home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 271 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  La Nuova Generazione!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: La Nuova Generazione!  (Læst 22347 gange)
GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #15: 04 Apr 2009, 23:58 »

Billederne er ikke af god nok kvalitet, men ellers er der intet af klage over - det ser super godt ud. Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #16: 05 Apr 2009, 13:07 »

Well.. Pirlo skulle som sådan heller ikke sælges, men Real Madrid kom med et godt bud, og nederst i kontraktvinduet stod der, at han gerne ville forhandle med klubben, så jeg accepterede det bare Smiley

Mht. layout, så vil jeg med glæde kigge på at forbedre det! Smiley
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #17: 05 Apr 2009, 18:55 »

Heps.

Okidoki, det er jo heller ikke fordi du ikke har erstatninger for Pirlo, så mon ikke du formår at kunne samle 11 mand til opstillingen alligevel.

Og så lige angående layout/grafik; fortsæt for Gud skyld som du er startet.
Det err dejligt med en blog uden alle mulige topbannere, fire farver og forskellige størrelser på bogstaver.
Angående billedernes kvalitet, er det mig en gåde, hvordan man kan synes at "portrætfotos" ikke har en tilfredsstillende kvalitet.

-bune 
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #18: 05 Apr 2009, 21:57 »

» AC Milan - kan de udfordre i år?
     03.09.08

Målmænd
Christian Abbiati
Vincenzo Fiorillo

Forsvar
Paolo Maldini
Alessandro Nesta
Daniel Agger
Philippe Senderos
Gianluca Zambrotta
Felipe Mattioni
Daniele Bonera

Midtbane
Clarence Seedorf
Kaká
Angelo Palombo
Mathieu Flamini
Ronaldinho
Massimo Ambrosini
Marek Hamsik

Angreb
Pato
Andriy Shevchenko
Marco Boriello
Gonzalo Higuain


Transfervinduet er lukket i, og fodboldsæsonen er så småt gået i gang. Overalt i Europa har klubberne forstærket sig. Nogen har forstærket sig i jagten på at forsvare titler, nogen skal blot sikre sig overlevelse i deres liga, mens nogen helt tredje skal formå at rejse sig efter en svag sæson – en af disse er italienske AC Milan, som har fået ny træner i Rafael Busquets. Og netop Milan har været aktive i transfervinduet, og det kan efterhånden være svært at finde ud af hvem, der egentligt er i truppen. Derfor tager vi nu en guide gennem Milano-klubbens dyre stjerner.

Målmænd
På trods af at aktiviteten på transfermarkedet har været stor, står man stadig utrolig svagt på målmandsposten. 31-årige Christian Abbiati nyder sine bedste år lige nu, men stadig er han utrolig langt fra det niveau, som der forventes af en keeper i en klub som AC Milan. Målmandsposten har dog været Milans problem i uendelig lang tid, og Abbiati kan gå an lidt endnu, men for at opfylde de massive forventninger, der er til et hold af AC Milans kaliber, skal man snart på jagt efter en forstærkning, der kan bidrage med den ro, som Abbiati ikke kan.

Man har formentligt allerede købt sig afløseren i Vincenzo Fiorillo, men desværre for klubben er han først aktuel om en del år. Knægten på 19 år regnes som en af de største målmandstalenter i verden, og som reserve er hans nuværende niveau også fornuftigt, men skulle Abbiati gå hen og få en længervarende skade, ser der skidt ud for Milano-klubben – for nok er han et talent, men kan han virkelig gå ind og redde holdet ud af vanskelige situationer på nuværende tidspunkt? Næppe.

 Forsvar
I forsvaret har man beholdt de gamle herrer, Nesta, Kaladze, Maldini og Zambrotta, men man har forsøgt at flette noget ungt blod ind.
På højreback har man hentet lejesvenden, Felipe Mattioni, som forventes at skulle spille fast på pladsen. Reserven er Gianluca Zambrotta, men han forventes at skulle spille fast på venstreback-pladsen. Man er således dækket ganske fornuftigt ind, men det er ikke særlig optimalt, at man er nød til at omrokere i forsvaret, hvis Mattioni skulle være ude af stand til at spille.

På den modsatte side har man altså Gianluca Zambrotta, og selvom alderen er ved at trykke, er han stadig en fornuftig spiller, og Rafael Busquets har også for længst udtrykt sin store tilfredshed med den angrebsivrige italiener. Reserven hedder Marek Jankulovski, men modsat Zambrotta, ser Rafael Busquets ikke det store lys i ham, og han skal derfor kun regne med meget begrænset spilletid.

