home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 545 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvorfor dansk fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor dansk fodbold?  (Læst 7551 gange)
KF
Landsholdsspiller

Hvorfor dansk fodbold?
« : 28 Jan 2009, 14:52 »

Heps.

Et ganske simpelt spoergsmaal, som jeg har taenkt paa i laengere tid: Hvorfor gider man foelge med i dansk fodbold?

Foerst og fremmest, saa forstaar jeg udmaerket de, der involverer sig i fankulturen, stoetter deres hold paa stadion osv. Der er vaesentligt stoerre muligheder for at engagere og involvere sig, hvilket selvfoelgelig taler for at gaa op i dansk fodbold kontra fx engelsk. Mit spoergsmaal gaar dog paa, hvorfor man gider foelge et dansk hold, hvis man alligevel ikke kommer paa stadion? Det spoergsmaal er fx til jyske FCK-fans, hvor jeg antager, at det er forholdsvis sjaeldent, at de er at finde paa stadion (og hvis de fx er at finde paa stadion en-to gange pr. saeson, saa er det jo ikke flere gange, end man lige saa godt kunne rejse en tur til England).

Hvad finder i fascinerende ved dansk fodbold? Det tekniske niveau er laaavt, tempoet er laaavt og tilmed er stemningen heller intet vaerd. Mulighederne for at foelge udenlandske fodbold med hoejere niveau og bedre stemning er jo praecis de samme. Om du som nordjyde foelger FCK i tykt og tyndt eller Manchester United - ja det er jo et fedt. Mulighederne er de samme - og saa er det jo lige foer, der er samme afstand fra Frederikshavn til Koebenhavn som fra Frederikshavn til Manchester? ;o)

Saa kort opsummering: Hvorfor foelge dansk fodbold?

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Boier
Ynglingespiller

Sv: Hvorfor dansk fodbold?
« Svar #1: 28 Jan 2009, 14:56 »

Bare lige kort. Du er tydeligvis ikke klar over samlede udgifter for at tage til Manchester og se en kamp, kontra  at tage til KBH...

KF
Landsholdsspiller

« Svar #2: 28 Jan 2009, 14:57 »

Bare lige kort. Du er tydeligvis ikke klar over samlede udgifter for at tage til Manchester og se en kamp, kontra  at tage til KBH...

Eftersom jeg selv bor i München, saa er jeg godt klar over, at det er dyrere at rejse udenlands end at rejse indenlands - men ellers tak for dit fremragende bidrag til debatten.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

alek9000
Manager

« Svar #3: 28 Jan 2009, 15:02 »

Fodbold har en enorm underholdningsværdi . Og det gør den ikke mindre af, at holdet er fra ens egen hjemby.

Jeg spiller selv fodbold, har gjort det i mange år, og jeg elsker det spil. Jeg har været AaB fan lige siden jeg var på stadion første gang. Altså kort: jeg elsker sporten, og min hjemby Aalborg har et hold i den bedste danske række. Det er vel grunden til, at jeg følger med i dansk fodbold.

JKJ
Gæst

« Svar #4: 28 Jan 2009, 15:05 »

De fleste får jo en dansk favorit klub langtid før de får en udenlandsk, når de er med feks far og mor på stadion...

Personligt blev jeg AaB fan omkring 7 års alderen da min far tit havde mig med på stadion plus jeg jo selv er fra byen. På det tidspunkt havde min kærlighed til Liverpool dog allerede indfundet sig pga tipslørdag og de mange kampe de viste med holdet dengang...

Det behøver jo ikke have noget med afstanden at gøre hvem man holder med, kender da flere fra det nordlige jylland som holder med de der 2 københavner kluber, og det har da helt sikkert noget at gøre med den medie dækning som fodbolden pt har.

Men som Boier siger, så er det jo langt nemmere at følge med i dansk fodbold, i hvert fald live end det i udenlansk fodbold... Med internetet er det dog blevet meget nemmere at følge med i de udenlanske ligaer bla PL som er min foretrukne liga...

