home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 410 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Spanien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Spanien  (Læst 29970 gange)
Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #30: 03 Jul 2010, 23:35 »

Blandet oplevelse her under VM for Spaniens side, men "so what", de er i semifinalen og kan efter min mening komme i finalen, trods den sværeste modstander i verden i mine øjne pt.

Nederlaget til Schweiz var selvfølgelig psykisk hårdt, da man nok havde forventet en sejr uden store problemer, men sådan blev det altså bare ikke. Denne kamp mod Schweiz er vel egentlig et godt udtryk for resten af deres spil i kampene, i denne slutrunde i Sydafrika. De har spillet offensivt og flydende bold, som spaniere som regel er kendt for, men man kan ikke løbe udenom, at deres angribere ikke har været lige så skarpe, som selve det flotte og dominerende opbyggende spil. Det har været svært for Fernando Torres, at få scoret, men han har fået tilliden og chancen mange gange, trods et relativt dårligt spil fra hans side. Villa har dog scoret, men han har også manglet det sidste i visse situationer i offensiven. Det opbyggende spil fra midtbanen, hvor man laver flot pasningsspil og fordeler bolde overalt på banen. Der er prængende og moderne fodbold, som jeg elsker og jeg håber da også, at de tager VM-guldet, selvom jeg tror, at det bliver svært, at fordøje Tyskland.

Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #31: 04 Jul 2010, 00:58 »

Udover Torres, hvis præstationer under dette VM har fået mig til at krumme tæer i voldsom grad, synes jeg ikke det er skarpheden i angrebet der mangler, for Villa har sgu sparket næsten alt ind. Men som det ser ud lige nu, så bør de smide Torres på bænken og prøve noget andet, for han bidrager med absolut intet. Jeg vil gå så langt til at sige at han står i vejen, for han løber ikke, han skaber intet, og så brænder han oven i købet alle de chancer han får. Men han scorede jo sidst mod Tyskland, hvor det også virkelig gjaldt, så det kan man jo selvfølgelig godt tro kan ske igen.

Mener dog deres største problem er at de ikke spiller direkte nok! Jeg ved godt det går meget ud på fra spank side at spille den meget rundt, men jeg savner altså noget konsekvens i deres spil. Det er for meget til siden og tilbage, og bolden bliver efter min smag varmet for meget, og det er også derfor de har lavet så "få mål". Hvis man f.eks. ser tyskerne, så er det en helt anderledes konsekvens, effektivitet og direkte-hed de fremviser, men deres angribere sparker så også alt ind pt. Wink
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #32: 04 Jul 2010, 01:26 »

Nu kan du jo sige, at du ikke føler at der er skarpheden, men hvad er det så?

Altså, de har ikke scoret særlig meget og i gruppekampene havde de et hav af chancer, men scorede ikke på særlig mange?

Effektiviteten er en stor mangel i angrebsituationerne, men vil dog også mene (som du selv siger,) at det er bolden der bliver holdt for længe, men problemet er at de ikke kan gøre det på andre måder, via. deres taktik, hvilket jeg gerne så blive lavet om mod Tyskland, hvis de ikke skal få en ordentlig lussing, af et så topmotiveret og formstærkt mandskab, som Tyskland er i øjeblikket.

Xabi Alonso, Xavi, Iniesta og Fabregas skal iscenesætte de spanske aktioner, da de er kreatører, som Spanien faktisk spiller ud fra et fundament, som bliver opbygget fra midten af. Men når man bliver presset, som man f.eks. bliver idag mod Paraguay, så er det svært som playmaker, at få skabt noget som helst, da de konstant bliver stresset.

Der så jeg gerne, at man fik de offensive backs, som Capdevilla og Ramos til, at gå ind i banen og evt. ned i banen for, at kunne være boldmodtager og så lave nogle sideskift, eller bare kører bolden sammen med playmakeren på midten. Xavi og Alonso havde kæmpe problemer og Iniesta kan ikke komme frem til noget, når hans "tvilling" Xavi ikke kan få iscenesat noget på den offensive front, og så bliver det nemlig det kedelige spil på midten, hvor man trækker ned i banen og får faktisk mere pres for modstanderen, da de kan trække længere frem og være endnu mere pressende, og der er dét høje pres, som Spanien ikke tåler.

