home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 721 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [LUKKET!] #34; Glory - 'The Villa'
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET!] #34; Glory - 'The Villa'  (Læst 72880 gange)
DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #90: 12 Feb 2009, 21:02 »

Hvis jeg når langt nok frem i spillet, får jeg måske banket en update mere op i aften eller i nat Smiley
Logged

larsenkrelle
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #91: 12 Feb 2009, 21:09 »

håber jeg
Logged

If they gain another yard, i'm taking everyone out!
You blitz all night! Make sure they remember the night they met the Titans.

Remember the Titians

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #92: 12 Feb 2009, 21:30 »

håber jeg
Jeg tror ikke at jeg når det alligevel Smiley
EDIT: Så er bloggen læst over 2100 gange, super - tak for støtten Smiley!
« Seneste Redigering: 12 Feb 2009, 21:34 af DavidMadsen » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #93: 13 Feb 2009, 13:09 »

Jeg regner med en update så snart jeg er forbi en masse store kampe. Liverpool, United, Liverpool i FA cuppen mm.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #94: 13 Feb 2009, 13:55 »

De to hold stødte imod hinanden med udebaneholdet som den klare favorit – med spillere som Ronaldinho, Kaka og Pirlo har de stribede milanesere svært ved at blive afskrevet i nogen sammenhæng, ligegyldigt hvilken turnering man snakker om.

Mellem de to opgør, slog vi Middlesbrough med 2-1 på udebane.
Det første møde var i England, hvor det blev en lang kamp.
I returopgøret skulle vi helt til Ukraine for at spille.

Først et eksempel fra min egen blog, og senere tre fra din ... ikke noget med at jeg vil fremvise mig selv som bedre end dig, men bare et eksempel på, hvad jeg synes fungerer godt i en blog - lange, mere forklarende sætninger, måske gå liudt mere i dybden i stedet for "vi vandt. Det var godt." og så videre. Cesc gjorde det helt samme engang, og jeg sagde det flere gange til ham - nu er han blevet en million gange bedre blogskriver imo, så udfordr' dig selv endnu mere. Kig eventuelt på andres blogge for inspiration. (:
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19; Glory - 'The Villa'
« Svar #95: 13 Feb 2009, 15:23 »

"De to hold stødte imod hinanden med udebaneholdet som den klare favorit – med spillere som Ronaldinho, Kaka og Pirlo har de stribede milanesere svært ved at blive afskrevet i nogen sammenhæng, ligegyldigt hvilken turnering man snakker om."

"Mellem de to opgør, slog vi Middlesbrough med 2-1 på udebane."
"Det første møde var i England, hvor det blev en lang kamp."
"I returopgøret skulle vi helt til Ukraine for at spille."

Først et eksempel fra min egen blog, og senere tre fra din ... ikke noget med at jeg vil fremvise mig selv som bedre end dig, men bare et eksempel på, hvad jeg synes fungerer godt i en blog - lange, mere forklarende sætninger, måske gå liudt mere i dybden i stedet for "vi vandt. Det var godt." og så videre. Cesc gjorde det helt samme engang, og jeg sagde det flere gange til ham - nu er han blevet en million gange bedre blogskriver imo, så udfordr' dig selv endnu mere. Kig eventuelt på andres blogge for inspiration. (:

Netop de eksempler havde jeg lidt set komme.. Jeg har tænkt mig at prøve det, når jeg kommer med en update snart. Jeg har dog valgt at dele afslutningen af sæsonen op i flere stykker, da den første i forvejen bliver alt for lang, resultatmessigt.
Endnu engang, tak fordi du kigger ind Zulue! Smiley
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#20; Glory - 'The Villa'
« Svar #96: 13 Feb 2009, 16:20 »


Sæsonafslutning - Del 1!



UEFA CUPPEN;

1-1 vs. Valencia (EC)
1-0; Ashley Young (4).
1-1; Ruben Baraja (49).
Miguel udvist (85).

