home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 445 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19181 gange)
Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #30: 13 Aug 2009, 22:28 »

Jeg så bare, at de sad ned. Om de sad i vejen, aner jeg ikke noget om. Og hvis der var nogle, der sad i vejen for mit arbejde, ville jeg nok ikke tæske dem, nej.

Hvad har det med sagen at gøre? De kastede ikke brosten eller var voldelige.
Da politiet kom til kirken på Nørrebro blev de mødt af op mod 300 demonstranter, der forsøgte at hindre betjentene i at gå ind i kirken. Det kom til voldsomme konfrontationer og politiet brugte både stave, peberspray og hunde mod demonstranterne.
Demonstranterne råbte slagord, blandt andet "Asyl til alle her og nu" og "Mordere" mod politiet. Stemningen var højspændtPolitiet trak både knipler og peberspray under rømningen.

Kort før klokken 4 lykkedes det for politiets bus at køre ad Rantzausgade og Kapelvej ud på Åboulevarden, hvor nogle af demonstranterne brækkede chaussesten op. Det er uklart om stenene kom i anvendelse som kasteskyts
.

Der var f.eks mange som provokerede politiet også. Men 6 ud af 10 danskere mener det var rigtigt det politiet gjorde så jeg er ikke den eneste der synes det var ok det politiet gjorde ...
Logged

Vi skal alle være her.

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #31: 13 Aug 2009, 22:28 »

Jeg hørte også lige i Go Aften Danmark at pigen der blev slået 8 gange, er med i Go Morgen Danmark i morgen. Hvis jeg kan få det med imorgen tidlig, glæder jeg mig meget til at høre hvad hun siger ...
Det vil blive så dybt subjektivt, at det ikke engang er værd at høre. Det ville være noget andet, hvis de også havde en politimand med i studiet, men TV2 ved jo godt, at vi elsker at hade.
Logged


Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #32: 13 Aug 2009, 22:32 »

Det vil blive så dybt subjektivt, at det ikke engang er værd at høre. Det ville være noget andet, hvis de også havde en politimand med i studiet, men TV2 ved jo godt, at vi elsker at hade.
enig og spørgsmålene som kommer imorgen ved hun jo så hun kan jo gå hjem og tænke over hvad hun vil svare istedet for at hun lige pludselig fik et spørgsmål som hun ikke havde regnet med så man kunne få sandheden frem . det eneste tv2 får ud af det er en masse seere og bagefter får hende pigen en masse opmærksomhed .. men hvis hun havde så ondt hvorfor kan hun så stille op et par dage efter så burde hun måske have ligget på sygehuset eller hjemme i sin seng ... vorherre bevares ..
Logged

Vi skal alle være her.

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #33: 13 Aug 2009, 22:33 »

Det vil blive så dybt subjektivt, at det ikke engang er værd at høre. Det ville være noget andet, hvis de også havde en politimand med i studiet, men TV2 ved jo godt, at vi elsker at hade.
Ja. Det er så meget til grin, at det bliver sjovt at se..
Logged


vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #34: 13 Aug 2009, 22:34 »

For lige at understøtte det jeg skrev før, så mener jeg ikke at når der skal invandre til fx Danmark, at man så bare skal vælge de "gode" fremmede. For så står deres oprindelige land jo tilbage med de "dårlige" og det er jo ikke det som ligefrem hjælper andre end Danmark.

Generelt mener jeg utrolig mange udtaler sig om ting uden rigtig at have tænkt sig som. Tænk, hvis I var de afviste asyl-ansøgere, tænk hvis det var jeres mor som havde sympati for irakerne og satte sig ned stille og roligt på vejen og dermed demonstrerede fredeligt. Og hvis hun så blev mødt af volddelige betjente så ville i også havde ment, at behandlingen af offeret ville være urimmelig uretfærdig.

Jeg har ifølge mig selv ikke taget stilling til problemstilling sådan rigtig endnu. Men selvfølgelig så hvis man er blevet afvist, så har man ikke noget at lave i det pågældende land. Men så skal der altså også være en ordenlig grund til at de asyl-ansøgere afvises. Samtidig skal de så sendes tilbage til levevilkår som er nogenlunde på niveau som med dem vi har i Danmark.

