home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19134 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #90: 15 Aug 2009, 01:48 »

Det er vel lige præcis her forskellen er. Havde de trukket stavene mod de der smadrede byen og satte ild til skraldespande, så ville det jo have været i orden jvf. Yessir's citat af regelsættet.

Jeg mener ikke at de demontranter var nogen fysisk trussel for hverken politiet eller byen bygninger og biler etc. - I hvert fald ikke hvad der fremgår fra videoen.

Man må dog også spørge sig selv, hvem der optog denne video..
Logged

Build Me Up Buttercup!

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #91: 15 Aug 2009, 01:50 »

Hvor ender vi henne, hvis ikke engang politiet kan indordne sig under loven... Du mener simpelthen at det er i orden at trække stave på fredelige demonstranter (her snakkes om dem der sad ned) Og bruge peberspray? I så fald burde du læse lidt på politiets egne paragraffer og retningslinjer for brug af det...

Politiets hjemmel for at bruge stave skal, såvidt jeg kan se, findes i Politilovens paragraf 18: Stav må kun anvendes med henblik på [...] 6. At sikre gennemførelse af tjenestehandlinger, mod hvilke der gøres passiv modstand, såfremt tjenestehandlingens gennemførelse skønnes uopsættelig og anden og mindre indgribende magtanvendelse skønnes åbenbart uegnet.



Med hensyn til retningslinier for peberspray kan man på politiets egen hjemmeside her:
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder ... 062006.htm

læse at:
"Pebersprayen skal anvendes så skånsomt som muligt.

Må bruges, hvis der er overhængende fare for angreb på en person eller på samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg.

Gerningsmanden skal så vidt muligt advares før brugen.

Politiet skal tilkalde en læge, hvis betjentene skønner at personen, som har fået peberspray, har brug for det. "

Link til 7 minutters videoen: http://sondagsavisen.dk/91/050125136/



Jeg skammer mig over at være fra Danmark, med så mange i befolkningen, der synes politiet har handlet korrekt.

Jeg forstår da godt der er regler for politiet . Men det jo ikke i alle situation man kan nå at advare inden man bruger peberspray .. nu viste diverse nyhedskanaler kun den ene side af sagen , siden som gør politiet til de slemme .. der er altid 2 sider af en sag .. meget kan være redigeret inden det bliver sendt ud ikke at jeg ikke tror på at hende pigen ikke fik 8 slag for det gjorde hun men jeg er ret sikker på at politiet havde sagt til dem at de skulle fjerne sig og det kræver jo heller ikke en doktor grad at vide at man sidder midt på vejen og forhindre politiet i at komme forbi med bussen .. så hun vidste udemærket godt det hun lavede var ulovligt .. det kan godt være der er brudt nogle regler men du ville nok heller ikke stå som politimand og f.eks tænke §18 stk 2 siger jeg må ikke slå der eller der på en person . Jeg hørte også en politimand sige at de ikke er så glade for at slå på folk men de blev nød til det . hvis du så kigger på tv2s videoer kan du se en indvandre stå og spille smart med at sige : Nu tør ikke nok ikke rigtig at slå på folk fordi der er kamera .. hvis du var politimand ville du da helt sikkert blive provokeret af det .. nu hørte jeg der var 30 der har sendt en klage og jeg tror ikke der er nogle som får medhold ( håber det heller ikke ) . Jeg kan ikke sætte mig ind i at folk forhindre politiets arbejde og forventer at intet vil ske med dem .. folk burde da ligge hjemme i sengen og sove . hvis de ville demonstrere så kunne de stå på fortovet med et banner .. Jeg vil også vædde med de gange der er brugt peberspray har de handlet i god tro .. Vi har nok heller ikke hørt om folk har kaldt politiet noget eller måske skubbet til dem .. Men jeg synes da ikke vi burde skamme os over det der skete ..

De asylansøgere havde nægtet at give navn til politiet og nogle havde løjet overfor dem ergo så synes jeg heller ikke de burde være her i landet. Hver eneste video man ser på skal man så få medlidenhed med dem ? jeg synes ikke .. det er da også helt forkert at det par lod 12 irakere komme ind i deres lejlighed .. de har også valgt at være anonyme fordi det er ulovligt jeg håber de bliver straffet fordi de har jo netop også forhindret politiets arbejde ..

Hvis du har hørt om det der skete i Voldsmose hvor politiet selv måtte transportere en mand fra stedet pga Ambulance folkene ikke turde kører ind i området pga der var blevet skud og kastet med sten. Jeg tror heller ikke at Ambulance folkene ville turde kører ind i det område med de unge mennesker ...

Det var alt for mig og ser frem til en afslutning i denne her sag ..

