home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?  (Læst 15832 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #30: 03 Maj 2009, 20:18 »



Tak til Cesc for topbanner Thumbs Up




Den vigtigste kamp i sæsonen. Den sidste forhindring inden målet om Premier League kan indfries. Det er nu vi for alvor skal præstere. Modstanderen er Sheff Utd og vi har mødt dem 3 gange tidligere i sæsonen. Først trak vi dem i 3. runde af Liga cuppen. Det blev til en 1-0 sejr til os på mål af Lee 7 minutter før tid. Næste gang vi mødte dem var også på hjemmebane og her blev det til en 2-1 sejr til os. Alligevel siger målscoren 6-5 i Sheff Utd’s favør og det hænger sammen med holdets største kollaps i sæsonen, der var i Sheffield, hvor det blev til et 5-2 nederlag. Jeg husker alligevel kampen som noget specielt. Ikke kun på af det store nederlag, men også fordi det var mit første mål for Q.P.R. Det blev desværre også til mit første selvmål.

Coca-Cola Championship Slutspil Finale


Q.P.R – Sheff Utd


Vi står i spillertunnelen på vej ind til Wembley. Man kan høre brølene fra en masse tilskuere og jeg glæder mig til det.

Det er tydeligt at det er en vigtig kamp. Der er få chancer i kampen. Chancerne tilfalder godt nok os, men de er mest langskud og halve chancer.

Efter en halv times spil kommer kampens største chance og den tilfalder Sheff Utd. Efter noget klumpspil ender bolden hos Henderson, der skyder udenfor Radeks rækkevidde. Skuddet rammer stolpen og så kommer Fitz på tværs og cleare bolden.

En chancefattig første halvleg ender 0-0, men jeg vil mene at vi kan være vores indsats bedst bekendt.

En tilsyneladende ufarlig situation bliver pludselig farlig da et indirekte frispark fra Musampa rammer stolpen til stor overraskelse for alle. Vi har været bedst, men alligevel har de ramt træværket 2 gange.

2 minutter før tid var jeg lige ved at heade os i front, men det gode indlæg fra Davide kan jeg ikke udnytte og bolden ryger tæt over mål.

Den ordinære spilletid slutter 0-0 og nu går vi ind til de 15 første ekstra spilleminutter.

Sådan skal det gøres!! råber jeg ind i hovedet på Hogan, da han lige har scoret til 1-0. Det er Bikey der sætter det hele i gang. Han tacklede sig igennem 2 mand. Han løb lige bag mig, så jeg gik frem for at tilbyde mig, men han spillede ikke mig, men i stedet Hogan der var løbet fri i det rum jeg lige havde forladt og scorede sikkert.

Sheff Utd. er tydeligvis rystet og det formår vi at udnytte da vi 2 minutter senere da jeg laver en genial frispilning til Christían, der scorer til 2-0.

Sheff Utd. reducere med et kvarter igen ved et indlæg tæt på mål, hvor Peter taber sin duel. Sheff Utd. presser på resten af kampen, men det bliver os der kan lade os tiljuble af de mange fans på Wembley. Sæsonens vigtigste kampen blev vundet og målet om at nå Premier League blev nået. Med os i Premier League tager vi Wolves og Reading. De tre hold der går den anden vej er Hull, Stoke og Middelsbrough. Vi ses i Premier League


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #31: 03 Maj 2009, 20:25 »

Tillykke med oprykningen, det er rigtig flot klaret. Nu gælder det at finde de rigtige spillere til en tur i Premier League  Thumbs Up
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #32: 03 Maj 2009, 20:34 »

Jo tak og jeg tror da også at de spillere jeg har hentet har den kvalitet der skal til Smiley

Håber du vil følge med fremover Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #33: 03 Maj 2009, 21:29 »



Tak til Cesc for topbanner Thumbs Up




Jeg har nu boet i England et halvt år og det er gået over al forventning. På det sportslige plan nåede vi vores målsætning med hensyn til oprykning og på det personlige plan har jeg fået en masse spilletid og det er da også blevet til et mål eller en assist hist og her. Den vigtigste assist kom i sidste kamp (slutspilsfinalen mod Sheff Utd) hvor jeg spillede Christían fri til en 2-0 scoring, der reelt lukkede kampen. Det var en fantastisk fornemmelse da vi stod på Wembley og blev tiljublet af de mange fans på stadion.

