med klubbens lave respekt i fodboldverdenen, vil gøre det svært at avancere hurtigt op ad niveau-stigen.


Da jeg ikke regner med at kunne matche Barcelona og Real økonomisk på noget tidspunkt, så må jeg altså lægge en anden plan. Jeg må altså finde billige, men dygtige spillere i første omgang. De oplagte spillere vil derfor formentlig være udenlandske, men da jeg holder meget af nationalisering, så har jeg valgt i stedet for at lægge en anden strategi.

Planen vil være, at spille med et hold udelukkende bestående af spanske spillere. For at en spiller er spansk, behøver spilleren ikke at kunne spille på det spanske landshold, men blot at have det spanske pas. Altså er der mulighed for udenlandske spillere med dobbelt statsborgerskab i truppen også. Dertil kommer, at såfremt en spiller har opholdt sig nok dage i Spanien til at opnå statsborgerskab, men blot mangler at bosætte sig i landet for at kunne få statsborgerskab, så vil spilleren også kunne komme til klubben. Altså vil kun udenlandske spillere, der allerede er berettiget og villige til at opnå spansk statsborgerskab, blive tilknyttet klubben.

Som det kan ses, så har jeg givet mig selv en yderligere udfordring. Jeg er dog ikke ét sekund i tvivl om, at det kan lade sig gøre. Missionen er nu blot blevet udtryk i en målrettet spansk strategi.

Spain - Here we come!
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #9: 13 Jul 2010, 19:54 »



| Taktikken |

Efter tvangsnedrykningen er flere spillere forsvundet. Holdet er svækket, og medmindre jeg kan holde på samtlige gode spillere i truppen, så risikerer holdet at svækkes yderligere. Ikke desto mindre, så forventer jeg dog, at holdet skal spille med om oprykning fra Liga adelante allerede i denne sæson.

Som forventet tophold, så ønsker jeg at vi skal holde meget fast på bolden. Vi skal være spilstyrende og chanceskabende, men der er dog visse problemstillinger der påvirker min opstilling.
Først og fremmest, så er det vigtigt for mig, at vi formår at presse hurtigt på bolden når vi taber den. Dette skal gerne sikre, at vi nemt får bolden tilbage i egne rækker. Nøglen hertil er især mine backs og midtbanen. Især på midtbanen kræves det, at de centrale spillere er gode defensivt, og at de er både fysisk stærke og har stort løbepensum.
Det andet problem er angrebet. På trods af flere angribere, så synes jeg ikke at kvaliteten er god nok. Jeg regner med at rydde ud på denne front i transfervinduet, og jeg vil derfor kun spille med én angriber. Dermed ser min formation og taktik således ud:




I taktikken er det udtænkt, at Valeron skal være den kreative spilfordeler på den offensive midtbane. Slår han ikke til, er der flere andre der kan træde til. Foran ham er Riki udset til pladsen i startopstillingen. Her er jeg dog en smule bange for hans målstatistik, der for en angriber at være, er yderst ringe.
På den centrale midtbane vil Sergio være nøglespilleren, da han med sin rutine og defensive evner vil være balancespilleren på holdet. Samtidig bør han også kunne bidrage med noget offensivt, ikke mindst med sine langskud.
I det defensive er der flere problemer. På venstreback-pladsen er der ikke én eneste spiller i klubben, og det skal der selvfølgelig rettes op på. Anderledes ser det ud centralt, hvor holdet er godt besat, men hvor samtlige spillere allerede er vildt eftertragtede. Jeg håber meget at kunne holde på spillerne, men lykkes dette ikke, så skal holdet måske have forstærkninger udefra.


Så er spørgsmålet bare: Hvordan ser holdet ud i næste sæson?

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #10: 14 Jul 2010, 20:58 »



| Transfers |

Med 60 millioner DKK i hånden var jeg i forvejen indstillet på, at jeg ikke ville kunne skaffe mig de største stjerner til klubben - Ej heller i forhold til klubbens niveau. Jeg har måttet sande at utrolig få spillere egentlig vil til Deportivo for tiden, og så længe holdet spiller i Liga adelante, så har jeg svært ved at se det ændre sig.
Alligevel, så føler jeg, at jeg har fået samlet et rigtig godt hold, der burde kunne overleve i Liga BBVA såfremt det skulle blive aktuelt.


I takt med at jeg fik købt nye spillere til holdet fik jeg dog også solgt en del. De tre første salg var alle 'tvungne' salg, idet at spillerne blev ofre for holdets strategi. Hverken Diagne, Colotto eller Nouioui var i besiddelse af et spansk pas, så derfor blev de alle sorteret fra. Det største tab var uden tvivl Colotto, der var den eneste der for alvor appellerede til førsteholdet.
Senere blev også Mista og Rochela solgt fra, mens Adrian blev lejet ud med option på køb. Frasorteringen af Mista og Adrian skal ses i lyset af, at holdet havde for mange angribere i truppen, og svagest var altså disse. Dertil hævede især Mista en fyrstelig sum hver måned, og som bænkevarmer ville det ikke give megen mening.


Salg:

Modsat har jeg også handlet solidt ind. Penge er der blevet brugt masser af, og deraf er kommet to forsvarsspillere og tre midtbanespillere. I forsvaret kan Ansotegi se frem til en backupplads bag Piscu og Lopo. López kan derimod se frem til en fast startplads. Han bliver holdets eneste rigtige venstreback i den kommende sæson, men Laure kan i nødstilfælde fylde pladsen ud i tilfælde af skader eller andet. Tidligere i argentinerens karriere har han præsenteret Real Sociedad i to sæsoner, og deraf har han fået det krævede spanske pas. Trods alderen, så har jeg store forventninger til ham.

