Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
09 Jan 2025, 18:03
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23490
0 Brugere, 900 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejdevanaha...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Liverpool Tråden
0 Brugere og 38 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
777
778
[
779
]
780
781
...
1222
Forfatter
Emne: Liverpool Tråden (Læst 1955449 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
Sv: Liverpool Tråden
«
Svar #11670:
07 Jan 2012, 19:16 »
Citat af: verdenskrig 07 Jan 2012, 19:14
Faktum er at Evra kørte nøjagtigt lige så meget på Suarez som Suarez kørte på Evra.. Dette er i mine øjne en del af fodbold, og det kan ikke hidse mig op at den ene er racistisk når den anden er nøjagtigt lige så store en idiot, og sviner ting ved personen som er betydningsfulde som f.eks familie. Der hvor det bliver et problem er hvis det er envejskommunikation hvor en person bevidst igennem en hel kamp er racistisk igen igen og igen. DER kan vi snakke om at det ikke er i orden,..
Men generelt mener jeg ikke det store problem er hva folk siger til hinanden under kampe.. Jeg mener problemet ligger i et større perspektiv, hvor en hel tribune er racistisk, eller hvor klubber som ligaer ser ned på mørke spillere og fravælger, samt håner dem for deres hudfarve.. Kan vi blive enige om hva der er værst?
At Suarez i øvrigt gik en tand over stregen har alle vidst medgivet, men at han får otte dage er i mine øjne helt ude i skoven. Specielt fordi det var en aggressiv dialog mellem to personer som begge var oppe i det røde felt det meste af kampen.
Du besvarede ikke mit spørgsmål - har du læst rapporten? At sammenligne det Evra skulle have sagt, med det Suarez skulle have sagt, se DET er ude i skoven, og at forsøge at projektere fokus over på en helt anden problemstilling.
plutonium
Manager
«
Svar #11671:
07 Jan 2012, 19:17 »
Citat af: verdenskrig 07 Jan 2012, 19:14
Faktum er at Evra kørte nøjagtigt lige så meget på Suarez som Suarez kørte på Evra.. Dette er i mine øjne en del af fodbold, og det kan ikke hidse mig op at den ene er racistisk når den anden er nøjagtigt lige så store en idiot, og sviner ting ved personen som er betydningsfulde som f.eks familie. Der hvor det bliver et problem er hvis det er envejskommunikation hvor en person bevidst igennem en hel kamp er racistisk igen igen og igen. DER kan vi snakke om at det ikke er i orden,..
Men generelt mener jeg ikke det store problem er hva folk siger til hinanden under kampe.. Jeg mener problemet ligger i et større perspektiv, hvor en hel tribune er racistisk, eller hvor klubber som ligaer ser ned på mørke spillere og fravælger, samt håner dem for deres hudfarve.. Kan vi blive enige om hva der er værst?
At Suarez i øvrigt gik en tand over stregen har alle vidst medgivet, men at han får otte dage er i mine øjne helt ude i skoven. Specielt fordi det var en aggressiv dialog mellem to personer som begge var oppe i det røde felt det meste af kampen.
Man skal dog også huske på, at Suarez er et forbillede for rigtig mange mennesker. Hvis han konstant kører på hudfarve mod Evra, så vil folk kopiere ham. Det kan godt være at Evra har været lige så slem med andre ting, men hvis Suarez KONSEKVENT kører på hudfarve, så er der andet end bare name calling i det, og så skal han have sin straf.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
verdenskrig
Manager
«
Svar #11672:
07 Jan 2012, 19:19 »
Citat af: Notorious B.IV 07 Jan 2012, 19:05
Latterlige ting som er provokerende, de skaber da også stor debat, det er ikke nødvendigvis noget der gør bloggen god overhovedet.
Jamen, så så længe det sker i på banen i kampens hede så må man sige hvad man har lyst til. Men den flotte blogger har da ret i at det er værre når klubber ikke tør have andet end hvide spillere. MEN FORHELVEDE, bare fordi det er værre end når Suarez slynger omkring sig med Negrito og Terry med fucking black cunt, så gør det jo stadig ikke det andet mindre forkert? Selvfølgelig skal idioterne straffes når de siger grimme ting til hinanden på banen, det er da klart.
