home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 725 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Polideportivo Ejido - 11 - Den europæiske mødom
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Mere?!
JA!
- 13 (92,9%)
Njaa...
- 0 (0%)
Njoo...
- 0 (0%)
njaa...
- 0 (0%)
Aldrig i livet!
- 1 (7,1%)
Antal Stemmer: 14

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Polideportivo Ejido - 11 - Den europæiske mødom  (Læst 17180 gange)
El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Polideportivo Ejido - 11 - Den europæiske mødom
« : 12 Feb 2009, 14:04 »


Prolog




Mange kender mig nok fra den mere kulørte side af www.fmfreaks.dk . Men jeg har faktisk også et stort hjerte for FM. Jeg har spillet det i mange år, og går meget op i selv de mindste detaljer. På trods af dette har jeg aldrig skrevet en blog. Jeg ved ikke hvorfor, for min dedikation til mine enkelte spil, har altid været stor. Nu har jeg endelig besluttet mig for at skrive en blog. Jeg vil fortælle en historie om en klub, som mange end ikke kender navnet på. For mig har essensen af FM altid været, at bygge et hold op - rykke op, forbedre holdopstillingen og få en bedre økonomi. Ikke et bombastisk spil med en storklub, hvor jeg kunne vinde mesterskabet eller Champions League "når jeg gad". Derfor har jeg valgt et hold, som sidder hårdt i det, og som er langt fra de glamourøse, store transferbudgetter. Jeg har spillet knap to sæsoner med holdet. Og jeg ved det er akavet at starte en blog på den måde. Men mit spil er så unikt, og min passion er så stor, at nu måtte det være. Jeg har allerede modtaget flotte tilbud fra andre klubber, som rent faktisk er "på toppen", men jeg har kategorisk afvist. Dette save tilhører klubben, og jeg vil allerede nu garantere, at der kun bliver én klub i denne blog, og mit mål er nået, når jeg er på toppen med klubben.

Jeg er lidt i tvivl om skrivestilen i bloggen. Vægten vil blive lagt på spillerne, taktikken, økonomien og transfers. Jeg vil selvfølgelig også skrive om hver kamp, men det er på ingen måde meningen, at jeg vil komme med minutiøse beretninger fra kampene. En anden ting der er sikkert er, at jeg vil lave en anderledes blog. Jeg synes der er alt for mange blogs, der er fyldt med klichéer og børnesygdomme, og jeg vil for alt i verden undgå dette. Så vil jeg hellere have en blog, der udmærker sig ved at være anderledes, end en blog der slet ikke udmærker sig

Dette skal ikke ses som en egentlig del af selve bloggen, men mine inderste tanker, om det at skrie en blog. For at indlægget er så neutralt som muligt vil jeg heller ikke afsløre noget. Jeg kan kun sige, at jeg tror ikke der er andre i fmfreaks.dk's historie, der har skrevet en blog om klubben. Men det afslører jo heller ikke meget

Jeg modtager som altid ris og ros, så hold jer ikke tilbage. Heller ikke med den negative kritik.

« Seneste Redigering: 26 Feb 2009, 22:20 af El Kun » Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En blog - 1!
« Svar #1: 12 Feb 2009, 14:05 »

Kapitler


- 1 - Prolog
- 2 - Holdet
- 3 - Mod på mere?
- 4 - Sæsonen er slut
- 5 - Sommerpause
- 6 - Som nat og dag
« Seneste Redigering: 15 Feb 2009, 12:01 af El Kun » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En blog - 1!
« Svar #2: 12 Feb 2009, 14:08 »

Dejlig intro!

Glæder mig til at høre om klubben, da jeg, i din intro, ikke kan finde nogle fejl at klage over Smiley
Logged


El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En blog - 1!
« Svar #3: 12 Feb 2009, 15:35 »


Holdet



Mandag d. 4. Januar 2010


Polideportivo Ejido! I havde sikkert ikke gættet det, men det er altså barnets navn. Holdet befinder sig fra spillets start i den spanske 2. division, pulje B4, så man må sige jeg er startet langt nede. På stadionet Estadio Municipal El Ejido, er der plads til 7880 tilskuere. Byen El Ejido ligger på den spansk solkyst, ikke langt fra Almeria og Malaga. Byen huser 68.000 indbyggere, hvilket svarer til en middelstor dansk by som Randers, Esbjerg, Horsens eller Kolding.