2-1 vs. Newcastle (PL)
1-0; Obafemi Martins (38).
1-1; G. Agbonlahor (59).
1-2; G. Agbonlahor (68).

2-1 vs. Valencia (EC)
0-1; Gareth Barry (28).
0-2; G. Agbonlahor (53)
1-2; Juan M. Mata (88)

1-1 vs. Liverpool (PL)
0-1; Xabi Alonso (15).
1-1; Nicky Shorey (77).

0-0 vs. Bolton (PL)
Ezequiel Lavezzi skadet (71).

2-0 vs. Ajax (EC)
1-0; Eyong Enoh (12).
2-0; Miralem Sulejmani (17).

0-1 vs. Manchester U. (PL)
0-1; G. Agbonlahor (72).

3-0 vs. Ajax (EC)
1-0; John Carew (26).
2-0; John Carew (51).
3-0; John Carew (56).


  Først og fremmest skulle vi møde Valencia på det berygtede stadion Villa Park. Det var en meget jævnbyrdig kamp, hvor vi styrede starten, og Valencia styrede slutningen. Vi lagde stærkt ud med at komme foran på mål af Ashley Young, som havde spillet enestående i ugerne før dette opgør. En stikning fra Reo-Coker sendte Young afsted, og som sikkerheden selv smadrede han bolden ind bag en sagesløs Renan. Føringen holdt vi i hele 1. halveg, i håbet om at finde flere kræfter i halvegen. Det skete aldrig, og kort efter pausen kunne Ruben Baraja banke et langskud i kassen, uden chance for en storspillende Asenjo. Efter Valencias udligning kunne vi ikke bryde deres kompakte defensiv, før Wayne Routledge trak et rødt kort på Miguel, 5 minutter før slutfløjtet. Det førte til flere chancer, men ikke mere end en remis på hjemmebane, hvilket betød at vi skulle vinde på Mestalla. Ikke en umulig opgave, og det beviste Gareth Barry og Agbonlahor i returopgøret. Midt i 1. halveg, kunne Gareth Barry sætte en inderside på et flot indlæg af James Milner og så var vi i front. Det udbyggede Agbonlahor kort efter pausen, hvor han tog en lang solotur ned igennem midten for senere at losse bolden i kassen. Nu lå vi stærkt til at gå videre, og vi begyndte at spille defensivt hvilket resulterede i skader til David Villa og Ivan Helguera. Grundet skaderne kom Juan Manuel Mata ind, og han kunne sende et trøstemål i kassen kort før tid. En 2-1 sejr på Mestalla sikrede os altså videre adgang i Uefa Cuppen, hvor kvartfinalen bød på Ajax som modstandere. I det første opgør måtte vi se os slået af de røde og hvide hollændere, på et flot mål af Eyong Enoh, og et smukt langskud af Miralem Sulemanji - begge inden der var spillet 20 minutter. Vi kunne ikke hamle op med Ajax i deres hjemby Amsterdam, og måtte derfor starte returopgøret på Villa Park med en 2-0 føring til Ajax. Det var John Carew bragende ligeglad med, og nærmest på egen hånd, tryllede han os i semifinalen. Carew havde fortalt mig før returmødet, at han var i god form, og tiggede mig om at starte inde. Under opvarmningen blev Lavezzi småskadet, og det gjorde plads til John Carew, som scorede et fantastisk hattrick, og det var de mål, som samlet sendte os videre 3-2. Første gang var midt i 1. halveg, da han langt ude fra bragede bolden i kassen, via den fjerneste opstander. Efter pausen scorede han efter 51 minutter og igen 5 minutter senere. Begge mål faldt efter store forsvarsfejl, som Carew flot udnyttede. Først på et hovedstød uden for feltet og derefter på en flot flugter. I semifinalen skal vi møde endnu et spansk hold, nemlig Atletico Madrid, anført af Agüero, og med andre profiler som Simao, Maxi Rodriguez og Ignaciao Camacho.