Hvis bloggen var så etisk forkert, og med racistiske undertoner, tvivler jeg på den havde fået så mange stemmer.. Har ikke den store grund til at tro at der findes så mange personer på bold med racehad. Jeg synes tværtimod den skaber en sund debat om hvilket fokus der skal være på racisme.. At det ikke skal være på den verbale aggressive dialog mellem to modspillere, men mere på en generel holdning i et land, liga, tribune, eller enkelt personer som er racistisk i medierne, eller konsekvent kamp efter kamp forfølger mørke spillere. Som f.eks Aragones gjorde det om Henry.. Det var svineri på højeste plan.
Der har vi et perfekt eksempel på hva JEG mener skal bekæmpes.. Jeg mener ganske enkelt ikke man kan bekæmpe den aggressive dialog, hvor racistiske undertoner kan forekomme i kampens hede.. For hvorfor skal grænsen så gå der.. Er det mere etisk korrekt at svine en anden race, frem for en andens familie, udseende, handicap eller hva ved jeg?
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
verdenskrig
Manager
«
Svar #11673:
07 Jan 2012, 19:20 »
Citat af: g00n 07 Jan 2012, 19:16
Du besvarede ikke mit spørgsmål - har du læst rapporten? At sammenligne det Evra skulle have sagt, med det Suarez skulle have sagt, se DET er ude i skoven, og at forsøge at projektere fokus over på en helt anden problemstilling.
Nej jeg har ikke læst rapporten. Har blot læst de artikler jeg har kunne finde i medierne, og det er det jeg drager min holdning til lige præcis den sag ud fra..
Min generelle holdning til emnet er dog uagtet denne sag..
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #11674:
07 Jan 2012, 19:21 »
Citat af: verdenskrig 07 Jan 2012, 19:20
Nej jeg har ikke læst rapporten. Har blot læst de artikler jeg har kunne finde i medierne, og det er det jeg drager min holdning til lige præcis den sag ud fra..
Min generelle holdning til emnet er dog uagtet denne sag..
OK, så er der vist ikke grund til at diskutere det yderligere med dig.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11675:
07 Jan 2012, 19:38 »
Jeg er grundlæggende enig med bloggeren i, at "den politiske korrekthed" har taget overhånd i samfundet på et generelt plan. Men når vi taler om racisme, er vi inde i et område man ikke skal bagatellisere imo. Bloggeren er utroligt ensidig, og VK, helt ærligt, at bruge David Nielsen som sandhedsvidne, er muligvis den lavest mulige fællesnævner. Hvor er hans troværdighed overhovedet? Er han troværdig fordi han indrømmer at have forsøgt at tabe med AaB engang, eller hvordan fungerer det?
Jeg synes der er mange ting i denne konkrete sag der lugter langt væk. Jeg har hele tiden været sådan: "Okay, kan sgu egentligt godt forstå, hvis Liverpool-fans har været mobsede over at det netop er Evra der har frembragt anklagerne, pga. de ting han tidligere har været involveret i. Og jeg syntes også som udgangspunkt, at de otte dage var for voldsomt.
Men efter at have læst nærmere (har ikke læst rapporten, men artikler af folk der har, og udsagn fra andre der også har - både Utd og "neutrale" fans), så synes jeg sgu han er sluppet heldigt Suarez. Han fremstår ikke specielt sympatisk må jeg indrømme. Og det er pudsigt egentligt hvordan han blev modtaget som helt i Liverpool efter et VM hvor han i den grad blev lagt for had af rigtig mange efter hans "håndbold" mod Ghana. Og lur mig om ikke der har været en eller to Liverpool fan i det kor
Det siger meget om dobbeltmoralen i blandt fodboldfans, at han så pludseligt er nærmest en helgen fordi han spiller på "det rigtige" hold
Og at man så vælger at støtte ham offentligt med diverse udtalelser der dels mistænker FA både direkte og inddirekte, og man vælger at varme op i t-shirts med sympati for Suarez, SAMTIDIG med at man altså har afgivet forklaringer der taler imod hans sag? Det giver nada mening.
