home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 469 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19135 gange)
Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #75: 14 Aug 2009, 16:49 »

Jeg støtter politiet 100 %, hvis ikke de fatter at flytte sig, jamen så må de få det på den hårde måde! Det kan sgu ikke være så svært at respektere en autoritet iført en uniform som en politibetjent!


Hvor ender vi ikke henne, hvis politiet ikke må fjerne personer der ikke opfører sig ordentligt?

Hvor ender vi henne, hvis ikke engang politiet kan indordne sig under loven... Du mener simpelthen at det er i orden at trække stave på fredelige demonstranter (her snakkes om dem der sad ned) Og bruge peberspray? I så fald burde du læse lidt på politiets egne paragraffer og retningslinjer for brug af det...

Politiets hjemmel for at bruge stave skal, såvidt jeg kan se, findes i Politilovens paragraf 18: Stav må kun anvendes med henblik på [...] 6. At sikre gennemførelse af tjenestehandlinger, mod hvilke der gøres passiv modstand, såfremt tjenestehandlingens gennemførelse skønnes uopsættelig og anden og mindre indgribende magtanvendelse skønnes åbenbart uegnet.



Med hensyn til retningslinier for peberspray kan man på politiets egen hjemmeside her:
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder ... 062006.htm

læse at:
"Pebersprayen skal anvendes så skånsomt som muligt.

Må bruges, hvis der er overhængende fare for angreb på en person eller på samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg.

Gerningsmanden skal så vidt muligt advares før brugen.

Politiet skal tilkalde en læge, hvis betjentene skønner at personen, som har fået peberspray, har brug for det. "

Link til 7 minutters videoen: http://sondagsavisen.dk/91/050125136/



Jeg skammer mig over at være fra Danmark, med så mange i befolkningen, der synes politiet har handlet korrekt.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2009, 16:51 af Yessir » Logged


thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #76: 14 Aug 2009, 17:01 »

Jeg skammer mig over folk, som synes det er i orden at modsætte sig politiets handlinger.
Politiet har fået til opgave at rydde den kirke = Hvis der er folk i vejen, skal de væk. Hvis de ikke flytter sig frivilligt = Andre metoder til = Knippelslag eller peberspray.
Det er jo ikke fordi de ikke ved at politiet bliver nødt til at få dem væk. Politiets udgangspunkt er altid at det skal foregå så fredeligt som muligt. Men hvis en flok retards ikke kan fatte at de skal smutte væk, er det for syv-satan deres egen skyld at De så ellers fredelige demonstranter bliver udsat for politiets næsten eneste middel...
seriøst, de der irakkere har fået besked på at smutte ud = De skal ikke være i Danmark. Når politiet vil have de rejser, skal de rejse. Det kan vel ikke være til diskussion!
Logged

brrrb
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #77: 14 Aug 2009, 20:14 »

Jeg skammer mig over folk, som synes det er i orden at modsætte sig politiets handlinger...



Jeg skammer mig over folk der synes det er i orden at slå andre mennesker. Som tidligere sagt gør denne unge kvinde ikke modstand, derfor bør det ikke være det store problem blot at flytte hende med håndkraft. Vold bør først udøves, når politiet føler sig truet.   
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #78: 14 Aug 2009, 20:16 »

Men nu her i nyhederne sagde en betjent at de heller ikke kan lide at slå på folk men de blev nød til det ...

som ANDEN siger : Det gør mere ondt på mig end det gør på dig ...
Logged

Vi skal alle være her.

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #79: 14 Aug 2009, 20:36 »

Hvor ender vi henne, hvis ikke engang politiet kan indordne sig under loven... Du mener simpelthen at det er i orden at trække stave på fredelige demonstranter (her snakkes om dem der sad ned) Og bruge peberspray? I så fald burde du læse lidt på politiets egne paragraffer og retningslinjer for brug af det...

Politiets hjemmel for at bruge stave skal, såvidt jeg kan se, findes i Politilovens paragraf 18: Stav må kun anvendes med henblik på [...] 6. At sikre gennemførelse af tjenestehandlinger, mod hvilke der gøres passiv modstand, såfremt tjenestehandlingens gennemførelse skønnes uopsættelig og anden og mindre indgribende magtanvendelse skønnes åbenbart uegnet.



