home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 737 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 48547 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: [#5 - CHAMPIONS!] En mission i Rom
« Svar #60: 07 Apr 2009, 23:14 »

Sæsonoptakt-update i morgen.

Jeg har haft travlt i dag, faktisk har FM slet ikke være åbnet!

Brodtgaard
Manager

« Svar #61: 07 Apr 2009, 23:51 »

Tillykke med oprykningen Smiley  Sikke et forspring - det er sgu flot!
Glæder mig til at høre om næste sæson.

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

patrick J
Manager

« Svar #62: 08 Apr 2009, 00:00 »

stort tillykke med oprykningen!
Bliver spændende at se om du kan gøre det uventede i næste sæson! Smiley

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Dusty78DK
Manager

« Svar #63: 08 Apr 2009, 11:59 »

CISCO ROMA
Optakt til sæsonen 2009/2010

Forventninger
På trods af mine beskedne forventninger til holdet, vandt Cisco Roma sidste sæson Serie C2/B. Men hvad siger det så om den kommende sæson? Vi vil som udgangspunkt have de samme styrker, dvs. en rutineret duo i bagerste kæde og nogle driblestærke folk i angrebet, men niveauet er blevet højere, og jeg er nødt til at hente nye spillere til klubben for at sikre gode resultater. Spørgsmålet er bare om udskiftninger i truppen vil få os til at underpræstere eller om holdet hurtigt finder melodien.
Der har været uro i truppen i foråret. En del spillere, der oprindeligt var tiltænkt en vigtig brik på holdet, blev sat ud på et sidespor. Noget de naturligvis ikke var tilfredse med. Den uro kan blive forstærket ved sommerens indkøb. Dem er der nødt til at komme nogen af.
Min pointe er at første sæson som oprykker er svær at forudsige. Med holdets kvaliteter har jeg svært ved at se at vi skulle rykke ned, men spørgsmålet er om spillets AI allerede har afluret min taktik. I foråret eksperimenterede jeg en overgang med nogle taktiske småjusteringer, men det var i de kampe vi spillede dårligst. Derfor vil jeg lade den del i fred lige til at starte med.

Transferstrategi
Med beskedne transferpenge og cirka 150.000 ekstra i lønbudgettet om ugen, er mit bedste bud for indkøb til den nye sæson at jeg skal ud og støvsuge fritransfer markedet for stærke spillere. Jeg har allerede haft et par spillere i kikkerten, og med oprykningen håber jeg det bliver muligt at tilbyde højere lønninger end den hidtidige rekord på lidt mere end 9.000 pr. uge.

Assistenten mener stadig at vi er svagest i forsvaret. Jeg er enig i at forsvaret vil være det væsentligste sted at forstærke truppen, men en ekstra mand til midtbanen og angrebet vil ikke gøre noget. Men - der er også begrænsninger på antallet af spillere over 21 og over 23 år i Serie C1, og det kan jeg godt være nervøs for kan gøre indkøbene problematiske.

De hårde facts:

Medieforventning: 10. plads i Serie C1/B

Odds på oprykning: 17,00

Klubbens sæsonmål: Midterplacering i Serie C1/B

Transferbudget: 850.000 kroner

Lønbudget: 295.000 (150.126 brugt)

Økonomi: 8,63 millioner kroner i klubkassen

Bonusinfo: A.S. Roma har med virkning af 1. juli 2009 ophævet samarbejdet som moderklub for Cisco Roma. Ophævelsen begrundes i manglende gevinst for begge parter – hvad der så end ligger i det.

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: [#6] En mission i Rom
« Svar #64: 08 Apr 2009, 12:19 »

ENDELIG en update, og som altid er det en fornøjelse at læse!

Du burde i den grad rykke op i år, Dusty. Oprykningsoddsene er jo meget lavere end sidste år! Grin

Dusty78DK
Manager

« Svar #65: 08 Apr 2009, 12:21 »

ENDELIG en update, og som altid er det en fornøjelse at læse!

Du burde i den grad rykke op i år, Dusty. Oprykningsoddsene er jo meget lavere end sidste år! Grin

Tak for det, nu må vi se om det går sådan  Wink

I hvert fald kan jeg sige at der kommer en update mere i dag, den store for-sæson update med transfers m.v.