Yessir du skammer dig over halvdelen af Danmarks befolkning faktsik skammer du dig over 60% og jeg skammer mig over 40%
Logged

Vi skal alle være her.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #92: 15 Aug 2009, 01:51 »

Man må dog også spørge sig selv, hvem der optog denne video..

Billederne er vel af den grund ikke falske?
Logged


Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #93: 15 Aug 2009, 01:54 »

Billederne er vel af den grund ikke falske?

Nej, men de kan være taget ud af en større sammenhæng. Hvem der har ret og/eller uret blander jeg mig ikke i, men man må ikke lade sig styre af sådanne videoer Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #94: 15 Aug 2009, 02:02 »

Hvor er det dog dobbelmoralsk det du siger.

Du siger at det er latterlige paragrafer? Det var vel dem som du mener at demontranterne overtrådte? Eller var det dem politiet overtrådte?

Og hvorfor må politiet bryde de regler der er lavet for dem ustraffet? Så må demontranterne vel også? Kan du slet ikke se det.




IGEN vil jeg gerne påpege at jeg mener at udvisningen af irakerne er i orden. Jeg vælger at stole på deres domme. MEN jeg mener at politiets brug af stave var helt ved siden af.

Pinligt pinligt  Forlegen Efter en lang dag var jeg kommet til at blande tingene sammen oppe i hovedet. Sådan går det når man er træt. Selvfølgelig kan jeg godt se det.

Det jeg virkelig mente var, at han skulle droppe alle de dumme kommentarer med at politiet ikke handlede korrekt, når de bruger de lidt hårdere metoder. Når folk bliver bedt om at holde sig væk, men nægter at adlyde og ikke vil flytte sig, må politiet jo gøre et eller andet istedet for at give op. At det så blev på disse måder er folk så selv ude om.

Politiet må selvfølgelig heller ikke bryde loven, hvilket jeg mener at de heller ikke gør i denne sag, men det fremgår åbenbart af mit indlæg og det vrøvleri undskylder jeg for. Jeg mener at demonstranterne overtræder loven ved at sætte sig op imod politiet.

Jeg aner så ikke lige hvordan jeg kunne få det lange stykke erstattet med ordet "paragraffer". Jeg er træt og på den måde, fik jeg vrøvlet i indlægget. Dumt af mig. Jeg smutter iseng  Tunge
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #95: 15 Aug 2009, 02:02 »

Nej, men de kan være taget ud af en større sammenhæng. Hvem der har ret og/eller uret blander jeg mig ikke i, men man må ikke lade sig styre af sådanne videoer Smiley

Ja, jeg ser et par unge der sidder ned uden at udvise agressivitet, og derefter bliver slået alt for mange gange.

Jeg ser også 2 unge blive slået, MENS de er på vej VÆK med begge hænder oppe i vejret, signalerende at de nok skal flytte sig.

Jeg mener ikke at jeg lader mig styre af videoen.
Logged


Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #96: 15 Aug 2009, 03:36 »

Meget underlig sammenligning. Dvs. at hvis politiet stopper dig for 2. gang fordi du har kørt for stærkt, så er det i orden at de lige lapper dig en lille en med staven? Eller 8 gange for den sags skyld. De havde jo fortalt dig at du ikke måtte.

Fair nok at du synes det var i orden, men denne sammenligning er vist lidt ved siden af.

Var nu ikke medt på den måde, mere at det er i orden at du får en fartbøde hvis du kører for stærkt. Hvis du sidder på en vej, så har du brudt loven og du skal fjerne dig, gider du ikke det, så må du tage konsekvensen...
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #97: 15 Aug 2009, 03:39 »

Det er vel lige præcis her forskellen er. Havde de trukket stavene mod de der smadrede byen og satte ild til skraldespande, så ville det jo have været i orden jvf. Yessir's citat af regelsættet.

Jeg mener ikke at de demontranter var nogen fysisk trussel for hverken politiet eller byen bygninger og biler etc. - I hvert fald ikke hvad der fremgår fra videoen.

De sad på en offentlig vej og blokerede for ikke blot trafikken men også bussen med de udviste irakere. Jeg vil næsten vædde på at de er blevet bedt mundtligt om at flytte sig, men når man ikke vil høre må man tage konsekvensen og jeg er sikker på at politiet har haft loven på deres side, uanset hvad Yessir siger... Loven kan jo bøjes på mange måder...
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #98: 15 Aug 2009, 20:08 »

