home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23482
  0 Brugere, 534 Gæster Online.

Nyeste Bruger: lilyzoe324
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 906 907 [908] 909 910 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1933631 gange)
PhilipFlink
Manager

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #13605: 09 Aug 2012, 22:26 »

Tja bedømt ud fra sidste sæson er han bedre end alt vi har lige nu centralt.. Ham, Lucas, samt Gerrard på midten hvor Henderson presser på og skaber en fed konkurrence og bredde er da meget godt Smiley

Han kender Rodgers hans system.. Synes dog også 140 millioner er lige overkanten.. Men isoleret set tror jeg nok han skal komme til at gøre en god figur..

- Ja, og sådan så Adam nærmest også ud inden han kom til Liverpool.. Problemet med Liverpool kontra Swansea, er at Swansea kunne tillade sig at spille på den måde som de gjorde, uden at være dem der pressede helt vildt på, men bare spille den rundt til døde.. Jo det var fint, fik en masse point, god fodbold.. Men Brendan skal "lave en ny taktik", for han kan IKKE spille på samme måde.. Han er nød til at være meget mere offensiv og direkte i sit spil, end han var i Swansea.. Og jeg ser Laaaangt fra Allen som god nok til Liverpool, og han burde slet ikke tænkes som en mand.. Måske en back-up spiller, for han er ung og kan udvikle sig, men højest for 6-8 mil. Ikke de 12-14 mil som der snakkes om at han koster.. Det er dybt godnat

PhilipFlink
Manager

« Svar #13606: 09 Aug 2012, 22:28 »

Han er ung, han er god, rigtig god og har en lys fremtid. sys han er svær at prissætte, sys 140 er en del, men hvad er han da værd, siden han ikke er inærheden af det værd? Det ved du vel med sådan en kommentar ?  Thumbs Up

Han kan sagtens gøre vores midtbane bedre, og også jeres for den sags skyld Wink

hahahaha dude, jeg håber det var for sjovt?? Og jeg tror godt nok du har alt for store forventninger til Joe Allen, for så god som du gør han til, er han langt fra.. Han er ung, ja .. Men RIGTIG GOD ligefrem.. nej .. Han var god i Swansea, som Charlie Adam var i Blackpool..

Og for lige at uddybe dit "Og også jeres for den sags skyld" - Hvem skulle han slå af??
« Seneste Redigering: 09 Aug 2012, 22:31 af Thierry_Henry12 » Logged

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #13607: 09 Aug 2012, 22:31 »

Hvilken type midtbanespiller er Joe Allen? Box-box, playmaker etc.?

Altså sidste sæson spillede han på et par forskellige positioner.

19 kampe på den defensive. 10 på den offensive. 1 på den centrale og 1 på højrefløjen. Han scorede 1 mål på alle positioner.

Han er mest en defensiv indstillet midtbanespiller, der har sine styrker i defensiven, men samtidig har et godt overblik og er god til at sende en stærk aflevering afsted. Men han er klart bedst i en lidt tilbagetrukket rolle. Han er også rigtig god til sideskift. Han er sjældent manden som laver assisten, men han er god til at sætte sine medspillere op. Sidste sæson lavede han kun 2 assist og 4 mål - alligevel blev han dog MoM 3 gange. Og med en sikkerhed i sine pasninger på 91,2 % er han meget sikker i sin boldomgang.

EDIT:
Nu fik jeg ham til at lyde som en sand gud. Men ro på. Som Thierry_Henry12 siger, er det dybt godnat at prisen er så dyr for ham. Men han er naturligvis rigtig vigtig for Swansea og man kan godt forstå de skruer prisen så meget i vejret som muligt.
« Seneste Redigering: 09 Aug 2012, 22:34 af Cesc » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #13608: 09 Aug 2012, 22:32 »

Årh altså.. Arsenal fans igen.. Et godt vindue og så er alt vi andre laver lort Smiley Slap nu af, fordi Adam så sådan ud er det jo ikke ens betydende at Allen bliver det samme.. Allen er en helt anden type, langt hurtigere, stærkere spilforståelse og langt mere komplet.. Han er også yngre.. Han kender derudover Brendans koncept, og jo Rodgers kan sagtens spille som Swansea hos os. Swansea var ogs meget offensive, og det er da netop hamrende klogt at bevare tålmodigheden og spille bolden og modstanderen rundt så de mister pusten og så slå til. At styre kampe er ofte det som giver flest sejre..

