home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 504 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvorfor dansk fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor dansk fodbold?  (Læst 7553 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Hvorfor dansk fodbold?
« Svar #15: 28 Jan 2009, 15:32 »

Saa lad mig spoerge anderledes: Hvorfor falder en nordjyde for et FCK-hold i stedet for et Arsenal-hold, et Everton-hold eller et Hull-hold? Hvorfor opstaar den kaerlighed, naar fx et Everton-hold er VAESENTLIGT mere underholdende at se paa tv? (jeg gaar ud fra, at det ikke kun er mig, der er af den opfattelse).

Du underbygger jo saadan set bare min ene pointe. Afstanden er ligegyldig, hvorfor du lige saa godt kunne holde med FC Mozambique som FCK (Naar du altsaa ser bort fra mediedaekningen, som du jo netop kan se bort fra, hvis du sammenligner FCK med Man Utd fx).

Den kan du jo netop ikke se bort fra... Hvis den ikke var der til at dække feks suppen ville den dø meget hurtigt pga ingen gad følge med... Klubberne lever jo en del på at de mange fans følger dem i tykt og tyndt... hvis medierne ikke fulgte feks suppen er jeg ret sikker på et der ikke kom mange FCK fans fra feks nordjyllandda de jo ingen forudsætning har for at følge med i klubben...

Medierne har en kæmpe magt i hvor man følger med, måske også for meget. Men så må du og jeg og andre selv sætte sine grænser hvad man gerne vil indformeres og følge med i...

KF
Landsholdsspiller

« Svar #16: 28 Jan 2009, 15:35 »

JKJ, du forstaar mig forkert. Det var kun i det specifikke eksempel med FCK og FC Mozambique, for der er jo vitterligt ingen mediedaekning i omkring FC Mozambique. Medierne spiller en enorm rolle - afgjort, men naar det er SAS ligaen kontra Premier League, saa er der jo netop kaempe fokus paa begge ligaer fra mediernes side.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

JKJ
Gæst

« Svar #17: 28 Jan 2009, 15:42 »

JKJ, du forstaar mig forkert. Det var kun i det specifikke eksempel med FCK og FC Mozambique, for der er jo vitterligt ingen mediedaekning i omkring FC Mozambique. Medierne spiller en enorm rolle - afgjort, men naar det er SAS ligaen kontra Premier League, saa er der jo netop kaempe fokus paa begge ligaer fra mediernes side.

Jep det gjorde jeg vist kan jeg godt se Wink

Men det er så der jeg mener at så må man selv sætte en grænse hvad man vil følge med i, PL og suppen vil nok altid være de 2 ligaer jeg vil følge mest med i mens der så er 4-5 ligaer jeg følger lidt med i men slet ikke på samme måde som de 2 førstnævnte...

Det skulle jo gerne være at du selv er herre over medierne i din egen lille stue  og ikke en slave af medierne...

Cencur
Manager

« Svar #18: 28 Jan 2009, 15:50 »

Grunden til at jeg følger Brøndby IF, selvom jeg er fra det mørke sønderjyske, er på grund af passionen til klubben. Det er følelserne der afgør hvilket hold man vil følge, og hvis Tottenham betød ligeså meget som Brøndby, så ville jeg også spare penge sammen og tage over og følge holdet i England, istedet for at bruge flere hundrede kroner hver måned på aways og ture til København.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 28 Jan 2009, 15:58 »

Forstår jeg dig ret, hvis du siger du vil FLYTTE til et land pga. et fo´dboldhold? Smiley

Cencur
Manager

« Svar #20: 28 Jan 2009, 16:03 »

Mig?

Så må du gerne vise mig hvor jeg skriver det henne. Mener at jeg ville bruge samme antal penge på ture til London for at følge Tottenham på hjemmebane, som jeg pt gør for at følge Brøndby rundt i land og rige.

Ved ikke om jeg ville flytte til England, men forsætter min uddannelse i København fremfor Århus og Odense, meget på grund af Brøndby.

