home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 814 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET - Real Zaragoza
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 25 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET - Real Zaragoza  (Læst 112544 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 18# De sidste seks - Real Zaragoza
« Svar #150: 18 Feb 2009, 17:52 »

Skulle han vende "hjem", skulle det da være til Sporting Gijón! Wink

Det er helt rigtigt - men han blev først kendt i Zaragoza.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #151: 18 Feb 2009, 18:19 »



19# Truppen 10/11- Real Zaragoza



Sommeren har budt på Verdensmesterskabet i fodbold, som blev afholdt i Sydafrika. Det var også et afrikansk hold, som var turneringens positive overraskelse og Cameroun blev først besejret i finalen af Cristiano Ronaldo og resten af det portugisiske hold. Spanien snuppede bronzen foran England, mens Danmark ikke kom videre fra gruppestadiet i en gruppe som talte Holland, Cameroun og Saudi Arabien. Sommeren har også budt på masser af transferaktivitet og Real Zaragoza har forstærket sig med ni nye spillere, hvoraf kun fire er til førsteholdet til en samlet værdi af 55.000.000 kroner. Syv spillere har derimod forladt klubben til en samlet værdi af 18.000.000 kroner, mens en enkelt spiller er blevet lejet ud for resten af sæsonen.

Første nye navn var den blot 18-årige argentiner Pablo Albarracín, som Zaragoza skrev kontrakt med for et års tid siden. Den lille kreatør har kostet 18.000.000 kroner og han er hentet i San Lorenzo, hvor han har spillet et års tid siden skiftet fra Argentinos. Den vævre spiller har spillet 36 kampe i den bedste argentinske række, scoret tre mål og står noteret for otte assists. Abarracín er en driblestærk tekniker med flair og han er god til at tage dødbolde. Talentspejderne og trænerstaben i Zaragoza mener alle at han har potentialet til at nå Camachos niveau med tiden. Derudover beskrives han, som en meget farvestrålende midtbanespiller, som står noteret for seks ungdomslandskampe og et enkelt mål. Det er en meget talentfuld spiller, som José Soler har hentet i Argentina og han minder om en tidligere Zaragoza-legende; Pablo Aimar. Albarracín har underskrevet en 4-årig kontrakt og han er klubbens nye nummer 18.

Venstrebacken har længe været et problem for Zaragoza, hvor Víctor ikke har været i stand til at udfylde Javier Parades’ sko når han fik chancen. Soler har længe haft 20-årige Alberto Morgado i kikkerten og da den unge spanier udtrykte sin utilfredshed med opholdet i Queens Park Rangers forhørte Zaragoza hurtigt om prisen. Morgado har spillet 49 kampe i Coca-Cola Championship for Q.P.R. og klubberne blev hurtige enige om en overgangssum på 8.500.000 kroner. Morgado er købt som ny backup for Parades og backen er blevet udstyret med en 5-årig kontrakt samt trøjenummer 15.

Javier Saviola har været vidt omkring i sin karriere, hvor han indtil videre har optrådt for River Plate, Barcelona, Monaco, Sevilla, Real Madrid og i seneste sæson var han udlejet til Fenerbahce, hvor han spillede 27 kampe med 15 mål til følge. Hos kongeklubben Real Madrid blev han sat til salg og da Solers planer om at hente Bojan (Paris Saint-Germain) og David Aquino (Dinamo Zagreb) gik i vasken kastede han sin kærlighed på den 28-årige argentiner. Soler har betalt 9.500.000 kroner for hurtigløberen, som sin karriere har spillet 313 ligakampe og scoret 132 mål. Han har optrådt fyrre gange for landsholdet med elleve mål til følge og den lille argentiner har accepteret en massiv lønnedgang i håb om fast spilletid i det nordspanske. Saviola har skrevet en 4-årig kontrakt med angriberen, som efter eget ønske skal optræde i nummer syv.

