home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19148 gange)
CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #45: 13 Aug 2009, 22:49 »

Da politiet kom til kirken på Nørrebro blev de mødt af op mod 300 demonstranter, der forsøgte at hindre betjentene i at gå ind i kirken. Det kom til voldsomme konfrontationer og politiet brugte både stave, peberspray og hunde mod demonstranterne.
Demonstranterne råbte slagord, blandt andet "Asyl til alle her og nu" og "Mordere" mod politiet. Stemningen var højspændtPolitiet trak både knipler og peberspray under rømningen.

Kort før klokken 4 lykkedes det for politiets bus at køre ad Rantzausgade og Kapelvej ud på Åboulevarden, hvor nogle af demonstranterne brækkede chaussesten op. Det er uklart om stenene kom i anvendelse som kasteskyts
.

Der var f.eks mange som provokerede politiet også. Men 6 ud af 10 danskere mener det var rigtigt det politiet gjorde så jeg er ikke den eneste der synes det var ok det politiet gjorde ...

Det ændrer ikke på, at det ikke er i orden at slå en passiv person 8 gange med en knippel.
Logged


Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #46: 13 Aug 2009, 22:49 »

I Brorsons befandt sig Irakere. Alle asylansøgere fra lande, hvor Danmark har været med til at skabe problemerne burde have lov til at blive i DK

nu var det jo bestemt at de skulle forlade landet inden de flygtede ind i kirken ..
Logged

Vi skal alle være her.

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #47: 13 Aug 2009, 22:50 »

I Brorsons befandt sig Irakere. Alle asylansøgere fra lande, hvor Danmark har været med til at skabe problemerne burde have lov til at blive i DK

Det er en gang pis at fyre af, i MANGE år før DK gik med i krigen i Irak er der kommet Irakere og andre asylansøgere til landet som har fået lov at blive, f.eks under Iran/Irak krigen er der kommet en god del, men er man afvist ska man dælme ud igen.
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #48: 13 Aug 2009, 22:51 »

Jeg mener ikke at det er politiet der er de 'onde' i denne episode, for de udfører bare deres arbejde, selvfølgelig er nogle mere brutale end andre. Men de for en ordre som lyder på at asyl-ansøgerne skal ud af kirken og demonstrationen skal ødelægges.
Det her er i Folketinget, som måske ikke har grebet sagen rigtigt an.
Jeg synes da også det er en smule groteskt at slå en kvinde 8 gange, og to i ryggen så politimanden ville blive sat i retten, hvis hun var blevet invalid.
HVis kvinden ikke lytter skal der selvfølgelig knippel, men at slå 8 gange er måske lige i overkantet.

Hvis jeg i gennem længere tid har forsøgt at skabe en dialog fredeligt, og det ikke lykkedes, hvorefter modparten går på halen og bare nægte noget som helst, så kan jeg da godt FORSTÅ at politiet kommer op i det røde felt og måske går lidt over grænsen. IMO er det ikke iorden at slå 8 gange, men jeg forstår godt at det kommer derud. Jeg har ikke meget til overs for de demonstranter der forhindre politiet i at gøre deres arbejde, for derefter at tude offentligt om hvor onde politiet er.

El Kun: Det er dig, og dine medmennesker der har valgt regeringen, det står dig frit for at komme ind i folketinget, hvis du kan blive valgt. Det er et demokrati. Der med ikke sagt at jeg er enig i at det er en korrekt politik der føres. Men du er nødt til at "presse" dine venner der måske ikke stemmer, til at stemme, så det kan se anderledes ud efter næste valg, hvis det er det du ønsker.
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #49: 13 Aug 2009, 22:53 »

HVIS hende pigen nu bare var blevet hjemme og sovet på den tid af døgnet som man plejer så var det aldrig sket . hvis ikke alle de 300 demostranter var gået så meget amok mod politiet og bare stået med et skilt hver så var der slet ikke nogen diskution .. ergo det er demostranterne der startede det hele ...  men nu vil jeg smutte i seng . det er spændende at diskutere .
jeg holder da heller ikke med pigen og jeg støtter politiet i denne situation, men otte gange er stadigvæk en del, når pigen ikke udøver vold på nogen som helst måde, men derimod sidder ned, men jeg støtter politiet og at de slår hende 2-3 gange og så er de vel også så professionelle at de ikke slå direkte på rygsøjlen og de steder som kan føre til alvorlige skader.
Jeg synes demonstranterne skal fjernes og hvis de ikke lytter så skal de gribe ind med vold, men i den situation synes jeg sgu ham politimanden overdrev.
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #50: 13 Aug 2009, 22:54 »

Det ændrer ikke på, at det ikke er i orden at slå en passiv person 8 gange med en knippel.

hvis hun var passiv hvad lavede hun så ude på kørerbanen ? jeg har aldrig i mit liv set folk sidde på kørerbanen .. og altså hun gik ind til noget hun vidste kunne blive farligt .. Hvis hun var passiv så kunne hun have set på tingene eller have været derhjemme længere er den ikke ...