Det er også gået godt udenfor banen. Jeg har fundet mig godt til rette i min nye lejlighed og generelt i byen. Selvom det til tider bliver lidt ensomt i lejligheden så er det ikke så slemt. De ældre spillere er gode til at snakke med en, hvis mand er lidt nede. Og hvis jeg keder mig ringer jeg til Jonathan. Vi er blevet gode vender og det hjælper da også at han er Argentina. Vi har et godt venskab på og udenfor banen og hjælper da også på den eventuelle hjemve.

Jeg har ikke snakket med mine forældre i lang tid og jeg tror jeg giver dem et kald. Telefonen ringer og der går lidt tid inden jeg kan høre en mørk stemme.

”Hallo er det Franco”

”Ja det er mig far”

”Godt at høre fra dig søn, hvordan går det i England?”

”Det går super. I går spillede vi slutspilsfinalen mod Sheff Utd. Vi vandt 2-1 og jeg lagde op til vores 2-0 mål. Så i næste sæson spiller vi i Premier League”

”Det lyder som om det går godt for dig, søn. Hvordan er livet ellers i England?”

”Det går fantastisk. Folk er venlige og i mødekommende, så det er bare super. Vi rykkede jo op, hvilket er fantastisk og jeg har også fået nogle gode venner på holdet”

”Det var da godt. Du må invitere os til England på et tidspunkt, så kan vi også se din nye lejlighed”

”Jo det kan vi da godt finde ud af finde ud af”

”Det vil vi glæde os til”

”Nå far jeg må løbe. Jeg skal tidligt op i morgen med holdet og træne til den nye sæson”

”Farvel søn”

”Farvel”

Jeg ligger mig i min seng og slukker lyset. Jeg glæder mig til at se min familie igen. Jeg glæder mig også til at prøve kræfter med Premier Leauge inden længe.


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #34: 03 Maj 2009, 21:37 »

Dejlig update. Smiley

Jeg vil anbefale dig at du ikke går så meget i detaljer, når du skriver om en kamp. Det kan blive trættende i længden. Men det ser godt, og jeg følger fortsat med. Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #35: 03 Maj 2009, 21:45 »

Tak for den konstruktive kritik og det er klart noget jeg vil prøve at efterleve Smiley Og godt at høre at du stadig følger med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #36: 04 Maj 2009, 20:01 »



Tak til Cesc for topbanner Thumbs Up




Preseason 09/10


Jonas havde meldt ud til pressen at, hvis vi skulle overleve i den bedste engelske række skulle der handles ind. Og det var primært en ny målmand og en stor stærk angriber der skulle hentes. Jeg vil ikke helt med målmanden. Radek var god i sidste sæson, men kvaliteten i bredden på målmandsposten er ikke god så det er måske rigtigt set. Det med angriberen er jeg enig i. Af hvad jeg har hørt er den engelske liga meget fysisk og vores angreb består af 2 hurtige angribere. Derfor vil en stærk angriber kunne supplere vores spil godt.

Allerede i foråret havde Jonas sikret sig offensiv spilleren Jonatan Valle fra Racing club på fri transfer. 10 dage senere kom den næste forstærkning og det var som forventet en målmand der blev hentet til klubben. Det blev Kenneth Vermeer fra Ajax, der går direkte ind i startopstillingen. Han stod i sidste sæson i skyggen af Maarten Stekelenburg. Rygterne vil vide at Jonas og klubben prøvede at hente Vincet Enyeama og Francisco Guillermo Ochoa, men klubberne kunne ikke blive enige om priserne. Dagen efter kom den næste forventede forstærkning da Svenskeren Henok Goitom fra Murcia blev hentet til klubben. En uge efter ankom den talentfulde angriber Daniel Sturridge fra City på fri transfer. En angriber der også kan dække venstre siden i offensiven.