Premier League;
I Premier League så det i en kort stund sort ud med hensyn til at ende højt, først da vi var ved at tabe til Newcastle, hvor jeg fik banket ind i hovederne på mine spillere, at det var en kamp som uden tvivl skulle vindes. Det var tydeligvis noget som Agbonlahor forstod, og i 2. halveg scorede han 2 gange efter flotte løb og reddede dagen. Værre blev det, da vi stod lige med Liverpool og Bolton, i kampen mod Liverpool forstod spillerne ikke hvad der var på spil, før Xabi Alonso bragede Liverpool i front. Det tog da også lang tid, før Nicky Shorey udlignede på et dejligt frisparksmål, og sikken forløsning det var. Da vi senere spillede mod Bolton troede jeg ikke mine egne øjne, da kampen endte 0-0. En masse spildte chancer var ikke nok til at få 3 point, og vi sank derfor ned på 4. pladsen, bag Chelsea, Liverpool og United. Netop United skulle vi møde i den næste Premier League kamp, dog på Old Trafford, hvilket gjorde omstændighederne meget værre. En solid defensiv holdt Djævlene fra scoringer, men ingen ser ud til at kunne holde Agbonlahor fra scoringer, heller ikke United. Det kunne de hvertfald ikke efter 72 minutters spil, da Agbonlahor tørrede Gary Neville og Rio Ferdinand, hvorefter han lobbede bolden over 'tårnet van der Sar'. Lige efter kampen mod United, annoncerede Aston Villa endnu flere transfers. Daniel Aquino tiltræder fra sommerpausen, efter at han er blevet hentet gratis, mens Moustapha Salifou valgte at acceptere Maccabi Haifas kontrakttilbud af personlige årsager. 0-1 over United var nok til at springe over Liverpool og United i tabellen, mens Chelsea med en kamp ekstra lå 4 point over os, og sjovt nok var vores næste modstander i Premier League netop Chelsea.

PREMIER LEAGUE
DANIEL AQUINO
I "Sæsonafslutning - Del 2", skal vi møde Liverpool i FA Cuppens semifinale, Atletico i Uefa Cuppens semifinale, samt 1. pladsen Chelsea i PL.
« Seneste Redigering: 13 Feb 2009, 16:49 af DavidMadsen » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #97: 13 Feb 2009, 20:33 »

2. Del af afslutningen kommer enten i aften/i nat, eller engang imorgen. Jeg håber på at det bliver i aften. Og som der står nederst i del 1:
I "Sæsonafslutning - Del 2", skal vi møde Liverpool i FA Cuppens semifinale, Atletico i Uefa Cuppens semifinale, samt 1. pladsen Chelsea i PL.
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #98: 13 Feb 2009, 20:40 »

Glæder mig til del 2 bliver spændene og se om der kommer nogen titler til villa park
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #99: 13 Feb 2009, 20:55 »

Bliver spændende om David "Djinx" Madsen kan hente Premier League titlen til Villa Park Wink.
Endnu engang en rigtig god update Opstemt, og tillykke med semifinalepladsen i Uefa cuppen Smiley
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #100: 13 Feb 2009, 21:04 »

Bliver spændende om David "Djinx" Madsen kan hente Premier League titlen til Villa Park Wink.
Endnu engang en rigtig god update Opstemt, og tillykke med semifinalepladsen i Uefa cuppen Smiley
Er glad for at du kan lide det. Selvfølgelig håber jeg selv på nogle titler også, men nu får vi at se i næste update Wink

Glæder mig til del 2 bliver spændene og se om der kommer nogen titler til villa park
Enig, er glad for at du følger med i bloggen!
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #101: 14 Feb 2009, 12:54 »

Jeg kan ikke sige, hvornår del 2 kommer, da jeg skal være sammen med nogle venner både idag og imorgen. Måske får jeg tid i aften, hvilket jeg virkeligt håber på Smiley
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #20; Glory - 'The Villa'
« Svar #102: 15 Feb 2009, 18:08 »

Jeg håber på at få en update op engang i aften Smiley
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
#21; Glory - 'The Villa'
« Svar #103: 17 Feb 2009, 22:54 »


Sæsonafslutning - Del 2!



