home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1340 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Det sikre forsvar
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Det sikre forsvar  (Læst 33829 gange)
AFC
Manager

Sv: Det sikre forsvar
« Svar #60: 24 Maj 2009, 12:52 »

@ AFC
Nu er tiden endelig kommet, og lysten til at se om jeg kan hjælpe dig videre og komme tættere på mesterskabet. For en placering som nummer fire, kan sgu' ikke ligefrem siges at være tilfredsstillende som FC Købehavn.

Lad mig lige starte med at sige, jeg ikke forstår dine indkøb helt. 3 centrale folk til midtbanen, hvor der allerede er en sikker Atiba Hutchinson, Hjalte og Thomas Kristensen. Du har nu seks spillere til to positioner, og det synes jeg er alt for mange! Jeg ville nok have købt én, og det ville klart være Hoseth - dog er Sane og Larsson da fine spillere, men føler at Hoseth har lidt mere at give af, og meget mere kreativitet end de to andre!

Nå, men sket er sket, og det er dine spillere som skal præstere. Jeg vil beholde den fire fire to, som du har gang i, da den uden tvivl bringer mest succes frem i dine spillere. Forsvaret ser ud som det skal, kender ikke din nuværende venstreback, men han må være bedre end Wendt siden du har købt ham og bruger ham. Hmm, din midtbane ser også ret stærk ud, måske det skal være en diamant formation i stedet. Altså spille med Hjalte som defensiv, og enten Hoseth eller Larsson som offensiv. Helst Hoseth i min bog, selvom jeg kan huske at du har betalt kassen for den tidligere Arsenal-spiller, Larsson.

Hmm, få solgt N'Doye og Nygaard i næste transfervindue, og få flere hurtige spillere ind i stedet. Jeg synes de fleste forsvarsspillere i SAS Ligaen er langsomme og stærke i stedet for hurtige, så derfor vil det altid være en fordel at have små og bevægelige spillere oppe foran. Jeg har faktisk aldrig haft kæmpe succes med en stor angriber i SAS Ligaen, mens jeg næsten altid opnår succes med de små vævre typer der kan løbe i hullerne og komme med en utænkelig teknik. Ailton eller Santin?

Så til taktikken. Du skal ikke ændre for meget i indstillingerne, og sørg for at holde det ret enkelt og ikke lave kæmpe forskel på de personlige indstillinger. Jeg vil nok vælge at spille direkte, en bagkæde som starter lidt fremme, da du skal sætte dig på kampen. For at få et mere sikkert forsvar, skal du dog smide den lidt ned, men kommer an på, hvordan du gerne vil spille... Derudover skal du have en targetman og Nordstrand vil være perfekt til en sådan opgave. Du kunne sende bolde i dybden til ham, og så få dine fløje til at trække ind i  banen i stedet for at lave indlæg. Så skal dine angribere nok score 22+ mål hver sæson, og så kommer du op på førstepladsen og får vundet trofæet til PARKEN!

God fornøjelse.
 - Skriv hvis du har spørgsmål til det jeg har skrevet.
Tusind tak Cesc.
Jeg forstår dit grundlag for det du har skrevet, men nu er jeg ikke lige den bedste inde på punktet taktik. Du skriver at jeg skal sætte mine fløje til at trække ind i banen, istedet for indlæg. Hvor gør jeg det?

Roslev3
Reserveholdsspiller

« Svar #61: 24 Maj 2009, 13:12 »

Ville du også komme med sådan en guide til midtbanen og angrebet? For det har virkelig været en stor hjælp for mig.
Og hvis der gør hvornår kommer den så?

xanor
Landsholdsspiller

« Svar #62: 24 Maj 2009, 13:14 »

Nice.. Skal prøve det.. Er imponeret Smiley.. Flot Arbejde.

Cesc
Gæst

« Svar #63: 24 Maj 2009, 13:21 »

ahp @

AFC @
Du skal bare sætte dine indlæg på sjældent, og så sætte langskud på ofte, så trækker de automatisk ind i banen i stedet for at løbe til baglinjen. Derudover skal du sætte indlæg fra dyb i stedet fra baglinjen, så skulle de gerne trække ind og skabe overtal.

Roslev @
Jeg kommer som sagt med det, men skal lige have tiden til det. Tror måske at angrebsguiden kommer før midtbane-guiden, da jeg er mere sikker på den er en succes. Inden udgangen af maj kan du godt regne med hvert fald en af dem.

xanor @
Lyder lækkert - og ønsker dig 100 % succesc.

AFC
Manager

« Svar #64: 24 Maj 2009, 16:15 »

ahp @

AFC @
Du skal bare sætte dine indlæg på sjældent, og så sætte langskud på ofte, så trækker de automatisk ind i banen i stedet for at løbe til baglinjen. Derudover skal du sætte indlæg fra dyb i stedet fra baglinjen, så skulle de gerne trække ind og skabe overtal.

