home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 670 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 746 747 [748] 749 750 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 2104525 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #11205: 20 Dec 2011, 23:47 »

Jeg synes bare man skal overveje hva man beskylder folk for.. Det er ikke altid man som "civil" person ude i samfundet har muligheden for det, men før Evra rent faktisk vælger at anklage Suarez for at være racist ( Hvilket han i mine øjne gør) så kan han da passende først undersøge om Suarez har haft andre sager med hensyn til spillere med anden etnisk race. Og det at han var anfører i Ajax..

Derudover kunne Evra overveje om han med sin arrogante og hysteriske facon ikke selv havde kørt den verbale kamp op på det plan det endte på..
Jeg synes godt man må have noget moral før man peger fingre af andre, men det er åbenbart på mode for tiden at anklage andre for racisme..

Jeg ved godt hva jeg skal bruge det meste af foråret som spiller på Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11206: 20 Dec 2011, 23:53 »

Om det lige er United har jeg ingen anelse om, det var bare min første indskydelse.. Et eller andet korrupt er der i mine øjne over det.. Med den her dom har FA jo gået ud og dømt Suarez som Racist? Enhver der kan lægge de berømte to og to sammen ved naturligvis at det ikke er sandt.. Det ville være underligt at man i Ajax lod en racist være anfører for et multietnisk hold.

Det med tv kontra neger var bare med henblik på at Suarez er blevet dømt så markant hårdere end Rooney.. Det kan jeg bare ikke se, og så må du synes dårligt om mig hvis du vil.. Der bliver alligevel sagt så meget til hinanden under en kamp, men når du går ud og siger Fuck jer til offentligheden så er det også krænkende.. Og så er det muligt du kan en fin beskrivelse af den oprindelige mening for fuck, men det ændrer ikke på at det er et krænkende og hårdt ord at bruge i nutidens samfund..

Som jeg ser det kommer der jo til at være hele og halve hold som mangler de kommende år i PL.. For skal Suarez have 8 dage her, så skal der godt nok et par karantæner på bordet som siger spar to.. De kan passende starte med Terry.
[/quote

Men det er jo også klart at du ikke kan forstå at tingene ikke er forskellige! FA går ikke ud og dømmer ham som værende racist men for at have ytret sig racistisk overfor en modspiller? Hvilket ikke er lovligt indenfor FA's reglement og derfor skal straffes, og straffe rammen for at ytre sig racistisk overfor en modspiller går tydeligvis op til 8 spilledages karantæne...

Og Rooney siger på intet tidspunkt Fuck You, dog siger han fuck off som vel bedst af alt kan betragtes som at han beder folk om at skride?! Og du kan simpelthen ikke mene at det er et hårdt og krænkende ord i nutidens samfund!?

Her taler vi altså om et af de mest benyttede ord i det engelske sprog overhovedet og du forsøger jo bare nu at holde fast på et argument der på ingen måde holder.

Derudover er der da ingen tvivl om at jeg mener Terry skal straffes med præcis samme straffe og at jeg håber det bliver starten på at spillerne begynder at koncentrere sig om at spille fodbold fremfor at skulle lukke lort ud til hinanden...

Og ingen har nogensinde sagt at Suarez er racist og det er da et fint billede men derudover kan jeg slet ikke forstå der kan være tvivl om at Suarez har brugt en vending der kan og vil blive opfattet racistisk og at han gjorde det med henblik på at provokere/genere/håne sin modstander og derfor har han jo ikke gjort det i god tro..

Evra har selv udtalt at han ikke ser Suarez som racist men derfor er det Suarez har gjort stadig forkert og derfor skal han også straffes for det...
Bemærk også at Rooney altså også blev straffet for hans udbrud...

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11207: 20 Dec 2011, 23:55 »

For at drage en sammenligning, tror jeg næppe du havde set Hitler sidde sådan med en jøde? Bare lige for at tage et grelt eksempel.

Fra hans ungdom ville jeg tro der er adskillige... Senere hen vil jeg ikke tro der er nogen som følge af hans status og hvad han stod for...

Hitler stod for jødehad og derfor ville han ikke få taget et billede med en jøde og ødelægge hans image...

Suarez ville da heller aldrig sige nej til at få taget et billede og skade hans image... Dog tror jeg bestemt ikke at Suarez er racist!