Ligesom folk der begår noget ulovligt de ved skam også hvad de går ind til .
Logged

Vi skal alle være her.

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #51: 13 Aug 2009, 22:55 »

8 slag vil jeg også sige er i overkanten. De kunne starte med 1-2 slag, vente 5 sekunder på at hun rejser sig, hvis ikke kan hun få flere slag. Det ville nok være det bedste, for hvad jeg kan se på hende, havde hun flyttet sig efter 2. slag. Men ingen medlidenhed til hende fra min side ...
Logged


absalonsen
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #52: 13 Aug 2009, 22:56 »

HVIS hende pigen nu bare var blevet hjemme og sovet på den tid af døgnet som man plejer så var det aldrig sket . hvis ikke alle de 300 demostranter var gået så meget amok mod politiet og bare stået med et skilt hver så var der slet ikke nogen diskution .. ergo det er demostranterne der startede det hele ...  men nu vil jeg smutte i seng . det er spændende at diskutere .

Jeg undrer mig meget over, hvordan så mange unge mennesker overhovedet har tid til at demonstrere på det tidspunkt.. Burde de ikke ligge hjemme under dynen og sove, stå op kl. 6 og gå på arbejde/uddannelse ligesom alle os andre normale mennesker.

Holder klart med politiet i denne sag. Folk, der får en omgang knippelsuppe, er sku nok blevet advaret på forhånd, så det er vel deres egen skyld. Kan selvfølgeligt diskuteres om der skal slåes otte gange på en pige. Men hvis denne pige nu bare havde flyttet sig til at starte med - i stedet for at forhindre politiet i at udføre deres arbejde - var det jo aldrig sket..
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #53: 13 Aug 2009, 22:57 »

Hvis jeg i gennem længere tid har forsøgt at skabe en dialog fredeligt, og det ikke lykkedes, hvorefter modparten går på halen og bare nægte noget som helst, så kan jeg da godt FORSTÅ at politiet kommer op i det røde felt og måske går lidt over grænsen. IMO er det ikke iorden at slå 8 gange, men jeg forstår godt at det kommer derud. Jeg har ikke meget til overs for de demonstranter der forhindre politiet i at gøre deres arbejde, for derefter at tude offentligt om hvor onde politiet er.


Er det ikke lige præcis derfor at de ER politiet. Fordi de ikke ryger op i det røde felt, og faktisk burde kunne håndtere deres temperement.

Jeg medgiver at kirken skulle ryddes, og at demontranterne skulle fjernes. Men helt ærligt. Der sidder en pige på 23-24 år (?) og hun burde nemt kunne fjernes ved håndkræft. Træk hende i trøjen eller armen. Jeg kan endda acceptere slag nr. 1 og måske 2. Men da han går amok og slår 3. til 7. gang er han laaangt over stregen. Og dommedagsslaget i ryggen på hende er simpelthen mangel på situationsfornemmel se. Pigen VAR på vej væk, og udgjorde ingen reel trussel mere.

Havde hun yder fysisk modstand eller angrebet politiet havde jeg kunne forstå de flere slag.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2009, 22:59 af Spezialized » Logged


Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #54: 13 Aug 2009, 22:58 »

Jeg undrer mig meget over, hvordan så mange unge mennesker overhovedet har tid til at demonstrere på det tidspunkt.. Burde de ikke ligge hjemme under dynen og sove, stå op kl. 6 og gå på arbejde/uddannelse ligesom alle os andre normale mennesker.

Holder klart med politiet i denne sag. Folk, der får en omgang knippelsuppe, er sku nok blevet advaret på forhånd, så det er vel deres egen skyld. Kan selvfølgeligt diskuteres om der skal slåes otte gange på en pige. Men hvis denne pige nu bare havde flyttet sig til at starte med - i stedet for at forhindre politiet i at udføre deres arbejde - var det jo aldrig sket..

ENIG knappen er trykket i bund  Thumbs Up
Logged

Vi skal alle være her.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #55: 13 Aug 2009, 22:59 »

Det er en gang pis at fyre af, i MANGE år før DK gik med i krigen i Irak er der kommet Irakere og andre asylansøgere til landet som har fået lov at blive, f.eks under Iran/Irak krigen er der kommet en god del, men er man afvist ska man dælme ud igen.
Haha, nej det er sku ikke pis jeg fyrer af. Iran-Irak krigen var i 80'erne. Der er sku ikke nogen asylansøgere der har siddet 20-30 år i DK. Jeg kan ikke finde argumenter i resten af det du skriver, men jeg kan godt gætte på hvad jeg skal svare på. At gå ind i Irak er en pakkeløsning, set med danske øjne. asylansøgerne kom efter undertrykkelse fra Saddam. Vi har været med til at fjerne Saddam, og nu hjælper vi de svageste irakere. Det er fint de kommer på rehabilitering, og de skal også hjem engang igen, men ikke 6 år efter krigen er afsluttet. Der er nærmest bombesprængninger hver dag, mange af bagmændene er Saddamstøtter, så der er nok også folk der gider forfølge de mennesker der bliver sendt hjem
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #56: 13 Aug 2009, 23:00 »

Ham politimanden må føle sig stor og stærk. En mægtig kriger. Enehændigt udskadeliggjorde han 2 "AUTONOME/BZ'ere". Den ene med staven, den anden, da den sårede måtte have hjælp.