Yessir
Manager

« Svar #5: 28 Jan 2009, 15:07 »

"Fly T/R . 514 kr. (inkl. skatter)
Hotel begge dage i begge byer: 561 kr.
Tog London/Manchester T/R: 244 kr.
Billet til stadion: 190 kr.
Pris ialt: 1509 kr....  "

Dette er fra min Man City - FCK tur... Og kan med garanti gøres billigere, hvis man sover på vandrehjem whatever, og der var vidst også billigere togbilletter... Og flyene fra billund er også billiger. Så det burde kunne gøres for omkring en tusse sådan en weekend tur til Manchester... Så der lige pludselig ikke den store forskel på en indenrigs tur og en udenlands tur... Personligt er jeg "tit" i London for at følge Chelsea, og sammenlagt (uden billet) bruger jeg ca. ligeså mange penge, som jeg ville på at tage til Aalborg for at følge FCK.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #6: 28 Jan 2009, 15:10 »

JKJ

Min pointe er bare, at du i dag kan foelge Premier League paa (naesten) samme niveau, som du kan foelge SAS-ligaen. Canal+ & internettet goer det muligt for dig at se kampene, og mediedaekningen paa Premier League er jo selv i Danmark ganske stor, og du kan tilmed ogsaa laese engelske nyheder. Bliver man saa blaendet af den lille ekstra mediedaekning SAS-ligaen har i forhold til Premier League herhjemme, saa man er mere eller mindre ligeglad med kvaliteten af den fodbold, man ser? Jeg kan pt. kun se et argument for at foelge SAS-ligaen fremfor Premier League, og det er - som skrevet - hvis man regelmaessigt gaar paa stadion og/eller involverer sig i fankulturen. Det er der jo nemlig meget stoerre mulighed for i Danmark!

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #7: 28 Jan 2009, 15:11 »

Det hele handler om følelser. Hvis du har ægte følelser for en fodboldklub, så er det lige gyldigt om klubben ligger 350 km. fra dit hjem eller om den ligger 350 meter fra dit hjem. Det er også lige gyldigt om klubben ligger i toppen eller bunden.

Du skriver jo faktisk, at du ikke kan forstå hvorfor folk ikke bare holder med det bedste hold? Og det er vel egentlig ikke en debat, der kan bringes op på et særlig højt niveau.

Yessir
Manager

« Svar #8: 28 Jan 2009, 15:13 »

Fodbold har en enorm underholdningsværdi . Og det gør den ikke mindre af, at holdet er fra ens egen hjemby.

Jeg spiller selv fodbold, har gjort det i mange år, og jeg elsker det spil. Jeg har været AaB fan lige siden jeg var på stadion første gang. Altså kort: jeg elsker sporten, og min hjemby Aalborg har et hold i den bedste danske række. Det er vel grunden til, at jeg følger med i dansk fodbold.

Men det har jo ikke rigtig noget med spørgsmålet at gøre?

"Mit spoergsmaal gaar dog paa, hvorfor man gider foelge et dansk hold, hvis man alligevel ikke kommer paa stadion? Det spoergsmaal er fx til jyske FCK-fans, hvor jeg antager, at det er forholdsvis sjaeldent, at de er at finde paa stadion (og hvis de fx er at finde paa stadion en-to gange pr. saeson, saa er det jo ikke flere gange, end man lige saa godt kunne rejse en tur til England)." - KF

Yessir
Manager

« Svar #9: 28 Jan 2009, 15:14 »

Du skriver jo faktisk, at du ikke kan forstå hvorfor folk ikke bare holder med det bedste hold? Og det er vel egentlig ikke en debat, der kan bringes op på et særlig højt niveau.

Det forstår jeg ikke?
Tror du skal se på FCK og Manchester som eksempler...