I midterforsvaret har man masser af alternativer, men klarest står danske Daniel Agger. Han blev købt fra engelske Liverpool, og Rafael Busquets har udtalt, at han ser Daniel Agger som en af stjernerne på fremtidens AC Milan hold. Hans makker er formentligt den aldrende Alessandro Nesta, som stadig er en ganske habil forsvarsspiller. Hans Milan-karriere synger dog formentligt på sidste vers, og man har derfor set en Busquets, der har forsøgt sig med både Daniele Bonera og Philippe Senderos som makker til Agger, men begge har fejlet fuldstændigt, og derfor ligner Nesta det sandsynlige valg. Ældgamle Paolo Maldini ser derimod ikke ud til at være levnet mange chancer, og han har kun fået syv minutter i klubbens ni sommer-træningskampe.  Det virker altså som om at Mattioni og Zambrotta får backpladserne, mens Nesta og Agger skal være kammersjukker i midterforsvaret. Nesta nærmer sig dog en høj alder, og med en Thiago Silva klar i kulisserne (spilleren er dog suspenderet indtil enden af sæsonen, red.), begynder det at ligne enden på Nestas Milan-karriere.

Midtbane
På midtbanen blev salget af Andrea Pirlo begrædt i stor stil, men da Rafael Busquets åbnede chekhæftet og købte både Marek Hamsik og Angelo Palombo forsvandt tårerne. Disse to regnes også for at udgøre den centrale midtbane-akse hos AC Milan. Et tredje nyindkøb, Mathieu Flamini, skal i stedet husere på den defensive midtbane, men igennem træningskampene har man set, at Rafael Busquets ynder at rokere mellem Flamini og Palombo, således Flaminis strålende offensive egenskaber også kan få frit spil.
Dermed overlades reservetjansen for de tre pladser til loyale Massimo Ambrosini, hvilke kan vise sig at blive et problem for Milan, hvis to af spillerne udgår med enten en skade eller en karantæne.

På den offensive plads, hvor Kaká i alle andre klubber burde være selvskrevet, kæmper han med både Ronaldinho og Clarence Seedorf. Alle tre kunne være førstevalget i samtlige af Europas storklubber, men eftersom Rafael Busquets kun tillader én på den offensive midtbane, og ikke benytter sig af fløje, må altså både Ronaldinho og Seedorf kæmpe om at slå Kaká af holdet – det virker som en umulig opgave, og måske derfor har Busquets forsøgt at omskole Ronaldinho til central midtbanespiller; men selv her vil han kun fungere som reserve, i det både Hamsik og Palombo har spillet på et ekstremt højt niveau i træningskampene.

Angreb
I angrebet har man to lejesvende i form af Andriy Shevchenko og Gonzalo Higuain. Sidstnævnte forventes at være det foretrukne valg til en af pladserne, mens Shevchenko, der har legende-status i klubben, formentligt ikke skal forvente sig en plads i opstillingen, blot på grund af sit navn. Det forventes nemlig, at han skal ud i et rotationssystem med stortalentet Pato. Dermed ser det ud som om, at Marco Boriello har trukket nitten, og han må sammen med andre prominente navne som Maldini, Ronaldinho og Seedorf tage til takke med bænken.

« Seneste Redigering: 05 Apr 2009, 22:18 af JosepGuardiola » Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #19: 05 Apr 2009, 22:04 »

Jeg gider ikke ud i en lang prædken nårdet hele ender med et ord: Helt Helt Fantastisk, okay så 3 ord da
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #20: 05 Apr 2009, 22:18 »

Jeg gider ikke ud i en lang prædken nårdet hele ender med et ord: Helt Helt Fantastisk, okay så 3 ord da

Ikke hvis du siger det hurtigt - heltheltfantastisk! Wink

Jeg takker! Smiley
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La nuova generazione!
« Svar #21: 05 Apr 2009, 22:21 »

Heh, Ja det kunne man jo selfølgelig godt, Opstemt
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #22: 05 Apr 2009, 23:01 »

Sæsonen er ved at gå i gang, og det betyder at kampene snart kommer - men hvordan skal jeg skrive om disse kampe?! Jeg har spillet et halvt år frem, som jeg nævner i indledningen, men finder det meget svært, at skrive om det første halve år, fordi det hele bare kommer til at minde om en masse klub- og resultat-dropping - så er der nogen, der har et forslag?
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #23: 05 Apr 2009, 23:37 »

Sæsonen er ved at gå i gang, og det betyder at kampene snart kommer - men hvordan skal jeg skrive om disse kampe?! Jeg har spillet et halvt år frem, som jeg nævner i indledningen, men finder det meget svært, at skrive om det første halve år, fordi det hele bare kommer til at minde om en masse klub- og resultat-dropping - så er der nogen, der har et forslag?

