home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 381 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Spanien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Spanien  (Læst 29669 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #45: 04 Jul 2010, 02:17 »

Skal Spanien gøre sig nogen forhåbninger om en plads i finalen, skal de først og fremmest sørge for, at defensiven står godt nede bag i - 13 tyske mål, i fem kampe er direkte skræmmende. Og tilmed har de kun lukket to mål ind. Sindsygt.

For mig at se, må og skal man lade Torres blive på bænken fra start af, og så smide en ekstra mand ind på midtbanen, gerne en defensivt oriteret en af slagsen, som Busquets (stav). De skal mindst have 3-4 mand bag bolden, for at forhindre de hurtige, tyske angreb, der hurtigt kan koste dem livet, i deres jagt på guldet. Det kostede England livet i 1/8-delsfinalerne, og så sent som i går, gik det ud over Argentina. Man kunne også derfor måske overveje en Arbeloa istedet for Capdevilla, da han imo er stærkere defensivt.

Med mindre man vil håbe på, Villa kan få banket bolden ind bag Neuer et par gange. crazy
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #46: 04 Jul 2010, 23:08 »

Skal Spanien gøre sig nogen forhåbninger om en plads i finalen, skal de først og fremmest sørge for, at defensiven står godt nede bag i - 13 tyske mål, i fem kampe er direkte skræmmende. Og tilmed har de kun lukket to mål ind. Sindsygt.

For mig at se, må og skal man lade Torres blive på bænken fra start af, og så smide en ekstra mand ind på midtbanen, gerne en defensivt oriteret en af slagsen, som Busquets (stav). De skal mindst have 3-4 mand bag bolden, for at forhindre de hurtige, tyske angreb, der hurtigt kan koste dem livet, i deres jagt på guldet. Det kostede England livet i 1/8-delsfinalerne, og så sent som i går, gik det ud over Argentina. Man kunne også derfor måske overveje en Arbeloa istedet for Capdevilla, da han imo er stærkere defensivt.

Med mindre man vil håbe på, Villa kan få banket bolden ind bag Neuer et par gange. crazy

Tror ikke du beøver bekymre dig om, om Sergio BUsquets starter inde. Han virker til at være fast mand i startopstillingen no matter what. Er enig i at de skal have en midtbanespiller mere med istedet for Torres, men det burde ikke gøre dem  mere defensive, bare skarpere. De tre centrale midtbanespillere er ikke målfarlige nok og derfor så jeg gerne Fabregas på banen, så han bl.a. kan komme med hans gode dybdeløb og målfarlighed. Jeg mener desuden ikke at det er nødvendigt med både Sergio Busquets og Xabi Alonso. ISær sidstnævnte bidrager ikke voldsomt. IStedet vil en Jesus Navas, eller Silva hvis han kan holde sig på kanten, give noget bredde på et hold, der ellers bliver meget snævre med Iniesta og Villa på kanterne. Altså en offensiv like this:
--------------Villa------------
Iniesta----------------Navas
----------Fabregas--------
-------Xavi------Sergio------

Udover at fungere offensivt er det selvfølgelig også vigtigt at fungere godt defensivt mod slutrundens mest scorende hold. Det er en rigtig farlig idé at komme hurtigt bagud som Argentina Grin, men derudover kræver det en defensiv indsats fra alle spillere, da tyskerne ofte angriber med mange mand i deres hurtige omstilinger. Özil skal lukkes ned og det lykkedes egentlig OK for Mascherano, men da han ikke havde meget defensiv støtte fra resten af midtbanespillerne og angriberne, blev der meget plads til Schweinsteiger. Spaniens 3-mandsmidtbane burde kunne spille lige op med Tysklands tre, så jeg tror spørgsmålstegnet kommer til at være om Spaniens to kanter hjælper nok til. Hvis Villa får pladsen på venstrekanten som i de fleste kampe ved dette VM, skal han udover at fortsætte de gode takter offensivt, også sørge for at dække af for PHilip Lahm, der er en af tyskernes vigtigste våben. Boateng i den anden side er ikke helt lige så god, men når han søger med frem skaber det alligevel problemer, hvilket højrekanten skal forsøge at afhjælpe.

Jeg tror ikke at man skal sætte Arbeloa ind. Thomas Müller er ikke med og selv med ham, ville en venstrebenet være at foretrække. Capdevilla er udemærket defensivt og tror at han kan få lukket pænt ned, for hvem tyskernes end vælger at spille på den højre kant. Capdevilla har i forhold til Ramos i den anden side, manglet af gå for meget med frem. Der skal selvfølgelig være en balance, men netop Tyskland viser hvor gavnligt backer kan være. Med en Villa på venstrekanten der søger indaf, er det ekstra vigtigt med noget bredde i spillet, som Spanien har manglet offensivt. Det skal han i højere grad end før, sørge for.

Tyskland har selvfølgelig spillet rigtig godt indtil videre, men jeg har stadig Spanien som favorit. De har nogle individualister(især Villa) der kan afgøre det og tror desuden at Tyskland for første gang formentlig vil tabe midtbaneslaget. Selv om det siges ofte, er det måske her mere korrekt end nogensinde før. Det første mål er ekstremt vigtigt. Hvis Spanien kommer foran er de så gode til at holde i bolden, at selv hold som Portugal og Paraguay ikke rigtig formåede at være farlige, selv om de satsede alt. Tyskland er nok verdens bedste kontrahold i øjeblikket og hvis man kommer bagud mod dem, åbner man for de giftige kontraer, som har gjort at Tyskland reelt har ydmyget England og Argentina.
Logged

It's gonna be legendary

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010