Tyskland har et hårdtarbejdende mandskab, som er energiske og konstant løbevillige, hvilket kan resulterer i en stor problematik for Spanien, da de vil kunne være endnu mere pressende, end eksempelvis Paraguay, som allerede lagde et stort tryk på Spanien's opbyggende kæde.

Jeg så gerne en taktisk ændring omkring det opbyggende spil, hvor man faktisk sagtens kunne tage Torres (som du selv siger, har spillet virkelig dårligt.) Så kunne man faktisk spille med en centralt offensiv midtbane, som lå som den hængende angriber, hvor han så kunne trække længere og længere frem, men samtidig være med til, at iscenesætte angrebene sammen med Xavi, Alonso og Cesc.
Logged

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #33: 04 Jul 2010, 01:28 »

Ind med Llorente ud med Torres, nemmere kan det vist ikke blive.

Især mod Tyskland ville Llorentes styrke være godt at have mod de store folk.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #34: 04 Jul 2010, 01:32 »

Nu kan du jo sige, at du ikke føler at der er skarpheden, men hvad er det så?

Altså, de har ikke scoret særlig meget og i gruppekampene havde de et hav af chancer, men scorede ikke på særlig mange?

Effektiviteten er en stor mangel i angrebsituationerne, men vil dog også mene (som du selv siger,) at det er bolden der bliver holdt for længe, men problemet er at de ikke kan gøre det på andre måder, via. deres taktik, hvilket jeg gerne så blive lavet om mod Tyskland, hvis de ikke skal få en ordentlig lussing, af et så topmotiveret og formstærkt mandskab, som Tyskland er i øjeblikket.

Xabi Alonso, Xavi, Iniesta og Fabregas skal iscenesætte de spanske aktioner, da de er kreatører, som Spanien faktisk spiller ud fra et fundament, som bliver opbygget fra midten af. Men når man bliver presset, som man f.eks. bliver idag mod Paraguay, så er det svært som playmaker, at få skabt noget som helst, da de konstant bliver stresset.

Der så jeg gerne, at man fik de offensive backs, som Capdevilla og Ramos til, at gå ind i banen og evt. ned i banen for, at kunne være boldmodtager og så lave nogle sideskift, eller bare kører bolden sammen med playmakeren på midten. Xavi og Alonso havde kæmpe problemer og Iniesta kan ikke komme frem til noget, når hans "tvilling" Xavi ikke kan få iscenesat noget på den offensive front, og så bliver det nemlig det kedelige spil på midten, hvor man trækker ned i banen og får faktisk mere pres for modstanderen, da de kan trække længere frem og være endnu mere pressende, og der er dét høje pres, som Spanien ikke tåler.

Tyskland har et hårdtarbejdende mandskab, som er energiske og konstant løbevillige, hvilket kan resulterer i en stor problematik for Spanien, da de vil kunne være endnu mere pressende, end eksempelvis Paraguay, som allerede lagde et stort tryk på Spanien's opbyggende kæde.

Jeg så gerne en taktisk ændring omkring det opbyggende spil, hvor man faktisk sagtens kunne tage Torres (som du selv siger, har spillet virkelig dårligt.) Så kunne man faktisk spille med en centralt offensiv midtbane, som lå som den hængende angriber, hvor han så kunne trække længere og længere frem, men samtidig være med til, at iscenesætte angrebene sammen med Xavi, Alonso og Cesc.

Jamen jeg er helt enig i at skarpheden er et stort problem, jeg mener bare ikke at det altid er det største! FOr jeg mener at Spanien uden Fernando Torres vi være skarpere, for Villa er jo skarp nok. Torres er en fantastisk spiller, men jeg det er meget langt mellem snapsene når han spiller for landsholdet. Villa kunne også have scoret mere, det har du ret i, men jeg mener ikke man kan forvente mere af ham.