Syntes bare du skal give os et hurtigt overblik over den første halv sæson, og så lige skrive lidt om de vigtige kampe
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #24: 06 Apr 2009, 00:18 »

super trupgennemgang og er vild med din grafik.

og med hensyn til fremtidige updates syntes jeg ligesom danielsen at du kunne lave et overblik og så skrive om de vigtigste kampe
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #25: 06 Apr 2009, 00:23 »

Nice Nice Nice... Grafikken er i top klasse.. Opsætning perfekt... Og hvilken bredde Ronaldinho og Seedoorf på bænken.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #26: 06 Apr 2009, 10:38 »

super trupgennemgang og er vild med din grafik.

og med hensyn til fremtidige updates syntes jeg ligesom danielsen at du kunne lave et overblik og så skrive om de vigtigste kampe

Nice Nice Nice... Grafikken er i top klasse.. Opsætning perfekt... Og hvilken bredde Ronaldinho og Seedoorf på bænken.

Syntes bare du skal give os et hurtigt overblik over den første halv sæson, og så lige skrive lidt om de vigtige kampe

Tak for kommentarerne Thumbs Up - og jeg tror, jeg vil gøre det sådan, at jeg gennemgår det første halve år hurtigt, og dernæst kun om de interessante kampe! Smiley
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #27: 06 Apr 2009, 10:58 »

Hey JG!
Jeg må stadig erklære dig som favorit hos mig, for jeg bliver sgu' fanget og glæder mig til næste update gang på gang. Zulue har gang i noget stort, og jeg tror han løber med prisen, men det er klart din blog som fanger mig allermest af alle på siden lige for øjeblikket. Jeg synes dit klubvalg er godt, selvom jeg er Juve-mand, så er AC Milan en klub jeg intet har imod. Du har fået lavet et indtilvidere spændende generationsskifte, og jeg kan godt lide du er kynisk og vælger at vrage en profil som Ronaldinho. Det er suverænt gjort, at du sætter det hele op som du vil have det med Busquets. Unge drenge, færdig arbejde.

Jeg har dog min tvivl om det er stærkt nok dit hold, ikke mod de mindre hold, men mod topholdene som Fiorentina, Juventus, Inter, Lazio og Roma. Palermo og Udinese til dels også. Din højreback har jeg aldrig hørt om til trods for at jeg har spillet mange, mange sæsoner nede i Italien i 09-versionen her. Jeg håber dog for dig, at han er en spiller, jeg bare har overset, da han ellers virkelig er et svaghedstegn. Dog er jeg vild med din bredde, og det er vildt man kan have spillere som Ronaldinho, Seedorf og Shevchenko på bænken i første sæson..

Som du kan høre, har jeg ikke ret meget at sige til bloggen, mere dit spil. Der er nemlig intet at sætte en finger på, du kører derudaf, og jeg elsker din blog. Glæder mig allerede meget til de kommende updates, og jeg er sikker på, du kommer med titelræset omkring at blive årets blogmester.

God vind fra mig af!
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #28: 06 Apr 2009, 11:01 »

Mattioni er også kun lige ankommet til Milan IRL, og han er ikke voldsomt god i spillet, men han har kvaliteter nok til at spille, da jeg simpelthen mangler en bedre. I virkeligheden er han - så vidt jeg ved - et brasiliansk kæmpetalent på backpladsen. Hvordan han udvikler sig ved jeg ikke, men jeg håber på det bedste! Smiley

Tak for den flotte kommentar ! Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: La Nuova Generazione!
« Svar #29: 06 Apr 2009, 18:31 »

» Hvad sker der i Milan?!
     Et referat af perioden juli 2008 – januar 2009
Hold|Kampe|Point
Inter|22|54
Juventus|22|53
Roma|22|47
AC Milan|22|47
Fiorentina|22|42

