home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 735 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 745 746 [747] 748 749 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 2104652 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #11190: 20 Dec 2011, 23:26 »

De færreste med afrikansk herkomst vil blive særligt glade for at blive kaldt negere. Med mindre du selvfølgelig selv er af afrikansk herkomst, så er det en helt anden sag jo Wink

Men vi bør nok ikke tage den her Smiley

Det er jeg dog ikke, men ingen af de afrikanere jeg kender har noget som helst imod det - selvfølgelig så længe det ikke er en del af en nedsættende sætning.

Yes, ikke den rette tråd Smiley

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11191: 20 Dec 2011, 23:26 »

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

verdenskrig
Manager

« Svar #11192: 20 Dec 2011, 23:27 »

Du kan simpelthen ikke tro at Suarez skulle have sagt noget for at chikanere Evra men istedet har gjort det i en god mening og har ment det venligt?! I det tilfælde må jeg da give dig at jeg opfatter dig som ualmindeligt naiv og blåøjet i forsvaret af dit holds spillere, især en mands som Suarez der også er kendt for at have en trist attitude!?

Og ja racisme går absolut begge veje men det er bare ikke det der er spørgsmålet i situationen..

Selvfølgelig har der været en snert af provokation over det.. Ellers havde han vel bare sagt " nåår hvor er det synd for dig"
Men jeg har ingen grund til at tro at Suarez havde lyst til at være racistisk overfor Evra.. Det bevidner hans fortid i Ajax også ganske klart( eller Jeppes billede).. Hvis det g00n skriver er rigtigt, så kan det Suarez sagde jo aldrig på nogen måde tolkes som racistisk?

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Notorious B.IV
Gæst

« Svar #11193: 20 Dec 2011, 23:28 »

Så hvis man får taget et sådan billede, vil man aldrig nogensinde kunne dømmes for racisme?

Man behøver ikke nødvendigvis være racist, for at sige racistiske ting.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11194: 20 Dec 2011, 23:29 »

Så hvis man får taget et sådan billede, vil man aldrig nogensinde kunne dømmes for racisme?

Man behøver ikke nødvendigvis være racist, for at sige racistiske ting.
Det har jeg aldrig sagt. det er bare et godt billede..

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #11195: 20 Dec 2011, 23:29 »

Det er jeg dog ikke, men ingen af de afrikanere jeg kender har noget som helst imod det - selvfølgelig så længe det ikke er en del af en nedsættende sætning.

Yes, ikke den rette tråd Smiley

Og sådan har jeg det også. Mine venner må gerne anvende ordet neger lige så tosset de vil. Race jokes finder jeg også ganske sjove. For mig er det afgørende i hvilken sammenhæng det er anvendt.

Fik sågar denne joke tilsendt af en af mine bedste veninder forleden..  Grin

"Hvad er de tre hvideste ting ved en neger? .... Hænderne, tænderne og ejeren"  crazy

verdenskrig
Manager

« Svar #11196: 20 Dec 2011, 23:30 »

For at drage en sammenligning, tror jeg næppe du havde set Hitler sidde sådan med en jøde? Bare lige for at tage et grelt eksempel.

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #11197: 20 Dec 2011, 23:31 »

Det ved han nok til hverdag.. Men alle der har spillet fodbold, ved at man ikke altid evner at lægge to og to sammen pga træthed, adreanalin osv mens man er i gang.. At han så som jeg ser det siger " Nååhr Evra min lille negrito" (Der hvor han forsøger at give hånden til Evra) kan jeg simpelthen ikke tage seriøst..

Muligvis er det historisk betinget, men historisk eller ej så ændrer det ikke ved at det burde give samme straf at svine en hvid person for hans hudfarve som en sort.. Racisme går ikke kun den ene vej!

FA kommer satme på overarbejde den næste tid

Mon han tog fejl af Evra og den lille dreng?

Desuden synes jeg også der kan være nedladende toner i nååhr lille negrito, ligesom i dit lille svin og lignende...men det er blot min holdning.

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #11198: 20 Dec 2011, 23:31 »

Og sådan har jeg det også. Mine venner må gerne anvende ordet neger lige så tosset de vil. Race jokes finder jeg også ganske sjove. For mig er det afgørende i hvilken sammenhæng det er anvendt.

