home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19150 gange)
Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #60: 13 Aug 2009, 23:05 »

Er det lovligt at forhindre ordensmagtens arbejde? Huh

Nej ok, der tog jeg nok munden for fuld. Men jeg tror ikke man bliver straffet, fordi man blokerer vejen for dem. Højest flyttet. I visse sager synes jeg også, at det er ok man går i vejen. I går var sådan en sag  Wink
Men nok om det, det er ikke det interessante.
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #61: 13 Aug 2009, 23:06 »

Haha, nej det er sku ikke pis jeg fyrer af. Iran-Irak krigen var i 80'erne. Der er sku ikke nogen asylansøgere der har siddet 20-30 år i DK. Jeg kan ikke finde argumenter i resten af det du skriver, men jeg kan godt gætte på hvad jeg skal svare på. At gå ind i Irak er en pakkeløsning, set med danske øjne. asylansøgerne kom efter undertrykkelse fra Saddam. Vi har været med til at fjerne Saddam, og nu hjælper vi de svageste irakere. Det er fint de kommer på rehabilitering, og de skal også hjem engang igen, men ikke 6 år efter krigen er afsluttet. Der er nærmest bombesprængninger hver dag, mange af bagmændene er Saddamstøtter, så der er nok også folk der gider forfølge de mennesker der bliver sendt hjem

Jeg er da godt klar over at flygtningene i 80'erne ik har siddet 20-30 år og ventet på asyl, men hvad jeg mener er at der er kommet masser ind i landet og det er også fair nok, men er man afvist så er det ud.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #62: 13 Aug 2009, 23:07 »

Er det lovligt at forhindre ordensmagtens arbejde? Huh
Nej men der er grænser for hvornår politiet kan udøve vold.. Det skal som udgangspunkt være dem der bevarer det kølige overblik!. Kan de ikke det burde de skride fra politiet!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #63: 13 Aug 2009, 23:09 »

Nu snakker jeg ikke kun her, men politiet generelt. På det seneste er der altså kommet flere beviser på at politiet slet ikke har noget imod volden, og de er slet ikke blege for og slå fra sig. Se bare Bif kampen, hvor de har hånet polakkerne på facebook. Og det er jo ikke første gang, især os fodbold fans er udsatte. Folk der ikke selv har prøvet det, burde virkelig prøve og få oplevelsen, det er tit meget ubehageligt den måde man bliver behandlet på. Til pokal finalen, der var vi to busser som holdte på sydhavnen, vi blev stoppet, og i bussen var der altså rimelig varmt når den ikke kørte, og vi blev hevet ud én efter én, hvor vi så blev skrevet op, tjekket og visiteret, vi havde ingenting og sige, vi og folk i bussen måtte ikke komme ud og tisse eller komme ud i rummene på bussen hvor drikkevarene var, og polititet sagde bare at vi ikke havde noget og sige og vi ikke skulle føle os velkomne i Kbh. Og vi bliver selvfølgelig jagtet efter kampen, hvilket resulterede i polititet anholdte dem som faktisk ikke havde gjort noget.
Og jeg nægter simpelthen og tro på politiet bare kan behandle folk som de vil.
Og vi er langt fra de eneste fodbold fans der bliver behandlet sådan. Men sjovt nok er det altid fansene som bliver udstillet som de dumme svin, så familen Danmark tror at alle fodbold fans er bøller.

Måske ikke meget relevans til det med kirken, men har relevans til det med politivold og politioptræden.
Logged

[Min signatur er for stor]

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #64: 13 Aug 2009, 23:10 »

Jeg er da godt klar over at flygtningene i 80'erne ik har siddet 20-30 år og ventet på asyl, men hvad jeg mener er at der er kommet masser ind i landet og det er også fair nok, men er man afvist så er det ud.

Enig. Det er absurd, at man gør en sag ud af det nu, hvor beslutningen er taget. Jeg mener de burde have lov at blive, men nu er de altså udvist. Det kan ikke komme som en overraskelse for politikerne, at der sad nogen mennesker i Sandholm-lejren der ventede på en asyl der aldrig kommer.