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #11208: 20 Dec 2011, 23:57 »

Jeg synes bare man skal overveje hva man beskylder folk for.. Det er ikke altid man som "civil" person ude i samfundet har muligheden for det, men før Evra rent faktisk vælger at anklage Suarez for at være racist ( Hvilket han i mine øjne gør) så kan han da passende først undersøge om Suarez har haft andre sager med hensyn til spillere med anden etnisk race. Og det at han var anfører i Ajax..

Derudover kunne Evra overveje om han med sin arrogante og hysteriske facon ikke selv havde kørt den verbale kamp op på det plan det endte på..
Jeg synes godt man må have noget moral før man peger fingre af andre, men det er åbenbart på mode for tiden at anklage andre for racisme..

Netop det han ligger stor vægt i at understrege i hans statement, at han ikke mener Suarez er racist, men at han følte sig krænket af racistiske ord.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11209: 21 Dec 2011, 00:00 »

Evra's anklager kom jo faktisk under kampen så tvivler på at han havde muligheden for at gå på nettet og se at Suarez har en sort bedstefar og så derfor konkludere at Suarez ikke kunne have sagt noget racistisk til ham...

Og Evra's facon er bestemt ikke tiltalende men det er Suarez da i den grad heller ikke og det kan jo også godt være medførende til at Evra reagerer på den måde han gør og medførende til den hårde straf!

Og Suarez burde bare have holdt sin kæft, han havde jo så meget overtaget på Evra i den kamp at det egentlig er lidt sølle det er ham der føler behov for at nedgøre Evra verbalt.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #11210: 21 Dec 2011, 00:01 »

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14741

Bare lige til de folk der mener, at Evra har kastet rundt med racisme anklager.

verdenskrig
Manager

« Svar #11211: 21 Dec 2011, 00:04 »

Bovski@

Hvis du ytrer dig racistisik bliver du vel også dømt for at være racist? Ellers kan jeg ikke se meningen med at dømme en.. At udtale noget racistisk går i mine verden i forlængelse af det at være racist og se ned på en anden race.. Er det ikke sådan det hænger sammen står verden da ikke længere for mig.
Hvorfor skulle man ellers kalde en racist.. Så ville alle jo bare kunne sige " Jeg sagde noget racistisk men mente det ikke og er ikke racist"

Det virker for mig som om du negligerer det Rooney sagde til " Nå ja det er jo et ord alle siger så kan det vel ikke være så slemt" Han fik trods alt 2 eller var det 3 dage for det.. Så helt godt kan det ikke være..

Om han sagde you eller off, ændrer ikke på at han brugte ordet Fuck, og indirekte siger han det jo til alle dem som ser kampen.. At det skulle være mindre slemt end at Suarez der er godt oppe og køre sammen med Evra gennem længere tid, siger " Negrito" kan jeg simpelthen ikke forstå.. Og ej heller hvis han havde sagt neger..
Når Rooney siger fuck off, så beder han jo indirekte dem der ser kampen og fucke af.. En negativ, og i nogle personer øjne  en krænkende vendning.. Mange, specielt fra den ældre generation bliver stødt over ordet fuck.

Det sidste havde jeg så ikke læst.. Men det gør bare sagen endnu  mere uforstående for mig.. Hvis evra godt er klar over at Suarez IKKE er racist, og at han selv er klar over at det var HAM der kørte deres verbale fight op på det niveau, så kan jeg slet ikke se hvordan han kan få lyst til at dømme Suarez.. Her synes jeg virkelig vi kan tale om en lav person, der kaster med sten når han selv bor i et glashus.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Hamza_BIF
Manager

« Svar #11212: 21 Dec 2011, 00:06 »

Jeg tror ikke jeg skal gå for meget i detaljer med min mening omkring det her, for det bliver ikke pænt. Men hold da helt holiday, hvor er det en skandale, at en mand kan få 8 dages karantæne for at kalde en modspiller, som vel og mærke spiller hos rivalen, for noget harmløst midt i kampens hede. Jeg håber lidt at vores sorte spillere går i flæsket på Evra og kalder ham negrito når vi møder dem næste gang. Jeg blamer ikke Evra nær så meget som FA, selvom Evra også skulle til at kigge lidt indad, når det kommer til disciplin. Manden siger selv, at Suarez ikke er racist... Uuuuha, han er simpelthen IKKE racist, så må vi sgu hellere udelukke ham fra professionel fodbold i vores land i de næste 8 spillerunder, det går sgu ikke at han kommer med en kærlig kommentar, han tolker på en anden måde. Hold op hvor jeg glæder mig til, hvis han får karantæne og når han så kommer tilbage. Jeg har på fornemmelsen, at han kommer tilbage langt stærkere end nogensinde!