Brodtgaard
Manager

« Svar #66: 08 Apr 2009, 13:35 »

Super...  Glæder mig til at se hvad "Super-Shopperen" har i posen til os Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #67: 08 Apr 2009, 14:45 »

CISCO ROMA
Transfers, sommeren 2009

Transfer ind
Ønskelisten for denne sæson er forstærkninger i forsvaret – også gerne andre steder på banen, hvis det kan lade sig gøre. Mine køb er nødt til at være påvirket af at transferpengene er omtrent halvdelen af hvad de var sidste år.
Men det forhindrer mig ikke i at forstærke de centrale områder. Metteo Abbate og Marco Pecorari er erfarne og stærke midterforsvarer til at give mere bredde i truppen. Da jeg senere får penge ind fra nogle andre spillere, drister jeg mig til rekordkøbet af Antonio Mottola (højre back) og den Ghanesiske landsholds-venstreback Amankwah Mireku. Dermed er forsvaret klaret.
Til midtbanen gør jeg mig et ægte kup. Kamatá (venstre wing) hentes fra Serie B holdet Bari, og Catania (Serie A) ønsker ikke at beholde den særdeles velspillende centrale midtbanespiller Adriano Mezavilla. Mod tranfervinduets afslutning får jeg også fat i det 16-årige stortalent Roberto Casagrande, der kan spille wing i begge sider.

Et af de mest spændende køb er den kun 17-årige senegalesiske Cheikh Gueye, der har været angrebstalent i Atalanta. Da assistenten er ved at komme i bukserne over ham, henter jeg ham på fri. Min skepsis bliver med det samme jævnet med jorden, da han scorer ægte hattrick i sin første venskabskamp. Sådan præsenterer man sig i en ny klub.

Nye profiler

Antonio Mottola (FH)
Marco Pecorari (FC)
Mireku (FV)
Mezavilla (MC)
Gueye (Bo)

Transfer ud
Mine gode indkøb starter med at skabe glæde. Dvs. lige indtil jeg skal registrere Cisco Roma-holdet for sæsonen 09/10. Der er krav om max 14 spillere over 23 og max 16 over 21. Det er en smule irriterende, da de fleste spillere jeg har købt denne sommer er sidst i tyverne. Resultatet bliver at flere stamspillere fra sidste sæson må tage plads på reserveholdet, selv om de egentlig er for gode.

En del spiller er selvfølgelig ikke tilfreds med konsekvenserne af registreringen. Derfor prøver jeg at begrænse skaderne ved at sælge de spillere, som jeg desværre ikke kan bruge som back-up spillere på førsteholdet. Derfor ryger Martinelli, Aurelio, Marco Reda, Paolo Rossi og La Rosa. Det mest ærgerlige salg er Mascio, som jeg desværre taber i en afgørelse om delejerskab. De 240.000 er en ringe trøst.

Cisco Roma 09/10
Det hold, som jeg skal føre ind i Serie C1, er blevet alvorligt forstærket i forsvaret, hvor min assistent havde alvorlige bekymringer. Della Valle er IMO ikke nær så gode som de to nye forsvarsspillere, og derfor skal Rebosio danne makker med en af dem. Med Mireku og Mottola får jeg to backs, som kan deltage i det offensive spil i højere grad end mine backs gjorde i sidste sæson.

Det nye hold burde være godt nok til at holde Cisco i Serie C1. Jeg tror også vi har en mulighed for at nå forventningen om en tiendeplads. Hvem ved, måske kan vi nå højere end det.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2009, 10:22 af Dusty78DK » Logged

Szczesny
Manager

Sv: [#7] En mission i Rom
« Svar #68: 08 Apr 2009, 15:42 »

Da assistenten er ved at komme i bukserne over ham, henter jeg ham på fri

Grin

Gode transfers og du fik hvad du ville. Så nu er der store forventninger til næste sæson - don't let us down Wink

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 09 Apr 2009, 10:04 »

Spændende indkøb og rigtig god gennemgang af transfersne. Det bliver spændende, at se om du kan nå længere op i feltet, hvor det er rigtigt sjovt. Jeg krydser i hvert fald fingre Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager

« Svar #70: 10 Apr 2009, 20:19 »

Tak til alle, der har ventet tålmodigt. Jeg vil tro der kommer ny update i aften

Dusty78DK
Manager

« Svar #71: 10 Apr 2009, 20:44 »

CISCO ROMA
August 2009

Cisco Roma – Venezia 1 – 0 (Coppa Italia kvalifikation)
Lørdag den 8. august 2009 er ventetiden endelig ovre. Jeg tager hul på anden sæson i spidsen for Cisco Roma i en pokalkamp mod et andet Serie C1 hold. Det ligner vitterligt også en premierekamp. Spillet hænger ikke godt sammen i første halvleg og flere af de nye ansigter ser ikke overbevisende ud. I anden halvleg kommer vi efter det, skaber chancer, som dog brændes på det skammeligste. Til sidst bliver det Rebosio, der på hjørnespark pander bolden i nettet og sikrer os en sejr. Men kampen var lagt fra overbevisende. Dog noterer jeg mig at udover Rebosio, gør den nye wing Kamata sig godt i kampen.