Jeg har ikke læst hele disskussionen igennem, men jeg mener at det var under al kritik den måde politiet udviser deres adfærd og ja det var ulovligt for demonstranterne at sætte sig ned og lave blokade og dermed blokere for biler og busser og lignende, men det var altså ikke voldig ulydighed og politiet kunne bære dem væk eller hvad som skulle til og ikke slå eller lignende, men jeg ved ikke hvor(langt( ders beføjelser går, men det jeg så var i overkanten helt sikkert og der er også en advokat ude og sige at ihvertfald det sidste slag var i overkanten, da de/hun var på vej væk og bliver slået bagfra og dermed ikke er tilstede for at blokere, men altså på vej væk.
Dem som mener at man skal følge loven har selvfølgelig ret, men jeg mener at man skal lave lovene om og at det er utroligt så fremmedfjenske og umenneskelige nogen mennnesker er og nogen gange går medmenneskelighed og ulydighed foran alt andet, når at man kan se at noget forkert sker og det er det, når at mennesker udvises til forfølgelse og død... men det er bare mit synspunkt og holdning...
Intet menneske er illegalt og ingen skal udvises til forfølgelse og(mulig) død...

Vh.Blackstone
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #99: 16 Aug 2009, 19:26 »

Jeg har ikke læst hele disskussionen igennem, men jeg mener at det var under al kritik den måde politiet udviser deres adfærd og ja det var ulovligt for demonstranterne at sætte sig ned og lave blokade og dermed blokere for biler og busser og lignende, men det var altså ikke voldig ulydighed og politiet kunne bære dem væk eller hvad som skulle til og ikke slå eller lignende, men jeg ved ikke hvor(langt( ders beføjelser går, men det jeg så var i overkanten helt sikkert og der er også en advokat ude og sige at ihvertfald det sidste slag var i overkanten, da de/hun var på vej væk og bliver slået bagfra og dermed ikke er tilstede for at blokere, men altså på vej væk.
Dem som mener at man skal følge loven har selvfølgelig ret, men jeg mener at man skal lave lovene om og at det er utroligt så fremmedfjenske og umenneskelige nogen mennnesker er og nogen gange går medmenneskelighed og ulydighed foran alt andet, når at man kan se at noget forkert sker og det er det, når at mennesker udvises til forfølgelse og død... men det er bare mit synspunkt og holdning...
Intet menneske er illegalt og ingen skal udvises til forfølgelse og(mulig) død...

Vh.Blackstone

Nu har jeg, af gode grunde, ikke fulgt med i weekenden i denne debat, men jeg forstår ikke hvor du vil hen med det der.
Skulle de så bruge al deres tid på at bære dem væk? Så ville de sgu da bare sætte sig igen og så var det status quo. Jeg mener at det er helt fair at de blev slået. Det sidste slag var måske lidt i overkanten, men jeg ville da også blive skide sur hvis der var nogen der forhindrede mit arbejde. Og bagefter så er det kun politiets fejl. Det er som om at ingen tager ansvar for sine handlinger, men skubber ansvaret videre til hvor det er lettest.
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #100: 17 Aug 2009, 15:45 »

hvilket der står i Eu ''loven'' at man ikke må,
''Politiet, Militæret eller andre styrker må ikke gå ind i kirker/mosker, eller andre ting der kan forbindes med religion''

Den vil jeg godt lige have underbygget med et link til noget faktuelt.
Logged



Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #101: 20 Aug 2009, 14:27 »

Til Yessir : Jeg skammer mig over at jeg bor i Danmark med folk som dig, der ikke vil respektere loven. Politiet gjorde det eneste rigtige. Hvad fanden forventer du? Skal vi sende en hær af socialarbejdere ud til folk og tale folk til ro? Vi kunne måske også sende en politimand afsted med en megafon, der kunne fx. stille og rolig kunne undskylde, at han blev nød til at bede om folk skal flytte sig. Eller også kunne vi droppe alt hvad der hedder peberspray, knipler, uniformer og hollændervogne, så politiet til sidst står i deres civile tøj og tager ud til gerningsteder og kun taler med folk. Er du så tilfreds der?
Forhindre politiet i at udføre deres arbejde er en forbrydelse. Når folk først tager ud og står i mod politiet, bryder loven, bliver bedt om at fjerne sig fra området, men nægter, hvad fanden skal politiet så gøre. Give op? Så må du klage. Simpelthen klage over personer der bryder loven ikke bliver behandlet godt nok. Politiet er nogle fucking svin, der elsker uniformen og tæske løs på folk.
Du kan tage alle dine latterlige paragraffer og stikke af helvede til, for når folk bryder loven, SÅ STRAFFER MAN DEM!




Hvordan udleder du af det jeg har skrevet, at jeg ikke respekterer loven? Jeg vil næsten vove at påstå, at jeg respekterer loven mere end de fleste herinde. Det er ikke for sjov jeg hiver paragraffer frem.