Fergie's Association...

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11213: 21 Dec 2011, 00:14 »

Bovski@

Hvis du ytrer dig racistisik bliver du vel også dømt for at være racist? Ellers kan jeg ikke se meningen med at dømme en.. At udtale noget racistisk går i mine verden i forlængelse af det at være racist og se ned på en anden race.. Er det ikke sådan det hænger sammen står verden da ikke længere for mig.
Hvorfor skulle man ellers kalde en racist.. Så ville alle jo bare kunne sige " Jeg sagde noget racistisk men mente det ikke og er ikke racist"

Det virker for mig som om du negligerer det Rooney sagde til " Nå ja det er jo et ord alle siger så kan det vel ikke være så slemt" Han fik trods alt 2 eller var det 3 dage for det.. Så helt godt kan det ikke være..

Om han sagde you eller off, ændrer ikke på at han brugte ordet Fuck, og indirekte siger han det jo til alle dem som ser kampen.. At det skulle være mindre slemt end at Suarez der er godt oppe og køre sammen med Evra gennem længere tid, siger " Negrito" kan jeg simpelthen ikke forstå.. Og ej heller hvis han havde sagt neger..
Når Rooney siger fuck off, så beder han jo indirekte dem der ser kampen og fucke af.. En negativ, og i nogle personer øjne  en krænkende vendning.. Mange, specielt fra den ældre generation bliver stødt over ordet fuck.

Det sidste havde jeg så ikke læst.. Men det gør bare sagen endnu  mere uforstående for mig.. Hvis evra godt er klar over at Suarez IKKE er racist, og at han selv er klar over at det var HAM der kørte deres verbale fight op på det niveau, så kan jeg slet ikke se hvordan han kan få lyst til at dømme Suarez.. Her synes jeg virkelig vi kan tale om en lav person, der kaster med sten når han selv bor i et glashus.

Kan simpelthen ikke forstå din holdning men tror da helt klart at det er fordi du er liverpool fan, godt kan li suarez og derfor bare ikke vil se at det han har gjort er slemt... og Neger har han da ihvertfald aldrig sagt medmindre Suarez da nu også kan dansk...

Evra har lagt vægt på han følte sig krænket af en racistisk udtalelse fra Suarez og at han ikke syntes det var iorden... Og det mener jeg bestemt heller ikke det er...

Fair nok at du mener Rooney's sag var slem jeg mener også her at de dømte ekstra hårdt og at de kun gav karantæne fordi de ikke ønskede at det skulle ske igen fra andre spillere og fordi at det bragte spillet i "miskredit", en bøde havde været helt på sin plads i mine øjne... Men accepterede da at Rooney fik karantænen selvom jeg synes det var en hård dom kunne han da bestemt bare lade være...

Og Suarez bliver jo dømt for at have udtalt sig racistisk og nedladende overfor en anden spiller, vil da give dig ret i at man godt kan opfatte det som at han er dømt som racist, men han har jo også gjort noget racistisk så det er vel heller ikke decideret forkert så?

Skal også lige høre om du mener at en spiller der får karantæne for "violent conduct" også er dømt som være voldsmand?

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11214: 21 Dec 2011, 00:18 »

harmløst.
det går sgu ikke at han kommer med en kærlig kommentar, han tolker på en anden måde

Jeg håber lidt at vores sorte spillere går i flæsket på Evra og kalder ham negrito når vi møder dem næste gang. 

Hold op hvor jeg glæder mig til, hvis han får karantæne og når han så kommer tilbage. Jeg har på fornemmelsen, at han kommer tilbage langt stærkere end nogensinde!

De 2 første udtalelser er da så absolut grundløse og subjektive for det første blev det hverken opfattet kærligt eller harmløst (og formentlig heller ikke sagt på en sådan måde).