Og du har helt ret i det andet. Man kunne sagtens bytte en midtbane ind i stedet for Torres. For at blive mere direkte, skal de jo også kunne spille sig ud af presset, og kan de komme forbi det første pres, så er det pludselig masser af plads, og så kan de faktisk ligge med to kanter, den offensive og så Villa med masser af plads til at boltre sig på. Men så skal de så der være lidt mere konsekvente, og der skal nok fedtes mindre rundt med bolden.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #35: 04 Jul 2010, 01:33 »

Ind med Llorente ud med Torres, nemmere kan det vist ikke blive.

Især mod Tyskland ville Llorentes styrke være godt at have mod de store folk.

Det nytter absolut ingenting efter min vudering, da de stadig ikke kan iscenesætte noget som helst, ligemeget om manden hedder Llorente eller Torres. Han spiller nu egentlig udmærket ham Llorente, men tror ikke at han kan gå så meget ned i banen og være boldmodtager for kreatørene, og så have en Villa alene på toppen.
Logged

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #36: 04 Jul 2010, 01:33 »

Jamen jeg er helt enig i at skarpheden er et stort problem, jeg mener bare ikke at det altid er det største! FOr jeg mener at Spanien uden Fernando Torres vi være skarpere, for Villa er jo skarp nok. Torres er en fantastisk spiller, men jeg det er meget langt mellem snapsene når han spiller for landsholdet. Villa kunne også have scoret mere, det har du ret i, men jeg mener ikke man kan forvente mere af ham.

Og du har helt ret i det andet. Man kunne sagtens bytte en midtbane ind i stedet for Torres. For at blive mere direkte, skal de jo også kunne spille sig ud af presset, og kan de komme forbi det første pres, så er det pludselig masser af plads, og så kan de faktisk ligge med to kanter, den offensive og så Villa med masser af plads til at boltre sig på. Men så skal de så der være lidt mere konsekvente, og der skal nok fedtes mindre rundt med bolden.

Arg, grunden til Torres ikke spiller godt er pga hans skade, lidt ligesom Rooney. Ellers spiller de jo begge godt for deres landshold næsten altid.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #37: 04 Jul 2010, 01:35 »

Ind med Llorente ud med Torres, nemmere kan det vist ikke blive.

Især mod Tyskland ville Llorentes styrke være godt at have mod de store folk.

Ja der står man overfor et valg - vil man matche tyskernes forsvars styrke, eller vil man spille på deres svagheder. Tyskerne har et tungt centerforsvar med Friedrich og Mertesackrer, og der kunne man, som du siger, tage Llorente ind, for at matche dem i rugbrød og højde, og have noget at stå imod med oppe foran. Men man kunne også bruge den idé som Daniel N snakker om, nemlig at putte en central offensiv midtbane ind, og så spille med en angriber, og på den måde forsøge at holde spillet mest muligt langs jorden, og gøre de store tyskere svimle. Der er nok at tænke over Opstemt
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #38: 04 Jul 2010, 01:36 »

Arg, grunden til Torres ikke spiller godt er pga hans skade, lidt ligesom Rooney. Ellers spiller de jo begge godt for deres landshold næsten altid.

Torres har jo faktisk et ret "ringe" scoringssnit for landsholdet: Link. Jeg ville dog stadig gerne bytte støvler med ham i et par år crazy
Logged

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #39: 04 Jul 2010, 01:36 »

Det nytter absolut ingenting efter min vudering, da de stadig ikke kan iscenesætte noget som helst, ligemeget om manden hedder Llorente eller Torres. Han spiller nu egentlig udmærket ham Llorente, men tror ikke at han kan gå så meget ned i banen og være boldmodtager for kreatørene, og så have en Villa alene på toppen.

Han skulle ellers ikke bruge meget tid mod Portugal, før han var tæt på at score med hovedet.

Jeg tvivler meget på, at Villa kan skabe noget når Messi ikke kan.
Logged

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #40: 04 Jul 2010, 01:37 »

Ja der står man overfor et valg - vil man matche tyskernes forsvars styrke, eller vil man spille på deres svagheder. Tyskerne har et tungt centerforsvar med Friedrich og Mertesackrer, og der kunne man, som du siger, tage Llorente ind, for at matche dem i rugbrød og højde, og have noget at stå imod med oppe foran. Men man kunne også bruge den idé som Daniel N snakker om, nemlig at putte en central offensiv midtbane ind, og så spille med en angriber, og på den måde forsøge at holde spillet mest muligt langs jorden, og gøre de store tyskere svimle. Der er nok at tænke over Opstemt

Tja, men nu er Llorente også god med fødderne, så det er næppe et så stort problem igen.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #41: 04 Jul 2010, 01:41 »

Han skulle ellers ikke bruge meget tid mod Portugal, før han var tæt på at score med hovedet.