Roslev @
Jeg kommer som sagt med det, men skal lige have tiden til det. Tror måske at angrebsguiden kommer før midtbane-guiden, da jeg er mere sikker på den er en succes. Inden udgangen af maj kan du godt regne med hvert fald en af dem.

xanor @
Lyder lækkert - og ønsker dig 100 % succesc.
Kan du ikke sende et SS af hvordan jeg skal sætte mine holdinstruktioner?
Jeg forstår det ikke rigtigt. Så kan jeg bedre forstå det grafisk.

patrick J
Manager

« Svar #65: 27 Maj 2009, 18:36 »

Hvem syntes i skulle være den offensive back af Thomas Rasmussen og Santon?!  Er Brøndby! Opstemt

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Zulue
Manager

« Svar #66: 27 Maj 2009, 18:41 »

Santon klart, men hvis du nu er god nok, kan du spille med begge offensive.

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #67: 27 Maj 2009, 18:46 »

Jeg vil gerne bruge denne taktik, men ved ikke om jeg skal vælge Mikael Dorsin eller Mikael Lustig til at være den offensive?

AFC
Manager

« Svar #68: 27 Maj 2009, 18:49 »

Jeg vil gerne bruge denne taktik, men ved ikke om jeg skal vælge Mikael Dorsin eller Mikael Lustig til at være den offensive?

Jeg ville vælge Dorsin. Han har flere offensive kvaliteter end Lustig. Lustig er mere defensivt rettet.
Men hvordan gør I dem til offensive osv?

motZ
Gæst

« Svar #69: 27 Maj 2009, 19:37 »

Har du Cesc, eller andre prøvet denne taktik med mindre hold? For har tænkt mig at afprøve den med Malaga, hvor det netop er forsvaret der halter ved mig.

Mercuna
Ynglingespiller

« Svar #70: 28 Maj 2009, 15:02 »

Hej Cesc

Hvis jeg nu bruger dine holdinstruktioner vil de så virk på hold som fx. Malaga eller Sunderland??

Og hvornår kommer er guide til midtbane og angreb??

Og hvordan kan det være at jeg i de første kamp med din taktik lukker 4 mål ind på en halveg og at de to gange laver fejlaflervinger der koster mål og de andre gange overhovedet ikke dækker op når jeg har brugt den samme taktik hele sæsonen og virker den ikke hvis man nu spiller lidt offensiivt??
« Seneste Redigering: 28 Maj 2009, 18:08 af Kabinho » Logged

AFC
Manager

« Svar #71: 29 Maj 2009, 00:05 »

Hey Cesc endnu en gang!

Sidst jeg skrev her bad jeg dig om hjælp og du lavede nogen punkter over hvad jeg kunne gøre bedre ved mit FCK hold. Dengang var det i anden sæson og nu er det 3. sæson det gælder. Din hjælp hjalp mig faktisk meget og jeg blev ved med at vinde kampe og også selv de vigtigste kampe mod Brøndby If osv.
Siden jeg solgte N'Doye som du sagde, har mit spil flydt mere så jeg ikke har haft en tung angriber og det hjalp også med den diamant. Altså med Nørregaard på den defensive og Magne Hosetg på den offensive. Det hjalp gevaldigt. Nu vil jeg så spørge om din hjælp igen.
Men de seneste 10 runder der var tilbage af ligaen, begyndte jeg at tabe kampe og tabe mesterskabskampen selvom jeg førte ligaen i mange runder og det reflekterede i at jeg endte som nummer 3.

Det kan godt være jeg lige betragtes som en nytteløs bruger som kun søger hjælp fra dig af, men når det hjalp sidst, hvorfor så ikke spørge dig til råds endnu en gang når jeg ved du har godt kendskab til Football Manager og taktikker osv.
Daniel Parejo er hentet for 30.000 fordi jeg blev anset til at være svagest på den offensive midtbane centralt og så hentede jeg ham da jeg anser ham som et meget billigt talent med masser af god teknik og sparketeknik.
Desuden skal det lige siges jeg er igang med at kigge efter en ny centralforsvar, da jeg regner med at sælge Antonsson da han ikke er ligeså god som Larsson og Jakobsen i forsvaret. De har scoret mere på hovedet end Antonsson har.
Jeg ved ikke om du har en i hovedet jeg kan hente? Jeg har 25 mio.
Det skal lige siges at Jesper Grønkjær også lige har forladet klubben, pga han ikke ville forlænge.

Sådan her ser mit hold ud op til starten af 3. sæson:
http://i39.tinypic.com/2ziya8y.jpg

Jeg håber du vil hjælpe og at du kan tilføre endnu mere succes til mit FCK hold.
Smiley

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #72: 05 Jun 2009, 18:15 »

Det sikre forsvar virker vist ikke ved mig. Er bagud 2-0 til Arsenal, er selv City..

EDIT: 3-0

jimmi90
Førsteholdsspiller

« Svar #73: 06 Jun 2009, 17:52 »

den gik helt galt for mig skulle lige af prøve den i en ude kamp i cl da jeg bare skulle havde et godt resultat

og det går normalt ikke så dårligt.
ved ikke om det mig der gør noget galt eller hvad der lige sket der

Brøndby
Real Madrid
Liverpool

Enevoldsen
Landsholdsspiller

« Svar #74: 06 Jun 2009, 17:57 »

når man laver 2 selvmål har man ikke ligefrem et sikkert forsvar...

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010