Så nu skal Evra simpelthen svines til fordi at Suarez ikke kunne holde sin kæft overfor ham? så håber jeg da så sandelig at dommeren hører det og at de givne spillere får dobbelte karantæner af Suarez...

Det sidste er jeg dog helt enig i dig med... Håber at Suarez kommer stærkere tilbage for synes han er en fantastisk fodbold spiller, men han har bare en forfærdelig attitude...

Thore
Manager

« Svar #11215: 21 Dec 2011, 10:26 »

Så når en sort mand gentagende gange bliver kaldt en lille negrito, så kan i ikke forstå det tolkes racistisk? Har i slet ikke fulgt med i den fodbold verden vi lever i.
Suarez er sikkert ikke racist, men det er ikke det man bliver vurderet på. Man bliver vurderet på sine handlinger, og derfor skal Suarez da straffes.
Det er en lang karantæne han får, men det er selvfølgelig fordi man slår hårdt ned på racisme i disse tider, og det syntes jeg er ganske okay.

Man kan ikke stoppe diverse fans fra at komme med abe lyde, og råbe ting efter spillerne. Men man kan sørme forvente at en professionel spiller der får masser af millioner kan finde ud af at opføre sig ordenligt på en fodboldbane.
Jeg ved godt der kan ske en smutter i kampens hede, men det er altså bare vilkårende.

Jeg kan virkelig ikke forstå det had mod Evra, var det ikke på tide at kigge ind af, og lige sende en sur tanke afsted mod Suarez?
Man kan mene hvad man vil om Evra og hans attitude, men jeg syntes sku det er flot han står frem når han føler sig krænket!
Når det gælder racisme, skal man ikke bare lade stå til og holde sin kæft.

Og jeg nægter at tro på, at FA giver en så lang karantæne bare på baggrund af Evras version af historien. Så kan det være der er penge under bordet, og det jo altid sjovt at spekulere i konspirations teorier.
Det kan være det også var Sir Alex der skød JFK  Shockeret - Husk i hørte det her først!

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

HansenLFC
Gæst

« Svar #11216: 21 Dec 2011, 10:58 »

Korzika
Gæst

« Svar #11217: 21 Dec 2011, 11:16 »

Uanset betydningen af "negrito" har Suarez jo haft en klar hensigt med at bruge ordet. Dette bliver også underbygget ved, at han har gentaget ordet flere gange. At Suarez' hensigt er at provokere Evra eller han reelt er racist, det kan man jo ikke vide. Jeg tror mest på det første, men uanset hvad, så er det latterligt dumt af ham. Suarez skal straffes, men jeg mener, at han er blevet straffet for hårdt.

Zone 43
Manager

« Svar #11218: 21 Dec 2011, 14:37 »

Tiote ville være en drømmesigning for verdenskrig - han er jo også helt vild med tosser som Pepe, De Jong og Barton Wink

Hvem er ikke det?

Når Rooney siger fuck off, så beder han jo indirekte dem der ser kampen og fucke af.. En negativ, og i nogle personer øjne  en krænkende vendning.. Mange, specielt fra den ældre generation bliver stødt over ordet fuck.

Så vidt jeg lige husker var han inde i en dårlig periode på det tidspunkt, og hans 'fuck off' var til kritikkerne - ligesom med Bendtner mod Norge tidligere på året. Tvivler stærkt på at dem var på stadion eller TV-seerne skulle smutte andetsteds hen. Wink

Men med tanke på hva jeg råbte efter Evra mens jeg så den kamp, så er Suarez ordvalg alligevel en del mere diplomatisk..

En del? Grin :*
« Seneste Redigering: 21 Dec 2011, 16:31 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11219: 21 Dec 2011, 20:15 »

Så er vi klar igen! Vi SKAL have en sejr i aften, hvor Suarez starter på toppen - hvis nu hvad du kan!

Liverpool: Reina, Enrique, Johnson, Agger, Skrtel, Henderson, Adam, Downing, Maxi, Kuyt, Suarez.
Subs: Doni, Carroll, Coates, Carragher, Shelvey, Kelly, Bellamy.

Har læst på nogle forumsider, at spillerne skulle opvarme i Suarez trøjer Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Sider: 1 ... 746 747 [748] 749 750 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010