Forsvarsgeneralen Roberto Ayala er efterhånden blevet 37 år gammel og efter 87 kampe for Zaragoza er han blevet solgt til Fiorentina for 1.700.000 kroner. Veteranen har udtjent sin værnepligt og han efterlader et rutineret hul i midterforsvaret. Soler har derfor hentet den 32-årige Daniel Van Buyten for 18.000.000 kroner for at lukke hullet og i de sidste fire sæsoner har han tørnet ud for det tyske storhold Bayern München. Rutine fra Bundesligaen, Champions League og landsholdet bliver vigtigt i Zaragozas bestræbelser på at nå succes i både UEFA cuppen og Primera Dívision, hvor Zaragoza spås gode muligheder. Van Buyten overtager Ayala’s 5’er og belgieren har underskrevet en 3-årig kontrakt.




Truppen anno 2010/2011

Portero
1. Sergio Asenjo
25. Cristian Antuña

Defensa
2. Carlos Diogo
3. Javier Parades
5. Daniel van Buyten
6. Chus Herrero (VC)

13. Pichu Atienza
15. Alberto Morgado
23. Francisco Pavón
24. Stéphane Pignol

CentroCampista
4. Pablo
10 Ignacio Camacho
11. Angel Di María

12. Lucas Trecarichi
14. Gabi
16. Jorge López
17. Xabi Prieto
18. Pablo Albarracín
20. David Generelo
21. Alberto Zapater (C)

Huelguista
7. Javier Saviola
8. Marco Ruben
9. Ricardo Oliveira
19. Javier Arizmendi

« Seneste Redigering: 07 Mar 2009, 11:18 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

korzika
Gæst
 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #152: 18 Feb 2009, 18:31 »

Super!

Klasse update.

Hvis jeg skulle komme med en forbedring, kunne det være godt med et andet topbanner. Personligt er jeg ikke så vild med det.

Men det er self. kun flueknepperi. Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #153: 18 Feb 2009, 18:43 »

Super!

Klasse update.

Hvis jeg skulle komme med en forbedring, kunne det være godt med et andet topbanner. Personligt er jeg ikke så vild med det.

Men det er self. kun flueknepperi. Smiley

Tak Thumbs Up

Mange tak Thumbs Up

Tja nu har jeg jo 4-5 stykker jeg skifter i mellem så mon ikke det går.. Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #154: 18 Feb 2009, 19:36 »

Fornuftig trup Jimmy. Især indkøbet af Van Buyten opstrammer da en pæn del i din trup. Og Saviola ikke mindst. Glæder mig til den nye sæson Jimmy. Håber du kan skaffe gode resultater.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #155: 18 Feb 2009, 20:00 »

Truppen ser stærk ud, men jeg er sikker på du smider Saviola ind i startformationen ligeså snart du opdager hvor meget han bomber Thumbs Up

Ellers rimelige realistiske køb, og jeg er glad for du ikke fik hverken Bojan eller Aquino til klubben.
Logged


jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #156: 18 Feb 2009, 20:13 »

Rigtig godt hold Jimmy. Dog har jeg én lille bekymring. Buyten er ufattelig langsom, og Herrero er heller ikke en særlig hurtig spiller. Tror det vil blive et kæmpe problem imod topholdene. Men ellers er det et rigtig godt hold!

Keep it up selvom jeg for det meste er silent reader Thumbs Up
Logged

19-18!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 19# Truppen 10/11 - Real Zaragoza
« Svar #157: 18 Feb 2009, 21:46 »

Fornuftig trup Jimmy. Især indkøbet af Van Buyten opstrammer da en pæn del i din trup. Og Saviola ikke mindst. Glæder mig til den nye sæson Jimmy. Håber du kan skaffe gode resultater.

Tak for det AFC - det synes jeg også selv.. Wink Ja han er en fin arvtager for Ayala... Thumbs Up hørt hørt.. Saviola skal bare score to gange for at være bedre end Bruno Moraes Skuffet

Truppen ser stærk ud, men jeg er sikker på du smider Saviola ind i startformationen ligeså snart du opdager hvor meget han bomber Thumbs Up

Ellers rimelige realistiske køb, og jeg er glad for du ikke fik hverken Bojan eller Aquino til klubben.

