home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 705 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  17# Akademisk Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: 17# Akademisk Boldklub  (Læst 27672 gange)
Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #15: 04 Maj 2009, 18:29 »

Jeg må indrømme at de første par updates har fanget min interesse, og jeg ser spændt frem mod de næste updates Smiley
Det er jeg meget meget glad for at hører  Thumbs Up
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #16: 04 Maj 2009, 18:38 »

Jaaaa, en blog om AB! Klasse Smiley

Jeg følger helt sikkert med her!
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #17: 04 Maj 2009, 19:06 »

Jaaaa, en blog om AB! Klasse Smiley

Jeg følger helt sikkert med her!
det er jeg også meget glad for at hører Opstemt
regner med at der kommer mindst en update i aften  Smiley
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #18: 04 Maj 2009, 20:34 »

Jeg læser stadig, dejlige updates Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #19: 04 Maj 2009, 20:42 »


Tak til mqk-99 for topbanner

Første runde i Ekstra bladet cup


Selvom økonomien i AB er udmærket, kan man altid bruge flere penge. En af måderne til at få fat i dem på, er ved at nå langt i Ekstra Bladet cup. Akademisk boldklubs første spade stik skulle tages på Kalundborg Stadion. Oddsene var klart på Akademisk Boldklubs side: Kalundborg 7.5 - AB 1.4 så det burde blive en sikker sejer til AB.

AB viste fra kampens start mod på kampen og havde masser af chancer, den ene større end den anden, men bolden ville bare ikke over stregen. Bladt andre Simon Bræmer havde en kæmpe chance hvor han nok burde have bragt AB i front, men det formåede han dog ikke. Så derfor måtte de gå til pause 0 - 0.

Nyindkøbet Jacob Olesen var med fra start i dag, og det skulle vise sig at være en yderst klog beslutning, for 52 minutter inde i kampen smadre han bolden i nettet og så står der 0 - 1. Efter målet kom der mere gang i Kalundborg, dog ikke nok til at de kunne komme op og få udlignet, men de havde da et par skud på stolpen, så de var da tæt på. kampen endte 0 - 1.

-“ Vi spillede langt fra op til vores optimale i dag, og det er vi selvfølgelig skuffet over, vi ville meget gerne have vundet noget større for at bevise over for vores fans, at vi mener det med oprykning alvorligt, men en sejer er en sejer og dem skal vi bare have nogle flere af, så er det lige meget hvordan de så kommer i hus.” sagde Akademisk manager Emil Axelsen.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 07:53 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #20: 04 Maj 2009, 20:43 »

Jeg læser stadig, dejlige updates Smiley
Mange tak, er jeg glad for at hører  Thumbs Up
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #21: 04 Maj 2009, 20:47 »

Lige en rettelse, det hedder Ekstra Bladet Cup, ikke E'x'tra Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #22: 04 Maj 2009, 20:54 »

Lige en rettelse, det hedder Ekstra Bladet Cup, ikke E'x'tra Smiley
okay tak retter det lige  Smiley
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #23: 04 Maj 2009, 21:46 »


Tak til mqk-99 for topbanner

Ekstra bladet cup anden runde


Sejere over Kalundborg gav AB en kamp i anden runde mod Frederikshavn.
Det burde igen blive en sikker sejer for AB, men derfor er det jo ikke sikker at det bliver. 
Mikkel Andersen og Kenneth Bjergsted havde ikke mulighed for at deltage i kampen på grund af at de begge har skader. Derfor fik anden målmand Jens Waltorp sin første kamp i denne sæson.
AB stiller i deres normal 4-4-2 som de indtil videre har haft ok succes med.
 
Kampen startede med fuld damp på. Der var et hav af chancer til begge hold, dog faldt de største til AB. Efter 24 minutter fik AB hjørnespark, det tog Klaus Lykke sig af, han sendte et perfekt indlæg lige ind i skalden på Mathias Tauber som headede den ind bag Frederikshavns målmanden. Chancerne forsatte med at falde til begge hold, dog fik vi ikke flere mål i første halvleg.

AB startede anden halvleg som lyn og torden og allerede 2 minutter inden i anden halvleg modtog Casper Henningsen bolden fra Klaus Lykke, også hamrede han den ind 34 meter udefra direkte op i krydset. Det var et rigtig flot mål som sikkert ikke vil blive glemt med det samme. AB forsatte presset resten af kampen, men fik dog ikke bolden i mål, så den endte 0 - 2 til AB.