Brescia – Cisco Roma 2 – 1 efs. (Coppa Italia kvalifikation)
I anden kamp står vi overfor overmagten. Et hold fra Serie B der absolut ikke er grøn hvad angår det at begå sig blandt de store hold. Det kan ses på kampen, der er et stormløb på det romerske mål. Vi holder stand til det 38. minut, hvor hjemmeholdet scorer på et smukt langskud. Nå, tænkte jeg så, det var det. Men nej, for allerede lige inden pause udligner underdogs’ne, og så er der lagt op til en uhyggeligt spændende 2. halvleg. Presset mod vores straffesparksfelt vokser og vokser, men Penedo spiller en gudekamp – hvilket forklarer hvorfor nogle klubber er begyndt at blive interesseret i ham. Da der står 1-1 ved slutfløjtet skal vi til forlænget spilletid. I første halvleg af de ekstra 30 minutter får Cisco Roma overraskende nok lov til at dominere kampen. I starten af 2. halvleg resulterer et sjældent forsvarskoks dog i en scoring til hjemmeholdet, og vi må tage hjem med et ærefuldt nederlag. Men jeg kunne nu godt have tænkt mig at se hvordan det ville have gået i straffesparkskonkur rencen, når jeg har et regulært plankeværk i målet.

Benevento – Cisco Roma 1 – 1
En slatten sæsondebut i Serie C1/B. Hvis spillerne i sidste kamp demonstrerede vilje, så er det her en gang slatten vandgrød. Afleveringerne hænger ikke sammen, afslutningerne er uskarpe. Der skal meget bedre boller på suppen hvis der skal opnås noget i ligaen i denne sæson. Den lovende angriber og sidste sæsons topscorer i Cisco Roma, Morbidelli, bliver desværre skadet i kampen.

Cisco Roma – Ternana 3 – 1
Yes, yes og mere yes. Den dårlige sæsondebut havde gjort mig alvorlig i tvivl om Cisco havde mere end en tiendeplads i sig. Men noget tyder på at hvis jeg spiller kortene rigtigt kan der være mere i posen. Spillet har den elegance og opfindsomhed, der gav os succes i sidste sæson. Det eneste problem er at kampene er begyndt at betyder mange skader. Maah, Kamatá og Rebosio bliver skadede i denne kamp, og sammenholdt med de andre skader betyder det at jeg har et sted mellem to og fire udskiftningsspiller e til næste kamp.

Sæsonen er i gang. Cisco Roma har taget hul på et nyt kapitel i klubbens historie. Spørgsmålet er om efteråret bliver det tidspunkt, hvor vi rejser os til ny storhed, eller om der stadig mangler et niveau i truppen.

Dusty78DK
Manager

Sv: [#8] En mission i Rom
« Svar #72: 10 Apr 2009, 23:17 »

CISCO ROMA
Efteråret 2009

God start
Allerede indenfor de første 5 spillerunder har Cisco Roma placeret sig som nr. 1. Spillet er selvfølgelig ikke så suverænt som i sidste sæson, men vi er rigtig godt med. Det er igen særlig forsvaret vi skal takke for vores mange point. Også Penedo i målet spiller den ene fantastiske kamp efter den anden.

Det bekymrer mig dog at Cisco er blevet ramt af det jeg vil kalde ”Italiensk syge”. Vi kan simpelthen ikke putte mere end en enkelt eller to pinde i kassen på trods af spilovertag og tonsvis af chancer. Særligt i pokalkampen mod Ternana kommer det til at koste os dyrt, da vi kommer foran, men ikke kan score mål nr. 2 og lukke kampen. Derfor bliver det til en sen udligning og til sidst et nederlag på straffe. Pinligt i betragtning af hvor langt vi nåede i Serie C Cuppen sidste år. Lad mig udtrykke det på denne måde: De fleste af Cisco Roma’s spillere ville have en god karriere foran sig som Kickere i NFL. Min vrede over holdets manglende evne til at ramme målet, når nye højder mod Virtus Lanciano, hvor vi løber på banen til en hjemmekamp hvor odds på en hjemmesejr er 1,17. Alligevel taber vi 0-1, fordi vi har 13 afslutninger og kun to af dem på kassen. Konsekvensen af nederlaget er at Cisco ryger ned på tredjepladsen. ARRRRRGGGGHHHH!!!!