Vi har 5 venskabskampe som optakt til sæsonen i Premier League. Vi har til tider vist stort spil og vi har egentlig ikke rigtig skuffet. Måske med undtagelse af kampen mod Dunfermline der sluttede 1-1. Det er også blevet til en 9-0 sejr mod Glentoran og det var med 9 forskellige målscorer eller faktisk 8 da det første mål var et selvmål.

Det fulde transfervindue må i vente med til næste update da der er kommet noget af en transferbombe, hvis jeg selv skal sige det.

|Grimsby 2-0|Dunfermline 1-1|Arsenal 0-2|Glentoran 9-0|Leyton Orient 4-1|


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #37: 04 Maj 2009, 20:03 »

der står; af Crazy Poul i topbannert.. men du siger tak til Cesc
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #38: 04 Maj 2009, 20:05 »

bloggen er af mig. Banneret har cesc lavet Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #39: 05 Maj 2009, 15:32 »



Tak til Cesc for topbanner Thumbs Up




Inden Premier League skulle gå i gang stod vi pludselig og manglede en angriber da Sunderland kom med et bud på 60 mio. for Christían. Christían ville gerne af sted og klubben ville ikke stå i vejen for ham, så han røg af sted til Sunderland. Det er mit indtryk at klubben leder efter en erstatning for Christían og så må vi se om det bliver til noget.

Premier League starter for vores vedkommende hjemme imod West Brom en kamp jeg godt syntes vi kan få noget hjem i, men man ved jo aldrig. Kampen viste dog at vi er klar til Premier League. Vi blæser nærmest West Brom af banen og vi har klart overvægt af både spil og chancer, alligevel ender kampen 1-1 og jeg kan ikke lade være med at tænke at det måske skyldes vores manglende rutine på højeste niveau, men vi får trods alt vores første Premier League point i første kamp.

I kampen mod West Brom var vi yderst uheldige. Det samme kan man ikke sige i kampen efter ude mod Blackburn. Det starter ellers godt for os da Henok bringer os foran efter 21 minutter. Først efter en times spil får Blackburn udlignet ved Bree Emerton. 9 minutter senere bringer André os foran, efter et hovedstød tæt under mål. På forunderlig vis formå vi at holde stand helt ind i overtiden, hvor Barry Robson får udlignet. Selvom det var bittert at de scorede så sent, så var det fortjent nok.

Så kom dagen, hvor klubbens største handel kom i hus. Marquinhos er hentet i klubben Palmeiras for hele 117.5 millioner. Det er noget af et prisskilt, så han har noget at leve op til.

Oldham – Q.P.R


Vi havde trukket Oldham i 2. runde af Liga cuppen. Og vi skulle dermed en tur til Oldham.

Vi stiller op i stærkeste opstilling, inklusiv den nye spiller Marquinhos. Efter 9 minutter ligner det en drømmedebut for ham. Efter 9 minutter scorede han, men han var desværre offside.

Efter 12 minutter spiller jeg Marquinhos fri i dybden, men han skyder lige ved siden af stolpen.

Knapt 20 minutter spillet og endelig kommer vi foran. Det er et indlæg fra Hogan jeg kommer højest på og header os i front.

Oldham får kort tid efter vores føringsmål udlignet vores føring da Chris Taylor dribler sig igennem i vores højre forsvarsside. Radek kan kun halvklare hans forsøg og Trundle kan score i det tomme mål.