Sagen har IMo udviklet sig til en sag, hvor der ligegyldigt hvad vil være nogen som har følt sig enormt dårligt behandlet.
Hvis det så alligevel ender med at irakkerne får lov til at blive i Danmark, vil de når også have ændret deres syn på landet, og nogen vil måske sammenligne det med Irak under sadams-styre!
Jeg tror heller ikke vi kan komme udenom irakerne også vil tabe denne "kamp2 vis de sendes tilbage til en ufattelig usikker hverdag, i et land som vores egen land ikke vil have at vi selv rejser til.
Politiet, med regeringens accept i ryggen kan også meget vel komme til at stå som en stor taber, for nu er der bla. mange som har mistet deres tiltro til ordensmagten.
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #35: 13 Aug 2009, 22:36 »

Det kommer vel ikke bag på nogen, at nogle politimænd har voldelige tendenser og gemmer sig bag sin uniform. Kender ikke særlig meget til den pågældende sag, men otte slag med en kneppel (på en pige) (!!!!!) virker som en overreaktion. Ellers var operationen sikkert nøje tilrettelagt, men politiet har sikkert haft svært ved at handle sitautionen, og derfor lavet fejl.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2009, 22:40 af korzika » Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #36: 13 Aug 2009, 22:37 »

Synes det er fint at de rydder kirken! Man skal ikke bare tro, at man kan gemme sig i en kirke, fordi den er "hellig". Det er simpelthen misbrug af kirken. Fint de rykker ind og smider dem ud.

Når det så er sagt, synes jeg politiet er alt for voldelige i den sag (Igen). Man kan tydeligt se at pigen og drengen, som bliver slået, underkaster sig selv og er helt rolige. Det er simpelthen får lamt, når politiet overreagere, hvilket desværre sker lidt for tit for tiden.
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #37: 13 Aug 2009, 22:37 »


Jeg hørte også en dame sige til nyhederne, at hun aldrig havde prøvet noget så brutalt i mit liv. Mine børn var rædselsslagne og nogle tissede i bukserne. Der må da være en grund til at hun er flygtet fra sit eget land Huh Noget så brutalt at hun vil forlade landet, men hun vil godt blive i Danmark efter dén oplevelse Huh ?
Jeg citerer lige mig selv  Huh
Logged


El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #38: 13 Aug 2009, 22:38 »

Selve fjernelsen af asylansøgerne er det mest inhumane jeg har oplevet i Danmark. Det bliver ikke bedre af, at det er styret af et populistisk og fremmedfjendsk parti, som før vi ved af det sidder på magten. Hvor er det dog skuffende gang på gang at opleve at nogle danskere er så dumme og så desperate at de stemmer DF når de er i boksen. Hvor er det dog skuffende at der findes mennesker som har et SÅ snæversynet billede af kultur, mangfoldighed og danskhed. Hvordan kan man bryste sig af at være et nationalistisk parti, når man ikke har fat i en eneste dansk værdi. Selv det stolte danske demokrati kan partiet ikke engang finde ud af at bruge.

Et parti styret af en rabiat hjemmehjælper, så burde alarmklokkerne sku ringe! Når man starter en krig, så skal man edermame også var klar til at tage konsekvenserne, selv herhjemme i Danmark.Situationen i Irak er, på trods af den er forbedret stadig ikke så god, at man kan tillade at sende psykisk syge, politisk forfulgte og torturofre hjem. Lidelser som i øvrigt er opstået efter de har siddet indespærret i uanstændige lejre over måske op til 10 år. Hvorfor kan vi ikke vise omverden hvor godt vores samfund er, ved at kunne rumme mennesker, som trods alt har det langt vrre end vi nogensinde vil få det? DF'erne er efterhånden de eneste i DK der ikke skulle have opholdstiladelse. Men mennesker, som vil have kulturen ensartet, som en vis Hr. Hitler ville i Tyskland i 30'erne, skal man ikke forvente sig meget godt af. Hvordan kan regeringen falde på halen over DF, når kompromisser nemt kunne nåes bredt i folketingssalen?

Politiet gjorde deres job godt. Jeg støtter demonstrationerne, for de irakere skal sku blive! Politiet har fået udstedt ordre og gjort hvad de skulle i vanskelig situation. Længere er den ikke, og vær i glad for, at vi et så velfungerende politi, og har haft det historisk set, for ellers havde Danmark set meget anderledes ud!
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #39: 13 Aug 2009, 22:42 »

Politiet prøvede i 2 timer at få en dialog i gang :

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-24313153.html
Logged

Vi skal alle være her.

