home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 475 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  25# SuperDepor - Når krisen kradser..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: 25# SuperDepor - Når krisen kradser..  (Læst 35226 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #15: 16 Jul 2010, 12:10 »



| Et kort kapitel |

Pokalturneringen burde være turneringen, hvor vi i denne sæson kunne have mulighed for stadig at vise os frem i det fine selskab. Vist os fik da også gjort, men det blev kun kortvarigt og uden nogen succes.
Lodtrækningen bød ellers alle chancer for et avancement, men sådan gik det ikke, og dermed er vi ude af Copa del Rey allerede i 4. runde.


vs. Mallorca 1-3
vs. Mallorca 1-0

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Modstanderen der voldte så store problemer var Mallorca, der vandt på yderst underlig vis. Det underlige skal ses ved, at begge hold formåede at tabe på hjemmebane, Deportivo blot større end Mallorca. Hele 1-3 endte den første kamp, og det var på trods af et massivt Deportivo-overtag kampen igennem. Kampen lod meget tilbage at ønske, og trods en forbedret indsats i returkampen, så var det ikke nok.


Det hurtige exit efterlader os dog med et forøget fokus på ligaen. Nu hvor pokalturneringen ikke længere kan give nogen trøst, er jeg blot endnu mere indstillet på, at vi skal ende øverst i ligaen. Borte er al snak om blot top 3 - Når vi kan hente 6 point på 11 runder, så bør vi også kunne hente minimum 4 mere i de resterende 31 runder, således at vi ender på toppen når vi når sæsonens afslutning.

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 6# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #16: 16 Jul 2010, 12:16 »

Kedeligt at du røg ud til Laudrup's tropper. Men det er bare op på hesten igen Smiley

- Jeg følger med.  Wink
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #17: 16 Jul 2010, 14:12 »



| Deportivo on top |

Trods et skuffende tidligt exit fra Copa del Rey, så lader mandskabet ikke til at lade det påvirke i ligaen. Holdet har fortsat den imponerende formkurve i næsten samme stil som ved sæsonstarten, og med 8 sejre og blot 2 nederlag i 10 kampe, så ligner holdet for alvor et tophold i denne sæson.

vs. Cádiz 6-1
vs. Córdoba 3-1
vs. Real Sociedad 1-2
vs. Murcia 1-0
vs. Levante 1-0
vs. Celta 1-0
vs. Castellón 0-2
vs. Las Palmas 2-1
vs. Betis 3-0
vs. Real Unión 2-1

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Man siger at tabellen aldrig lyver, og såfremt det er rigtigt, så kan Deportivo prise sig yderst lykkelige for tabellen i øjeblikket. Trods de to nederlag så har holdet nemlig lagt sig i front med hele 6 point ned til andenpladsen, og mens forfølgerne svinger op og ned i deres præstationer, ja så har Deportivo blot sat turboen på.

Ser man i forhold til sæsonens begyndelse, så er der dog noget der har ændret sig. Rikis flotte målstime fik en brat ende, da han efter sin syvende kamp fik en skade, der har sendt ham ud i mørket for en stund, mere nøjagtigt i to måneder. Mod slutningen af perioden er han dog kommet tilbage igen, men dog ikke i helt samme gear.
Skaden gjorde, at Ruben Castro måtte finde formen - det var jeg bestemt ikke tryg ved, idet han havde skuffet fælt ved samtlige lejligheder forinden. Han gik dog til opgaven med oprejst pande, og nu her efter, er jeg stadig overrasket over hvor godt han har klaret det. Hele 8 mål er det blevet til siden Rikis skade, hvilket mildest talt er imponerende. Derfor er jeg også blevet mere rolig ved
tanken om, at Riki muligvis forsvinder.


På midtbanen har Juan Rodriguez måttet tage over for Valeron - En opgave der ikke var svær at gå til, idet Valeron havde spillet forfærdeligt forinden. Rodriguez viste da også hurtigt at han var bedre rustet til opgaven, og han er i den grad manden bag holdets farlige offensiv.

Mens alt burde være fryd og gammen, så er der dog stadig visse problemer omkring holdet. Vi er nu midt i transferperioden, og jeg kan love for, at det endnu engang har vist sig svært at holde på alle mand. Dog er jeg fortrøstningsfuld, men der kan dog stadig komme vitale skift i vinduets sidste uge.
- Alle transfers, både ind og ud, må I dog vente på til næste update.




Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #18: 16 Jul 2010, 16:00 »

Hey Wink

Det var så sidste update for mig idag. Som I kan se, så er der kommet to idag, mens der kun er kommet én alle de andre dage siden start. Dette skyldes at der ingen update kommer i morgen. Hvorvidt de kommer en søndag ved jeg endnu ikke, da jeg ikke har meget tid der heller, men ellers kommer der selvfølgelig to mandag Wink

Go' weekend Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #19: 16 Jul 2010, 16:11 »

Hvorfor har du tvangsnedrykket depor?
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #20: 16 Jul 2010, 16:39 »

Hvorfor har du tvangsnedrykket depor?

Det er en challenge han har lavet. Der står noget i første indlæg og du kan også finde det her
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

whale
Gæst
 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #21: 16 Jul 2010, 21:28 »

Det klarer du sgu flot, glæder mig til at følge dig i BBVA. Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #22: 18 Jul 2010, 08:22 »

Det er en challenge han har lavet. Der står noget i første indlæg og du kan også finde det her

Ja, det forklarede du meget flot her Smiley Tak for det. Som nævnt, så tager hele spillet udgangspunkt i det omtalte scenarie Smiley

Det klarer du sgu flot, glæder mig til at følge dig i BBVA. Smiley

Tak Smiley Regner bestemt også med at rykke op. Jeg har faktisk været overrasket over, hvor svingende de andre tophold har været - men det er jo kun til min fordel Wink

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #23: 19 Jul 2010, 19:52 »



| Vintertransfers |

Som ventet viste januar måned, at flere spillere i truppen ville blive meget ombejlede. Mange spillere rygtedes væk fra Deportivo, dels grundet sommerens tvangsnedrykning, dels grundet holdets flotte spil i efteråret. De mange rygter gjorde det svært at overskue, hvordan holdet ville se ud forud for forårssæsonen.

Som nævnt tidligere, så var jeg indstillet på, at ønskede spillerne ikke længere at trække i Deportivo-trøjen, men i stedet at søge nye græsgange, så skulle spillerne få lov, såfremt jeg kunne få en acceptabel pris for spillerne. Derfor var jeg også forberedt på et mindre skrækscenarie, og selvom jeg her efter må sande, at flere profiler har forladt truppen, så er jeg alligevel ved godt mod.

Jeg fik begrænset spillerafgangene til 3 styks, og disse tre blev Jairo, Riki og Alberto Lopo. Jairo fik ikke én kamp i efterårssæsonen, og han vil derfor ikke blive savnet. Modsat var både Riki og Lopo nøglespillere i efteråret, og jeg er ikke i tvivl om at de ville have været dejlige at have med, når vi formentlig rykker op i Liga BBVA til næste sæson. Sådan skulle det dog ikke gå. Først smuttede Lopo, der, efter interesse fra Manchester United, ønskede at komme videre. De røde djævle bød dog ikke ligeså højt som Zaragoza, og derfor blev Lopo udelukkende tilbudt kontrakt hos rivalerne fra Zaragoza. Det takkede han imod, og dermed indkasserede vi 33 mio.

Riki startede som lyn og torden, og indtil sin skade lignede det uden tvivl hans bedste sæson nogensinde. Skaden satte dog en brat ende for spanierens kampe og mål, og efter skaden kom han aldrig rigtig tilbage på samme niveau. Derimod blomstrede Ruben Castro for alvor op, og netop derfor var det mindre smertefuldt, da Riki ønskede at gribe chancen hos selveste Milan.

Salg:

Modsat er der ligeledes blevet hevet tre spillere ind. I stedet for Lopo er Hernandez kommet ind, og trods fine kvaliteter, så skal han ikke være alt for sikker på en plads i startopstillingen. Situationen i efteråret var, at konkurrencen i det centrale forsvar var benhård, og især Piscu og Aythami virker som yderst seriøs konkurrence på netop denne position. Prismæssigt var Hernandez en del billigere, og såfremt skiftet vil forløbe på bedste vis, så kan det vise sig at holdet har tjent en fin slat penge uden at blive synderligt svækket ved salget.

