Leeds sæson 2015/16
Jeg har altid fået at vide af min lære, at man aldrig skal ligge ud i en tale med at sige "Ja, jeg er måske ikke den bedste taler", for så har man allerede skudt sig selv i foden, men mon det også tæller med skriveri?
Det ved jeg virkelig ikke, men jeg vil prøve alligevel, for jeg har aldrig været den rigtig store skriver, og rigtig er det her heller ikke en blog men, det betyder vel ikke at jeg ikke kan sætte lidt guf på?
I har vel også fortjent en update der kan virkelig siger spar 5 og sidder lige i klokkeværket.
Så jeg vil prøve at lede jer gennem min sæson, på den bedste måde, selvom skriveri ikke er min stærke side.
I kender jo alle Leeds historie, så den kan man ikke skrive om, hvad skal man mon så skrive?
Nå jo jeg kunne jo fortælle om sæson 2015/16, som der ikke er nogen af jer der har en anelse om hvordan er gået.
Presset var jo stort eftersom Ready vandt UEFA Cup, og nummer 2 i ligaen, så jeg måtte bare igang.
I Ligaen var vi faktisk i toppen hele tiden og til tider spillede vi top klasse, specielt Akinfeev leverede gang på gang og uden ham var Leeds næsten ingenting. Lukaku viste også sin målnæse ved at blive topscore, dog med mange skader, så Dobson og Jô lå lige bag ham, det gør dog ingenting så længe der bliver scoret og kampene vindes?
Af store kampe kan der nævnes:
Leeds 3-0 Man Utd
Leeds 4-0 Arsenal
Leeds 1-0 Liverpool x2
Alt i alt spillede vi fint mod de store hold også de små hold, men det var nogen små irriterende nederlag vi fik, der var ikke en eneste kamp hvor vi rigtig blev spillede ud af banen, vi var altid med, men ikke altid helt skarp.
Med alle de flotte kampen blev det til 24 sejre, 9 udafgjorte, og 5 nederlag, hvilket giver præcis 81 point, 6 bag første pladsen og 2 bag anden pladsen, så til den ikke så hurtige læser endte vi nummer 3.
Ikke helt som sidste sæson, men stadig okay. I Cuppen blev det et hurtigt exit og et uheldigt exit.
Lad os starte med det hurtige, det er Liga Cuppen vi snakker om, allerede i 4 runde, skulle vi møde Chelsea som virkelig var stærke denne sæson, også dem der vandt ligaen, den slog os 2-1 og vi var allerede ude.
Liga Cuppen betyder dog ikke meget, så vi hang ikke vildt med hovederne, i FA Cuppen nåede vi helt til Semi-finale, hvor vi skulle møde Chelsea igen, drengene var opsat på at vinde denne gang, men sådan blev det ikke, Chelsea vandt 1-0.
Liga =
http://img829.imageshack.us/i/leeds.jpg/I Champions League, klarede vi os faktisk rigtig godt, og det havde ikke overrasket mig hvis vi var gået hele vejen, men sådan blev det ikke, men mere om det senere.
I Gruppe skulle vi møde Genoa, Sporting CP og At. Madrid, en gruppe der blev på lutter sejr og en udafgjort mod Genoa ellers vandt vi 3-0 og 2-1 over At. Madrid, 3-0 og 1-0 over Sporting CP, 3-0 og 0-0 mod Genoa.
Meget tilfredsstillende, næste runde skulle vi møde tyrkerne Galatasaray, som bankede os 2-0 på hjemmebane, jeg var parat til allerede at sige farvel, men vidste der stadig var en chance, så spillede rigtig offensivt og stolede på mit forsvar og målmand, det gav pote og vi vandt 8-0!!! En vild kamp som betød vi var videre.
Der skulle vi møde Juventus, som satte enden på vores eventyr, første kamp blev vundet 2-0 og anden tabt 2-0, hvilket betød straffespark, hvor jeg scorer på mine 2 første og Juventus scorede og missede, så der var stor chance for vi var videre, men pludselig gik mine spiller i baglås, og vi missede 4 straffespark og røg ud.
En virkelig tom følelse man sidder med, et mål mere og vi havde vundet for Akinfeev vidste endnu engang hvor klasse han er og reddede faktisk 4 skud mere, men det hjalp ikke for ingen af mine spiller kunne score.
Lige inden jeg skulle til at stoppe så jeg Sergio Canales på transferliste, jeg slog til og fik ham for 87,5 mio!!
Rent røverkøb.
http://img832.imageshack.us/i/30227216.jpg/Håber i har nydt det og tak for nu, spillet er sendt til Ready