Holdet

Det nuværende hold er overvejende spansk, og jeg vil bestræbe på, at lade det forblive sådan, men jeg går omvendt heller ikke i vejen for at købe en god udlænding. Holdets to ikke EU-pladser er dog allerede optaget. Ejido består af både unge og gamle spillere, men hovedsageligt er startopstillingen under 30 år, hvilket er vigtigt, da forstærkninger ikke kan hentes med et simpelt greb i lommen. Langt de fleste spillere vil, i hvert fald indtil vi har etableret os i Liga BBVA, eller fået en meget god økonomi, eventuelt på baggrund af salg, blive hentet på fri transfer, og derfor er der kun blevet betalt transfersum for én af spillerne i truppen. Holdet spiller den spanske 4-2-3-1, med fokus på kreativitet og offensiv årvågenhed. Efter oprykningen er jeg dog heller ikke bleg, for at ty til mere Drillo'ske midler, og satse på lange bolde til de hurtigere angribere.

På målmandsposten har vi German Montoya. En godkendt målmand, med en god alder, som dog er løntung. Han blev i sommerpausen i 2009 hentet i argentinske Vélez Sarsfield, og optager med sit argentiske pas den ene af de to tilladte spillere i truppen, uden EU-pas. Som reserve er sidste sæsons åbenbaring, Jaoquin Enrique Valerio, som jeg ikke fandt god nok til Liga adelante. Han er 36 og har erfaring med Primera Division, men må formodes over sidste salgsdato, og skal som sagt kun agere backup.


På højreback finder vi Raul Torres. Han er ej nogen Sergio Ramos, men han gør det solidt. Med sine 31 år, er han en af de ældste i startopstillingen, og vil ikke få mange startere, når nye kommer til. Han får dog heller ikke meget konkurrence, når holdkortet skal skrives. På højrebacken findes Godwin Antwi, 21 år, som blev hentet på fri transfer, efter et ophold i prominente Liverpool. I næste sæson vil han højest sandsynlig blive overdraget pladsen, hvis ikke nye folk kommer til. Udover det, befinder Raul Gaitan sig også i truppen, som ikke får meget spilletid, og heller ikke vil få i fremtiden, med sine 31 år. På Venstre back er der modsat stor konkurrence. Victor Gomis styrede løjerne i sidste sæson, naturligt nok, da han var klubbens eneste, der kunne spille pladsen. I sommerpausen blev Jose Manuel Gatala hentet på fri transfer, da jeg så muligheden for en billig forstærkning. Men ak, der var nok en grund til han var uden klub, og han har ikke formået at overtage pladsen, og de to dele nu spilletiden.

I midterforsvaret styrer to tidligere Atlético Madrid spillere. Federico Azcarate og Pichu Atienza. Azcarate med sit dobbelte spanske og argentinske statsborgerskab. Hurtigheden halter hos ham, og han smutter nok til sommer. Ved siden af ham befinder som sagt Atienza sig. Selvom han er et stort talent, er han selvsagt ikke det klassiske, dyre FM-køb. Han blev ved tilfældigheder fundet klubløs, og jeg udnyttede straksmuligheden. Han er en annelse hurtigere end Azcarate, men heller ikke noget at prale af. Med sine 19 år er han et stort talent, som jeg regner med skal følge med mig hele vejen til tops, men allerede nu er han klubbens mest løntunge spiller.


Et tændt Poli Ejido-hold gør klar til kamp


Midtbanen er godt besat. Inden sæsonen blev brassilianske Diego Marfori fundet. En spændende spiller, som mestrer det hele, også den defensive midtbane, og jeg forventer mig meget af ham. Ved siden af ham spiller en spanier, Alvaro Novo, som har været en af holdets bedste. Han er egentlig mere offensiv i sit spil, men har nydt godt af, at blive trukket længere tilbage på banen, hvor han fordeler spillet som en anden Xavi. Reserver er Julian Robles, som står uden kontrakt, og dermed ikke bidrager til klubbens udgifter, men samtidig godt kan tåle 5-10 kampe på en sæson. En anden reserve er Diego Camacho, som blev hentet for at styre midtbanen, men var et decideret flop, med alt for få kvaliteter.