Ingen anklager Suarez for at være racist (ihf. ikke endnu), men for at have brugt racistiske udtryk og det er det han er dømt for. Det kan ALDRIG være Evras skyld at Suarez vælger den måde at forsøge at tirre Evra på, ej heller FAs skyld.
Self foregår der ting undervejs i en fodboldkamp som er en "del af spillet". Men bare fordi det er en del af en fodboldkamp, så er det ok? Igen en tynd forklaring som ingen steder holder. Der er mange ting man kan se igennem fingre med, men racisme (og for den sags skyld tacklinger der nærmer sig vold) er altså ikke acceptable bare fordi det sker på en fodboldbane. Det er ikke en ambassade med juridisk immunitet...
Jeg kan godt forstå du mener, at tilråb fra tilskuere er værre, men hvor får de fans inspiration fra? Den kan de få, hvis racisme på banen er acceptabelt på banen. I det her tilfælde er det self ord mod ord, men tilsyneladende er der en del flere ord mod end med Suarez. Og FA mener altså at hans forklaringer var usammenhængende.
Politisk korrekthed er trættende, men man skal også passe på, at man ikke bruger det som undskyldning for at have holdninger der strider mod sund fornuft.
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #11676:
07 Jan 2012, 19:40 »
Jeg er helt enig med KongFjong, og så slap jeg også for at skrive sådan et langt indlæg selv
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11677:
07 Jan 2012, 19:42 »
Det hedder vel egentligt "diplomatisk immunitet", no?
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #11678:
07 Jan 2012, 19:44 »
Citat af: KongFjong 07 Jan 2012, 19:42
Det hedder vel egentligt "diplomatisk immunitet", no?
Det er vist korrekt, ja.
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #11679:
07 Jan 2012, 19:46 »
Citat af: verdenskrig 07 Jan 2012, 19:19
Hvis bloggen var så etisk forkert, og med racistiske undertoner, tvivler jeg på den havde fået så mange stemmer.. Har ikke den store grund til at tro at der findes så mange personer på bold med racehad. Jeg synes tværtimod den skaber en sund debat om hvilket fokus der skal være på racisme..
Nej men jeg er bange for at det er ved at udvikle sig således at flere og flere har holdningen om at det er i orden at bruge racistiske ord og netop udelukkende pga. at flere har den holdning så begynder den at være acceptabel. Lidt a la hvis bare nok siger det så er det sandt. Når netop bloggen har fået over 100 stemmer så er det lige pludseligt blevet acceptabelt at benytte racistiske udtryk, fordi ”det jo bare er i kampens hede”. Det
skal
stoppes før det udvikler sig endnu mere.
Citat af: Notorious B.IV 07 Jan 2012, 19:05
Meget enig, det er skønt at se dig herinde.
Lige over
FC Barcelona
plutonium
Manager
«
Svar #11680:
07 Jan 2012, 19:51 »
Citat af: Rafinha 07 Jan 2012, 19:46
Nej men jeg er bange for at det er ved at udvikle sig således at flere og flere har holdningen om at det er i orden at bruge racistiske ord og netop udelukkende pga. at flere har den holdning så begynder den at være acceptabel. Lidt a la hvis bare nok siger det så er det sandt. Når netop bloggen har fået over 100 stemmer så er det lige pludseligt blevet acceptabelt at benytte racistiske udtryk, fordi ”det jo bare er i kampens hede”. Det
skal
stoppes før det udvikler sig endnu mere.
Kan jeg kun være enig i. Name calling kan ikke undgås, for folk med temperament koger over og så tænker de ikke over hvad de siger. Men det skal selvfølgelig aldrig være acceptabelt 'bare' at bruge sådan nogle ord. Det kunne man nemlig godt frygte var tilfældet, at især unge mennesker ville begynde at bruge sådan noget fast, hvis det blev socialt acceptabelt.