-“ Denne kamp er jeg meget mere tilfreds med en den anden kamp i Ekstra bladet cup, vi skaber en del flere chancer og formår os at udnytte 2 af dem. ” Sagde Akademisk Boldklub manager Emil Axelsen.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 07:54 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #24: 05 Maj 2009, 16:04 »


Tak til mqk-99 for topbanner

De første kampe i ligaen


7 kampe er spillet i Viasat Division, og det er tid til at gøre status. Der ikke nogen hold der har skuffet eller overrasket endnu.  AB har hver fald ikke skuffet med lever op til alle forventningerne, og lidt til. De ligger pt. Nr. 1 i Viasat Division med 19 point. De har blot sat 2 point til, det gjorde de i en yders spændende kamp mod Lyngby. Så Axelsen har fået en kanon start på jobbet som manager i Akademisk boldklub. Hans mål om oprykning lever i bedst velgående, da AB har hele 3 point ned til nærmeste efterfølger. I Sæson Primerne havde AB taget den lange vej til det mørke Jylland for at spille mod Skive.  Klaus Lykke var i særklasse i denne kamp og scorede

Skive - AB 1 - 2
Kolding - AB 1 - 2
Thisted - AB 1 - 2
AB - Lyngby 1 - 1
AB - Viborg 1 - 0
Herfølge - AB 3 - 4
Køge - AB 1 - 2
hele 2 mål i Akademisk boldklubs 2 - 1 sejer. Skives mål scor var Patrick Nielsen.  I næste kamp var AB igen på udebane, denne gang var det Kolding der fik besøg af Akademikerne. Igen hentede AB 3 point hvilket de igen kunne takke Klaus Lykke for, som igen scorede 2 mål i 1 - 2 sejren.  I fjedre kamp skulle AB møde topholdet Lyngby. Det blev en spændende kamp hvor  AB hurtigt kom foran da Simon Bræmer modtog bolden på kanten af feltet og der efter driblede 2 mænd og lobbede den over målmanden, det var noget af et mål, og helt sikkert en af kandidaterne til årets mål. Føringen holdte dog ikke så længe da Kim Aabech efter 31 minutter gjorde det til 1 - 1 på en rigtig flot placeret skud fra kanten af feltet. Kim Aabech skulle efter sigende også være en af de spillere Axelsen have i kikkerten, hvis han en dag skulle komme til penge. Ligaen forsatte og i 5. Kamp skulle AB møde nedrykkerne fra sidste sæson, nemlig Viborg.  Viborg FF var stor favoritter til at vinde kampen. De dominerede også hele første halvleg, men fik ikke nogle mål ud af det, i anden halvleg fik AB vinden i rykke, og nu var det deres tur til at dominere og da de i det 61. Minut fik hjørnespark steg Casper Andersen til vejrs og headede bold i nettet til kampens resultat 1 - 0. Den nok mest spændende kamp af de 7 her var da AB var rejst til Herfølge. Det blev en både målrig og yderst spændende kamp. 22 minutter skulle der gå før Henrik Toft bragte Herfølge foran 1 - 0. Den stilling holdte dog ikke længe  da først Benjaminsen og senere Hübertz gjorde det til 1 - 2 til AB. Inden de gik til pause kunne Herfølge lige nå et mål mere denne gang var det Fabinho der fik bolden i netter. I anden halvleg kom der igen masser af mål de først kom fra AB det var Kenni Olsen og Hübertz der igen kunne score og nu stod det 2 - 4 til AB. Som tiden skred frem begynde det at ligene en sejer til AB, men Herfølge og Fabinho havde ikke givet op endnu og i det 80 minut scorede Fabinho til 3 - 4. Nu var spændingen for alvor tilbage, og da Herfølge fik til kæmpet sig et straffe i de dødende minutter var der helt stille på stadionet. Det var nu Mikkel Andersen i AB målet skulle betale de 500.000 kr tilbage og rede dette straffe, og det gjorde han også og AB kunne tage hjem med de 3 point.

-“ Det har været 7 rigtig gode kampe for os og vi har fået masser af vigtige point mod nogle af de store hold. Det er jeg meget tilfreds med og vi spiller gudebold for tiden, så alle kan bare komme an. Og det gør AC Horsens også om en uge når vi skal møde dem i Ekstra bladet cup. Der skal vi virkelig finde vores gode spil frem hvis vi skal have så meget som en lille chance mod dem.”
Sagde Akademisk Boldklub manager Emil Axelsen.   



« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 07:54 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 6# Akademisk Boldklub
« Svar #25: 05 Maj 2009, 17:27 »


Tak til mqk-99 for topbanner

tredje runde i Ekstra bladet cup.



AC Horsens indtager pt. en 9 plads i SAS Ligaen. De har ikke hentet de helt store resultater, dog har de en uafgjort (2 - 2) med de forsvarende mestre fra Aalborg. De har lige nu 3 skader Gilberto, Berisha og Mads Rieper. Det er 3 rigtig store profiler som AC Horsens ikke kan have med til kampen mod AB, dog må de siges stadig at være favoritterne. AB har blot en enkelt skade, nemlig Christian Jakobsen.   