Stor indsats af politiet. Rigtig flot..

Man kan mene om rydningen hvad man vil. Jeg synes de burde have asyl, men når man er udvist, skal man forlade landet. Politiet skal være "the good guys". Forstår ikke, at man trækker stave, fordi man ikke får sin vilje. Hvis jeg slår en betjent, så forventer jeg han trækker stav f.eks... Sgu ikke hvis jeg blokerer en gade.

Det er lovligt at demonstrere. Det er lovligt at udøve civilulydighed. Tror politiet havde regnet med, at hvis de kom om natten, at de så fik fred og ro. Men det viste sig, at det blev lige omvendt. Rigtig skidt aktion. Må blive et 00/-2 i udførsel herfra.

Hvis man vil fjerne folk, så plejer man at løfte dem væk, hvis de sidder i kæder. Det rigtig flot, at betjenten kan slå én i ryggen, mens hun flygter fra hans knippelsuppe.

Det er absurd adfærd. Hvis ikke den betjent er færdig i korpset, er det en kæmpe skandale. Det der er vold. Men som sædvanlig skal politiet nok dække over hinanden. Er der rullet hoveder i sagen om Facebook? Nix. De kom til samtale......

De fleste i politiet er gode nok. Men der er desværre brodne kar i blandt.
Logged

RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #57: 13 Aug 2009, 23:01 »

hvis hun var passiv hvad lavede hun så ude på kørerbanen ? jeg har aldrig i mit liv set folk sidde på kørerbanen .. og altså hun gik ind til noget hun vidste kunne blive farligt .. Hvis hun var passiv så kunne hun have set på tingene eller have været derhjemme længere er den ikke ...

Ligesom folk der begår noget ulovligt de ved skam også hvad de går ind til .
Jeg synes hun skulle flytte sig og lytte til de odre politietet giver og hvis ikke så skal hun selvfølgelig væk, men otte gange synes jeg er meget.
Jeg forstår så også godt at politiet kommer ud i det felt når der bliver råbt skældsord fra demonstranterne .Ham politimanden var måske allerede så ophidset, at en lille ting kunne få bægret til at flyde over og så brugte at kniplen otte gange, sandheden er at han gjorde sit job, men lige i overkanten i DEN situation.
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #58: 13 Aug 2009, 23:04 »

Ham politimanden må føle sig stor og stærk. En mægtig kriger. Enehændigt udskadeliggjorde han 2 "AUTONOME/BZ'ere". Den ene med staven, den anden, da den sårede måtte have hjælp.

Stor indsats af politiet. Rigtig flot..

Man kan mene om rydningen hvad man vil. Jeg synes de burde have asyl, men når man er udvist, skal man forlade landet. Politiet skal være "the good guys". Forstår ikke, at man trækker stave, fordi man ikke får sin vilje. Hvis jeg slår en betjent, så forventer jeg han trækker stav f.eks... Sgu ikke hvis jeg blokerer en gade.

Det er lovligt at demonstrere. Det er lovligt at udøve civilulydighed. Tror politiet havde regnet med, at hvis de kom om natten, at de så fik fred og ro. Men det viste sig, at det blev lige omvendt. Rigtig skidt aktion. Må blive et 00/-2 i udførsel herfra.

Hvis man vil fjerne folk, så plejer man at løfte dem væk, hvis de sidder i kæder. Det rigtig flot, at betjenten kan slå én i ryggen, mens hun flygter fra hans knippelsuppe.

Det er absurd adfærd. Hvis ikke den betjent er færdig i korpset, er det en kæmpe skandale. Det der er vold. Men som sædvanlig skal politiet nok dække over hinanden. Er der rullet hoveder i sagen om Facebook? Nix. De kom til samtale......

De fleste i politiet er gode nok. Men der er desværre brodne kar i blandt.
Er det lovligt at forhindre ordensmagtens arbejde? Huh
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #59: 13 Aug 2009, 23:05 »

Du har FULDSTÆNDIGT ret Andersen.. De politibetjente der træder over stregen(og det er mange) får slet ikke den straf de fortjener..

Hvordan kan man kalde sig en en autoritet der skal håndhæve loven, når man selv bryder loven ved at begå vold uden grund?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010