Vores nye spiller Marquinhos kommer frem til mange gode chancer, men han brænder dem desværre også. Han skal nok lige vende sig til klubben og omgivelserne i England. Hans store pris kan også blive en hæmsko for ham, men jeg håber for ham at det ikke bliver tilfældet.

Vores anden nye angriber havde i dag det den anden ikke havde. Han havde nemlig mål og hans første mål var efter et uspark fra Radek, bolden ryger over forsvaret og Goitom scorer fra en spids vinkel.

Resten af kampen dominere vi og vi kunne sagtens have vundet større. Det blev dog til 2 flere mål af Goitom og han scorede dermed hattrick. En god indsats fra hans side.

|West Brom 1-1|Blackburn 2-2|Oldham 4-1|






Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #40: 05 Maj 2009, 16:03 »

Nice blog! Har lige siddet og læst den hele igennem.
Sjovt at høre det fra en spiller, jeg håber der er flere med på den idé i fremtiden!
Hvorfor stillede du ikke op i blog-koknurrencen? Du havde fået min stemme Wink
Vil fortsat følge historien Opstemt
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #41: 05 Maj 2009, 16:11 »

Tak for kommentaren Smiley Kom først på idéen med at skrive fra en spillers synspunkt for noget tid siden og havde ikke lyst til at deltage med en "normal" blog på det tidspunkt Smiley

Godt at høre Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #42: 05 Maj 2009, 20:00 »

Ærgerligt du ikke fik hevet sejren hjemme i en af de 2 første Premier League-kampe, men god start alligevel. Kan godt lide at du hentede Surridge på fri transfer! Smiley Og Marquinhos er/bliver jo bare klasse for sig selv. Smiley

God update, Keep it up!  Thumbs Up
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #43: 05 Maj 2009, 20:17 »

Tak for kommentaren. Ja jeg var da også selv lidt ærgelig. Den ene burde vi have vundet klart og den anden burde vi havde tabt, hvis det havde gået sådan havde vi haft et point mere, så det er vel fair nok Smiley

Takker og det vil jeg da prøve Smiley

I næste update har jeg forsøgt mig med noget nyt, så håber i kan lide det Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Franco Zuculini - Hvor langt holder talentet?
« Svar #44: 05 Maj 2009, 22:14 »



Tak til Cesc for topbanner Thumbs Up



Interview med Franco Zuculini


Mit navn er Hector Gutiérrez jeg arbejder på den lokale avis for Racing Club, El Grafíco og efter længere tids anstrengelse har jeg fået et interview med det store argentinske talent Franco Zuculini. Så jeg er rejst til Loftus Road i London for at møde Zuculini på deres træningsanlæg.

Da jeg kommer frem til Q.P.R’s træningsanlæg er holdet i gang med træning, så jeg går lidt ud til siden og ser til indtil træningen er færdig. Franco kommer hen til mig og vi hilser. ”Nå lad os starte interviewet”

”Ok”


Hvordan har skiftet det været at skifte til Q.P.R?

Det har været helt fantastisk. Jeg har fået en mulighed for at teste mit talent på det højere niveau. Og efter vi rykkede op i sommers spiller jeg nu hver kamp på det højeste niveau i verden, da jeg anser den engelske liga for at være den stærkeste liga. Jeg efterhånden ved at være fast mand på holdet og det er en rar fornemmelse.

Hvordan har det været at omstille sig til Premier League niveau?

Det har egentlig ikke været så svært som jeg havde forventet. Spillet er naturligvis i et højere tempo og vi er da også løbet ind i nogle store nederlag, men vi har også overrasket og jeg syntes vi har vist at vi godt kan være med på det her niveau, hvor vi af medierne blev dømt til nedrykning. Selvom jeg siger at det ikke har været, så svært som jeg havde troet, har det naturligvis været en del sværere end i sæson, hvor vi vandt hovedparten af vores kampe. Sådan er det naturligvis ikke længere. Det er også noget både jeg og holdet har måtte indstille os på mentalt.

