home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  La Nuova Generazione!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: La Nuova Generazione!  (Læst 22495 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #30: 06 Apr 2009, 20:09 »

» Ronaldinhos turbulente tid i Milan – tilbageblikket!
      03.02.09


Han ankom til klubben, som var han en frelser. Et billede, der passede nogenlunde, men Ronaldinho ankom som en, der engang kunne have været frelseren for AC Milan, men desværre stod han i samme situation som AC Milan – som en sovende gigant. Er det optimalt, kan man spørge sig selv? Skal en person, som befinder sig i den største personlige fodboldkrise i hans karriere, kunne redde et AC Milan-hold, der vakler og som skal forsøge, at komme tilbage til toppen af Serie A? Men var det i virkeligheden Milans formål, at Ronaldinho skulle redde klubben på banen? I en tid hvor økonomien får større og større indflydelse hos fodboldklubber, kunne det sagtens forventes, at Ronaldinho blot blev købt for at gavne merchandise-salget, og skulle han komme tilbage til sit gamle niveau, ville det kun være en ekstra bonus.

Hvad Ronaldinho-købets rigtige formål var, vides ikke. Men hvad der vides, er at Ronaldinho er en saga blot i Milan. Et halvt år fik boldkunstneren i Milano, inden Milano blev udskiftet med Manchester. Adskillige kontroverser med cheftræner Rafael Busquets gjorde uden tvivl udslaget.

Han ankom i sommerpausen fra Barcelona. Milan vandt kapløbet om ham foran netop Manchester City, men det var Carlo Ancelotti, der hentede ham til klubben i sin tid. Allerede dengang var kritikkerne kritiske overfor brasilianeren, da  de ikke kunne forstå hvorledes Ronaldinho ville kunne indgå i Milans taktik. Under Rafael Busquets blev han lovet chancer, men han fik samtidigt også at vide, at hvis han ikke greb chancen, måtte han tage til takke med bænken.


I august fik han så chancen. Det var i sæsonpræmieren mod Catania. Ronaldinho strålede og viste i glimt det spil, som han toppede med i Barcelona. Men sæsonpræmieren var samtidigt også toppen i hans formkurve, for herefter spillede han dårligere og dårligere, og til sidst spillede han sig selv af – og dette mens Kaká stadig var skadet. Ronaldinho valgte herefter at brokke sig via pressen, men fik blot at vide, at han bare kunne yde hårdere under træningen, så skulle chancerne nok komme af sig selv. Herefter svarede Ronaldinho tilbage i en uhøflig tone, hvorefter der blev lagt låg på den sag – udadtil. For internt svirrede rygterne om at Ronaldinhos fejde med Busquets fortsatte i månedsvis, og blandt andet derfor skulle Ronaldinho være nægtet spilletid, da Kaká sad ude med karantæne i tre kampe; i alle tre kampe tog Seedorf sig af pladsen, mens reserven var Higuain. Ronaldinhos status i klubben var på daværende tidspunkt meget, meget lavt, og derfor kom det ikke som nogen overraskelser, da italienske, spanske og engelske nyheder dagligt rygtede Ronaldinho væk fra klubben.

Men bomben faldt i november. Her fortalte Ronaldinho åbenhjertigt på et pressemøde, at han var blevet transferlistet af Rafael Busquets, og at han havde fundet sig en ny klub, som han skiftede til i vinterpausen. Han ville dog ikke afsløre, hvem klubben var på det daværende tidspunkt. Pressen forventede at køberne hed Chelsea, Tottenham, Villarreal, Manchester City eller sågar hans gamle klub, FC Barcelona.

Ronaldinho tørner altså ud for nyrige Manchester City nu, og selvom hans karriere er nedadgående, forventes AC Milan stadig at have lavet profit på brasilianeren, der ankom for 150 millioner i sommerens transfervindue.

Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #31: 06 Apr 2009, 20:18 »

Ronaldinho væk... Må sig jeg faktisk godt forstår han passer ikke på holdet i virkeligheden og syntes heller ik rigtig hans passer i FM den ene gang jeg selv spillede med Milan. Så syntes det er en god deal at sende ham væk. Men omvendt der vil vel osse være mange overvejelser i sådan et salg.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #32: 06 Apr 2009, 20:39 »

Næste opdate omhandler samtlige salg/køb i vintertransferperio den... og mon ikke, der falder en bombe eller to mere? Wink
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #33: 06 Apr 2009, 23:08 »

Ronaldinho væk... Må sig jeg faktisk godt forstår han passer ikke på holdet i virkeligheden og syntes heller ik rigtig hans passer i FM den ene gang jeg selv spillede med Milan. Så syntes det er en god deal at sende ham væk. Men omvendt der vil vel osse være mange overvejelser i sådan et salg.

Jeg er uenig med at du siger, at han ikke passer til dem i FM. Jeg spiller selv med Milan lige nu og han er en af mine bedste spillere, han laver den ene drible tur efter den anden og assistere Borrielo (staves) hele tiden. Men i denne startopstilling passer han ikke ind, da han er bedst på venstre midtbane.

Mega god blog Grin Er mega fan ad AC Milan, så jeg vil helt sikkert følge med Thumbs Up
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #34: 07 Apr 2009, 12:32 »

» Milan atter aktive på transfermarkedet
     03.02.09

Endnu et transfervindue er overstået, og endnu en gang var det med AC Milan i en fremtrædende rolle. Blandt andet måtte profilerne Flamini og Ronaldinho forlade klubben, mens en anden kæmpe profil langt om længe blev købt som erstatning for Pirlo.


