home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Spanien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Spanien  (Læst 29994 gange)
MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Spanien
« : 08 Jun 2010, 12:01 »



Spanien
Spanien er et af Europas største lande, og har indenfor fodbold en lang glorværdig historie. Dette er ikke kun inden for landshold, også klubholdene gør det godt i de europæiske turneringer. Men på trods af de mange dygtige spillere igennem tiderne, så har Spanien aldrig formået at vinde metal med hjem fra verdensmesterskaber ne, dog blev det til en fjerdeplads helt tilbage i VM i Brasilien i 1950.
Europamestrene gik igennem kvalifikationen med ene af sejre, dog skal der bides mærke i, at det ikke var den sværeste pulje sydeuropæerne var havnet i, hvor Tyrkiet var den eneste konkurrent.


Forventninger
Det spanske mandskab er uden tvivl et af de lande, der kan mærke det største pres på deres skuldre. De kommer til slutrunden som forsvarende europamestre, og uden de store skader i truppen, så vil alt andet end medaljer være en skuffelse. Om det så bliver medaljer af guld, eller blot en sølv- eller bronzemedalje, ja det vil vise sig. Spanien er i hvert fald havnet i en forholdsvis let pulje, hvor Chile må siges at være den eneste store konkurrent om førstepladsen, dog tror jeg Spanien hiver tre sejre hjem i gruppespillet uden de store vanskeligheder.

Gruppe H
Spanien
Honduras
Chile
Schweiz


Kampprogram
Onsdag 16. juni: Spanien - Schweiz
Mandag 21. juni: Spanien - Honduras
Fredag 25. juni: Chile - Spanien


Truppen
Man kan ikke undgå at beundre de regerende europamestre, de har en af VM’s bedste mandskaber. Der er stjernespillere på alle pladser, samt stjernespillere på bænken, til at lave afgørende indhop, i tilfælde af skader eller træthed. Specielt den farlige Liverpool angriber Fernando Torres bliver ekstremt spændende at følge, efter en noget svingende sæson i Liverpool, hvor der har været mange skader og skuffende resultater. Midtbanestyrmanden Xavi Hernandez fra Barcelona bliver ligeledes spændende at følge, da han skal styre den centrale del af midten, ligesom han i dag flot gør i Barcelona. Til sidst er der spaniernes målmand, Iker Casillas, der virkelig skal spille op til sit bedste, hvis Spanien vil gøre sig forhåbninger om også at kåre sig som verdensmestre.

Iker Casillas (Real Madrid)
Pepe Reiner (Liverpool FC)
Victor Valdes (FC Barcelona)

Raul Albiol (Real Madrid)
Alvaro Arbeloa (Real Madrid)
Joan Capdevilla (Villareal CF)
Carlos Marchena (Valencia CF)
Gerard Pique (FC Barcelona)
Carles Puyol (FC Barcelona)
Sergio Ramos (Real Madrid)

Xabi Alonso (Real Madrid)
Sergio Busquets (FC Barcelona)
Cesc Fabregas (Arsenal FC)
Andrés Iniesta (FC Barcelona)
Javi Martínez (Athletic Bilbao)
David Silva (Valencia CF)
Xavi Hernandez (FC Barcelona)
Jesus Navas (Sevilla FC)
Juan Manuel Mata (Valencia CF)

Fernando Llorente (Athletic Bilbao)
Pedro Rodriguez (FC Barcelona)
Fernando Torres (Liverpool FC)
David Villa (FC Barcelona)

Logged

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spanien
« Svar #1: 09 Jun 2010, 12:34 »

Hvordan tror I at Spaniens startende 11 bliver?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #2: 09 Jun 2010, 12:49 »

Hvordan tror I at Spaniens startende 11 bliver?
              Casillas
Ramos-Puyol-Pique-Capdevilla
                Xabi Alonso
                     Xavi
Iniesta(hvis han er klar)    Silva
               Torres - Villa
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #3: 09 Jun 2010, 13:11 »

              Casillas
Ramos-Puyol-Pique-Capdevilla
                Xabi Alonso
                     Xavi
Iniesta(hvis han er klar)    Silva
               Torres - Villa
Enig. Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Cesc
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #4: 10 Jun 2010, 10:50 »

Her er så mit yndlings landshold. Hvor ser det dog bare smukt ud! Hver enkelt spiller burde faktisk gå direkte ind på de andre landshold. Måske er der lige tvivl om et par stykker, men stort set hele startopstillingen pånær Capdevilla ville gå direkte ind på alle andre hold. Uanset om vi snakker Frankrig, Italien, Tyskland, Brasilien osv. Det er godt nok et klassehold vi har med at gøre her!

Jeg synes meget skal gå galt, før at Spanien ikke ender i finalen. Deres trup er faktisk godt og vel den samme som ved EM, og det kan kun være et plus, at der nærmest ingen ændringer er kommet. Xavi bliver uhyre vigtigt, hvilket jeg også tror at modstanderne er klar over. Modstanderne kommer nok til at være over Xavi konstant, og det skal spillere som Fàbregas udnytte. Cesc kan få ekstremt meget plads, tror jeg - og det skal han drage nytte af, hvilket jeg også er sikker på han gør. Spanien kommer til at spille "Barcelona-fodbold" her til slutrunden, og jeg glæder mig som et lille barn til at se dem!