Med hensyn til retningslinier for peberspray kan man på politiets egen hjemmeside her:
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder ... 062006.htm

læse at:
"Pebersprayen skal anvendes så skånsomt som muligt.

Må bruges, hvis der er overhængende fare for angreb på en person eller på samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg.

Gerningsmanden skal så vidt muligt advares før brugen.

Politiet skal tilkalde en læge, hvis betjentene skønner at personen, som har fået peberspray, har brug for det. "

Link til 7 minutters videoen: http://sondagsavisen.dk/91/050125136/



Jeg skammer mig over at være fra Danmark, med så mange i befolkningen, der synes politiet har handlet korrekt.

Har du så også gennemgået reglerne for at demonstrere i offentligt rum? du skal jo belyse det på begge sider ellers er det ikke sagligt og objektivt.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

S
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #80: 14 Aug 2009, 21:46 »

Der er vel ikke mere i sagen end at de AFVISTE asylansøgere skulle anholdes og sendes hjem. Afvist = at de ikke har ret til at opholde sig i landet, og derfor skal de sendes hjem. Hvis udlændingestyrelsen har vurderet at de ikke har belæg for at få opholdstilladelse, må vi jo stole på at det er sikkert nok at sende dem hjem. Det er ganske almindelig international standard, og sådan er det bare. Og de skal ikke have særbehandling fordi der har været mediefokus på det som bare pokker.

Og så den lille frøken der klager over politiet? Jeg synes hun glemmer at fortælle hvorfor hun blev slået? At hun forhindrede ordensmagten i at udførre deres pligt. Så er man da god dum hvis man ikke tror det får konsekvenser. Hvis hun ligesom jeg ikke var taget ud og generet politiet, og ikke fattet at gøre som de sagde, og var blevet hjemme og sovet om natten, tror jeg ikke at hun havde fået tæsk af politiet. Hun tager ikke skade af at lære at ens handlinger kan få konsekvenser, og man ved lidt omtanke kan forudse de konsekvenser.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #81: 14 Aug 2009, 23:33 »

Lige en hurtig tanke: Hvorfor i alverden er det nødvendigt at slå folk der går inde på fortovet, der endda gør det ret tydeligt at de ikke vil noget? To lapper i vejret må vel om noget symbolisere at man har 'givet op'? Men det er i hvert fald netop gået op for mig at jeg slet ikke har fulgt med i noget som helst de seneste dage. Vidste ikke engang at der havde været optøjer. En anden hurtig og vildt tilfældig tanke er at det da var godt det ikke var i Kina eller Nordkorea! Wink
Anyway, jeg kommer nok med min mening om selve sagen i morgen, forudsat at jeg kan finde ud af at stå op, hvilket i sig selv er et voldsomt stort problem ...
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #82: 15 Aug 2009, 00:44 »

Jeg mener at denne sag er et ganske godt bevis på hvor dobbeltmoralske danskerne efterhånden er blevet. Danskerne elsker at brokke sig over hvor imkompetent vores justits system er blevet, om at vi er alt for bløde osv.

Nu kommer der endelig lidt konsekvens og så er det også galt. Det giver helt sig selv at man på ingen måde er beskyttet af hverken lov eller ret når man gemmer sig i en kirke og folk der ikke kan forstå dette de kan fise samme sted hen som de udviste irakere. Jeg er fuldstændigt ligeglad med hvilke skrækslagende historier de irakere er kommet med og deres fremtidsudsigter i Irak, hvis det var mig der stod mellem et liv i Danmark og Irak, så havde jeg sku også kunnet fortælle en meget "tragisk" historie.

Hermed ikke sagt at nogle af dem måske taler sandheden, det kan jo ikke udelukkes, men vi har nogle regler i Danmark og de skal følges, selvom det ofte for især udlændinge kan være meget svært at forstå.