Så farligt mener jeg heller ikke, at Irak er. For mig ligger det vigtige i, at de er blevet en del af det danske samfund. Det er ret smagløst.
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #65: 13 Aug 2009, 23:11 »

Nej men der er grænser for hvornår politiet kan udøve vold.. Det skal som udgangspunkt være dem der bevarer det kølige overblik!. Kan de ikke det burde de skride fra politiet!
DET må jeg bøje mig for, der er jeg enig, også med Andersen, men 2 slag (3 i værste tilfælde) er iorden, men 8 slag er for meget. De sidste to slag er mens hun er på vej væk. Hvis han havde givet hende chancen, havde hun jo også gået efter 3.
Logged


RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #66: 13 Aug 2009, 23:13 »

Nu snakker jeg ikke kun her, men politiet generelt. På det seneste er der altså kommet flere beviser på at politiet slet ikke har noget imod volden, og de er slet ikke blege for og slå fra sig. Se bare Bif kampen, hvor de har hånet polakkerne på facebook. Og det er jo ikke første gang, især os fodbold fans er udsatte. Folk der ikke selv har prøvet det, burde virkelig prøve og få oplevelsen, det er tit meget ubehageligt den måde man bliver behandlet på. Til pokal finalen, der var vi to busser som holdte på sydhavnen, vi blev stoppet, og i bussen var der altså rimelig varmt når den ikke kørte, og vi blev hevet ud én efter én, hvor vi så blev skrevet op, tjekket og visiteret, vi havde ingenting og sige, vi og folk i bussen måtte ikke komme ud og tisse eller komme ud i rummene på bussen hvor drikkevarene var, og polititet sagde bare at vi ikke havde noget og sige og vi ikke skulle føle os velkomne i Kbh. Og vi bliver selvfølgelig jagtet efter kampen, hvilket resulterede i polititet anholdte dem som faktisk ikke havde gjort noget.
Og jeg nægter simpelthen og tro på politiet bare kan behandle folk som de vil.
Og vi er langt fra de eneste fodbold fans der bliver behandlet sådan. Men sjovt nok er det altid fansene som bliver udstillet som de dumme svin, så familen Danmark tror at alle fodbold fans er bøller.

Måske ikke meget relevans til det med kirken, men har relevans til det med politivold og politioptræden.
Det du fortæller om er da også noget værre lortearbejde af politiet og især den med at i ikke er velkomne i Kbh er jo noget lort at sige, som politimand, og til fodboldkampe går de nu også meget amok, men jeg synes stadigvæk at de for en odre og de gør deres arbejde, men den med den pige der blevet slået otte gange er ikke ok på nogen måde
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #67: 13 Aug 2009, 23:16 »

Nu snakker jeg ikke kun her, men politiet generelt. På det seneste er der altså kommet flere beviser på at politiet slet ikke har noget imod volden, og de er slet ikke blege for og slå fra sig. Se bare Bif kampen, hvor de har hånet polakkerne på facebook. Og det er jo ikke første gang, især os fodbold fans er udsatte. Folk der ikke selv har prøvet det, burde virkelig prøve og få oplevelsen, det er tit meget ubehageligt den måde man bliver behandlet på. Til pokal finalen, der var vi to busser som holdte på sydhavnen, vi blev stoppet, og i bussen var der altså rimelig varmt når den ikke kørte, og vi blev hevet ud én efter én, hvor vi så blev skrevet op, tjekket og visiteret, vi havde ingenting og sige, vi og folk i bussen måtte ikke komme ud og tisse eller komme ud i rummene på bussen hvor drikkevarene var, og polititet sagde bare at vi ikke havde noget og sige og vi ikke skulle føle os velkomne i Kbh. Og vi bliver selvfølgelig jagtet efter kampen, hvilket resulterede i polititet anholdte dem som faktisk ikke havde gjort noget.
Og jeg nægter simpelthen og tro på politiet bare kan behandle folk som de vil.
Og vi er langt fra de eneste fodbold fans der bliver behandlet sådan. Men sjovt nok er det altid fansene som bliver udstillet som de dumme svin, så familen Danmark tror at alle fodbold fans er bøller.