Rafael Busquets ankom til Milano, med usædvanligt store armbevægelser, der har fået selv Mourinho til at ligne en lille nervøs skoledreng – men i dag er det Mourinho, der fremstår som den geniale.
Efter få uger i klubben lignede Rafael Busquets den ideele træner for Milan; han fik luget godt og grundigt ud hos de gamle, og i stedet blev en masse af fremtidens spillere købt. Fælles for de fleste var dog, at de allerede havde et vist niveau, og det var derfor ikke forventet, at man ville se Milan i knæ i denne sæson, men derimod som en halvseriøs titeludfordrer. Jovist, man er ikke langt fra guld og glorie, men spillet har i den grad været idéløst. Rafael Busquets virker efter et halvår, ikke som manden, der kan redde AC Milan.
 

Man startede ellers fint. Catania, Chievo og Lazio blev alle kørt over i sæsonens tre første kampe, og dette placerede dem på førstepladsen, men efter dette gik det nedad bakke. Sampdoria og Torino var de første to bump på vejen, da begge kampe endte uafgjort. Herefter fulgte igen en masse små sejre over Bologna, Cagliari og Lecce, inden man led det første nederlag på 1-0 til Napoli. Det var dog ikke et nederlag, der kunne mærkes for alvor, for i runden efter nedlagde man Reggina med 6-1. Dette gav lidt selvtillid, hvilket resulterede i to sejre over Siena og Udinese, inden Roma pillede glansen af Milano-holdet. Nederlaget blev hurtigt glemt, og i næste runde slog man Genoa relativt let med en 3-0 sejr, men hurtigt kom man ned på sin rette plads i hylden, da Juventus uden det store besvær vandt 1-0.
Bedre blev det ikke, da man i runden efter kun formåede at få uafgjort mod rivalerne fra Inter på hjemmebane, og selvom man både slog Palermo og Atalanta i de to efterfølgende runder, havde fansene i lang tid svært ved at acceptere resultaterne mod Juventus og Inter. Mod Fiorentina endte man i et sandt målorgie, og helt retfærdigt måtte  holdene dele i 3-3 kampen. Dele måtte Milan også mod Catania, hvor man fik 1-1.

Et taktikskifte var herefter påkrævet, og Rafael Busquets kunne sende et anderledes offensivt Milan-hold på banen mod Chievo og Lazio – og det gav pote! Man vandt først 4-1 og siden 4-2, og hvad der indtil videre har lignet en rigtig, rigtig dårlig sæson, begynder at lysne en smule for Milan.

Men hvorfor så dårlig? Resultaterne i ligaen har været fine, dog uden at imponere, men fiaskoen skal i den grad findes i Europa.

Man startede mod Marítimo i UEFA Cuppens første runde. En 3-0 sejr på hjemmebane, hvor Hamsik, Higuain og Kaka stod for målene, gjorde at man mere eller mindre var i gruppespillet. I returkampen fik man skuffende 1-1, hvor Pato stod for gæsternes eneste mål. Milan var således klar til gruppespillet, hvor Aris (GRE), Nancy (FRA), Man City (ENG) og Atletico Madrid (ESP) ventede. En halvsvær gruppe, men en top3 placering var min. kravet – sådan gik det bare ikke.

I den første kamp mødte man Man City, og man blev sparket hjem til Italien. Indenfor 30 minutter havde Shaun Wright-Phillips nettet to gange, mens Robinho ”kun” havde nettet en gang. Kampen endte 3-0 til Manchester City, og selvom man så det som en skuffelse i Milan, mente man at man stadig skulle gå videre.
Men Atletico Madrid var af en anden mening. I en kedelig kamp i Milan midt i november, kunne Diego Forlan score kampens eneste mål til 0-1 til gæsterne fra Madrid, og dermed så det sort ud for Milan, da Man City havde 7 point efter tre kampe, hvilket også franske Nancy havde – og selvom man både slog Aris og Nancy, kunne man altså ikke forhindre et exit.

Heller ej i pokalturneringen er det gået godt. Først sendte man Genoa ud med en sølle 1-0 sejr, inden man i kvartfinalens første runde fik store tæsk af Juventus: 3-0! Det ser dermed sort ud for Milan, hvis de skal formå at score nogen medaljer af guld i år.

Beklager den triste, slaviske gennemgang... fremover bliver det - forhåbentligt - bedre.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010