Akademisk Boldklub   
                                                                                         
 AC Horsens


1.         Ligaplacering        9.

1        Skader        3

  3        Mål i turnering        2

3        Vundet i træk         0







Vi er stolte af at i dag kan byde jer alle velkomme på Gladsaxe Stadion. Vi er i dag samlet 931 tilskuer, 2 kommentatere og 22 fodboldspillere står linet op på grønsværen. Det er en stor dag for drengene i AB, som for første gang i denne sæson skal prøve kræfter med et superliga hold. Hvis de vil have chancen for det igen i denne sæson, er de nødt til at gå ud og vinde den her kamp.   


18 min.
Hjørnespark til gæsterne, den bliver savet fra Nøhr, bolden kommer godt ind over Lodberg stiger til vejrs, men Klaus lykke for headet væk i sidste øjeblik.

21 min.
Frispark til AB på kanten af AC Horsens felt. Klaus lykke sparker til bolden med et halvt liggende vrist spark og bold ender på over læggeren og dumper ned i favnen på AC Horsens keeperen.

30 min.
Klaus lykke dribler med bolden og bringer den flot op af banen, han aflevere til Olsen, som dog skyder den langt ved siden af.

45+5 min.
Hjørnespark til AB. Henningsen går ud for at tager sig af det. Han sender en blød bold ind i feltet og Casper Andersen når højere en Jokumsen og Drejer bolden i MÅL!!!!!!     1 - 0.

Pause.
Det har været en underholdende første halvleg hvor AB overraskende har scoret og fører nu 1 - 0. Nu er spørgsmålet så om de kan holde den hjem eller om AC Horsens løber med sejren i stedet?
Det skal vi snart finde ud af.

56 min.
Frispark til AC Horsens, Lodberg skal sparke, han rammer den helt perfekt, men en kanon redning af Mikkel Andersen holder Lodberg fra at score. 

60 min.

Allan Søgaard løber med bold, han dribler to AB med, og kommer ind i feltet hvor han bliver nedlagt af Mathias Tauber. Dommer tager fløjten i munden og peger på pletten. Der er straffe. Manden der skal tage sig er dette er Henrik Madsen. Han sparker den ud i højre side, men den har Mikkel Andersen læst og han reder. Henrik Madsen følger selv op på returen og der er Mikkel Andersen Chanceløs og Henrik Madsen score MÅL!!!!!!!! 1 - 1.

75 min.
Lodberg løber ind i feltet og får serveret bold på et sølvfad fra Henrik Madsen og kan ikke andet end at trille den i MÅL!!!!!!!!!!! 1 - 2

83 min .
Klaus Lykke dribler af sted med bold. Han ligger en smuk aflevering til Simon Bræmer. Simon slipper fri af sin Markering og laver skud finten og score MÅL!!!!!!!!!!!! 2 - 2.

85 min.
Hjørnespark til AC Horsens Nøhr skal sparke det, den kommer flot ind over Mayasi kommer højt op og header bolden i MÅL!!!!!! 2 - 3.

Slut.
Efter et trendende nederlag ventede på AC Horsens i pausen, gik de ind i anden halvleg og forvandlede det til en flot sejer over Akademisk Boldklub.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2009, 07:55 af Zeman » Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: 7# Akademisk Boldklub
« Svar #26: 05 Maj 2009, 17:36 »

Ærgeligt med Horsens-nederlaget Skuffet Ellers flotte resultater! KIU!
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: 7# Akademisk Boldklub
« Svar #27: 05 Maj 2009, 17:37 »

Fedt klubvalg Thumbs Up
Har stort kendskab til klubben, da jeg kender Christian Andersen.

Hvorfor valgte du AB ?  Smiley
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 7# Akademisk Boldklub
« Svar #28: 05 Maj 2009, 17:38 »

Ærgeligt med Horsens-nederlaget Skuffet Ellers flotte resultater! KIU!
Ja det var ret træls, var ellers lige ved at tro på et mirakel da jeg førte i pausen Smiley
men tak for rosen og kommentaren  Thumbs Up
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 7# Akademisk Boldklub
« Svar #29: 05 Maj 2009, 17:42 »

Fedt klubvalg Thumbs Up
Har stort kendskab til klubben, da jeg kender Christian Andersen.

Hvorfor valgte du AB ?  Smiley
Mange tak for både ros og kommentar Thumbs Up
nice at du kender Christian Andersen, han gør det godt for min Smiley
Jeg valgt AB på grund af at jeg syntes at de har en spændende trup, og så har man i AB store chancer for at rykker op i den første sæson Opstemt
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010