Måske ikke meget relevans til det med kirken, men har relevans til det med politivold og politioptræden.

Det er her vi mangler en enig-knap!

DET må jeg bøje mig for, der er jeg enig, også med Andersen, men 2 slag (3 i værste tilfælde) er iorden, men 8 slag er for meget. De sidste to slag er mens hun er på vej væk. Hvis han havde givet hende chancen, havde hun jo også gået efter 3.

at der overhovet er blevet slået fra politiets side, er for mig  ikke odt nok!.. Tag hende, lås hende, og sæt hende i strips..

Skal der endelig slås så er det MAKS en gang..
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #68: 13 Aug 2009, 23:16 »

Jeg er da godt klar over at flygtningene i 80'erne ik har siddet 20-30 år og ventet på asyl, men hvad jeg mener er at der er kommet masser ind i landet og det er også fair nok, men er man afvist så er det ud.
Ja, og netop derfor støtter jeg op om politiets handlinger. Jeg anfægter grundlaget for handlingen, når ordren nærmest er overrakt personlig af en flok racistiske andenrangsmennesker, som desværre styre landet. For hvor må det være svært at skulle følge små grædende børn tilbage til Irak og tilbage til fattigdommen, når beslutningen slet og ret er skide forkert, gammeldags og umenneskelig
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #69: 13 Aug 2009, 23:16 »

Enig. Det er absurd, at man gør en sag ud af det nu, hvor beslutningen er taget. Jeg mener de burde have lov at blive, men nu er de altså udvist. Det kan ikke komme som en overraskelse for politikerne, at der sad nogen mennesker i Sandholm-lejren der ventede på en asyl der aldrig kommer.

Så farligt mener jeg heller ikke, at Irak er. For mig ligger det vigtige i, at de er blevet en del af det danske samfund. Det er ret smagløst.
ENIG!! Hvis de så gerne vil blive i Dk, tror jeg lige de skulle have pakket denne udtalelse ned i kufferten.

Jeg hørte også en dame sige til nyhederne, at hun aldrig havde prøvet noget så brutalt i mit liv. "Mine børn var rædselsslagne og nogle tissede i bukserne. Det vil de aldrig nogensinde glemme". Der må da være en grund til at hun er flygtet fra sit eget land  Noget så brutalt at hun vil forlade landet, men hun vil godt blive i Danmark efter dén oplevelse  ? (udtalelse plus min mening)
Logged


Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #70: 13 Aug 2009, 23:21 »

ENIG!! Hvis de så gerne vil blive i Dk, tror jeg lige de skulle have pakket denne udtalelse ned i kufferten.

Jeg hørte også en dame sige til nyhederne, at hun aldrig havde prøvet noget så brutalt i mit liv. "Mine børn var rædselsslagne og nogle tissede i bukserne. Det vil de aldrig nogensinde glemme". Der må da være en grund til at hun er flygtet fra sit eget land  Noget så brutalt at hun vil forlade landet, men hun vil godt blive i Danmark efter dén oplevelse  ? (udtalelse plus min mening)

Tror du misforstår mig lidt. Jeg går ikke ind for aktionen i går. Går ind for en udvisning. Men under noget mere fredelige omstændigheder.

Bare lige for at opsummere min holdning, har talt lidt i mod mig selv, kan jeg se Smiley

1. Det er ok at protestere mod aktionen i går. Også civilulydighed.
2. Jeg støtter en udvisning, da de ikke har opnået asyl.
3. Jeg mener, at de burde have fået asyl for længe siden.