Nej købet af Allen er dyrt ja, men jeg tror også han bliver vores sidste køb, og vi skal da helt sikkert ud og sælge bagefter, så der er fin mulighed for at vi kan få nogle knaster den anden vej Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #13609: 09 Aug 2012, 22:33 »

Kæft en kasse af Johnson

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

bøvle
Manager

« Svar #13610: 09 Aug 2012, 22:33 »

- Ja, og sådan så Adam nærmest også ud inden han kom til Liverpool.. Problemet med Liverpool kontra Swansea, er at Swansea kunne tillade sig at spille på den måde som de gjorde, uden at være dem der pressede helt vildt på, men bare spille den rundt til døde.. Jo det var fint, fik en masse point, god fodbold.. Men Brendan skal "lave en ny taktik", for han kan IKKE spille på samme måde.. Han er nød til at være meget mere offensiv og direkte i sit spil, end han var i Swansea.. Og jeg ser Laaaangt fra Allen som god nok til Liverpool, og han burde slet ikke tænkes som en mand.. Måske en back-up spiller, for han er ung og kan udvikle sig, men højest for 6-8 mil. Ikke de 12-14 mil som der snakkes om at han koster.. Det er dybt godnat

Faktisk meget enig i langt det meste af det du skriver, han skal nemlig udvikle sig og sin taktik. Dog ved vi endnu ikke hvordan han stiller op i offensiven og derfor heller ikke på midtbanen. Vil mene Allen er en box-box type, der dog ikke har sine spidskompetencer i hverken det defensive eller offensive, men snarere i hans afleveringer og evne til at læse spillet og se de rigtige afleveringer. Mange vil sige det er det samme som Adam, dog har allen altså en bedre fysik hans lille størrelse taget i betragtning, samt han har noget speed i benene.
Det bør altså lige nævnes at hans afleveringsprocente r i sidste sæson lå på niveau med Xavis i barcelona. ved godt man ikke kan sammenligne de to og på tværs af hold og ligaer osv, men det er alligevel ret imponerende tal.. Smiley

men ja, du har ret, har store forventninger til ham Smiley

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #13611: 09 Aug 2012, 22:35 »

Nice at Agger og Skrtel har samme frisure efterhånden.

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

PhilipFlink
Manager

« Svar #13612: 09 Aug 2012, 22:36 »

Årh altså.. Arsenal fans igen.. Et godt vindue og så er alt vi andre laver lort Smiley Slap nu af, fordi Adam så sådan ud er det jo ikke ens betydende at Allen bliver det samme.. Allen er en helt anden type, langt hurtigere, stærkere spilforståelse og langt mere komplet.. Han er også yngre.. Han kender derudover Brendans koncept, og jo Rodgers kan sagtens spille som Swansea hos os. Swansea var ogs meget offensive, og det er da netop hamrende klogt at bevare tålmodigheden og spille bolden og modstanderen rundt så de mister pusten og så slå til. At styre kampe er ofte det som giver flest sejre..

Nej købet af Allen er dyrt ja, men jeg tror også han bliver vores sidste køb, og vi skal da helt sikkert ud og sælge bagefter, så der er fin mulighed for at vi kan få nogle knaster den anden vej Smiley

Nej, jeg kan godt lide Liverpool, og synes det synd at de køber ind på den måde, til de priser.. & Hvorfor skulle Arsenal sættes ind i det igen? Ramte jeg et ømt punkt siden du skulle sætte det over på Arsenals vindue Wink .. Og nej, du finder hurtigt ud af, at han ikke kan spille samme spil i Liverpool, som han gjorde med oprykker holdet, Swansea..

& det jeg mente med Adam og Allen var, at de begge spillede/spiller for et oprykker hold, og alle fik øjnene op for hvor godt de gjorde det for de mindre klubber.. Sådan er det altid.. Men jeg mener ikke han har niveau til at spille top 6 PL .. Han er god for et hold der skal spille kontra, og jeg regner med at Liverpool, i flere kampe end Swansea sidste sæson, skal spille offensivt fodbold..

bøvle
Manager

« Svar #13613: 09 Aug 2012, 22:37 »

Helt enig, dog sys jeg det er svært at se hvem vi skal sælge, hvad vil du foretrække nu vi ellers er rimelig enige Wink

PhilipFlink
Manager

« Svar #13614: 09 Aug 2012, 22:38 »

Det bør altså lige nævnes at hans afleveringsprocente r i sidste sæson lå på niveau med Xavis i barcelona. ved godt man ikke kan sammenligne de to og på tværs af hold og ligaer osv, men det er alligevel ret imponerende tal.. Smiley

Ja, men det han kun sammen med det taktik, som Brendan spillede? Joe Allen lagde inde på midten, og spillede nærmest mest tilbage til sit forsvar, eller til sin medspiller lige ved siden af.. De spillede ikke med disse "vinderbolde", hvor de spillede mere sikkert, og hellere slå den tilbage til forsvaret.. Bevares, det er fantastiske facts med hans afleveringsprocent, no doubt, men det var kun pågrund af den måde som Swansea spillede på Smiley

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #13615: 09 Aug 2012, 22:43 »

Var jeg Liverpool-mand, så ville jeg dog gerne have Joe Allen til klubben. Han er fremragende og har et kæmpe potentiale. Jeg håber I henter ham, og han bliver en gevinst for jer.

