home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 713 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  17# Akademisk Boldklub
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: 17# Akademisk Boldklub  (Læst 27673 gange)
Zeman
Gæst
 
Sv: 15# Akademisk Boldklub
« Svar #75: 16 Maj 2009, 00:22 »

Fedt med oprykning! Håber virkelig du bliver i SAS-ligaen! Du får ikke så mange point, men du ligger jo på den rigtige side.
Det ser godt ud, KIU! Thumbs Up
mange tak for kommentaren.
ja det var skønt at rykke op, nu skal vi bare overleve.
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 15# Akademisk Boldklub
« Svar #76: 17 Maj 2009, 18:00 »



Forår laver om på en del.

11-04-10


Foråret vender op og ned på meget. Træerne springer ud og man bliver forelsket. Selv i fodboldens verden kan foråret lave om på tingende. Det er nærmest som om foråret giver fornyet energi på en måde. I AB har foråret også vendt tingene på hovedet. I vinters plejede man at tabe de fleste kampe, men i de første 7 kampe i foråret er det ikke blevet til et eneste nederlag for AB. De har faktisk også hentet 2 sejre. Det er ikke fordi at de ikke har haft svære modstandere, for det har de bestem, men efter manager Emil Axelsen brugte hele vinter pausen på at udtænke en ny taktik. Har de kun haft med vind siden.  ABs topscore Mustafaj var skadet i de første 4 kampe, så AB måtte søge til andre målscore. Der har blandt andet Henningsen været god med hele 3 mål på de 4 kampe. ABs første kamp i foråret endte med en 2 – 2 mod bundproppen OB. I næste kamp skulle AB så møde Brøndby Ude på Brøndby Stadion. 18.615 tilskuere var tilstede for at nyde denne kamp, som var præget af flot spil fra begge parter. Brøndby kom bedst fra start og efter 40 minutter førte de 2 – 0. Det så sort ud for AB, men heldigvis fik Mauricio reduceret lige enden pausen.   I anden halvleg var nyindkøbet Luca Errico blevet skiftet ind, og det var slet ikke en dum ide. Efter 79 minutter kun nemlig Luca Errico score til 2 – 2 og så var spændingen tilbage, men det blev dog ikke til flere mål denne eftermiddag.
  OB – AB 2 – 2
BIF – AB 2 – 2
AB – AaB 2 – 2
AB – AGF 1 – 0
Lyngby – AB 0 – 1
AB – Vejle 0 – 0
AB – FCN 0 - 0

 I næste kamp, havde AB fået besøg fra det nordjyske da de spillede 2 – 2 for 3 gang i træl med AaB. I forårets 4 kamp, havde AB igen gæster fra Jylland, denne gang var det AGF.  Det var lykkes AB at lokke 6040 tilskuere til denne kamp hvilket var meget fin. Når der nu var så mange tilskuere var AB næsten nødt til at give publikum en sejer.  Spillede bølgede frem og tilbage i første halvleg, og AB kom til mange gode chancer, men fik dog ikke bolden i målet.  I anden halvleg forsatte ABs flotte spil, og i det 75 minut kom forløsningen så da Casper Henningsen headede et flot indlæg i kassen til kampens resultat 1 – 0. Næste kamp stod det på bundbrag, lokalderby og gyser, da AB havde taget den korte vej til Lyngby, for at kæmpe om 3 vigtige point. ABs topscore var igen klar til start. Hvis ikke Lyngby var klar over at de skulle passe meget på ham, så gjorde han det da selv klart efter blot 7 minutter da han lavede to lyn hurtige finter, og så var han forbi og scorede et meget flot mål for AB. ( Hans mål nr. 7) Lyngby pressede og pressede, men lige meget hjalp det, og de måtte gå til pausen bagud 0 – 1. I anden halvleg pressede AB på for at få lukket kampen, men heller ikke de kunne score et mål mere, så kampen endte 0 – 1 til AB. De følgende 2 kampe, blev et par kedelige affære, som begge endte 0 – 0.

-” Ja det ser pludselig godt ud for vores chancer for at overleve, 7 point ned til stregen, det burde vi kunne hold i de sidste 8 kampe, men så længe bolden er rund kan alt selvfølgelig ske. Vi har spillet meget flot fodbold på det sidste, og de andre klubber er pludselig ved at være nervøse når de ser at der står AB på kampprogrammet.” sagde Akademisk Boldklub manager Emil Axelsen.



Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 16# Akademisk Boldklub
« Svar #77: 17 Maj 2009, 21:03 »