Forstår godt irakkerne er bange. De bliver sendt ud i uvisheden. Selvfølgelig er Irak ikke så fredeligt som DK. Men jeg tror ikke på, at så mange af dem virkelig er forfulgt. Måske nogen der har haft nøglepositioner, som er flygtet. Men tror ikke, at menigmand har noget at frygte. (Udover terror måske, men det kan man aldrig gardere sig i mod.)
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #71: 13 Aug 2009, 23:24 »

Ja, og netop derfor støtter jeg op om politiets handlinger. Jeg anfægter grundlaget for handlingen, når ordren nærmest er overrakt personlig af en flok racistiske andenrangsmennesker, som desværre styre landet. For hvor må det være svært at skulle følge små grædende børn tilbage til Irak og tilbage til fattigdommen, når beslutningen slet og ret er skide forkert, gammeldags og umenneskelig

Jamen lad os da opsamle alverdens flygtninge som så ka leve sammen i fred og fordragelighed her i vort skønne utopiske land, jeg tror da helt bestemt 2-3 mill afrikanske, 1-2 mill mellemøstlige og et par mill fattige asiatiske flygtninge ville kunne være noget så smukt, vi ku så håbe der kom en Zlatan eller 2 ud af det så vi rigtigt ku vise resten af Europa hvilket dejligt land vi er...

Det er noget forbandet sludder at bringe DF på banen her, de er altså ik et regeringsparti, prøv at skyd efter nogle af de andre...
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #72: 13 Aug 2009, 23:27 »

Tror du misforstår mig lidt. Jeg går ikke ind for aktionen i går. Går ind for en udvisning. Men under noget mere fredelige omstændigheder.

Bare lige for at opsummere min holdning, har talt lidt i mod mig selv, kan jeg se Smiley

1. Det er ok at protestere mod aktionen i går. Også civilulydighed.
2. Jeg støtter en udvisning, da de ikke har opnået asyl.
3. Jeg mener, at de burde have fået asyl for længe siden.

Forstår godt irakkerne er bange. De bliver sendt ud i uvisheden. Selvfølgelig er Irak ikke så fredeligt som DK. Men jeg tror ikke på, at så mange af dem virkelig er forfulgt. Måske nogen der har haft nøglepositioner, som er flygtet. Men tror ikke, at menigmand har noget at frygte. (Udover terror måske, men det kan man aldrig gardere sig i mod.)
Jeg er enig med punkt 2. En regel er en regel.

Nå. Jeg vil i seng nu. Vi kan diskutere videre imorgen Smiley
Logged


El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #73: 13 Aug 2009, 23:29 »

Jamen lad os da opsamle alverdens flygtninge som så ka leve sammen i fred og fordragelighed her i vort skønne utopiske land, jeg tror da helt bestemt 2-3 mill afrikanske, 1-2 mill mellemøstlige og et par mill fattige asiatiske flygtninge ville kunne være noget så smukt, vi ku så håbe der kom en Zlatan eller 2 ud af det så vi rigtigt ku vise resten af Europa hvilket dejligt land vi er...

Det er noget forbandet sludder at bringe DF på banen her, de er altså ik et regeringsparti, prøv at skyd efter nogle af de andre...
Jeg er lidt i tvivl om du læser hvad jeg skriver, det bliver du altså nødt til at gøre hvis du skal debattere med mig. Jeg skrev tidligere, kort fortalt, at vi må tage ansvar når vi hjælper irakerne. Jeg er ikke sikker på at du er klar over for dybt den her beslutning stikker politisk. Det skyldes i lige så høj grad, at DF er regeringsstøtte
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #74: 13 Aug 2009, 23:35 »

Jamen selvfølgelig ska vi da hjælpe, men jeg er altså for man hjælper i NÆRområderne, er man fra mellemøsten og flygter, burde man flygte til NÆRMESTE sikre land, hvor man der vil ku få hjælp, indtil den dag det er sikkert nok at komme hjem, som man ofte også ser det i Afrika hvor de flygter til et naboland som ik er i krig for at få hjælp der, og for det meste virker det, personligt ville jeg flygte til Norge eller Sverige hvis vi ligepludselig blev invaderet af et fremmed land (vel at mærke hvis de 2 lande ik også var i krig), jeg fatter simpelthen ik at man rejser så langt.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010