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #40: 13 Aug 2009, 22:43 »

Jamen lad os da endelig belønne folk som er afvist med at lade dem blive når de laver noget kriminelt, for at BESÆTTE en kirke er altså ik lovligt, og lad os da endelig lade politiet bruge skældsord i stedet for knipler når folk ik vil lytte efter, sikke et samfund, og nu vi er i gang lad os da så lige få Enhedslisten som regeringsparti sikke et skønt samfund vi vilel have hvor folk ku besætte huse som de lyster og ellers gøre hva de vil, jeg har ingen bil, sku jeg så ik bare nakke en hos bilforhandleren han har jo alligevel så mange....
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #41: 13 Aug 2009, 22:43 »

Selve fjernelsen af asylansøgerne er det mest inhumane jeg har oplevet i Danmark. Det bliver ikke bedre af, at det er styret af et populistisk og fremmedfjendsk parti, som før vi ved af det sidder på magten. Hvor er det dog skuffende gang på gang at opleve at nogle danskere er så dumme og så desperate at de stemmer DF når de er i boksen. Hvor er det dog skuffende at der findes mennesker som har et SÅ snæversynet billede af kultur, mangfoldighed og danskhed. Hvordan kan man bryste sig af at være et nationalistisk parti, når man ikke har fat i en eneste dansk værdi. Selv det stolte danske demokrati kan partiet ikke engang finde ud af at bruge.

Et parti styret af en rabiat hjemmehjælper, så burde alarmklokkerne sku ringe! Når man starter en krig, så skal man edermame også var klar til at tage konsekvenserne, selv herhjemme i Danmark.Situationen i Irak er, på trods af den er forbedret stadig ikke så god, at man kan tillade at sende psykisk syge, politisk forfulgte og torturofre hjem. Lidelser som i øvrigt er opstået efter de har siddet indespærret i uanstændige lejre over måske op til 10 år. Hvorfor kan vi ikke vise omverden hvor godt vores samfund er, ved at kunne rumme mennesker, som trods alt har det langt vrre end vi nogensinde vil få det? DF'erne er efterhånden de eneste i DK der ikke skulle have opholdstiladelse. Men mennesker, som vil have kulturen ensartet, som en vis Hr. Hitler ville i Tyskland i 30'erne, skal man ikke forvente sig meget godt af. Hvordan kan regeringen falde på halen over DF, når kompromisser nemt kunne nåes bredt i folketingssalen?

Politiet gjorde deres job godt. Jeg støtter demonstrationerne, for de irakere skal sku blive! Politiet har fået udstedt ordre og gjort hvad de skulle i vanskelig situation. Længere er den ikke, og vær i glad for, at vi et så velfungerende politi, og har haft det historisk set, for ellers havde Danmark set meget anderledes ud!
Hvad med alle andre asylansøger der er blevet smidt ud? Bare fordi de overnatter i kirken, skal de vel ikke have bedre behandling end dem der følger ordren? Dér ligger problemet.
Logged


RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #42: 13 Aug 2009, 22:44 »

Jeg mener ikke at det er politiet der er de 'onde' i denne episode, for de udfører bare deres arbejde, selvfølgelig er nogle mere brutale end andre. Men de for en ordre som lyder på at asyl-ansøgerne skal ud af kirken og demonstrationen skal ødelægges.
Det her er i Folketinget, som måske ikke har grebet sagen rigtigt an.
Jeg synes da også det er en smule groteskt at slå en kvinde 8 gange, og to i ryggen så politimanden ville blive sat i retten, hvis hun var blevet invalid.
HVis kvinden ikke lytter skal der selvfølgelig knippel, men at slå 8 gange er måske lige i overkantet.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #43: 13 Aug 2009, 22:47 »

Hvad med alle andre asylansøger der er blevet smidt ud? Bare fordi de overnatter i kirken, skal de vel ikke have bedre behandling end dem der følger ordren? Dér ligger problemet.
I Brorsons befandt sig Irakere. Alle asylansøgere fra lande, hvor Danmark har været med til at skabe problemerne burde have lov til at blive i DK
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #44: 13 Aug 2009, 22:48 »

Jeg mener ikke at det er politiet der er de 'onde' i denne episode, for de udfører bare deres arbejde, selvfølgelig er nogle mere brutale end andre. Men de for en ordre som lyder på at asyl-ansøgerne skal ud af kirken og demonstrationen skal ødelægges.
Det her er i Folketinget, som måske ikke har grebet sagen rigtigt an.
Jeg synes da også det er en smule groteskt at slå en kvinde 8 gange, og to i ryggen så politimanden ville blive sat i retten, hvis hun var blevet invalid.
HVis kvinden ikke lytter skal der selvfølgelig knippel, men at slå 8 gange er måske lige i overkantet.

HVIS hende pigen nu bare var blevet hjemme og sovet på den tid af døgnet som man plejer så var det aldrig sket . hvis ikke alle de 300 demostranter var gået så meget amok mod politiet og bare stået med et skilt hver så var der slet ikke nogen diskution .. ergo det er demostranterne der startede det hele ...  men nu vil jeg smutte i seng . det er spændende at diskutere .
Logged

Vi skal alle være her.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010