Det er jo afstumpede typer der i første omgang falder til at bruge sådanne udtryk i en kamp.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
verdenskrig
Manager
«
Svar #11681:
07 Jan 2012, 20:00 »
Citat af: KongFjong 07 Jan 2012, 19:38
Jeg er grundlæggende enig med bloggeren i, at "den politiske korrekthed" har taget overhånd i samfundet på et generelt plan. Men når vi taler om racisme, er vi inde i et område man ikke skal bagatellisere imo. Bloggeren er utroligt ensidig, og VK, helt ærligt, at bruge David Nielsen som sandhedsvidne, er muligvis den lavest mulige fællesnævner. Hvor er hans troværdighed overhovedet? Er han troværdig fordi han indrømmer at have forsøgt at tabe med AaB engang, eller hvordan fungerer det?
Jeg synes der er mange ting i denne konkrete sag der lugter langt væk. Jeg har hele tiden været sådan: "Okay, kan sgu egentligt godt forstå, hvis Liverpool-fans har været mobsede over at det netop er Evra der har frembragt anklagerne, pga. de ting han tidligere har været involveret i. Og jeg syntes også som udgangspunkt, at de otte dage var for voldsomt.
Men efter at have læst nærmere (har ikke læst rapporten, men artikler af folk der har, og udsagn fra andre der også har - både Utd og "neutrale" fans), så synes jeg sgu han er sluppet heldigt Suarez. Han fremstår ikke specielt sympatisk må jeg indrømme. Og det er pudsigt egentligt hvordan han blev modtaget som helt i Liverpool efter et VM hvor han i den grad blev lagt for had af rigtig mange efter hans "håndbold" mod Ghana. Og lur mig om ikke der har været en eller to Liverpool fan i det kor
Det siger meget om dobbeltmoralen i blandt fodboldfans, at han så pludseligt er nærmest en helgen fordi han spiller på "det rigtige" hold
Og at man så vælger at støtte ham offentligt med diverse udtalelser der dels mistænker FA både direkte og inddirekte, og man vælger at varme op i t-shirts med sympati for Suarez, SAMTIDIG med at man altså har afgivet forklaringer der taler imod hans sag? Det giver nada mening.
Ingen anklager Suarez for at være racist (ihf. ikke endnu), men for at have brugt racistiske udtryk og det er det han er dømt for. Det kan ALDRIG være Evras skyld at Suarez vælger den måde at forsøge at tirre Evra på, ej heller FAs skyld.
Self foregår der ting undervejs i en fodboldkamp som er en "del af spillet". Men bare fordi det er en del af en fodboldkamp, så er det ok? Igen en tynd forklaring som ingen steder holder. Der er mange ting man kan se igennem fingre med, men racisme (og for den sags skyld tacklinger der nærmer sig vold) er altså ikke acceptable bare fordi det sker på en fodboldbane. Det er ikke en ambassade med juridisk immunitet...
Jeg kan godt forstå du mener, at tilråb fra tilskuere er værre, men hvor får de fans inspiration fra? Den kan de få, hvis racisme på banen er acceptabelt på banen. I det her tilfælde er det self ord mod ord, men tilsyneladende er der en del flere ord mod end med Suarez. Og FA mener altså at hans forklaringer var usammenhængende.
Politisk korrekthed er trættende, men man skal også passe på, at man ikke bruger det som undskyldning for at have holdninger der strider mod sund fornuft.
Selvom David Nielsen er en kæmpe idiot, og en spiller jeg foragter, så har JEG respekt for at han bare går ind på banen med attituden der siger " Fuck da hva de kalder mig, det er hva jeg forventer, og lukker bare kæften på dem med en toppræstation. Det er trøjen og fodboldspilleren de sviner, ikke mig som person".. Det handler ikke om at udpege et sandhedsvidne, men om at komme med et eksempel på en spiller som faktisk bruger hån mod sig selv, som en motivationsfaktor og et middel til at spille bedre.