Jeg tvivler meget på, at Villa kan skabe noget når Messi ikke kan.

Nu er det så også nogle stærkere hold, som der er tilbage. Vi snakker verdens fire bedste hold overhovedet.

Det er jo netop det jeg siger, at det ikke vil fungerer med ham alene, så skal man have en direkte offensiv midtbane, som skal bevæge sig konstant.

Det med Messi er noget være vrøvl. Jeg vil ikke engang kalde det et argument.
Logged

Goikoetxea
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #42: 04 Jul 2010, 01:45 »

Nu er det så også nogle stærkere hold, som der er tilbage. Vi snakker verdens fire bedste hold overhovedet.

Det er jo netop det jeg siger, at det ikke vil fungerer med ham alene, så skal man have en direkte offensiv midtbane, som skal bevæge sig konstant.

Det med Messi er noget være vrøvl. Jeg vil ikke engang kalde det et argument.

Du vil godt kunne komme til chancer mod Tyskland, hvilket vi også så idag hvor Otamendi bare ikke var god nok. Han havde tid til at ligge en masse indlæg, dog er der jo ingen Llorente på hans hold, og Tevez er jo nok ikke på de 1.93cm som Llorente er.

Men hvis man vil prøve at spille sig igennem det store Tyske forsvar, så er det da fint nok, jeg tvivler bare meget på at man får lov til det, med det raseriarbejde som den def tyskemidtbane ligger for dagen.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #43: 04 Jul 2010, 02:09 »

Otamendi er fra Argentina og de er røget ud. Lad os forhold os til de hold, som egentlig er videre. Spanien spiller deres egen form for fodbold, som har givet stor succes de seneste år, men alt har ikke fungeret for dem under denne slutrunde.

For det andet, får du det til at lyde som om, at Llorente er en helt igennem fantastisk spiller, som kan afgører tingene, men han er jo faktisk først blevet brugt nu her, da Torres og Villa teknisk set er bedre, men lige nu så jeg også gerne, at Torres startede på bænken, da det tydeligvis ikke fungerer med ham i angrebet.

Llorente vil heller ikke blive brugt, som det du nævner dér. Det er spansk fodbold filosofi, som skiller sig meget ud. Spanien spiller deres eget spil og vil altid spille efter deres egne styrker, og ikke efter modstanderen. Sådan er spansk fodbold og det tror jeg nu aldrig, vil blive lavet om på.

De spanske spillere er relativt små, og har deres spidskompetance omkring teknik og pasningsspillet og vil ikke begynde, at satse på høje bolde, fordi at de har en enkelt eller to, som har styrken der.

Desværre tror jeg ikke, at der vil blive lavet om på det taktiske, da Spanien som  sagt har en filosofi, hvilket ikke altid er godt.

Torres bliver formentlig taget ud, og Llorente kunne sikkert godt være afløseren, men jeg ser egentlig ikke det som en god løsning, da jeg hellere så en hængende angriber, som var udholden og løbevillig, da han skulle kunne trække ned i banen i det opbyggende facespil og dernæst være hurtig til, at komme frem og lave eventuelle kombinationer med Villa.

Jeg ved dog ikke hvem den rigtige er til dette, da man vel egentlig godt kunne tage Xavi en anelse frem og så lade Cesc være decideret playmaker, men Xavi vil kun fungerer på toppen, da han bestemt ikke er angriber, men han kunne godt ligge lidt bagved Villa, hvor man faktisk kunne spille 4-5-1.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #44: 04 Jul 2010, 02:16 »

Som sagt tror jeg ikke, at der vil blive lavet om på det store, hvilket jeg føler en nødvendighed i, men det kan også være, at Spanien's lækre pasningsspil bare fungerer den dag, det håber jeg i hvert fald.

Godnat! Grin
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010