home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 485 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvorfor dansk fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor dansk fodbold?  (Læst 7552 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller

Sv: Hvorfor dansk fodbold?
« Svar #45: 30 Jan 2009, 10:29 »

Hvad man finder underholdende er jo subjektivt, men selvom vi kigger paa det, du foreslaar som fx intensiteten og vaerdien resultatet kan have for klubben, saa bliver intensiteten eller vaerdien for klubben vel ikke ligefrem mindre, naar du kigger paa de stoerre ligaer kontra SAS ligaen? Vaerdien for klubberne bliver vel endda i form af den oekonomiske forskel, der er mellem Premier League og The Championsship mangedoblet i forhold til danske forhold.

Det er klart at intensiteten og resultat-værdien må være større i de store ligaer (ellers var de ikke de store ligaer Smiley), men derfra og så til at kalde den danske liga dårlig er der et langt skridt imo. Om det ligefrem bliver mangedoblet bliver nok noget flueknepperi, men det synes jeg dog trods alt ikke. End ikke på trods af at de økonomiske forskelle er store.

Hvorfor boer man have et specielt forhold til ens hjemby? Eller lad mig omformulere: Hvorfor skulle dette specielle forhold medfoere, at man bliver fan af hjembyens fodboldhold? Dette specielle forhold (som de fleste vel har til deres hjemby) kan vel lige saa godt vaere negativt som positivt? Jeg synes aerlig talt, det er noget sentimentalt vaas, at men BOER holde med ens hjemby. Jeg regner aldrig med at komme tilbage din min hjemby - hvorfor skulle jeg saa have et forhold til klubben eller saagaar stoette den? Jeg BURDE altsaa med dine ord stoette en klub, som jeg intet specielt ser i... og vaerst af alt ikke engang foeler mig underholdt af. Pjat.

Burde er nok et for stærkt ord, men som du skriver og har ret i, så er det noget sentimentalt "pladder" Smiley Jeg er af den gamle skole, hvor romantikken i fodbold stadig betyder noget. Jeg har mere respekt for dem der holder med klubben fra den by de bor og er vokset op i, end jeg har for dem der holder med de store klubber andre lande, eller fra eget land. Ergo regner jeg også mig selv for mindre ægte fodbold-fan, end f.eks. dem der holder med Burton Albion, Næstved eller hvem det måtte være.

johnjk
Lilleputspiller
*

« Svar #46: 30 Jan 2009, 11:09 »

Hvor var tilskuerne henne i Brøndby, da de lå nr. 9..?
/Yakushin

Jeg kan ikk tro du har fulgt særligt meget med når du kan skrive sådan..
faxe tribunen var fyldt gang på gang, og der var mindst ligeså mange(hvis ikk flere) med på udebaneturene..
men der var selvfølgelig ikk de store europæiske kampe og guldkampe, så det har nok været småt med de neutrale iagtagere

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #47: 30 Jan 2009, 11:30 »

Kan ikke helt forstå hvad du mener med at det er noget sentimentalt pladder?? for er det ikke lige netop det fodbold handler om?? Det er jo netop et eller andet sted alt det romantiske omkring holdene som gør man holder med dem...

Holder selv med united og den flotte fodbold har da helt sikkert været med til at jeg lige netop valgte den klub, men derudover har de jo en masse historie og der er en masse følelser forbundet med klubben, bare se på den modstand der var mod at klubben blev overtaget...

men syns da helt sikkert også ens barndoms klub har en charme... holder for eksempel med herfølge fordi jeg ikke bor så langt derfra og kan tage ud og se dem tit... og så spiller nogle af mine venner for dem... så er det da lige meget om det ikke er premier league fodbold... der er stadig stemning og følelser med..

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010