Helt fremme var holdet selvfølgelig tyndt efter Rikis skifte, og derfor skulle jeg også have fat i en ny spiller her. Efter Castros fantastiske afslutning på efteråret ville jeg være fint tilfreds med en kapabel reserve for Castro, og til den rolle fandt jeg Kepa. Den ringe spilletid i Getafe gjorde det nemt at overtale ham, også selvom han ikke var garanteret plads i startopstillingen hos os i Deportivo heller. Igen kan det vise sig at vi har tjent en fin slat penge i denne sag, men det kræver i første omgang, at Kepa viser sig handelen værd i form af de nødvendige og krævede mål fra hans fødder.

Sidst men ikke mindst så er unge Brian Sarmiento blevet hentet til klubben. Den unge spiller er lidt af en joker, idet han tidligere har haft problemer med sin attitude. Talent har han dog, og såfremt han udvikler sig som håbet, så kan han blive en god spiller i truppen fremover. Købet skyldes i høj grad den manglende bredde på den offensive midtbane grundet Valerons svage præstationer, og senere hans skade. Handlen kan derfor også vise sig at skubbe Valeron endnu nærmere en pension, men igen afhænger dette af Sarmientos succes her i Deportivo.

Indkøb:


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Fernando
Gæst
 
Sv: 7# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #24: 19 Jul 2010, 19:55 »

Kan rigtig godt lide din blog, din grafik er fin og enkel

KIU! Thumbs Up
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #25: 19 Jul 2010, 20:20 »



| Deportivo fortsætter uhindret |

Da transfervinduet klappede i stod det klart, at vi på papiret var svækket en smule. Kepas målfarlighed stod ikke til at være spor bedre end Rikis de tidligere sæsoner, og Hernandez var på papiret ikke helt på Lopos niveau. To stjernespillere havde forladt klubben, og det ville uden tvivl give konkurrenterne blod på tanden - skulle man tro!
vs. Huesca 3-1
vs. Girona 4-1
vs. Gimnástic 2-1
vs. Numancia 2-1
vs. Villarreal "B" 5-0
vs. Cartagena 5-2
vs. Elche 0-1
vs. Albacete 2-2
vs. Recreativo 2-1
vs. Salamanca 5-2
vs. Cádiz 2-1

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.


Men sådan er det ej gået. Vores flotte spil i efteråret er blevet fulgt op i samme stil, og nogen vil måske endda kalde de nuværende resultater for endnu bedre. Klart står det i al fald, at med 9 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag, så ligner vi definitivt en oprykker fra Liga adelante, og meget tyder på at vi er selvskrevne til mesterskabet allerede på nuværende tidspunkt. 10 kampe er der endnu tilbage, og meget kan ske, men med hele 12 point ned til andenpladsen, så skal meget gå galt, for at vi ikke ender øverst i rækken.

De fine resultater har gjort, at jeg allerede nu er begyndt at tænke os som en naturlig del af næste sæsons Liga BBVA. I den forbindelse står det mig dog klart, at vi mangler forstærkninger. Nuvel, lige nu er der ikke mange i Liga adelante der kan bide skeer med os, men kigger man nærmere på kampene så er der både gode og dårlige ting man kan udlede deraf.

I første omgang finder jeg det bekymrende, at ud af de seneste 11 kampe har vi kun holdt nullet 1 gang. Grunden hertil kan findes hos både taktikken, målmanden og forsvaret. Jeg tilskriver det mest forsvaret, hvor jeg ikke helt føler at fokusset har været som det skulle være. Hernandez har haft svært ved at spille sig på holdet, og selvom han har gjort det udmærket når han har fået chancen, så ligner han alligevel i mindre og mindre grad en spiller der er meget fremtid i på holdet.

Offensivt kører vi modsat med klatten. Vi er suverænt det mest scorende hold i ligaen, og sandheden må være, at der for tiden er mange mand der kan bidrage med noget. Mest scorende har Castro været, idet han med endnu 9 scoringer for alvor har taget tilliden til sig. Hvorvidt han kan fortsætte med sin livlige målfarlighed i Liga BBVA aner jeg endnu ikke, men jeg håber meget, at hans flotte sæson ikke blot vil være en døgnflue.

