home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Vuvuzela-hornene
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal vuvuzela-hornene forbydes?
Ja, de er skide irreterende
- 72 (57,6%)
Nej, det er en del af charmen.
- 47 (37,6%)
Er ret ligeglad.
- 6 (4,8%)
Antal Stemmer: 125

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Vuvuzela-hornene  (Læst 45054 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #15: 13 Jun 2010, 21:33 »

Nu kan jeg ikke mindes, at afrikanske tilskuere har været stille, når der er foregået ting på deres kontinent. Der er ikke mange, udover sydamerikanere, der kan skabe stemning via trommer osv. som afrikanere. Så derfor synes jeg, at man skulle gå over til det i stedet.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #16: 13 Jun 2010, 21:35 »

Jeg synes heller ikke de skal forbydes, da de er med til at opbygge en rigtig fed stemning. Som Søgaard siger det ville være en tam stemning hvis alle bare sad helt stille på deres pladser.
Jeg er helt enig, det er et stykke fodbold kultur i Sydafrika som man overvejer at forbyde - folk kan da bare mute deres fjernsyn hvis det er så slemt. Jeg synes det er et fint input til stemningen selvom man da godt kan få nok af lyden i længden. Forstår godt at nogle spillerer også er irriteret over at de næsten ikke kan kommunikere, men det gælder altså også for ens modstandere.

Så jeg mener ikke at de berygtede vuvuzela horn skal forbydes.

EDIT: Som JS dog siger, kunne det da være rart med lidt stemning via trommer og lignende.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2010, 21:39 af xaagaard » Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #17: 13 Jun 2010, 22:00 »

Jeg er langt fra enig med jer, der mener det giver en god stemning! Så hellere tillad romerlys el. lign. Det er til at blive syg i hovedet af og det går ud over den ægte stemning, som tilskuerne selv skaber.

Desuden er der det taktiske aspekt, at spillerne ikke kan kommunikere med hverken hinanden eller trænerbænken.
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #18: 13 Jun 2010, 22:36 »

Enig! Det er simpelthen noget af det mest irriterende instrument man kan tage med til fodbold.. Og det burde forbydes og desuden er det skadeligt for ørene (selv for dem der ser det i tv) har jeg læst på EB eller BT.. Kan heller ikke se det "Sjove" eller logiske i det.. det støtter jo ingen hold, det er kun til irritation.. Tænk at stå og puste i sådan et horn i 90 minutter til en fodboldkamp! Har af det meste bare lyst til når jeg ser i TV en eller anden afrikaner stå og trutte i det horn.. bare stikke det op der hvor solen aldrig skinner, med den brede ende først..

Så håber de bliver forbudt som der er snakke om...
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #19: 13 Jun 2010, 22:40 »

Man kunne lave en undtagelse for netop Sydafrika, da det jo er deres idé. Derfor kunne man til deres kampe bruge hornene, men ikke til andre kampe.

Det er godt nok ikke ens for alle, men det kunne være en mulighed, for at undgå for meget diskussion i Sydafrika. 
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #20: 13 Jun 2010, 22:42 »

Men stadig det kan sku da ikke være rigtig af nogle horn skal være det største samtaleemne til et VM? Huh
Logged

FCK

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #21: 13 Jun 2010, 23:21 »

Men stadig det kan sku da ikke være rigtig af nogle horn skal være det største samtaleemne til et VM? Huh

Indtil videre er det. Men det er jo også fordi at det netop er fansene, der skaber rammen om et VM, så derfor er det da naturligt at deres frustrationer bliver diskuteret.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #22: 13 Jun 2010, 23:35 »

Spændende debat!

Personligt, er jeg ret træt af dem, men man burde tænke sig om og sige, at de giver god stemning. Det gør de bare ikke og jeg synes også de skal forbydes.
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #23: 13 Jun 2010, 23:36 »

Det er jo stadig det på banen det hele handler om, og sådan en stor etvent som folk har ventet på i fire år, må ikke blive husket for nogle skide horn.
Logged

FCK

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #24: 13 Jun 2010, 23:44 »

Nej, det gør det sikkert heller ikke. Men det er da et nyt fænomen ved VM. Derfor er det interessant. Det man husker VM 66 eller 86 for er jo heller ikke fremragende fodbold (dog lidt i 86) men mere Maradonas hånd og England underlige udlignende mål i finalen.

Nu skal du også tænke på at det kun er første runde i gruppespillet og før i aften har der ikke været meget at råbe hurra for.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #25: 14 Jun 2010, 00:25 »

Nu må i sgu liiiige med det 'traditions-halløj'. Det blev opfundet for under 10 år siden. Større 'tradition' er det heller ikke.

Det er et irriterende stykke legetøj som ødelægger det mange. Derudover er de sundhedsskadelige, hvilket bør være grund nok til at afskaffe dem. Tak.
« Seneste Redigering: 14 Jun 2010, 00:27 af Njaourinho » Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #26: 14 Jun 2010, 00:32 »

Nu må i sgu liiiige med det 'traditions-halløj'. Det blev opfundet for under 10 år siden. Større 'tradition' er det heller ikke.

Det er et irriterende stykke legetøj som ødelægger det mange. Derudover er de sundhedsskadelige, hvilket bør være grund nok til at afskaffe dem. Tak.

Det er øl også. Skal de så afskaffes i en omkreds af 10 km fra stadion? Jeg mener ikke at man kan gå ind og forbyde dem. Fejlen ligger hos FIFA, da man vidste at hornene ville blive brugt. Så skulle Sydafrika slet ikke have afholdt det.  Personligt mener jeg også at de er overdrevede. Hvis man får ondt i ørene af at høre på dem, er det måske et tegn på at man skal vænne sig til at høre lidt lavere tv. De fleste tv-stationer har også skruet gevaldigt ned for tilskuerlyden.
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #27: 14 Jun 2010, 00:39 »

Øl som sammenligning er ubrugelig. Øl drikker du selv og du skader dig selv. Her får du 130 decibel i ørene hvor 80 er absolut grænsen.
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #28: 14 Jun 2010, 00:41 »

Det er et irriterende stykke legetøj som ødelægger det mange. Derudover er de sundhedsskadelige, hvilket bør være grund nok til at afskaffe dem. Tak.

Nej, faktisk ikke. Kan da nævne et par stadions, hvor alene folkets larm kan forcere høreskader. Hvad gør man i det tilfælde? Beder folk om at sætte sig ned på deres plads og klappe, når storskærmen viser de skal? Når man tager til fodbold, så må man sgu forvente der er en smule larm.   
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuvuzela-hornene
« Svar #29: 14 Jun 2010, 00:51 »

Årh, hold nu op?.. Der er jo en verden til forskel.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010