home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 544 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Vuvuzela-hornene
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal vuvuzela-hornene forbydes?
Ja, de er skide irreterende
- 72 (57,6%)
Nej, det er en del af charmen.
- 47 (37,6%)
Er ret ligeglad.
- 6 (4,8%)
Antal Stemmer: 125

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Vuvuzela-hornene  (Læst 45600 gange)
Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #45: 14 Jun 2010, 22:03 »

Igen, de har ikke et hak med deres 'kultur' at gøre.
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #46: 14 Jun 2010, 22:10 »

Jeg bliver dummere og dummere, som kampen går. Enten pga. at det er mig, eller også er det måske pga. de djævlehorn!!!
Gu' ville det da ej. Det ville have den modsatte virkning. Hvis en blind sad og så kampen, ville han jo på nuværende tidspunkt ikke kunne fornemme, når et af holdene scorer, fordi hornene bare lyder hele kampen igennem i et jævnt toneleje. Nej, du - det ville være noget helt andet med et forbud. Så ville man ligefrem kunne nyde kampen uden hele tiden at skulle tale om de forbandede horn.
Tror du selv tilskuerne ville være glade, hvis de for taget deres instrument? Et barn bliver ikke glad, når du tager et stykke slik fra dem. Så jo, det ville ødelægge stemningen. Hvis en blind ikke kan hører når der bliver scoret, så trænger han godt nok også til at høreværn.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #47: 14 Jun 2010, 22:12 »

Igen, de har ikke et hak med deres 'kultur' at gøre.

Hvorfor ikke?
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #48: 14 Jun 2010, 22:14 »

Igen, de har ikke et hak med deres 'kultur' at gøre.

Eftersom de har brugt dem i en 10-15 år efterhånden, tror jeg det er, så det kan godt forsvares, at kalde det for kultur.

Btw.
http://www.dailymail.co.uk/sport/worldcup2010/article-1286491/WORLD-CUP-2010-Vuvuzelas-wont-banned-insist-South-Africa-chiefs.html
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #49: 14 Jun 2010, 22:17 »

Jeg synes heller ikke de skal bannes, det ville være for aggressivt, men jeg vil have lov til at hade dem Wink
Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #50: 14 Jun 2010, 22:29 »

Tror du selv tilskuerne ville være glade, hvis de for taget deres instrument? Et barn bliver ikke glad, når du tager et stykke slik fra dem. Så jo, det ville ødelægge stemningen. Hvis en blind ikke kan hører når der bliver scoret, så trænger han godt nok også til at høreværn.
Hvis den blinde mand får høreværn på, får han jo bare endnu sværere ved, at høre om der bliver scoret? Opstemt
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #51: 14 Jun 2010, 23:12 »

De forpulede horn skal forbydes, og det kan kun gå for langsomt!
Jeg er fuldstændig ligeglad med om det er kultur for afrikanerne eller om de så er født med det i røven. VM er en verdensomspændende begivenhed og har en milliard seere over hele verden, og de må simpelthen have førsteprioritet.
Samtidigt er det jo ikke fordi, der har været halvtomme stadions så de har været med til at skabe stemning, der ellers ikke ville være der. Faktisk har jeg været stærkt imponeret af tilskuerantallet, og jeg tror der ville have været en federe stemning og tiljuble for de andre afrikanske lande hvis hornene ikke var der.
Logged

Vuelve la ilusión

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #52: 14 Jun 2010, 23:19 »

FORBYD DET !

Man har mere lyst til at se en kamp uden lyd fremfor at høre det larm.

GODT; Man ikke er i Afrika. Ville ikke orker at høre på det lort!
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #53: 14 Jun 2010, 23:56 »

De forpulede horn skal forbydes, og det kan kun gå for langsomt!
Jeg er fuldstændig ligeglad med om det er kultur for afrikanerne eller om de så er født med det i røven. VM er en verdensomspændende begivenhed og har en milliard seere over hele verden, og de må simpelthen have førsteprioritet.
Samtidigt er det jo ikke fordi, der har været halvtomme stadions så de har været med til at skabe stemning, der ellers ikke ville være der. Faktisk har jeg været stærkt imponeret af tilskuerantallet, og jeg tror der ville have været en federe stemning og tiljuble for de andre afrikanske lande hvis hornene ikke var der.

Har den vestelige verden da patent på fodbolden? Hvem bestemmer hvad der må bruges på diverse stadions?

En tromme der larmer en hel kamp igennem kan være forstyrende, eller hvad med når publikum pifter af modstanderholdet i samtlige 90 minutter?

Vuvuzela-hornene er ikke nogen ny opfindelse, og er ikke lavet forud for VM bare for at irritere den forenede vestlige fodboldverden.

Men det er sjovt at se nogle folk sidde og forsvare romerlys, men så fordømme Vuvuzela-hornene fordi de kan give skader. Jøsses.
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #54: 15 Jun 2010, 12:06 »

Problemet for mig er at jeg ikke kan se det fede i dem!.. Som Ghert helt rigtigt siger så bliver de ikke engang kombineret i sang el.. Idioterne står bare og trutter i de skide horn hele kampen, og det forbinder jeg med støj frem for stemning! Vuvuzelaerne har absolut intet fedt over sig, og jeg synes det er til skade mere end til gavn!