Folk er forskellige, men jeg synes sgu det er fedt fra Davids side. Selvom jeg af gode grunde aldrig har fået racistiske gloser efter mig, så har jeg da fået mange ondskabsfulde tæsk rent verbalt.. " Din lille luderunge" " Grimme lille dreng" " Du fatter jo ikke at stå på mål din svans" er bla ting jeg har fået smidt i hovedet i den tid jeg har spillet fodbold.. Selvom det ikke er racistisk, er det stadig ting som gør ondt, og jeg har altid bare prøvet at ignorere det, og koncentrere mig om mit eget spil.. Gør det virkelig så meget mere ondt at blive kaldt negrito? Jeg har min tvivl.
Dog vil jeg gerne lige understrege at jeg hader David Nielsen pga hans FCK tid, hans generelle personlighed, og så selvfølgelig hans sag med AaB.. Men lige her er jeg enig med ham.
Altså jeg kan kun sige at jeg ud fra det jeg har læst, synes Suarez er blevet uretfærdigt behandlet.. Sagen handler som jeg ser den om to personer som sviner hinanden til, og begge er oppe i det røde felt i en kampsitauation.. Det kan aldrig udløse 8 dage til den ene, når den anden så går fri.
Men igen jeg har ikke læst rapporten, og hvis den kommer med nogle ting som man umuligt kan have indsigt i på andre måder, jamen så er jeg da åben og modtagelig for det.. Det er jo ikke sådan at jeg bare lukker af og står fast uanset hvad der sker. JEG har dog bygget min holdning på det jeg har læst, og ud fra det har det vist sig som om FA overreagerede.
Gider dog ikke læse den, 115 siders juridisk snak er simpelthen for meget for mig
..
Du siger netop det jeg IKKE siger.. Jeg siger intet sted at det er OK at man er racistisk, eller generelt håner hinanden for diverse ting.. Så da egentlig helst at vi var alt det foruden, og at man altid kunne spille kampe i god stemning. Men fodbold har udviklet sig i sådan en retning, og spillerne er under massivt pres, fra klub, træner, fans og medspiller.. Frustrationerne kan komme i kog, og når det sker ved alle ( Fodboldspillere som almindelige mennesker) at man kan sige nogle ting som man normalt ikke vil stå inde for. Det gælder begge veje. FA's nye stil, har gjort det nemmere end nogensinde før at bringe en modstander i fedtfadet for racistiske udtalelser.. Ikke fordi vedkommende nødvendigvis har sagt det, men fordi selv den mindste kommentar kan tolkes i den retning, og uanset om det måtte være sandt eller ej, er det nu let at få lagt en plet på en modstander som er svær at vaske af. Det er jo slet ikke der vil skal hen.
Det er ikke acceptabelt at man efter en verbal kamp er racistisk, at man håner hinanden, at man brækker benet på hinanden, men det er simpelthen uundgåeligt fordi fodbold er blevet som det er i dag.. Jeg synes hellere man skulle koncentrere sig om personer som gentagende gange udviser racistiske tendenser, klubber som udviser racistiske tendenser med at forbyde mørke spillere, eller håner andres mørke spillere igen og igen..
Vi elsker alle PL. Det er en liga hvor alle racer har lige adgang, hvor alle respekteres for deres fodboldspil, og hvor fansene ud fra mit kendskab har stor respekt for sorte som hvide.. Det ændrer en kommentar efter et ophedet skænderi mellem trætte pressede spillere ikke på.
Konstant, ondskabsfuldt hacehad fra en part til en anden er i mine øjne det man bør fokusere på..
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #11682:
07 Jan 2012, 20:23 »
Respekt til David N for at kunne det ja, men det gør ham stadig bare ikke til sandhedsvidne for, hvordan alle andre mørke/sorte mennesker/negere/afrodanskere/whatever har det? Og man kan ikke forvente at andre har det sådan.