Hvad jeg forventer? Jeg forventer at ordensmagten om nogen kan styre den adrenalin der pumper i blodet, i sådan en situation. det er for fanden da, vel det de er trænet i. Men det bliver vist gang på gang, at det kan de ikke. De dumme scenarier du sætter op gider jeg ikke engang beskæftige mig med... Og ja loven bliver brudt. Men nu er det ikke sådan at bare fordi man bryder loven, så giver det politiet ret til at bruge knipler og peberspray. De har regler for hvordan dette må bruges, og de blev i mine øjne kraftigt overtrådt i de situationer man kan se på den video jeg linkede til.

Det er et fact. Men hvis du vil bo i en politistat hvor ingen tør træde ved siden af, af frygt for følgerne, så burde du måske overveje at flytte. For sådan et land skal Danmark ikke udvikle sig til, med min gode vilje!
Logged


Jinx
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #102: 20 Aug 2009, 18:37 »

Uden at have læst hele tråden, så er jeg altså nødt til at blande mig alligevel.

Problemet er jo langt mere komplekst end en flok afviste asylansøgere i en kirke. Vi har i høj grad selv været med til at skabe den situation de mennesker er flygtet fra, men vi vil ikke tage ansvaret bagefter. På den måde lever vi i et fattigt samfund.

Jeg kan godt forstå, at irakerne prøver at vinde noget tid. Det kunne jo være, at nogen genvandt evnen til logisk tænkning, men med matronen Rønn på posten, så sker det næppe.

Er det i orden, at pollitiet fjerner demonstranter. Helt sikkert, da det jo er en del af deres job. Er det i orden, at tæve mennesker på vej væk i ryggen. Under ingen omstændigheder og de ansvarlige bør fjernes fra aktiv tjeneste. De kan tage tosserne, der nyder et rask slagsmål med polakker med. De har ikke forstået deres opgave og bør væk. I samme åndedrag er jeg nødt til at sige, at de demonstranter der møder op kender risikoen for en anholdelse, brugen af gas osv og må i nogen udstrækning acceptere dette som en del af demonstrationerne. Da det drejede sog om ungdomshuset var der uhyggelig meget pinlig klynken fra børn, unge og deres forældre.

Det værste i sagen med Brorsons kirke, synes jeg dog er, at politiet som en flok ynkelige krystere slår til om natten. Der var mange børn i kirken og det er simpelt hen uværdigt for det danske samfund, at vi skal snige os ind og skræmme børn og anholde deres fædre iført en del af kampuniformen. Det drejer sig jo ikke om mordere eller voldtægtsmænd i dette tilfælde.

Politiet brager jo heller ikke ind midt om natten hos skattesvindlerere, sociale bedragere e.lign.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #103: 20 Aug 2009, 18:59 »

Uden at have læst hele tråden, så er jeg altså nødt til at blande mig alligevel.

Problemet er jo langt mere komplekst end en flok afviste asylansøgere i en kirke. Vi har i høj grad selv været med til at skabe den situation de mennesker er flygtet fra, men vi vil ikke tage ansvaret bagefter. På den måde lever vi i et fattigt samfund.

Jeg kan godt forstå, at irakerne prøver at vinde noget tid. Det kunne jo være, at nogen genvandt evnen til logisk tænkning, men med matronen Rønn på posten, så sker det næppe.

Er det i orden, at pollitiet fjerner demonstranter. Helt sikkert, da det jo er en del af deres job. Er det i orden, at tæve mennesker på vej væk i ryggen. Under ingen omstændigheder og de ansvarlige bør fjernes fra aktiv tjeneste. De kan tage tosserne, der nyder et rask slagsmål med polakker med. De har ikke forstået deres opgave og bør væk. I samme åndedrag er jeg nødt til at sige, at de demonstranter der møder op kender risikoen for en anholdelse, brugen af gas osv og må i nogen udstrækning acceptere dette som en del af demonstrationerne. Da det drejede sog om ungdomshuset var der uhyggelig meget pinlig klynken fra børn, unge og deres forældre.

Det værste i sagen med Brorsons kirke, synes jeg dog er, at politiet som en flok ynkelige krystere slår til om natten. Der var mange børn i kirken og det er simpelt hen uværdigt for det danske samfund, at vi skal snige os ind og skræmme børn og anholde deres fædre iført en del af kampuniformen. Det drejer sig jo ikke om mordere eller voldtægtsmænd i dette tilfælde.

Politiet brager jo heller ikke ind midt om natten hos skattesvindlerere, sociale bedragere e.lign.

Tror du ikke at grunden til at de gik ind om natten var for at håbe på at der ikke kom demonstrationer?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

andersfa123
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #104: 20 Aug 2009, 19:02 »

Tror du ikke at grunden til at de gik ind om natten var for at håbe på at der ikke kom demonstrationer?
Tror jeg ikke. Demonstranter vil der jo altid være, og det burde politiet jo også vide.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010