Mange tak.. Hmm.. Ja jeg håber da også at han modbeviser "Solers" beslutning om at han er 3. valg, men Oliveira og Arizmendi er en superduo.. Wink

Endnu en gang tak - det betyder meget at du siger det - for det har været med i mine overvejelser.. Jeg ved dog at José Soler stadig er hooked på Bojan og så må vi jo se hvordan det udvikler sig.. Wink Wink

Rigtig godt hold Jimmy. Dog har jeg én lille bekymring. Buyten er ufattelig langsom, og Herrero er heller ikke en særlig hurtig spiller. Tror det vil blive et kæmpe problem imod topholdene. Men ellers er det et rigtig godt hold!

Keep it up selvom jeg for det meste er silent reader Thumbs Up

Mange tak jemil Wink Van Buyten er hurtigere end Ayala, men jeg kan godt forstå din bekymring og jeg håber ikke du får ret.. det virkede i sidste sæson.. Wink

Mange tak.. Det vil jeg gøre - det er helt i orden.. Rart at du giver lyd fra dig.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
20# Tromsø & Preseason - Real Zaragoza
« Svar #158: 19 Feb 2009, 10:32 »



20# Tromsø & Preseason- Real Zaragoza


West Bromwich Albion - Zaragoza 1-1
1-0 Teixeira '21
1-1 Zapater '72

Empoli - Zaragoza 1-3

0-1 Arizmendi '2
0-2 Albarracín '51
0-3 Atienza '59
1-3 Buscé '62

Ejido - Zaragoza 0-3
0-1 Di María '17
0-2 Arizmendi '80
0-3 Pérez '83

Zaragoza - Tromsø 4-1
1-0 Tredarichi '9
2-0 Ruben '18
3-0 Saviola '49
3-1 Tønnesen '56
3-1 López brændt straffe '69
4-1 Generelo '80

Tromsø - Zaragoza 0-1
0-1 Arizmendi '82

En tur til det midtengelske og The Hawthorns var hvad Zaragoza indledte deres korte preseason med. West Bromwich Albion bød indenfor til sæsonens første venskabskamp, hvor hjemmeholdet bragte sig foran efter 21 minutter da Teixeira fik kuglen ind bag Asenjo. Det var én af de mest sindsoprivende situationer i hele kampen og selvom Zapater fik udlignet i anden halvleg burde tilskuerne have fået deres penge tilbage.

Zaragoza fulgte op på det uafgjorte resultat ved at besejre både Empoli og Ejido med drømmebold af dimensioner og selvom det var to skuffede hjemmepublikummer modtog Zaragoza-mandskabet stående ovationer efter begge kampe. Hos Empoli viste Albarracín glimt at sit store talent med flere gode afleveringer og tricks samt en scoring efter bare seks minutter på banen. Mod Ejido var det dog en anden argentiner, som stjal rampelyset og Angel Di María kvitterede med mål og assist i ”lyset”. Den 22-årige hører blandt de bedste spillere i opstartsfasen, hvor også Javier Arizmendi har gjort sig positivt bemærket. Det er blevet til to scoringer, masser af lækkerier og han har uden tvivl tanket masser af selvtillid inden det går løs i Primera Dívision, Copa del Rey og UEFA Cuppen. Men der er faktisk en del spillere, som har gjort sig positivt bemærket og det tegner altså virkelig godt for den kommende sæson. José Solers tropper er derfor helt klar til mødet med norske Tromsø i UEFA cuppens fjerde kvalifikationsrunde og det er to kampe, hvor Zaragoza er storfavorit til at vinde begge stort.