CUPS;

3-3 vs. Liverpool (FA)
1-0; Gabriel Agbonlahor (31).
1-1; Fernando Torres (46).
2-1; Gabriel Agbonlahor (78).
2-2; Ryan Babel (90+2).
2-3; David N'Gog (92).
David Luiz udvist (116)
3-3; Marlon Harewood (120+1).

- 4-2 sejr efter straffe !

0-0 vs. Chelsea (PL)
Ingen særlige begivenheder.

1-1 vs. Atletico (EC)
1-0; Sinama-Pongolle (31).
1-1; Gabriel Agbonlahor (72).

3-0 vs. Tottenham (PL)
0-1; Gabriel Agbonlahor (14).
0-2; Gabriel Agbonlahor (16).
0-3; Gabriel Agbonlahor (27).


0-0 vs. Atletico (EC)
Vi gik videre på reglen om udebanemål!

1-0 vs. Portsmouth (PL)
1-0; Gabriel Agbonlahor (36).

1-0 vs. West Brom (PL)
0-1; James Milner (83).

1-0 vs. Wigan (PL)
0-1; Nigel Reo-Coker (29).

  I FA Cuppens semifinale, var det Liverpools tur til at få sparket. De havde nemlig fået æren af at møde os. Første halveg blev ikke ret målrig, og Agbonlahor kunne som den eneste prale i halvegen, nemlig med titlen som målscorer. Vi gik ud til 2. halveg, ligeså offensivt som vi altid gjorde. Den negative side var, at Torres kunne sende en udligning mellem Asenjos ben, kort efter dommeren havde sat kampen igang igen. Efter 78 minutter blev Agbonlahor dobbelt målscorer, da han hamrede bolden på overliggeren og ind. Jublen var enorm, og ville ingen ende tage, men alting har en ende, og det fik vores jubel også, da den driblestærke Ryan Babel tog et træk ind i banen, og placerede bolden sikkert bag Asenjo. I den forlængede spilletid måtte vi indse at vi kom bagud, da David N'Gog lobbede bolden over Asenjo. Det frustrerede David Luiz, og efter 116 minutter flækkede han Ryan Babel, som ikke var i nærheden af bolden. Marchordren motiverede måske Marlon Harewood, i hvert fald kunne han i de døende sekunder putte bolden i nettet. Det førte til en straffesparkskonkur rence, hvor vi var stensikre. 4 mål på 4 forsøg var nok til at sende Liverpool ud i mørket, da Asenjo slog både David N'Gogs og Jamie Carraghers spark forbi mål. I finalen skulle vi møde Manchester United. Vi skulle ligeledes spille semifinale i Uefa Cuppen, i denne ombæring var det dog spanske Atletico Madrid. På Vicente Calderon var det Sinama-Pongolle som var i rampelyset, ved først at score et udemærket mål, for at blive skadet få minutter senere. Vi dominerede kampen 102%, men Atletico holdt os fra chancer, lige indtil der var spillet 72 minutter. Der slap Agbonlahor fri fra Pablo i midterforsvaret og løb hele vejen, hvorefter han rundede Coupet som sidste udfordring. Kampen endte 1-1, og derfor havde vi gode chancer i returopgøret. Det hele endte også godt, og alle levede lykkeligt til deres dages ende, eller hvad det nu er man siger i eventyr. Vi spillede solidt og defensivt, gundet mange skader. Opgøret endte i en nulløsning, og 0-0 var altså nok til at sende os videre på reglen om udebanemål. I Uefa Cuppens finale, møder vi en overkommelig modstander i Udinese, som først kom videre fra en af de sværeste grupper, og derefter slog HSV, Bordeaux, Everton og Sevilla ud i nævnte rækkefølge.