Problemet bliver for alvor tydeligt, da sidste års topscorer Morbidelli bliver skadet 1. september. Dommen fra staben er at han vil være ude i op til et halvt år.

Efterårsrengøring
De svigtende resultater sætter mig i tænkeboks. Umiddelbart vil jeg mene jeg har spillerne til at være med fremme, og alligevel virker holdet svagt oppe foran. Som jeg ser det, er der to muligheder: Justere taktik, eller kigge på om jeg har de trænere, der skal til. Mit valg bliver sidste mulighed. Det viser sig at al træning i Cisco Roma er tostjernet. Derfor igangsætter jeg en seriøs hovedrengøring i midten af oktober, da der alligevel er landskamps-pause: Ud med samtlige fem trænere, ind med fem nye. Min assistent skal heller ikke føle sig sikker – den eneste grund til at jeg beholder ham, er at jeg ikke vil skabe for meget uro i truppen. Jeg vil mene der er en god sandsynlighed for at jeg skifter ham ud til sommer.
Nu kan man jo stille sig spørgsmålet, om der virkelig er gode trænere, der vil skifte til en så lille klub som Cisco Roma. Svaret er at ja, det er der faktisk. Bl.a. Lyngbys tidligere ungdomstræner Thomas Frank.

Resultatet af rengøringen ser lovende ud: 5 stjerner i målmandstræning, 4 i Styrke, aerobic, boldkontrol, forsvarsspil og angrebsspil – 3 stjerner i resten. Et markant løft i forhold til hvordan det så ud før. Spørgsmålet er så hvor længe der skal gå før de nye folks evner viser sig.

Anden fase af hovedrengøringen er mine fysioterapeuter. Det viser sig at Cisco Roma har en fem stykker, som alle er elendige. Deres evner indenfor fysioterapi ligger fra 7-11. Ikke godt nok. Derfor fyrer jeg alle sammen og ansætter én med 20 i fysioterapi. Nu burde det være muligt at undgå kampe, hvor jeg kun kan stille med to eller tre reserver.
Jeg er meget tilfreds med mine udskiftninger i baglokalerne. Jeg burde have haft øje for det i sommerpausen, men skidt. 

Tandløst tophold
Jeg ved selvfølgelig godt at jeg ikke kan forvente at nye trænere giver super resultater fra den ene dag til den anden. Det går langsomt den rigtige vej. Vi holder 1-1 ude mod topholdet Foggia, men smider ugen efter en 2-0 føring mod Gela. Efterårets vigtigste kamp er mod den nye nr. 1, Avellino. Vi ligger kun tre point efter inden kampen og kan med en sejr overtage 1. pladsen igen. Men ligesom resten af kampene i den mørke del af efteråret, bliver kampen langt mere spændende end den burde på grund af det svigtende spil i angrebet og at midtbanen nogle gange begår unødvendige fejl. Symptomatisk for efterårssæsonen ender kampen uden scoringer – et resultat Cisco kan være bedst tilfreds med – og vi må nøjes med en andenplads.

Nej, det kræver ikke en højere doktorgrad i fodboldfilosofi at regne ud hvad der er galt i Cisco Roma. Statistikken efter de 17 første ligakampe siger at topscoreren i Cisco Roma er en delt ære mellem angriberen Maah og midtbanespilleren Mazevilla. De har dog kun scoret 4 mål hver, og det illustrerer meget godt hvor tandløst Cisco Roma har været i efteråret. Jeg burde være glad over at ligge der hvor jeg ligger i ligaen, men det er svært når man kan se sit hold spille ringere end det burde.

Der er et hul på 50.000 i lønbudgettet og 380.000 transferpenge tilbage. Spørgsmålet er om jeg kan få en stærk angriber til de penge i januar.

« Seneste Redigering: 10 Apr 2009, 23:27 af Dusty78DK » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt

Sv: [#9] En mission i Rom
« Svar #73: 10 Apr 2009, 23:31 »

Det kan godt være at du selv syntes det kunne gå bedre og det er da heller ikke rart at føle at man er heldig/uheldig hver gang man får point. Jeg vil nu stadig mene at det er imponerende at du som oprykker ligger nummer 2. Held og lykke med oprykningen Peace

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

DavidMadsen
Manager

Sv: [#9] En mission i Rom
« Svar #74: 11 Apr 2009, 01:07 »

Jeg synes sgu at det er smukt at du ligger nummer 2. Super flot klaret, og flotte updates! Smiley

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010