Zaragoza fik æren af at starte hjemme på La Romareda og Soler havde valgt et hold med masser af debutanter samt kommende reserver. Det fik dog overhovedet ingen betydning på hjemmeholdet, som i overlegen stil vandt med de sikre cifre 4-1. Tromsøs reducering kom efter at Pichu Atienza missede et hovedstød og så kunne Tønnesen uden problemer heade den ind til 3-1. Jorge López formåede sågar at brænde et straffespark og til trods for det burde kampen havde endt med resultatet 8-1 til hjemmeholdet. Javier Saviola var kampens helt store synder med flere brændte 100 % chancer men den lille argentiner fik hul på bylden med en enkelt scoring. Foruden Javier Saviola var der debut til Alberto Morgado, Daniel Van Buyten, Pablo Albarracín og Lucas Trecarichi, som takkede for tilliden med en scoring, en assist og ved at blive Man of the Match.

På Alfheim i Tromsø havde José Soler valgt lidt mere genkendelige navne og det har uden tvivl været for at pudse den sidste form af inden det går løs i Primera Dívision. Det rystede dog ikke de hårdt kæmpende nordmænd, som fightede røven ud af bukserne i halvfems minutters intensiv fight, hvor spanierne måtte lede med både lys og lygte efter huller i forsvaret. Det var dog kun Javier Arizmendi, der fandt hullet og med otte minutter igen sendte han bolden i nettet til slutresultatet 1-0. Real Zaragoza er derfor klar til gruppestadiet hvor kommer til at møde en del hårdere modstand idet at man skal møde engelske Totenham, tyske Bayern Leverkusen og græske PAOK Salonika.

Om få dage går det løs i Primera Dívision, hvor Zaragoza lægger ud med Racing Santander på La Romareda inden Real Sociedad og Valencia står på menuen.

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# Tromsø & Preseason - Real Zaragoza
« Svar #159: 19 Feb 2009, 16:24 »

Jeg vil da lige løfte sløret for at Zaragoza har fået en lortestart på sæsonen og holdet er ikke at finde i top10.. Sur Det er er der update om i morgen, men indtil da kan i da nyde jeg smed i formiddags.. Wink


JimmyGP
Logged

- Veni, vidi, vici -

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# Tromsø & Preseason - Real Zaragoza
« Svar #160: 19 Feb 2009, 17:03 »

Nu er jeg måske lidt flabet, men tillod mig lige at lave et topbanner til dig, Jimmy. Værsgo: http://i44.tinypic.com/20ksidv.png

Men tilbage til updaten du har lavet. Først og fremmest vil jeg sige det er da fornuftige resultater du skaffer. Rigtig godt at se. Uefa cup gruppen du er kommet i, er lidt svær måske. Tottenham får du nok problemer med, men PAOK og Leverkusen kan der er da måske ske en overraskelse, især mod Leverkusen. Held og lykke med gruppen. Håber du kan lide banneret jeg lavede! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 20# Tromsø & Preseason - Real Zaragoza
« Svar #161: 19 Feb 2009, 18:52 »

Nu er jeg måske lidt flabet, men tillod mig lige at lave et topbanner til dig, Jimmy. Værsgo: http://i44.tinypic.com/20ksidv.png

Men tilbage til updaten du har lavet. Først og fremmest vil jeg sige det er da fornuftige resultater du skaffer. Rigtig godt at se. Uefa cup gruppen du er kommet i, er lidt svær måske. Tottenham får du nok problemer med, men PAOK og Leverkusen kan der er da måske ske en overraskelse, især mod Leverkusen. Held og lykke med gruppen. Håber du kan lide banneret jeg lavede! Thumbs Up

Du er da meget flabet.. hehe.. synes du ikke jeg har rigelig? MEn jeg vil gerne bruge det.. mange tak Thumbs Up

Mange tak.. Det synes jeg også selv.. Wink Ja jeg anser den også som svær.. Men seks point mod PAOK og seks på hjemmebane burde være nok.. Wink Jo tak Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
21# Ikke godkendt - Real Zaragoza
« Svar #162: 20 Feb 2009, 23:37 »