PREMIER LEAGUE;
  Først var det stormagten Chelsea vi mødte. En kamp som blev altafgørende, grundet at vi efterhånden var de eneste mulige kandidater tilbage til titlen. Chelsea startede slutspurten med 4 points forspring, mens vi havde en kamp i baghånden. Mod Chelsea formåede vi uheldigvis ikke at slå dem, og kampen endte 0-0. Det betød, at hvis Chelsea vandt alle deres kampe, ville de være meste - så simpelt var det. Det var status quo efter vores møde, Chelsea med 4 point mere end os, mens vi havde én kamp til gode. Hvis Chelsea dummede sig bare en enkelt gang, kunne vi snuppe pokalen, for vi havde et forholdsvis let kampprogram for de sidste kampe. Vi holdt stensikkert kursen, og vandt kampen efter med imponerende 3-0. Mere imponerende blev det af, at det var mod Tottenham, og specielt af den grund at Agbonlahor scorede hattrick. Tre yderst flotte mål - to friløbere hvor mindst én mand bliver sat af, og et enkelt på en lækker helflugter. Efter endnu en sejr var vi nu oppe på utrolige 28 kampe uden nederlag! Mod Portsmouth fortsatte vi den stime med en dejlig 1-0 sejr, på trods af at vi havde hele 4 utilgængelige angribere, og kun Agbonlahor var tilbage. Men han var også alt vi behøvede, da han scorede på en lækker halvflugter efter 36 minutter. Endda var Asenjo også skadet, men Friedel vikarierede flot. Det umulige var også sket - City slog Chelsea 2-0 i samme spillerunde. Nu havde vi de stærke kort på hånden, og ventede på 'det afgørende kort'. På daværende tidspunkt manglede vi kun at spille mod West Bromwich, Wigan og Stoke i PL. Netop kampen Mod West Brom. var interessant, eftersom de er Villas ærkerivaler, højest sandsynligt til evig tid. Vi kunne intet præstere mod et tamt Bromwich hold, og manglede inspiration og kreativt spil. Alligevel fik James Milner fumlet sig igennem i højresiden, og banket bolden i kassen, meget kort før tid. Kampen var få dage efter vores seneste kamp, og var den kamp vi var bagud i tabellen. En førsteplads, med to kampe tilbage. Hvem havde troet det, udover mig selv? Jeg troede fast på titlen, og før duellen mod Wigan, var de tre eneste negative ting, at vi for det første havde spillet 4. flest uafgjorte kampe i ligaen, og for det andet, at vi kunne smide det hele på gulvet så sent på året. Sidst men ikke mindst, blev Agbonlahor skadet mod West Brom. - heldigvis blev Harewood klar. Men den eneste angriber til så vigtige opgør, måtte bare ikke være Harewood. Jeg havde fået opbygget det perfekte midterforsvar i form af Davies Curtis og David Luiz. De gjorde det suverænt mod Wigan - ligeledes gjorde Nigel Reo-Coker, som blev kampens enlige målscorer, da han afgjorde kampen efter 29 minutter, på et flot og placeret spark fra tæt afstand. En førsteplads, med én kamp tilbage. Det var en suveræn følelse, og nu nærmede vi os afslutningen på sæsonen - afgørelsen af alt mit hårde arbejde.

PREMIER LEAGUE
I "Sæsonafslutning - Afgørelsen", skal vi møde Man. United i FA Cup finalen, Udinese i Uefa Cup finalen, se hvem der løber af med mesterskabet og sidst men ikke mindt opsummere sæsonen.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #21; Glory - 'The Villa'
« Svar #104: 17 Feb 2009, 23:06 »

En virkelig god blog du har gang i. Et hold som jeg godt kan lide og som du jo bare gør det fantastisk med. Du er meget grundig med dine oplæg og kan godt lide at du bruger så mange indlæg over en sæson  så man virkelig får et godt indblik. Din skrift er god og ser ikke mange stave og grammatik fejl. Glæder mig til at læse afslutningen og håber du fortsætter i lang tid med bloggen:) Fortsæt det rigtig gode arbejde.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010