Og folk må liiiige skilde skidt fra kanel her.. Når vi i vesten trommer, klapper, pifter osv er det ikke HALVT så høreskadeligt som de der vuvuzelahorn..

Og jeg er fuldkommen ligeglad med hva der er deres kultur, for den kultur hva de horn angår sutter så meget gren at det halve kunne være nok.. Jeg forbinder på ingen måde de horn med afrikansk fodboldstemning, snarere med en vred bisværm crazy


Men det er sjovt at se nogle folk sidde og forsvare romerlys, men så fordømme Vuvuzela-hornene fordi de kan give skader. Jøsses.

Romerlys giver i det mindste noget fedt rent visuelt.. De der horn kører bare med samme inaverende tone hele kampen og bliver slet ikke brugt på nogen fed eller kreativ måde..
« Seneste Redigering: 15 Jun 2010, 12:08 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #55: 15 Jun 2010, 18:34 »

Har den vestelige verden da patent på fodbolden? Hvem bestemmer hvad der må bruges på diverse stadions?

En tromme der larmer en hel kamp igennem kan være forstyrende, eller hvad med når publikum pifter af modstanderholdet i samtlige 90 minutter?

Vuvuzela-hornene er ikke nogen ny opfindelse, og er ikke lavet forud for VM bare for at irritere den forenede vestlige fodboldverden.

Men det er sjovt at se nogle folk sidde og forsvare romerlys, men så fordømme Vuvuzela-hornene fordi de kan give skader. Jøsses.

Det har da intet at gøre med hvem der har patent på hvad, hvilket jeg i øvrigt hverken har nævnt eller antydet. Det har udelukkende noget at gøre med at det er pisseirriterende og det ødelægger den almene fodboldoplevelse. Derudover synes det simpelthen totalt meningsløst!
Hvordan kan du nogensinde sammenligne disse lorte-horn med en tromme eller folk der pifter. For det første opnår det ikke på ingen måde samme forstyrrende effekt, og for det andet når disse aldrig på på de 127 dB som Vuvuzela-hornene gør.
Hornene har intet med stemning, tradition eller kultur at gøre, og det burde være nok til et totalt forbud!
Logged

Vuelve la ilusión

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #56: 16 Jun 2010, 19:58 »

Okay.. Det er en tradition i Sydafrika. Fair nok, så lad dem bruge dem i deres EGNE kampe, og ikke i VORES kampe. Godt nok er vi i deres land, men det er vores land der er kommet til dem for, at spille og vise fodbold (Eller ihvertfald kvalificeret Opstemt). Så når vores kampe bliver spillet, så lad os udføre vores traditioner, mens de i deres kampe kan udføre deres. Så er jeg sådan set ligeglad!
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #57: 16 Jun 2010, 20:19 »

Det har da intet at gøre med hvem der har patent på hvad, hvilket jeg i øvrigt hverken har nævnt eller antydet. Det har udelukkende noget at gøre med at det er pisseirriterende og det ødelægger den almene fodboldoplevelse. Derudover synes det simpelthen totalt meningsløst!
Hvordan kan du nogensinde sammenligne disse lorte-horn med en tromme eller folk der pifter. For det første opnår det ikke på ingen måde samme forstyrrende effekt, og for det andet når disse aldrig på på de 127 dB som Vuvuzela-hornene gør.
Hornene har intet med stemning, tradition eller kultur at gøre, og det burde være nok til et totalt forbud!

Trommer og folk der pifter har absolut INTET med stemning, tradition eller kultur at gøre. Det er fuldstændig meningsløst og pisseirriterende. De ting ødelægger den almene fodboldoplevelse.

See what I did there?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #58: 16 Jun 2010, 20:34 »

 Wink I gamle dage på det fantastiske Ikast stadion kunne man høre nogle jyske bønder (jeg var selv en af dem Peace) klappe vildt, ja lige frem frembringe lyde med munden... det var den ældre generation ikke meget for... så skete det at jeg for første gang så de der mærkelige mennesker fra Aarhus... GF fans... de sang og råbte slagsange... wow det var vildt..... men ellers så foregik kampen i god ro og orden og de eneste lyde man ellers kunne høre var smaske lyde når der blev æd pølser...

Sådan kunne en kamp opleves i 1982 !

Vuvuzela hornene er bare en ny dille og ikke mindst en afrikansk tradition.... og mon ikke SAS ligaen får besøg af de larmende horn i næse sæson.... Liddl har impoteret dem til DK.....

Jeg hader dem men omvendt..... så er det sku da heller ikke værre.... indimellem får de journalisterne til at tie stille og selv nogle af kommentatorerne tier.... så jeg har tilgivet disse helvedes horn.... de er sikkert sponsoreret af Al Quida eller Nordkorea eller af det Grønlandske hjemmestyre... hvad ved jeg....  Wink
Logged

YNWA

Culés
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #59: 16 Jun 2010, 22:02 »

Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010