I havde en kort entre i liga cuppen, men man kan vel ikke forvente andet når man trækker Chelsea i 3. runde?

Vi startede jo i 2. runde, hvor vi trak Oldham. Vi fik en sikker 4-1 sejr, hvor jeg selv fik sat en pind ind og Goitom fik scoret et hattrick. I 3. runde trak vi jo så Chelsea vi havde gerne set at vi kunne vente med at trække en af de store hold indtil senere i turneringen, men det kunne ikke være anderledes. I modsætning til sidste år, hvor det blev til et bittert 6-2 nederlag efter vi var kommet på 2-2 midt i anden halvleg. I år gik det en del bedre dog med samme resultat. Chelsea vandt en smal 1-0 sejr, hvor de havde flest chancer, men hvis vi havde været lidt skarpere kunne vi godt have gået videre. Det var et bittert nederlag til rivalerne, men jeg håber vi snart kan tage revanche. Vi ville selvfølgelig gerne have været længere i turneringen, men som du selv startede med at sige kunne vi kun håbe på at overraske.

Hvordan har det første halvår været for dig og holdet?

Vi startede jo meget godt med 2 point i de to første kampe i Premier Leauge og vi var endda ubesejret de første fire kampe i sæsonen, da fik vores første sejr i Liga Cuppen og dernæst i 1-0 sejren over Bolton, hvor Marquinhos endelig fik hul på målbylden. Så kom vi ind i en lidt dårlig periode da vi fik nederlag til Tottenham, Chelsea og Everton, men det var trods alt forventede nederlag. Vi tabte dog ikke med mere end 2 mål og i kampen mod Everton kunne vi godt have fået point. Ellers har det været et halvår over alt forventning da vi har skrabet flere point sammen end folk og vi selv havde og turde håbe på. Vi har fået sejre over de hold jeg selv mener vi skulle og vi har også overrasket ind i mellem bl.a. mod Chelsea, hvor vi fik en slags hævn ved at spille 1-1. Så for at opsummere har det været et blandet år dog med flere gode end dårlige oplevelser syntes jeg.

Er der nogen kamp der har været særlig speciel for dig det seneste halve år?

Ja det er der og jeg er glad for at du spørger. Det er nok den bedste kamp vi har spillet mens jeg har været i klubben. Det var kampen mod Liverpool. Vi tog imod dem på hjemmebane og ingen inklusiv os selv havde regnet med at vi skulle have point med fra det opgør. Der var fuldt hus og stemningen var fantastisk på stadion. Vi kom fortjent foran da en bold blev skudt frem til Goitom der løber for at nå den. Reina var ude på en ordentlig skovtur og Goitom vandt duellen så han scorede i det tomme mål. Resten af kampen var en hård fight, men det så hårdt ud da Torres noget ufortjent fik scoret efter lidt klumpspil. Vi fik dog det sidste ord da Marquinhos fandt Cristaldo inde foran mål. Cristaldo var lige blevet skiftet ind og jeg og hele holdet brød ud i jubel. Da kampen var slut kunne vi lade os tiljuble af de 20.000 fans der befandt sig på stadion.

Der har været mange klubber efter dig og senest har Sampdoria meldt sig på banen hvad syntes du om den store interesse?

Jeg er selvfølgelig utroligt smigret over den store interesse. Og Sampdoria er da en stor klub, men lige nu ligger min fremtid i Q.P.R og det er jeg glad for

Har du planer om et skifte til sommer?

Kort sagt nej, det har jeg ikke. Jeg vil ikke udelukke noget, men lige nu har jeg det fantastisk i Q.P.R, hvis den rigtige klub kommer med det rigtige tilbud og klubberne kan blive enige om en pris vil jeg da overveje det, men lige nu vil jeg blive i Q.P.R

Jeg takker for interviewet og siger farvel til Franco og rejser så hjem til Argentina

Hector Gutiérrez

Journalist

El Grafico




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010