Det startede ellers stille og roligt. Det brasilianske stortalent Alex Teixeira blev købt uden den store mediebevågenhed. Spilleren regnes for en af verdens største angrebstalenter, og han skal formentligt kun agere reserve for Pato/Higuain-angrebet, men på sigt ses han som fremtidens stjerneangriber i en fortrinelig duo med Pato.

Dernæst kom de lidt større navne i spil. Marco Boriello og en lille pose penge blev sendt afsted til Sevilla, hvor Federico Fazio i stedet blev sendt til Milano. Her forventede man at han skulle erstatte Nesta efter den igangværende sæson, men Real Madrid formåede at overbevise Milan om at et salg af Alessandro Nesta, var på sin plads. Milan havde altså købt erstatningen for Nesta allerede inden salget.


Salget af Ronaldinho til Manchester City, var ikke noget, der fyldte milanesernes hoveder specielt meget, og det var det heller ikke, da Mathieu Flamini blev solgt til FC Barcelona. Flamini havde muligvis spillet fornuftigt i hans korte Milan-tid, men Ambrosini står klar i kulissen som en særdeles værdig arvtager – eller det troede man da i hvert fald. For det blev slet ikke nødvendigt, at fjerne Ambrosini fra bænken, da det blev bekendtgjort at Pirlos direkte erstatning langt om længe var blevet købt – Xavi! Xavi skiftede til Milan for den højeste sum i klubbens historie, og forventningerne til ham er enorme.

Inden transfervinduet lukkede fik man også afsluttet handlerne med to særdeles talentfulde spillere. Den første var tyske Toni Kroos som i hele sæsonen havde været udlejet til Leverkusen. Lejemålet blev dog afbrudt og straks blev han sendt til Milan, hvor han – ifølge Busquets - skal erstatte Ronaldinho, der blev solgt til Manchester City.
Det sidste indkøb blev foretaget hos rivalerne fra Inter. Det drejede sig om unge Davide Santon, som mange forventer skal erstatte den ellers storspillene Felipe Mattioni. Begge er unge, offensive og ivrige, men ingen af dem har erfaringen. Det skal blive spændede at se, hvem der vinder kampen om højreback.

Milan kunne til sidst i transfervinduet bekendtgøre, at man havde indgået et samarbejde med Sporting Gijon. Med det samme sendte man trioen Daniele Bonera, Tabaré Viudez og Luca Antonini afsted. Denne trios afgang satte dermed punktum for et nyt aktivt transfervindue for Milans vedkommende.

» Indkøb:
Xavi, Barcelona
Federico Fazio, Sevilla
Toni Kroos, Bayern München
Davide Santon, Inter
Alex Teixeira, Vasco

« Ud:
Alessandro Nesta, Real Madrid
Mathieu Flamini, FC Barcelona
Ronaldinho, Man City
Marco Boriello, Sevilla
Daniele Bonera, Sporting (leje)
Tabaré Viudez, Sporting (leje)
Luca Antonini, Sporting (leje)

Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #35: 07 Apr 2009, 12:35 »

Hold da op det ser godt ud!!
KIU Peace
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #36: 07 Apr 2009, 12:52 »

Rigtig gode indkøb, spændene hold:D Hvor meget gav du for Xavi, Kroos og teixeira?
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #37: 07 Apr 2009, 12:55 »

Xavi kostede 250 millioner, ca. det samme som jeg fik for Ronaldinho.
Kroos og Alex Teixeira kostede tilsammen 200 millioner, og det fik jeg for Flamini + Nesta
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #38: 07 Apr 2009, 13:17 »

Det skuffer mig at du sælger Ronaldinho, mest på det plan, at Ronaldinho virkelig virkelig kan ramme et topniveau i det spil og det kunne være utrolig fedt, hvis du netop som du starter din update med, at få Ronaldinho, den sovende kæmpe, til at vække Milan, den sovende kæmpe. Det havde jeg brudt mig om, også fordi der er noget starquality over at have verdens måske bedste spiller gennem tiderne i klubben og sådan.

Ellers godt køb af Xavi, genial erstatning - dog lidt mærkeligt at handle ind i Inter, men Santon er også god. Wink
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #39: 07 Apr 2009, 13:19 »

Xavi kostede 250 millioner, ca. det samme som jeg fik for Ronaldinho.
Kroos og Alex Teixeira kostede tilsammen 200 millioner, og det fik jeg for Flamini + Nesta

Ok, jeg plejer eller at kunne købe Toni og Alex for ca. 130 mio.
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #40: 07 Apr 2009, 13:21 »

Well.. jeg kunne få Ronaldinho, til at blive god, men han passede slet ikke ind i taktikken, og skulle han spille, ville det gå udover Kaká - og Kaká skal ikke erstattes imo Smiley

Tja.. handler mellem Inter og Milan er jo slet ikke så usædvanlige.. Seedorf, Pirlo, Vieria osv. Smiley Derudover var Santin også glødende Milan-fan indtil Inter hentede ham, og godt nok har han irl udtalt, at han ikke længere ville til Milan, så blabla Wink
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #41: 07 Apr 2009, 13:30 »

Vildt spændende handler. Vildt at du kan lokke Xavi til Milan Peace. Var han utilfreds i Barca?
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #42: 07 Apr 2009, 13:39 »

ikke rigtigt, men han var bare interesseret i at komme til mig pludselig, så jeg slog til Smiley
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #43: 07 Apr 2009, 13:50 »

Fantastisk blog. Du får virkelig en til at vil have mere.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #44: 07 Apr 2009, 14:10 »

Meget spændende transfergennemgang, der virkelig fanger læseren. At man så kan være uenig i nogle af handlerne er så noget helt andet! Nu må vi se hvor lang tid det tager Milan at spille et nyt hold sammen, igen!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010