På den offensive midtbane befinder holdets for tiden bedste, og mest værdifulde spiller, Mikel Rico sig. Han er en forrygende spiller, som med sine dybe ryk og gode skud scorer mange mål. I slutningen af sidste sæson modtog jeg et bud på 10 mio på ham, som er rigtig meget for en klub som Poli Ejido, men da han nærmest er mine fremtidsplaner, sagde jeg klart nej. På fløjene er der flere op buddet. navnene er Antonio Cadenas, Juli, Eliseu, Adrian og Jonathan Valle. De tre sidstnævnte befinder sig i venstre side, hvor Eliseu netop lige er kommet til. Jeg forventer også, at han på marginalvis bliver starter, selvom Adrian på bare 20 somre også gør det godt. Valle blev hentet som erstatning for Adrian, men gjorde det simpelthen ikke godt nok. På højrefløjen er spilletiden delt. Begge er det to klassiske spanske fløje der befinder sig her.Gode tekniske, og Cadenas, der er fantastisk på dødboldene. Juli har dog hurtigheden som gør, at han er fantastisk i kontrafasen, mens Cadenas, med sine 30 år, er en anelse mere stillestående. Holdets svaghed er angrebet. Vi spiller kun med en mand på toppen, hvilket som regel kræver en god bomber, men det findes ikke i klubben.
Spilletiden bliver næsten delt mellem Felipe, Nakor og Jorge Mollina. Nakor var en af holdets største profiler, da jeg startede, men har ikke grebet chancen i Liga adelente. Mollinna bliver ikke regnet for meget, men er god for et par mål. Felipe, der egentlig er brasser, er hurtig og har også leveret godkendte præstationer, men ikke mere end det forventelige, og der skal sikkert findes en rigtig klasseangriber til sommer, hvis oprykningen skal sikres.

 
Spillet indtil nu

Som i kan se, er jeg midt i 2. sæson. I første sæson blev det til en flot 2. plads, som sikrede adgang til oprykningsspil. Vi startede forrygende, men da jeg ikke fandt slutplaceringen så vigitig, netop på grund af slutspillet, blev der slækket en del på koncentrationen, og holdet var tæt på at blive overhalet flere gange, hvilket ikke havde fået betydning, da 4 bedste hold røg i oprykningsspil. I oprykningsspilet mødte vi først Benidorm, som forholdsvis nemt blev slået, med flydende angrebsfodbold. I de to næste runder sikrede vi med to gode udebaneresultater gode udgangspunkter, hvorefter vi nedsablede holdet på hjemmebane, krydret med en 4-0 sejr hjemme over Jaen, som definitivt sikrede os oprykning.

Anden sæson startede hårdt, og der gik noget tid før vi fik vendet os til tempoet. jeg blev til tider desperat, og prøvede kedeligt fodbold, med 4-4-2 og 4-5-1 opstillinger. For tiden ser det ud til, at vi har fundet melodien, og ligger på en flot 8. plads, efter en medieprognose 14.

Stillingen nu
Slutstillingen i sidste sæson
Oprykningsspillet i sidste sæson
German Montoya
Raul Torres
Jose Manuel Catala
Pichu Atienza
Federico Azcarate
Jorge Mollina
Antonio Canadas
Nakor
Felipe
Mikel Rico
Juli
Jonathan Valle
Eliseu
Diego Mafori
Julian Roblés
Alvaro Novo

OBS! OBS! OBS! Jeg undskylder for eventuelle tastefejl, de få billeder, den lange update og de få afsnitsinddelinger. Jeg har lidt travlt, men jeg vil rette det når jeg kommer hjem i aften.

Jeg modtager som altid med glæde ris og ros, så hold jer ikke tilbage. Heller ikke med den negative kritik.
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 22:13 af El Kun » Logged

LA Barcelona CF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #4: 12 Feb 2009, 15:40 »

super fed blog glæder mig til at se hvordan det går fremover og håber du bliver ved med at skrive på bloggen Peace
Logged

Barcelona Verdens bedste hold !

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #5: 12 Feb 2009, 15:56 »

Herligt... En rigtig god start på bloggen.  Jeg elsker at læse blogs om de små hold. Thumbs Up

EDIT:  forresten... en anden gang så tag det direkte link til dine screenshots.
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 15:57 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #6: 12 Feb 2009, 20:42 »

Herligt... En rigtig god start på bloggen.  Jeg elsker at læse blogs om de små hold. Thumbs Up

EDIT:  forresten... en anden gang så tag det direkte link til dine screenshots.
Dejligt, så er jeg ikke den eneste der læser bloggen Wink

Hmm ja, det var min dovenhed der tog over. Det var det eneste jeg kendte, hvor man kunne uploade mange billeder på en gang. Kender du steder, hvor man kan linke direkte, samtidig med man uploader flere af gangen?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #7: 12 Feb 2009, 20:52 »

Du kan skam sagtens bruge den samme side El Kun. Men nå den er downloadet færdig, står der et link ude til højre, som hedder Direct Link. Det er det link du skal smide ind Smiley

EDIT: Jeg har ikke lige fået læst din 2 update endnu, det gør jeg her lidt senere.
Logged


El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #8: 12 Feb 2009, 21:09 »

Så har vi fået et meget flot topbanner. Tak til Zulue!
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #9: 12 Feb 2009, 23:44 »

Har folk mod på en opdatering mere?
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #10: 12 Feb 2009, 23:59 »

Nu har jeg ikke lige fået læst 2. update endnu men introen er bestemt spændende og godt skrevet.
2. update skal jeg lige have læst igennem men ser bestemt godt ud.


Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #11: 13 Feb 2009, 00:00 »

Har folk mod på en opdatering mere?

Ja da... Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #12: 13 Feb 2009, 00:04 »

Okay. Jeg ved godt hvor få særlig 2. update henvender sig til. Derfor vil jeg også bestræbe mig på, at komme med kortere updates:
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #13: 13 Feb 2009, 00:10 »


Mod på mere?



Lørdag d. 27.2 2010


Siden sidst er et transfervindue overstået. Transerperioden i Januar har været meget død, og jeg anser den også for at være unødvendigt. Enhver klub hverken køber eller sælger profiler midt i en sæson. Så perioden har jeg slet ikke brugt på at sondere markedet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke leder efter forbedringer til den nuværende trup, og dermed heller ikke sagt, at jeg ikke sonderer markedet. Der er flere pladser, som jeg med næste sæsons transferbudet nemt kunne forstærke. Måske har spillerne vidst dette. Som skrevet i sidste update, var holdet inde i en positiv rytme, og denne rytme er fortsat, selvom jeg ikke synes spillet er blevet væsentlig meget bedre.

Jeg er gået tilbage, og har satse mere på taktikken, der gav mig succes i sidste sæson. 4-2-3-1'eren, denne gang med endnu hurtigere, mere kreativt og offensivt spil. I starten af perioden fik vi ellers skader, til vigtige spillere som Mikel Rico og Jorge Molina, men forskellen er nu, er den klasseangriber som jeg har ledt efter; Han er fundet! Og nej, jeg har altså ikke hentet en forstærkning, Felipe har bare fundet et helt andet niveau frem, som direkte har været pointgivende i flere kampe. 4 mål 4 kampe har været udslagsgivende. Mikel Rico er også kommet tilbage, og har været forrygende. Med sine karakteristiske ryk gennem midten, og hans velplacerede skud, har han styret holdet, som en rigtig general. Placeringsmæssigt har vi ikke rykket os, men vores pointhøst har været stabil, og som sagt, så har vi vundet kampe, som vi tidligere ville have tabt. Holdene vi har mødt, har næstent konsekvent været over middel, og vi har endda været stærkest på udebane. Med lidt forbedringer på hjemmebane, så har jeg en flig af optimisme, der klynger sig til håbet om, at vi kan nå en 3. plads, selvom der er 7 points op. Derfor har jeg en forhåbning om, at vi kan bevæge os længere op i tabellen. Kampene mod Ponferradina, Alaves og Castellón har været flotte. Selvom Ponferradina er et bundhold, og en sejr på 3-1 hjemme ikke lyder af meget, flød spillet i sjældent set grad, og sejren skulle have været et par mål større, hvis ikke Felipe var blevet skadet kampen inden. Castlleón-kampen viste, at vi magtede at dræbe en kamp, som vi faktisk også kunne have sikret os sejren i.  Mod Alavés viste vi vores kynisme, som tidligere havde manglet.


Samtidig er jeg næsten bange. Det er vores første sæson i Liga adelante, og vi er nok også kun berettiget, til at spille der, med den stamme, som netop nu er på holdet. Klubbens økonomi er heller ikke til en oprykning. Mindst halvdelen af startopstillingen er ikke god nok til La liga, og jeg forventer ikke at få over 20 mio til transfers, selv hvis vi rykkede op. Jeg ville stå i et taktisk dilemma. De seneste kampe har vist, at vi bedst magter at styre kampene og spille flot, offensiv og teknisk fodbold. Men jeg tror nu ikke vi skræmmer nogen i La liga, så ved en oprykning må vi satse meget defensivt, bare for at rykke op, at det har vi jo heller ikke holdet til.



Mod på mere?

Stillingen nu
« Seneste Redigering: 13 Feb 2009, 00:32 af El Kun » Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Polideportivo Ejido - 2! - Indtil nu
« Svar #14: 13 Feb 2009, 00:30 »

Du skriver utrolig godt. Elsker også selv at starte med et "dårligt" hold.
Men jeg vil forsat læse med.
« Seneste Redigering: 13 Feb 2009, 12:18 af BB95 » Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010