På den ene side svømmer klubben i enorm succes --- på den anden står klubben over for en snarlig enorm udfordring!


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #26: 19 Jul 2010, 20:53 »



| Mesterskabet er hjemme |

Så står det omsider klart. Vi er mestre i Liga adelante, og det er på sikker vis. Trods 9 fratrukne point i sæsonens start, så har vi vist os som det bedste hold, og med hele 9 point ned til andenpladsen, så var der reelt set aldrig tvivl om udfaldet i sæsonens afslutning.

vs. Rayo 4-1
vs. Córdoba 5-0
vs. Real Sociedad 2-3
vs. Murcia 3-2
vs. Levante 1-1
vs. Castellón 2-1
vs. Las Palmas 2-1
vs. Betis 0-2
vs. Celta 1-1
vs. Real Unión 3-1

*Bemærk, Deportivo er noteret
forrest hver gang.
Sæsonens sidste 10 spillerunder bød ellers på et noget gummi-agtigt Deportivo mandskab, der til tider helt mistede rytmen fra tidligere. Hvor sejre tidligere fulgte hinanden på rad og række, så tillod vi os denne gang at smide point til højre og venstre, og med blot 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag i de sidste 10 kampe, fik modstanderne en sjælden mulighed for at hente point ind på os.

Kritisk blev det dog aldrig, rent resultatmæssigt, men endnu engang har jeg måttet gå skuffet fra en periode, når blikket er faldet på det defensive. Endnu engang har vi blot formået at holde nullet en enkel gang af ti mulige, og det er simpelthen ikke godt nok. Noget skal ske i transfervinduet, det er sikkert, men hvad er dog stadig usikkert.

Mens det hele tiden stod klart at vi ville vinde rækken, så var der tre hold der kæmpede om de sidste to oprykningspladser. Af Betis, Elche og Real Sociedad var det sidstnævnte der havde de bedste kort på hånden, og det blev blot bedre da de formåede at vinde i vores indbyrdes opgør. Alligevel så var det overraskende Sociedad der måtte trække nitten, og dermed gå glip af Liga BBVA til næste sæson. Dermed rykker Elche og Betis med os op i Liga BBVA, hvor det dog ikke forventes at vi alle tre bliver mere end denne ene sæson.

Det står klart, at med oprykningen går vi en spændende sommer i møde. Mange spillere kan blive sluset ind og ud af truppen, og mens holdet formentlig forstærkes, så bliver nøglen til succes imidlertid hele tiden at holde balancen på holdet. Hvorvidt det sker, det må tiden vise, men indtil da, så vil jeg blot nyde, at vi i denne sæson skabte netop det hold og det offensive spil, der var målet forud for sæsonen.


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #27: 19 Jul 2010, 20:58 »

Det var så den sidste update for et par dage Smiley Som lovet, så blev der givet for både i dag og i går, mens der også er givet for i morgen. Der kommer ingen update i morgen, og måske heller ikke torsdag, afhængig af hvornår jeg kommer hjem fra en lille cykelferie Smiley

Jeg håber I har kunnet lide den første sæson. Har I kommentarer, både ris og ros, eller blot spørgsmål, så kom endelig med det, så skal jeg forsøge at svare på det Smiley

/Swizz
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 10# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #28: 19 Jul 2010, 21:04 »

Rigtig flot sæson du har fået der.
Kender alt for godt problemet med defensiven, men det er nok fordi, at mit fokus nærmest kun ligger i det offensive.
Håber du kan få købt en defensiv spiller eller to, for offensive virker da smurt! (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10# SuperDepor - Når krisen kradser..
« Svar #29: 23 Jul 2010, 15:42 »

Rigtig flot sæson du har fået der.
Kender alt for godt problemet med defensiven, men det er nok fordi, at mit fokus nærmest kun ligger i det offensive.
Håber du kan få købt en defensiv spiller eller to, for offensive virker da smurt! (:

Tak for ordene Smiley Jeg håber at defensive kan blive forstærket en smule, men nu må vi se. Modstandernes offensiv bliver jo nok også en "smule" forbedret Tunge

Men jeg regner med at nå et par updates inden kl 18, og så må I ellers vente til søndag på de næste da der er ringridning hele dagen i morgen for mit vedkommende Smiley

/Swizz
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010