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 28 Jan 2009, 16:07 »

Okay Smiley

Det var bare det. Har misforstået dig.

Men ville du så fortstte i København hvis der var bedre forhold elller muligheder i eksempelvis Odense?

Yessir
Manager

« Svar #22: 28 Jan 2009, 16:07 »

Grunden til at jeg følger Brøndby IF, selvom jeg er fra det mørke sønderjyske, er på grund af passionen til klubben. Det er følelserne der afgør hvilket hold man vil følge, og hvis Tottenham betød ligeså meget som Brøndby, så ville jeg også spare penge sammen og tage over og følge holdet i England, istedet for at bruge flere hundrede kroner hver måned på aways og ture til København.

Endnu engang, hvis jeg har forstået KF's spørgsmål korrekt... Så går du heller ikke under den kategori KF helst ser svar fra?

KF
Landsholdsspiller

« Svar #23: 28 Jan 2009, 16:12 »

Endnu engang, hvis jeg har forstået KF's spørgsmål korrekt... Så går du heller ikke under den kategori KF helst ser svar fra?

Naeh... Den kategori har ikke varet for gode til at svare... maske eksisterer de ikke ;o)

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Cencur
Manager

« Svar #24: 28 Jan 2009, 16:14 »

Nix, det gør jeg nok ikke Yessir. Det sætter dog ikke en stopper for at jeg blander mig i diskussionen Tunge

- Ja, vægter Brøndby ret højt Missen93, og det eneste der ikke kan få mig til København er hvis uddannelsen slet ikke er til at få derover. Det har jeg dog allerede undersøgt, da jeg bliver student til sommer. Wink

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #25: 28 Jan 2009, 16:16 »

Okay Smiley Så må du da have en god tur Wink

Yessir
Manager

« Svar #26: 28 Jan 2009, 16:18 »

Naeh... Den kategori har ikke varet for gode til at svare... maske eksisterer de ikke ;o)

Eller også bilder de sig selv ind, at de ikke tilhører den kategori... Det har jeg på fornemmelsen nogen gange  Wink

Nix, det gør jeg nok ikke Yessir. Det sætter dog ikke en stopper for at jeg blander mig i diskussionen Tunge

Og det skal du være mere end velkommen til hehe... Jeg vil bare blive ved med at pointere hvem der helst vil høres fra, så tråden ikke bare bliver endnu en "jeg holder med ..... pga det her, og jeg følger dem overalt i tykt og tyndt" Som den allerede er ved at udvikle sig til  Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #27: 28 Jan 2009, 16:35 »

Jeg følger da sådan set Dansk fodbold, dog uden at have noget favorithold herhjemme. Mit favorit hold er, har altid været, og vil altid være, Milan, på trods af den meget ringe mediedækning herhjemme af netop Serie A. Men følger da alligevel med i Dansk fodbold, dels for at se hvilke spillere man måske kunne forvente kunne komme på landsholdet (som jeg selvfølgelig følger) en dag, og dels fordi jeg arbejder sammen med en flok hardcore AaB fans, som vel egentlig påvirker mig nok, til at jeg følger med, for at kunne deltage i snakken i middagspausen.

Men ellers, ja så kan jeg sagtens sætte mig ind i, at det kan være svært at forstå, for det er godt nok noget sølle bold der spilles på de Danske stadions, selvom mange herhjemme mener, at Dansk fodbold nærmest er på højde med Premier League, Primera og Serie A...

Zone 43
Manager

« Svar #28: 29 Jan 2009, 14:23 »

Correct me if i'm wrong, men er de personer som KF søger ikke også dem, som er for hooligan registeret, moderne fodbold og alt det der?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #29: 29 Jan 2009, 14:26 »

Jeg har udover mit generelle favorithold Arsenal, også et favorithold i Danmark - og jeg er i allerhøjeste grad for hooliganregisteret.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010