De har lige tæsket Polen 6-0, og ser man på målene, kan man som fodboldelsker ikke undgå at blive en smule fascineret af den måde de kører bolden rundt på. Spanien er blevet så stærke, og jeg tror på at de henter 9 point i de første tre kampe. Naturligvis er ingen fodboldhold uovervindelige, men Spanien ser jeg klart som det mest holdbare bud på en VM-vinder.
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #5: 10 Jun 2010, 11:10 »

Her er så mit yndlings landshold. Hvor ser det dog bare smukt ud! Hver enkelt spiller burde faktisk gå direkte ind på de andre landshold. Måske er der lige tvivl om et par stykker, men stort set hele startopstillingen pånær Capdevilla ville gå direkte ind på alle andre hold. Uanset om vi snakker Frankrig, Italien, Tyskland, Brasilien osv. Det er godt nok et klassehold vi har med at gøre her!
Fludstændig enig i det hele Wink

Mit bud på opstillingen må være:

Casillas
Ramos - Pique - Puyol - Capdevilla
Alonso
Iniesta(Cesc) - Xavi
Villa - Torres - Silva


Med Villa Som Boksspiller/Kant
Torres som Bokspiller
Silva som Kant/Midt

dem med fed er det primære Smiley
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #6: 10 Jun 2010, 11:32 »

Jeg synes meget skal gå galt, før at Spanien ikke ender i finalen. Deres trup er faktisk godt og vel den samme som ved EM, og det kan kun være et plus, at der nærmest ingen ændringer er kommet.

Som en Tysk Ekspert sagde efter venskabskampen mellem Tyskland-Bosnien

" Den eneste måde Spanien kan undgå at vinde VM på, er ved at spænde ben for sig selv"

Sgu egentlig meget godt sagt i mine øjne.. Spanien er deres egen værste fjende ved den her slutrunde.. Rammer de niveauet kan ingen stoppe dem.. Selvom man kan sige at fodbold er tilfældighedernes spil, men de er så gode hver for sig, og spiller som en enhed..

Det bliver spændende at se om de lever op til favoritværdigheden  Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #7: 10 Jun 2010, 11:36 »

Ingen tvivl om at Spanien er favoritter! Som i har påpeget, er deres hold uhyggeligt, og det virker til at være yderst homogent! De har et klart koncept og en måde at spille på, som gør at alle er klar over hvad de laver. I det offensive spil er de det bedste hold ved VM, så derfor tror jeg ikke det bliver nogen såkaldte "offensive hold" der kan stoppe dem. Jeg tror der skal enten Italiensk snilde eller tysk held( Wink) og power til, hvis de skal snuble.

De kan få nogen problemer med fysiske hold, men jeg tror på den anden side også at de kan få dem til at løbe sig fuldstændig døde, og så slå til, så de er uhyggeligt stærke!
Logged

vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spanien
« Svar #8: 10 Jun 2010, 11:38 »

Hej jeg bennytter lige tråden her til at spørge: Har vi på FMF en tråd om dr's vm-managerspil?
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #9: 10 Jun 2010, 11:49 »

Stiller Spanien ikke op i 4-4-2? Eller det gjorde de måske ikke imod Polen?
Logged


Arsenal Football Club


søgaard
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #10: 10 Jun 2010, 11:52 »

Stiller Spanien ikke op i 4-4-2? Eller det gjorde de måske ikke imod Polen?
Jo Smiley
Iniesta plejer at spille på kanten, dog med stor frihed, da Ramos konstant kommer i overlap.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #11: 10 Jun 2010, 11:55 »

Spanien bliver utroligt skræmmende igen, ja.

Bare det at folk som Torres, Fabregas, Alonso og Silva ikke bliver nævnt som en af de tre nøglespillere på holdet. Det er jo verdensklassespille re som alle gerne ville se på deres hold. De bliver igen rigtig skræmmende, og det vil virkelig være en fiasko af de helt store hvis Spanien ikke kom til finalen. Dem i finalen mod Holland ville jo være landsholdenes version af Arsenal - Barcelona! Opstemt
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #12: 10 Jun 2010, 12:16 »

Jamen, så bliver det jo til følgende opstilling i 4-4-2;

Casillas

Ramos     Piqué     Puyol     Capdevila


Iniesta     Alonso     FÀBREGAS     Silva


Villa     Torres


Hehe, dumme Xavi må ikke være med.
Logged


Arsenal Football Club


Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #13: 10 Jun 2010, 12:18 »

Hehe, dumme Xavi må ikke være med.
Er han ikke El Captain?
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #14: 10 Jun 2010, 12:31 »

Er han ikke El Captain?
mener det er Iker Casillas:)
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010