JKJ
Gæst

« Svar #10: 28 Jan 2009, 15:14 »

JKJ

Min pointe er bare, at du i dag kan foelge Premier League paa (naesten) samme niveau, som du kan foelge SAS-ligaen. Canal+ & internettet goer det muligt for dig at se kampene, og mediedaekningen paa Premier League er jo selv i Danmark ganske stor, og du kan tilmed ogsaa laese engelske nyheder. Bliver man saa blaendet af den lille ekstra mediedaekning SAS-ligaen har i forhold til Premier League herhjemme, saa man er mere eller mindre ligeglad med kvaliteten af den fodbold, man ser? Jeg kan pt. kun se et argument for at foelge SAS-ligaen fremfor Premier League, og det er - som skrevet - hvis man regelmaessigt gaar paa stadion og/eller involverer sig i fankulturen. Det er der jo nemlig meget stoerre mulighed for i Danmark!

Nu er jeg jo af den årgang at internettet ikke rigtig fandtes da jeg var yngre... Der fulgte jeg også Liverpool men slet ikke så intens som idag... Dengang var AaB mit et og alt og Liverpool var holdet der kom efter. Efter internettet så har slået igennem og jeg selv fik mig en computer så har det vednst sig 180 grader.
Men fordi jeg pludselig kan følge Liverpool og PL 24 timer i døgnet på nettet vil jeg ikke bare holde op med at følge AaB og suppen, de kommer nu bare i anden række...

Desuden følger langt de fleste jo landsholdet, og hvis man gør det bliver man også næsten nød til at følge med i dansk fodbold...

Boier
Ynglingespiller

« Svar #11: 28 Jan 2009, 15:16 »

Eftersom jeg selv bor i München, saa er jeg godt klar over, at det er dyrere at rejse udenlands end at rejse indenlands - men ellers tak for dit fremragende bidrag til debatten.

Det var da så lidt du. Jeg er altid klar på en god debat med velargumenterede og henrivende indlæg...

ManUtd83
Manager

« Svar #12: 28 Jan 2009, 15:17 »

De argumenter du selv kommer med, er netop grunden til at jeg ikke gider at følge SAS-ligaen tættere end at have onside til at køre i baggrunden om søndagen (evt. over en gang Manager).

KF
Landsholdsspiller

« Svar #13: 28 Jan 2009, 15:17 »

Det hele handler om følelser. Hvis du har ægte følelser for en fodboldklub, så er det lige gyldigt om klubben ligger 350 km. fra dit hjem eller om den ligger 350 meter fra dit hjem. Det er også lige gyldigt om klubben ligger i toppen eller bunden.

Saa lad mig spoerge anderledes: Hvorfor falder en nordjyde for et FCK-hold i stedet for et Arsenal-hold, et Everton-hold eller et Hull-hold? Hvorfor opstaar den kaerlighed, naar fx et Everton-hold er VAESENTLIGT mere underholdende at se paa tv? (jeg gaar ud fra, at det ikke kun er mig, der er af den opfattelse).

Du underbygger jo saadan set bare min ene pointe. Afstanden er ligegyldig, hvorfor du lige saa godt kunne holde med FC Mozambique som FCK (Naar du altsaa ser bort fra mediedaekningen, som du jo netop kan se bort fra, hvis du sammenligner FCK med Man Utd fx).

alek9000
Manager

« Svar #14: 28 Jan 2009, 15:20 »

Desuden følger langt de fleste jo landsholdet, og hvis man gør det bliver man også næsten nød til at følge med i dansk fodbold...
Arrr.. Det mener jeg nu ikke.

Jeg tror, hver dansker, der følger med i dansk fodbold, har et favorithold. Ja selv min farmor og farfar holder da med AaB, og bliver da glade når de scorer.

Når du siger, at langt de fleste følger landsholdet, skal det forståes således: Desuden følger langt de fleste jo kun landsholdet? Det tror jeg nu ikke. Og det er i hvert fald ikke nødvendigt at følge med i dansk fodbold, hvis man kun følger landsholdet, hvilket jeg ikke tror, de fleste gør.
« Seneste Redigering: 28 Jan 2009, 15:28 af alek9000 » Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010