Samtidig håber jeg på at Adam og Hendorsson slår mere igennem i næste sæson og får jer højere op i ligaen hvor I hører til.

Ja, men det han kun sammen med det taktik, som Brendan spillede? Joe Allen lagde inde på midten, og spillede nærmest mest tilbage til sit forsvar, eller til sin medspiller lige ved siden af.. De spillede ikke med disse "vinderbolde", hvor de spillede mere sikkert, og hellere slå den tilbage til forsvaret.. Bevares, det er fantastiske facts med hans afleveringsprocent, no doubt, men det var kun pågrund af den måde som Swansea spillede på Smiley

Men man kan samtidig sige at han havde i gennemsnit 60 afleveringer pr. kamp.

Til sammenligning havde Modric 70 afleveringer i gennemsnit og lavede 87 %. Song havde 66 afleveringer og lavede 84,3 %.

Joe Allen er skarp. Rigtig skarp.

EDIT:
Tilmed kan man nævne at han var den spiller med 10. flest tacklinger pr. kamp i Premier League. Endda har han spillet flest kampe i top 10, hvilket betyder han også har været stabil over sæsonen.
« Seneste Redigering: 09 Aug 2012, 22:46 af Cesc » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #13616: 09 Aug 2012, 22:44 »

Nej, jeg kan godt lide Liverpool, og synes det synd at de køber ind på den måde, til de priser.. & Hvorfor skulle Arsenal sættes ind i det igen? Ramte jeg et ømt punkt siden du skulle sætte det over på Arsenals vindue Wink .. Og nej, du finder hurtigt ud af, at han ikke kan spille samme spil i Liverpool, som han gjorde med oprykker holdet, Swansea..

& det jeg mente med Adam og Allen var, at de begge spillede/spiller for et oprykker hold, og alle fik øjnene op for hvor godt de gjorde det for de mindre klubber.. Sådan er det altid.. Men jeg mener ikke han har niveau til at spille top 6 PL .. Han er god for et hold der skal spille kontra, og jeg regner med at Liverpool, i flere kampe end Swansea sidste sæson, skal spille offensivt fodbold..

Selvfølgelig rammer du et ømt punkt, det er da logisk, for jeg synes egentlig at et køb af Allen er ret fint, og han har en enorm pasningssikkerhed hvilket er noget af det mest fundamentale i Rodgers koncept.. At Swansea så overvurderer deres spillere er jo hva det er, alt det kan vi takke Chelsea, psg og City for som har været geniale til at skrue priserne på spillere tårnhøjt op med deres måde at agere på.

Men jeg synes da et køb af Allen kunne være spændende, og med Gerrard, Henderson, Lucas, og Allen har vi en del spillere som kan mange forskellige ting, men som alle fire er gode pasningsspillere Smiley

Men det Rodgers er inspireret af er jo netop Barcas stil. Stilen hvor man kører bolden rundt og rundt indtil man finder en åbning eller modstanderen misser en zone at lukke.. Det var stilen i Swansea, og bliver stilen hos os med tiden.. At vi nok skal jagte mere i kampe hvor det står uafgjort er jo logisk nok  Thumbs Up.. Men det kan man også gøre på en tålmodig måde..

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

PhilipFlink
Manager

« Svar #13617: 09 Aug 2012, 22:45 »

Men man kan samtidig sige at han havde i gennemsnit 60 afleveringer pr. kamp.

Til sammenligning havde Modric 70 afleveringer i gennemsnit og lavede 87 %. Song havde 66 afleveringer og lavede 84,3 %.

Joe Allen er skarp. Rigtig skarp.

Ja, men hvilke afleveringer lagde Song og Modric ? Chance skabende afleveringer ... Det var ikke det Joe Allen lavede mest af, og slet ikke på samme måde som de 2.. Igen, det er taktikken, og den måde han spillede på i Swansea.. Det ses vel også på, hvor mange assist han lavede..

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #13618: 09 Aug 2012, 22:45 »

Nogen der ved hvem vi kan komme til at møde i næste runde?

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Enzo
Manager

« Svar #13619: 09 Aug 2012, 22:46 »

Jeg håber sgu også at vi får Joe Allen at se i den elskede Liverpooltrøje.
Omend det ikke sker, så er Nuri Sahin heller ikke værst  Tunge

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Sider: 1 ... 906 907 [908] 909 910 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010