Fik sågar denne joke tilsendt af en af mine bedste veninder forleden..  Grin

"Hvad er de tre hvideste ting ved en neger? .... Hænderne, tænderne og ejeren"  crazy

Markeret med fed er nøglen i den sætning, ja dine venner må! Men en fremmed?

verdenskrig
Manager

« Svar #11199: 20 Dec 2011, 23:34 »

Fuck hvor fedt alligevel Grin.. Nice joke Opstemt

Men synes egentlig det kunne være spændende at diskutere den kommende tid for holdet.. Hva skal der ske nu.. Som jeg ser det tror jeg godt vi kan klare det.. Suarez har ikke været altafgørende den seneste tid, og flere andre er trådt i kraft..

Kan vi fastholde den defensive base, og den sikre midtbane med Adam som frontfigur så tror jeg på vi kan fortsætte.. For i mine øjne er det der, vi i øjeblikket vinder vores kampe.. Vi står så godt på banen, løber fantastisk for hinanden, og gør så mange gode ting.. Dette kan vi godt gøre uden Suarez..

Så kan man håbe at det er en aldeles frisk og klar Suarez som vender tændt tilbage fra sin karantæne Smiley.. Dette kan samtidigt også være Carrolls mulighed for at få et gennembrud  Thumbs Up

Wicked @

En fremmed som har været anfører for et multietnisk hold i ajax, hvor der både var europæere og afrikanere? Det kræver ikke mere end at Evra lige havde tænkt sig om to gange.. Skulle Suarez virkelig have ment det racistisk, har han godt nok været god til at skjule sine racistiske toner.

Cool

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #11200: 20 Dec 2011, 23:36 »

Markeret med fed er nøglen i den sætning, ja dine venner må! Men en fremmed?

Det jeg skrev var nu egentlig også en kommentar til g00ns indlæg, og skal ikke direkte relateres til sagen med Evra og Suarez. Da jeg mener at Suarez skal straffes. Er dog ikke enig i straffens omfang. Smiley

For at besvare dit spørgsmål. Så er mit umiddelbare svar, nej. Men igen, det afhænger utrolig meget af sammenhængen.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11201: 20 Dec 2011, 23:37 »

Vi skal bare spille som vi plejer, men problemet er at alt jo har gået igennem suarez. Men får downing gang i set venstreben og carroll kan begynde at heade. Så skal det skam nok gå Smiley Han kan starte mod Wigan og efterfølgende score mod Newcastle Peace

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #11202: 20 Dec 2011, 23:38 »

VK: Hvorfor skal Evra tænke sig om to gange, hvis Suarez ikke skal? Desuden kan vi heller ikke vide noget om tonen, det er ligeså meget måden det bliver sagt på som det er de ord man vælger.

verdenskrig
Manager

« Svar #11203: 20 Dec 2011, 23:40 »

VK: Hvorfor skal Evra tænke sig om to gange, hvis Suarez ikke skal? Desuden kan vi heller ikke vide noget om tonen, det er ligeså meget måden det bliver sagt på som det er de ord man vælger.

Som jeg selv har skrevet tidligere  " ved dog ikke om jeg fik gjort det i denne debat" så kunne FA måske have givet ham en karantæne på 2-3 dage maks.. Så fik man vist "det må du ikke", MEN man fik også vist at omfanget af racismen er langt fra hva man kan taksere som værende rigtig slemt..

I øvrigt havde jeg også ønsket at Suarez havde ladet være.. Men med tanke på hva jeg råbte efter Evra mens jeg så den kamp, så er Suarez ordvalg alligevel en del mere diplomatisk.. Evra er virkelig en type man har lyst til at være racistisk overfor.. Sorry to say

Cool

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #11204: 20 Dec 2011, 23:43 »

Jeg siger heller ikke noget om længden, den synes jeg er i overkanten, men jeg undrer mig bare over, at mange angriber Evra, og ikke brokker sig over Suarez endnu engang gør noget, hvor han kunne have undgået det, hvis blot han tænkte over det to gange, og ja jeg ved godt det kan være svært i pressede situationer og når adrenalinet kører. Og så undrede jeg mig over at du ville have Evra til at tænke sig over det og ikke Suarez.

Sider: 1 ... 745 746 [747] 748 749 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010