Overlevelse

23-05-10


Overlevelse er det eneste der har været på AB spillernes hjerne hele denne sæson, og da de så i dag dem 23. maj sikre sig en flot 9 plads i ligaen, kunne de endelig tage den med ro. De havde nu sikret sig endnu et år i toppen af danske fodbold. Hvem ved hvad det her kan ende med hvis AB forsætter sin udvikling skal de nok blive et stort hold en dag. Enden AB kom så langt til at de havde sikret sig overlevelse, skulle de igennem de sidste 8 kampe. I 25. Spille runde mødte de Rander, og fik en 2 – 0 sejer.I 27. Spillerunde skulle AB møde Horsens, det var kampen om 7. Pladsen, som Ab selvfølgelig var meget interesseret i. efter 1 minut fik Horsens straffe, det skulle Madsen tage sig af, og det gjorde han sikkert og scorede til 1 – 0 til hjemmeholdet AC Horsens. Et kvarter senere fik AB hjørne, det udnyttede Henningsen og fik udlignet til 1 – 1. Den holdte dog ikke længe før AC Horsens før fik gjort det til 2 – 1 og siden hen 3 – 1 som var stillingen ved pausen.  I anden halvleg skete ikke så meget og den ender 3 – 1 til Horsens. I næste kamp, skulle AB så møde mægtige FC København som indtog første pladsen.  Kampen skulle forgå i parken, og med 26.678 tilskuere var kulissen sat for en flot kamp. AB startede fint og havde mange gode chancer, men da Andrea Sørensens i det 17 minut blev smit ud, så det meget svært ud for AB. De forsatte med at kæmpe, men i det 43 minut kunne de ikke længere holde FC København fra at score så det stod 1 – 0 til halvleg. Anden halvleg forsatte FC København deres pres, men selv om AB var en mand i undertal fik de ikke scoret mere denne aften. det kan AB takke deres målmand Mikkel Andersen for som stod en fremragende kamp, og siden hen blev kåret til mon og månedens spiller. Næste kamp stod den på OB hjemme. En sejer over dem ville sikre overlevelse for AB, samtidig ville et nederlag til OB næsten sikre dem nedrykning, så det var en meget spændende kamp vi havde i vente. AB lagde bedst ud og efter 34 minutter scorede Roland Mustafaj til 1 – 0 til AB. I anden halvleg forsatte AB deres flotte spil og fik scoret til 2 – 0, som kampen også endte, dermed havde AB sikret sig overlevelse i SAS Ligaen. De næste 3 kampe blev til 3 nederlag, men det betød ingen ting for AB overlevede der med SAS Ligaen.

-” Jaaa har ikke haft det bedre endda vi sidste år vandt VIASAT Division. Dette er virkelig en lettelse for mig at vi nu kan få endnu et år i SAS Ligaen.” Sagde en beruset Akademisk Boldklub manager Emil Axelsen.





Vi bringer lige et kort overblik over de største ligaer i verden.

England:
I år var det så endelig Arsenals tur til at løbe med mesterskabet, for første gang i meget lang tid, på anden pladsen kom Manchester Utd.

Spanien:
I Spanien løb Real Madrid for 3. Gang i træk med mesterskabet, og ligner nogen der bliver svære at ryste af tronen. På en flot anden plads kom Barcelona.

Tyskland:
I Tyskland, blev det en nøjagtig gentagelse fra sidste år med Bayern på toppen og Bremen på anden pladsen.

Europa:
I champions league kunne Barcelona for andet år i træk kalde sig for mestre da de slog Chelsea 3 – 1 i finalen.
i UEFA Cuppen, blev det en kamp mellem Liverpool og Roma. 1 – 1 var stillingen efter 90 minutter, men i forlænget spilletid fik Roma scoret og vandt der med UEFA Cuppen.   
Logged

Seje-RejexD
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #78: 21 Maj 2009, 19:13 »

Super blog!! Jeg har iøvrigt også selv overvejet at starte med AB, så jeg vil da helt sikkert følge din blog meget tæt Smiley !!
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #79: 22 Maj 2009, 11:39 »

Super blog!! Jeg har iøvrigt også selv overvejet at starte med AB, så jeg vil da helt sikkert følge din blog meget tæt Smiley !!
1000 tak det er jeg meget gald for at hører Opstemt
grunden til der ikke har været så mange updates på det sidste er bestem ikke fordi jeg har midste lysten til spillet, men der har bare være så meget andet håber i kan forstå det.
regener med at bloggen igen  kører for fuld tryk engang i næste uge Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #80: 22 Maj 2009, 11:57 »

og nu kan jeg så sige at der ikke ommer flere updates, for da jeg lige vil en og tjekke hvordan det stod til i AB kom jeg til at gemme mit sampdoria save oven i AB savet, fordi AB savet bare hedder unavngivet  Græder
Det må i meget undskylde. men tak for alle de dejlige kommentare.

Jeg kunne dog godt forstille mig at der kom en ny blog i den nærmeste fremtid fra min side, for man skal jo have et eller andet og få tiden til at gå med. så derfor ville jeg spørge om der var nogen af jer der havde et forslag til et hold?

tænker selv meget på FCM eller Liverpool ?
men kom endelig med andre forslag Opstemt
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #81: 22 Maj 2009, 12:11 »

Du skal da prøve Shaktar Opstemt
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #82: 22 Maj 2009, 12:19 »

Du skal da prøve Shaktar Opstemt
rigtig rigtig god ide prøv dem lige Opstemt
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #83: 22 Maj 2009, 12:36 »

rigtig rigtig god ide prøv dem lige Opstemt

Skal jeg prøve dem ? Smiley
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #84: 22 Maj 2009, 12:38 »

Ellers vil jeg gerne læse en blog om Hamburg.
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #85: 22 Maj 2009, 12:40 »

Nej vent. Har du ikke en autosave Opstemt !?
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #86: 22 Maj 2009, 13:44 »

Skal jeg prøve dem ? Smiley
nej det gør jeg Opstemt
hvad er en autosave?
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #87: 22 Maj 2009, 14:02 »

nej det gør jeg Opstemt
hvad er en autosave?

Spillet autosaver hver måned Opstemt
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #88: 22 Maj 2009, 14:17 »

Spillet autosaver hver måned Opstemt
nåe nej det har jeg slået fra Skuffet
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 17# Akademisk Boldklub
« Svar #89: 22 Maj 2009, 14:20 »

men har bestem mi for at det bliver shakhtar og den første update kommer op om lidt
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010