Og du siger de der udsagn gør ondt på dig, hvordan tror du så, en sort spiller har det, hvis han udelukkende pga. hans farve, bliver nedgjort? De udsagn du kommer med, er ting jeg overhovedet ikke reagerer på, på en bane, fordi de i min optik er ligegyldige, ja nærmest neutrale. Og det viser jo bare hvor forskelligt folk opfatter diverse udtryk.
Nu er det så bare sådan, at der er noget historie (som en anden nævner), som gør at vi her i "de hvide lande", har valgt at lovgive mod racisme. Og den historie er få generationer gammel. Vi skal ikke mere end 30-40 år tilbage før vi finder racisme i dagligdagen både i Vesteuropa og USA ikke mindst. Det kan man altså ikke bare smide væk med argumentet "jeg er træt af politisk korrekthed" og "det er jo fodbold" eller "han sagde min mor er en luder".
Og det kan da godt være, at Evra har generet Suarez søster, men det er ikke ulovligt i noget land i Vesteuropa, derimod er racisme ulovligt. Så er den faktisk ikke meget længere.
Vi har seneste set et eksempel her i DK, hvor en 2. divisionsspiller (
http://www.bold.dk/nyt/HIK-traener-Ikke-racistisk-ment
), har fået syv dages karantæne for at kalde en sort spiller for abe. Helt fair. Selvom HIKs træner siger, at det ikke var racistisk ment, og at spilleren ikke er racist, hvad så? Hvis den undskyldning kan bruges, så er det sgu for nemt. Skulle Roy Keane så have sagt til Haaland: "Det var ikke ond ment" og så fået sit kort annulleret og helt sluppet for straf? Nej vel?
Dimma
Landsholdsspiller
«
Svar #11683:
07 Jan 2012, 20:59 »
Citat af: g00n 07 Jan 2012, 19:21
OK, så er der vist ikke grund til at diskutere det yderligere med dig.
Tilslutter mig dette indlæg.. Du behøver ikke læse alle 115 sider. Men du kan læse de forklaringer der er givet i forbindelse med hvad der er sket i kampen.
Jeg har efter at have læst det, ikke så meget mere at sige til sagen, udover at Suarez skal stramme op.
Forstår ikke den trang til at undskylde, at det er ok at de her racistiske udtalelser forekommer i kampens hede? Du siger at man skal fokusere på helt andre områder? Hvorfor? Kunne vi ikke fokusere på begge områder, eller ihvertfald starte med at få de racistiske udtalelser ud fra fodboldbanen - starte med dem det handler om.. Spillerne selv..
verdenskrig
Manager
«
Svar #11684:
08 Jan 2012, 01:14 »
Citat af: KongFjong 07 Jan 2012, 20:23
Respekt til David N for at kunne det ja, men det gør ham stadig bare ikke til sandhedsvidne for, hvordan alle andre mørke/sorte mennesker/negere/afrodanskere/whatever har det? Og man kan ikke forvente at andre har det sådan.
Og du siger de der udsagn gør ondt på dig, hvordan tror du så, en sort spiller har det, hvis han udelukkende pga. hans farve, bliver nedgjort? De udsagn du kommer med, er ting jeg overhovedet ikke reagerer på, på en bane, fordi de i min optik er ligegyldige, ja nærmest neutrale. Og det viser jo bare hvor forskelligt folk opfatter diverse udtryk.
Nu er det så bare sådan, at der er noget historie (som en anden nævner), som gør at vi her i "de hvide lande", har valgt at lovgive mod racisme. Og den historie er få generationer gammel. Vi skal ikke mere end 30-40 år tilbage før vi finder racisme i dagligdagen både i Vesteuropa og USA ikke mindst. Det kan man altså ikke bare smide væk med argumentet "jeg er træt af politisk korrekthed" og "det er jo fodbold" eller "han sagde min mor er en luder".
Og det kan da godt være, at Evra har generet Suarez søster, men det er ikke ulovligt i noget land i Vesteuropa, derimod er racisme ulovligt. Så er den faktisk ikke meget længere.