Jeg er bestemt ikke racist, jeg synes at det er helt i orden at man som indvandrer er i Danmark, så længe man indretter sig under det danske samfund, dvs. har et arbejde eller i hvert falde er aktivt jobsøgende, behersker det danske sprog og sidst men ikke mindst, respekter og efterlever de danske love og regler.

Mht. pigen der fik "tæsk" af politiet, så synes jeg det er helt i orden, de idioter der sad på vejen, de vidste udemærket godt at det måtte de ikke, det er lige så simpelt som at alle ved at man ikke må køre for stærkt og hvis man gør det alligevel så har det naturligvis en konsekvens.

Blot mit syn på det.

Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #83: 15 Aug 2009, 00:57 »

flot syn du har newcastle og meget velformuleret .. jeg er enig med dig ..

Jeg vil også vædde med at der kommer 0 medhold til de unge mennesker der ..

Og hende der fik "tæsk" stod frem i go morgen danmark og var på tv2 news og hun havde det ikke så slemt alligevel siden hun kunne stille op en dag efter hun havde fået tæsk ... Hun havde faktisk kun fået blå mærker .. men thats life .
Logged

Vi skal alle være her.

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #84: 15 Aug 2009, 01:24 »

Helt i orden af politiet. Upåklageligt. De har fået afvist deres sager og så er den ikke længere. Ikke noget med militante grupper, der vil dræbe dem. Det har enhver asylansøger jo brugt som undskylding og så må de millitante grupper nede i Irak havde en pænt lang liste med personer, der skal likvideres og den hopper jeg ikke på.

Selvfølgelig kan man sætte sig i deres sted og tænke sig at det ikke er rart med krig, hvorfor vi SKAL havde dem forstår jeg så intet af. Det er altså en pænt lang rejse fra Bagdad til Danmark, så de kan umuligt være flygtet. Det selvfølgelig er organiseret.
Selvfølgelig er vi det perfekte sted. Det bliver nemmere og nemmere at skaffe førtidspension og ikke lave en skid og nu er folk også begyndt at snyde med det.
Straffeloven er helt til grin her i landet. Man kan slå et barn hjernedødt uden grund og slippe med 3 år i fængsel og endnu mindre på god opførsel. Her snakket jeg selvfølgelig om sagen med avisbudet. Kriminaliteten er jo høj hos irakerne og de arbejder ikke. Så HVORFOR? Sidder der seriøst nogle folk et sted og bliver mopsede over at verdens gang ikke lige går efter deres hoved? Vi kan altså ikke hjælpe en hver udlænding, der er fået foden i klemme i et land langt langt borte.
Jeg har ikke noget mod at hjælpe folk, men når de ligeså godt blive hjemme er der da ingen grund til de kommer her op. 50 fly charter fly med plads til 150 i hver er sendt ned til Irak siden April og så kan det da ikke være så forfærdeligt dernede.

Til selve politiets aktion er der intet at sige til den. De gjorde deres arbejde, de fik håndhævet loven, som de nu er ansat til at gøre. Kvinden der fik slag med kniplen var måske at gå lidt over stregen. At hun får slag efter hun allerede har trukket sig tilbage og ligger ned er selvfølgelig dumt gjort af politiet. Men på den anden side. HVAD FANDEN LAVEDE HUN DER!? Jeg har respekt for folk der tror og brænder for noget, men når det strider mod loven og beslutningen er taget, skal man da satme ikke blande sig og gå i mod politiet. Så er bestemmer man da selv sin egen skæbne. Hun skulle havde holdt sig langt væk.

Til Yessir : Jeg skammer mig over at jeg bor i Danmark med folk som dig, der ikke vil respektere loven. Politiet gjorde det eneste rigtige. Hvad fanden forventer du? Skal vi sende en hær af socialarbejdere ud til folk og tale folk til ro? Vi kunne måske også sende en politimand afsted med en megafon, der kunne fx. stille og rolig kunne undskylde, at han blev nød til at bede om folk skal flytte sig. Eller også kunne vi droppe alt hvad der hedder peberspray, knipler, uniformer og hollændervogne, så politiet til sidst står i deres civile tøj og tager ud til gerningsteder og kun taler med folk. Er du så tilfreds der?
Forhindre politiet i at udføre deres arbejde er en forbrydelse. Når folk først tager ud og står i mod politiet, bryder loven, bliver bedt om at fjerne sig fra området, men nægter, hvad fanden skal politiet så gøre. Give op? Så må du klage. Simpelthen klage over personer der bryder loven ikke bliver behandlet godt nok. Politiet er nogle fucking svin, der elsker uniformen og tæske løs på folk.
Du kan tage alle dine latterlige paragraffer og stikke af helvede til, for når folk bryder loven, SÅ STRAFFER MAN DEM!


Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #85: 15 Aug 2009, 01:27 »

Så, lad os nu lige holde en ordentlig tone.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #86: 15 Aug 2009, 01:33 »

Mht. pigen der fik "tæsk" af politiet, så synes jeg det er helt i orden, de idioter der sad på vejen, de vidste udemærket godt at det måtte de ikke, det er lige så simpelt som at alle ved at man ikke må køre for stærkt og hvis man gør det alligevel så har det naturligvis en konsekvens.

Meget underlig sammenligning. Dvs. at hvis politiet stopper dig for 2. gang fordi du har kørt for stærkt, så er det i orden at de lige lapper dig en lille en med staven? Eller 8 gange for den sags skyld. De havde jo fortalt dig at du ikke måtte.

Fair nok at du synes det var i orden, men denne sammenligning er vist lidt ved siden af.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #87: 15 Aug 2009, 01:36 »

Du kan tage alle dine latterlige paragraffer og stikke af helvede til, for når folk bryder loven, SÅ STRAFFER MAN DEM!


Hvor er det dog dobbelmoralsk det du siger.

Du siger at det er latterlige paragrafer? Det var vel dem som du mener at demontranterne overtrådte? Eller var det dem politiet overtrådte?

Og hvorfor må politiet bryde de regler der er lavet for dem ustraffet? Så må demontranterne vel også? Kan du slet ikke se det.




IGEN vil jeg gerne påpege at jeg mener at udvisningen af irakerne er i orden. Jeg vælger at stole på deres domme. MEN jeg mener at politiets brug af stave var helt ved siden af.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2009, 01:38 af Spezialized » Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #88: 15 Aug 2009, 01:40 »

Meget underlig sammenligning. Dvs. at hvis politiet stopper dig for 2. gang fordi du har kørt for stærkt, så er det i orden at de lige lapper dig en lille en med staven? Eller 8 gange for den sags skyld. De havde jo fortalt dig at du ikke måtte.

Fair nok at du synes det var i orden, men denne sammenligning er vist lidt ved siden af.

Ja der er forskel på hvad man får i straf efter hvad man laver... Problemet er i bund og grund at politiet nu ikke længere ved hvornår de skal bruge magt og hvornår de ikke skal. Når de gør det får de skældud fordi at folk jo i bund og grund er fredelige. Derfor stod de og så passivt til da unge smadrede det indre københavn. Så fik de skældud for ikke at gøre noget, og nu hvor de gør noget igen, får de også skældud for det .. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #89: 15 Aug 2009, 01:43 »

Ja der er forskel på hvad man får i straf efter hvad man laver... Problemet er i bund og grund at politiet nu ikke længere ved hvornår de skal bruge magt og hvornår de ikke skal. Når de gør det får de skældud fordi at folk jo i bund og grund er fredelige. Derfor stod de og så passivt til da unge smadrede det indre københavn. Så fik de skældud for ikke at gøre noget, og nu hvor de gør noget igen, får de også skældud for det .. Smiley

Det er vel lige præcis her forskellen er. Havde de trukket stavene mod de der smadrede byen og satte ild til skraldespande, så ville det jo have været i orden jvf. Yessir's citat af regelsættet.

Jeg mener ikke at de demontranter var nogen fysisk trussel for hverken politiet eller byen bygninger og biler etc. - I hvert fald ikke hvad der fremgår fra videoen.
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010