21# Ikke godkendt - Real Zaragoza



Sergio Asenjo, Alberto Zapater, Daniel Van Buyten, Chus Herrero og Carlos Diogo er få af de spillere, som har formået at holde sidste sæsons høje niveau, men det har bare ikke været nok. Zaragoza har flere gange lagt i den kritiske zone og Solers tropper har desperat forsøgt at holde sig over nedrykningsstregen. Sejre over Las Palmas og Athletic Bilbao har dog sendt holdet op på en mere godkendt 11. plads, hvor Zaragoza nu er placeret efter ti runder med sølle tretten point. De point er kommet i hus efter fire sejre og en enkelt uafgjort, mens fem nederlag har skadet moralen i truppen og der skal kæmpes hårdt for at komme op i nærheden af sidste sæsons sjetteplads. I toppen kæmper VIllarreal, Real Madrid, Valencia, Getafe og Barcelona en tæt kamp om de øverste placeringer, mens Tenerife lidt overrasket er placeret på Zaragozas sjetteplads.

I bunden af ligaen skuffer Sevilla gevaldigt med blot ti point, mens Levante, Racing Santander og Las Palmas så småt er ved at isolere sig under stregen med blot seks point hver. I midterfeltet kæmper Atlético Madrid og Zaragoza om at komme op på de sjove pladser, men det kræver at man får skubbet Espanyol, Deportivo og Betis til side. Men både Atlético og Zaragoza har kvaliteter til at blande sig i topstriden, hvilket også forventes af to mandskaber, som sluttede som nummer seks og syv i sidste sæson.
 
Succesen mangler dog kun i Primera Dívision og både i Copa del Rey & UEFA Cuppen har Zaragoza godt styr på tingene. I den spanske pokalturnering har man sendt amatørholdet Águilas med samlet 4-0 efter to gange 2-0 sejre med et reservespækket mandskab. José Soler og Zaragoza har derfor booket en plads i femte runde af pokalturneringen, hvor Valencia venter og nu skal Zaragoza stramme sig an for at spille i kvartfinalen for tredje år i træk. José Soler meldte ud før sæsonen at målet igen var semifinalen og at han håbede på at de ikke ville trække Barcelona.

I UEFA Cuppen spiller Zaragoza seværdig fodbold med fikse afleveringer, inspirerende finter og fantastisk holdånd, men som i Primera Dívision har holdet svært ved at finde netmaskerne. Zaragoza har derfor kun scoret tre mål i de første fire kampe, men via to sejre over PAOK Salonika og uafgjort mod både Tottenham og Leverkusen har man skrabet otte point sammen. De to uafgjorte kampe endte begge med 0-0 og det er helt klart godkendte resultater taget i betragtning af begge var på fremmed græs. Det er derfor op til Zaragoza selv, at afgøre om holdet skal videre til knockoutfasen med to altafgørende kampe på La Romareda.



Logged

- Veni, vidi, vici -

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 20# Tromsø & Preseason - Real Zaragoza
« Svar #163: 20 Feb 2009, 23:41 »

Spændende spændende start på sæsonen Jimmy..

Som jeg nævnte for nogle updates siden, så er det jo spændende som sagt, hvor meget et hold som Tenerife har klaret sig .. 6'er pt. er slet ikke dårligt hehe.. Nu er det dog Zaragoza det handler om, og jeg synes det er en flot start du har fået i Europa.. Jeg ønsker dig al held og lykke trods ligaplaceringo en.. Det gør jo bare bloggen mere spændende..

KIU Jimmy Thumbs Up!
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# Ikke godkendt - Real Zaragoza
« Svar #164: 20 Feb 2009, 23:42 »

Uha det bliver spændende om du går videre. Men en rigtig god update. Godt at se du bruger mit banner Smiley

Held og lykke med de resterende kampe i gruppen. Glæder mig til mere.. KIU!
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010