Vi har seneste set et eksempel her i DK, hvor en 2. divisionsspiller (
http://www.bold.dk/nyt/HIK-traener-Ikke-racistisk-ment
), har fået syv dages karantæne for at kalde en sort spiller for abe. Helt fair. Selvom HIKs træner siger, at det ikke var racistisk ment, og at spilleren ikke er racist, hvad så? Hvis den undskyldning kan bruges, så er det sgu for nemt. Skulle Roy Keane så have sagt til Haaland: "Det var ikke ond ment" og så fået sit kort annulleret og helt sluppet for straf? Nej vel?
Igen.. Det er slet ikke det jeg siger.. Jeg siger at jeg har respekt for at David Nielsen tager det på den måde, og synes alle burde tage det på den måde når det sker i kampens hede.. Ligesom de færreste går til FA fordi man har fået kritiseret sin søster for eksempel.. Eller ligesom jeg ikke begyndte at sætte mig og græde når jeg fik hældt den slags i hovedet.
Jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke bare vender den anden kind til, og bare spiller sit spil, for enhver ved at modstanderen siger den slags fordi han er frustreret OG så siger han det om trøjen og fodboldspilleren.. Ikke om personen bag.
Siger vedkommende det om personen bag, er det naturligvis udslagsgivende ved at det sker igen og igen.. Jeg nægter i øvrigt at tro på at der findes en eneste racist i PL, men det er måske blot mig.
Det er i øvrigt muligt at vi har en historie, men helt ærligt.. Det er som du siger 30-40 år siden.. I vesten har mørke og hvide mennesker i dag de samme rettigheder.. Alle etniske personer er velkommen i engelsk fodbold, og der gøres ingen forskelsbehandling.
. Hverken på tribunen, i ledelserne, blandt medierne, eller på banen. Hvorfor er det så at det gør så meget mere ondt at blive kaldt "Neger" end at blive kaldt " Ludersøn".. Jeg er ved at bevæge mig ind på en farlig sti, men jeg synes efterhånden at mørke mennesker skulle tage og være så stolte af deres hudfarve og af den de er, at en enkelt spydig kommentar i en kamp hvor alle er oppe og køre ikke burde gå en så meget på. De ved jo lige så godt som vi andre at de er mennesker præcis som os andre..
Blev det råbt af en midt på gaden hvor man bare går stille og roligt rundt, så var det naturligvis en helt anden debat.. Men både du og jeg ved at fodbold, og det normale samfund er to vidt forskellige ting, hvor folk har vidt forskellige måder at agere på. Et eksempel kan være den rolige familiefar, som på stadion forvandler sig til en blodtørstig hooligan. Den slags forvandlinger sker i mindre grad på banen, ene og alene fordi fodbold i da er en af de sportsgrene med mest pres på skuldrene. Og skal man forbyde den del af racisme som hedder enkelte kommentare i en verbal slåskamp, skal man i mine øjne gå hele vejen og forbyde generel hån og nedgørelse af andre personer.
Som jeg tidligere var inde på, er FA i gang med at ændre deres kampagne mod de racisme jeg tidligere beskrev, til en kampagne mod episoder mellem folk som har været oppe og toppes rent verbalt, hvor en racistisk kommentar så kommer til at indgå. Uden at personen i øvrigt er racist.
Det gør at folk begynder at se spøgelser overalt, og at der i fremtiden vil falde racisme anklager så snart der bliver sagt det MINDSTE der kan hentydes i den retning. Det bliver den letteste anklage i verden, og den alvorlige racisme er ikke de verbale slåskampe i en kamp hvor to spillere taber hovedet, men det konstante menneskehad og foragt for andre etniciteter som findes i sydlige og nogle østeuropæiske ligaer, hvor man nogle steder enda undgår at købe mørke spillere..
«
Seneste Redigering: 08 Jan 2012, 01:16 af verdenskrig
»
Sider:
1
...
777
778
[
779
]
780
781
...
1222
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »