home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 722 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  17# Akademisk Boldklub
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: 17# Akademisk Boldklub  (Læst 27674 gange)
Zeman
Gæst
 
17# Akademisk Boldklub
« : 02 Maj 2009, 20:55 »



Akademisk Boldklub blev dannet i år 1889 af en gruppe akademikere. Det eneste krav for at spille i klubben, var at man studerede på universitet. I 1919 vandt de studerede så sit første Danmarksmesterskab. Siden har klubben vundet yderlige 8 DM-titler med de fleste vundet i perioden 1943 og 10 år frem.

Tidligere kendte spillere, er der blandt andre at nævne Niels Bohr, som var kendt fysiker og historien går på, at han i en kamp lod et mål gå ind, da han var i færd med at skrive matematik opgave på målstolpen.  Andre kendte spillere var Knud Lundberg, som har spillet for det danske landshold i ikke bare en, men 3 discipliner, som var Basketball, Håndbold og fodbold. Til sidst kan jeg nævne Mohamed Zidan som vi jo nok alle kender.
   
I dag er det ikke længere et krav om universitetstilknyt ning. Klubben har efter en længere periode med sportsligt dårlige resultater igen været med i den bedre ende af dansk fodbold. Og i år 1999 vand de pokalfinalen over AaB med 2 - 1.
Klubben har hjemme på Gladsaxe stadion ( også kaldt “Stade de Lundberg” til ære for Knud Lundberg) nord for København.

I dag anno 2008 er AB at finde i den næst bedste række hvor de med en række gode resultater nu vil sætte næse op efter oprykning inde for de nærmeste år. Efter sigende skulle nuværende manager Flemming Christensen have store problemer med at holde sig fra sprutten, og er blevet indkaldt til møde den 03-07-08 om hans videre fremtid i klubben. 
« Seneste Redigering: 17 Maj 2009, 21:04 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: AKADEMISK BOLDKLUB
« Svar #1: 02 Maj 2009, 21:00 »

« Seneste Redigering: 18 Maj 2009, 14:01 af Zeman » Logged

Roslev3
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AKADEMISK BOLDKLUB
« Svar #2: 02 Maj 2009, 21:06 »

Spændende klubvalg og fin intro.

Gør dig lige opmærksom på at jeg ikke tror din overskrift må være ene store bogstaver Thumbs Up
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AKADEMISK BOLDKLUB
« Svar #3: 02 Maj 2009, 21:08 »

God intro, virker spændende Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: AKADEMISK BOLDKLUB
« Svar #4: 02 Maj 2009, 21:09 »

Spændende klubvalg og fin intro.

Gør dig lige opmærksom på at jeg ikke tror din overskrift må være ene store bogstaver Thumbs Up
okay tak for kommentaren retter det lige:)
God intro, virker spændende Smiley
tak skal du have:)
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #5: 02 Maj 2009, 21:14 »

Nu kan du jo lige kigge en blog som jeg har lavet med en ven Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #6: 02 Maj 2009, 21:17 »

Nu kan du jo lige kigge en blog som jeg har lavet med en ven Smiley
og hvad er det for en?
Logged

Mr-legendary
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #7: 02 Maj 2009, 21:20 »

Det havde været meget relevant at nævne, at klubben oprindeligt hørte til i København, men så flyttede deres forpestede klub til Gladsaxe.
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #8: 02 Maj 2009, 21:21 »

og hvad er det for en?
Den i signaturen Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #9: 02 Maj 2009, 21:21 »

Den i signaturen Smiley
Tjekker den lige Opstemt
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #10: 02 Maj 2009, 21:28 »

Vi vil ikke have noget imod en kommentar Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #11: 02 Maj 2009, 21:36 »

okay okay
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #12: 03 Maj 2009, 14:15 »


Tak til mqk-99 for topbanner


Der var indkaldt til Pressemøde den 8. Juli 2008 på Gladsaxe Stadion. Jens Hjortskov havde et par vigtige nyheder, som han ønskede at dele med resten af verden. De seneste par dage havde rygterne gået på, at AB manager Flemming Christensen skulle have et alt for stort misbrug af alkohol, så stort at han ikke længere havde kontrol over det. Kunne pressemødet have noget med det at gøre?

Bestyrelses formand Jens Hjortskov indledte mødet med -” Rygterne om at Flemming Christensen skulle være alkoholiker er desværre sande. Derfor har vi været nød til at melde Flemming at han ikke længere er velkommen i AB og bare skal holde sig væk. Nu tænker i sikkert allerede på hvem den nye manager kan være, men det behøver i ikke, for den nye manager er allerede fundet og har underskrevet.” Alle journalisterne kiggede forventningsfulde op mod Jens Hjortskov og ventede på at han skulle komme med navnet på den nye manager. Jens forsatte -” Vores nye manager er ikke så kendt. Han har været træner i Jyllands serien for det nordjyske hold kvik. Der har han gjort det rigtig godt. Navnet på den nye manager er Emil Axelsen og han skal lede AB truppen til SAS ligaen.

Hvad er dine mål for den første Sæson Hr. Axelsen?


Det er helt klart at forsøge at rykke op i SAS ligaen, selvom jeg godt ved det bliver rigtig svært.
Det er også bestyrelsen mål, så det er jeg nød til at leve op til. 


Kan vi forvente nye spillere?   


Ja helt klart vil jeg ud og forstærke min trup inden sæsonstart.

Kan du løfte sløret for nogle af de nye spillere?


Nej det vil jeg helst ikke ud med endnu, men bare vent og se.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 07:53 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #13: 03 Maj 2009, 17:07 »


Tak til mqk-99 for topbanner


Truppen anno 2008/2009


Da Axelsen den 8. Juli overtog AB truppen, var det svageste punkt målmands posten, men med et nyt målmandsindløb, er der blevet lavet om på den situation. Den nye målmand er blevet hentet hjem til sit hjemland fra udlandet, og skal fra en plads i reserve truppen i Reading nu vende sig til at være første målmand i AB. Truppen ser rigtig stærk ud og burde også kunne opnå manager Emil Axelsens mål om at rykke op.
 
mauricio

På målmands posten ser det, med Axelsens nye indkøb rigtig godt ud. Det unge talent Mikkel Andersen vil helt klart være første valget og så må Jens Waltorp leve med at få et par pokalturnerings kampe.
*****


Forsvaret er Axelsens største problem. Dog er der et enkelt par gode spillere blandt andet leje svenden Morten Hansen, som AB har lejet i Amager og der er også Kenneth Bjergsted, som har spillet i AB i hele hans karriere og er meget loyal og nyder det søde liv i AB. Hvis der skulle være nogle steder til Vinterpausen så skulle han nok vælge sit forsvar. I forsvars kæden er der også et par talenter blandt andet Rasmus Nielsen som godt kunne gå hen at blive lige så god som Kenneth Bjergsted og Morten Hansen.
*****

På midtbanen ser det virkelig godt ud. Truppen besidder lige nu 8 midtbaner til 4 positioner, så der vil forhåbentligt blive masser af kamp om at få en plads i start opstillingen. Axelsen har også forstærket Midtbanen med Henrik Eggerts, som han hentede på en fri transfer, og han skal nok vise sig at blive en rigtig god investering. Den bedste Midtbane i AB truppen er klart Klaus Lykke som med sine blot 25 år kan forsætte i lang tid i AB. Klaus Lykke har også været i AB i næsten hele sin tid som prof. Spiller, han var dog et år i Hik. Alt i Alt er det en rigtig god midtbane AB har i år, og den skal nok blive rigtig farlig.
*****

På toppen er nok det sted AB er stærkest, men 3 klasse spillere og et talent kan det ikke være meget bedre, vi huske sikkert alle Simon Bræmer fra Aab, han er nu skiftet til AB for at forsøge at få liv i Karrieren igen. Axelsen har også forstærket sig på toppen ved at hente Jacob Olesen på en fri transfer.
*****





 
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 13:16 af Zeman » Logged

adam93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #14: 04 Maj 2009, 14:39 »

Jeg må indrømme at de første par updates har fanget min interesse, og jeg ser spændt frem mod de næste updates Smiley
Logged

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010