På midtbanen har det været en blandet landhandel. Ingen af spillerne er sikre på en plads i start-elleveren, men alle tre kan tilspille sig en fast plads uden problemer. Især har jeg forventninger til Camacho og Aquino, der begge er unge og fulde af talent. Konkurrencen på deres pladser er dog til at tage at føle på, og derfor bliver det spændende at se hvorvidt de kan vokse med opgaven.
Perez adskiller sig markant fra de andre i form af hans rutine. Kvalitetsmæssigt bør også han kunne presse konkurrenterne på højrekanten, men i første omgang må han dog ses som backup på positionen.


Indkøb:


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

dida
Gæst
 
Sv: 4# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #11: 15 Jul 2010, 13:53 »

Det ser meget spændende ud, og også nogle rigtig gode indkøb, som du nok skal blive glad for Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #12: 15 Jul 2010, 20:15 »



| Fantomstart |

Mindre kan ikke gøre det. Efter 11 runder af Liga adelantes i alt 42, er vi allerede begyndt at give klart signal til konkurrenterne om, at vi i denne sæson agter at være med i toppen, også trods de 9 fratrukne point.
Faktisk har vi hidtil været det bedste hold i ligaen, og med hele 9 sejre og blot 2 uafgjorte kampe, så mangler vi faktisk kun at hente 3 point for at ligge side om side med førerholdet, Real Sociedad.


vs. Gimnastic 3-0
vs. Girona 2-1
vs. Huesca 1-0
vs. Villarreal "B" 2-0
vs. Cartagena 1-1
vs. Numancia 2-1
vs. Elche 2-1
vs. Albacete 2-1
vs. Salamanca 2-0
vs. Recreativo 0-0
vs. Rayo 3-2

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Selvom målsætningen hele tiden har været, at vi skulle spille med i toppen, så havde jeg alligevel mine tvivlsspørgsmål før sæsonstarten. Et af dem var Rikis målfarlighed på toppen. Heldigvis har frontløberen dog gjort enhver tvivl fra min side til skamme. Hele 7 mål i ligeså mange kampe er bestemt imponerende, og han har faktisk allerede overstrålet sit målmæssige resultat i de forrige 3 sæsoner.

Generelt har begge ender vist rigtig flot spil. En skade til viceanfører Sergio i sæsonstarten har givet plads til Camacho på midtbanen, og den unge midtbanespiller er i den grad vokset med opgaven. Ved siden af ham har Juan Rodriguez ligeledes imponeret, og især han har været det kreative omdrejningspunkt på holdet. Det fine spil fra begge spillere har gjort mig usikker på hvordan jeg skal stille op for at opnå den stærkeste opstilling når først Sergio igen for alvor er oppe i omdrejninger. I og med at Rodriguez også kan spille den offensive midt, så overvejer jeg at sætte Valeron af holdet.

Valeron er om nogen manden der har skuffet i denne sæson hidtil. Helt forfærdeligt har han spillet, og et brækket ben, der betyder en skadespause på 5 måneder, mod slutningen af perioden, kan meget vel afslutte hans karriere, i hvert fald i Deportivo.

På rygtebørsen er flere spillere stadig meget omtalte. For tiden handler det især om Riki og Alberto Lopo, der i hver sin ende af banen har spillet en rigtig flot sæson hidtil. Det er endnu uvist hvorvidt de bliver i klubben når transfervinduet åbner i januar. Jeg har dog gjort det klart for mig selv, at hvis de erklærer det vigtigt for dem selv at komme videre, så skal de have lov, såfremt jeg kan få en ordentlig pris for dem. Derfor er jeg da også allerede begyndt at kigge på eventuelle erstatningsspillere .


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #13: 15 Jul 2010, 20:17 »

Imponerende resultater. Truppen er også god og du bør vel ligge til oprykning, men en flot og sikker start! Derudover nogle fine indkøb du har lavet dig Smiley

EDIT: Måske kunne Joan Verdu være en spiller du kunne bruge?
« Seneste Redigering: 15 Jul 2010, 20:19 af xaagaard » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #14: 15 Jul 2010, 20:23 »

Imponerende resultater. Truppen er også god og du bør vel ligge til oprykning, men en flot og sikker start! Derudover nogle fine indkøb du har lavet dig Smiley

EDIT: Måske kunne Joan Verdu være en spiller du kunne bruge?

Tak for kommentaren Smiley Jeg er også selv meget tilfreds med måden vi har lagt ud på. Spændende bliver det at se om jeg kan følge de andre tophold til døren, fordi ja, truppen bør være til det, men enkelte af de andre har bestemt også hvad der skal til.

Angående Verdu, så kunne det måske godt være. Jeg vil da i hvert fald kigge lidt på ham Smiley

Det ser meget spændende ud, og også nogle rigtig gode indkøb, som du nok skal blive glad for Smiley

Tak for kommentaren. Smiley Jeg er rigtig godt tilfreds med dem også, selvom jeg måske ikke synes at Ansotegi er helt god nok. Er dog meget glad for Camacho, Victor Lopez og Aquino, som jeg alle regner med vil blive i klubben en længere periode Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010