home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 933 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nope,ingen dope
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Nope,ingen dope  (Læst 104675 gange)
Skovlyst
Landsholdsspiller

Sv: Nope,ingen dope
« Svar #195: 21 Maj 2011, 15:30 »

Er en Verdensmester en middelmådig rytter i forhold til en Tour de France vinder?

Jeg ved nu godt hvad jeg vil sige er mest midelmådigt.

Verdensmesterskab vs 7xTdF

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #196: 21 Maj 2011, 15:32 »

Er en Verdensmester en middelmådig rytter i forhold til en Tour de France vinder?

En verdensmester som Oscar Freire er en middelmådig bjergrytter i forhold til en Tour de France vinder. Alex Rasmussen er en rigtig hurtig rytter, når han stiller op i mindre løb, men han er også en middelmådig sprinter, i forhold til Petacchi og Cavendish. Du skal tænke på, at der også er forskel i de forskellige løbsprofiler.  

If you can't join them, beat them.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #197: 21 Maj 2011, 15:35 »

En middelmådig rytter kan sagtens på sine bedste dage sidde i held og vinde et endags løb som vm er, det sker bare ikke i tour de france. Med mindre denne har forbedret sine præstationer ved hjælp af doping.

Lad os kigge i tour historie bøgerne, hvem vil i udpege som seneste vinder som i ikke tror er dopet ? jeg er tilbage i omkring 1980 for at finde noget jeg vil tro på ikke har været dopet.
« Seneste Redigering: 21 Maj 2011, 15:38 af Sunbao » Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #198: 21 Maj 2011, 15:54 »

Middelmådig i forhold til hvad han pludseligt kunne bagefter, manden kunne jo pludseligt kører i bjerge bedre end de bedste.

Skal vi nu ikke lige blive enige om, at du ikke anede det fjerneste omkring hans potentielle evner inden. Du kendte højst sandsynligt ikke manden i 93. Og nu har du udfra hans resultatliste set, at han kun havde vundet VM i landevej. Det kræver satme talent i sådan en alder at vinde VM. Derudover blev han 2'er i Liege Bastogne Liege i 1994 og skal du blive i toppen på den klassiker, skal du have talent for at køre opad.. Han havde masser' af tid til at udvikle sig i frem til sin første Tour-sejr og med de resultater, han havde før kræftsygdommen, havde han alle muligheder for at blive den perfekte bjergrytter, som han blev. Jeg siger hverken, han var dopet eller ej, men lad os nu lige få de rigtige facts på banen, inden vi kommer med alle mulige fortolkninger.
« Seneste Redigering: 21 Maj 2011, 18:40 af Njaourinho » Logged

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #199: 21 Maj 2011, 16:16 »

En middelmådig rytter kan sagtens på sine bedste dage sidde i held og vinde et endags løb som vm er, det sker bare ikke i tour de france. Med mindre denne har forbedret sine præstationer ved hjælp af doping.

Oscar Pereiro måske?

Jeg synes bare det er forket at kalde en verdensmester for en middelmådig rytter. Men det handler selvfølgelig meget om, hvordan man sammenligner rytterne. Nu er jeg så heller ikke helt sikker på om det er Armstrong du mener var en middelmådig verdensmester eller det er generelt. For vi kan da godt blive enige om Armstrong var en dårligere ryttere da han blev verdensmester end da han vandt Tour de France.

former zoesuckins

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #200: 21 Maj 2011, 18:35 »

Alle var dopet dengang. Så de havde alligevel samme udgangspunkt. Lance Armstrong, Eddy Merckx osv, var bare bedre end alle andre i deres storhedstid.

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #201: 21 Maj 2011, 18:42 »

Alle var dopet dengang. Så de havde alligevel samme udgangspunkt. Lance Armstrong, Eddy Merckx osv, var bare bedre end alle andre i deres storhedstid.

Og dit grundlag for denne påstand er? For det er da lige modsat devisen om, at man er uskyldig til det modsatte er bevist.

If you can't join them, beat them.

DeBuur
Manager

« Svar #202: 21 Maj 2011, 22:11 »

Eddy Merckx har ved flere lejligheder fortalt om hvad datidens ryttere tog for at blive stimuleret og der har altid i cykel sporten været en holdning til at sporten er så hård at det er ok at tage lidt "krudt"

Nu står flere ryttere frem og fortæller om EPO tiden - jeg kan godt blive i tvivl om hvad deres motiver er dårlig samvittighed.... nope det handler om opmærksomhed, hævn eller penge..... det er til at kaste op over....

Jeg tror ikke et sekund på at feltet er clean..... skulle alle disse mennesker lige pludselig være blevet bedre mennesker og spiller pengene ikke ind... skal rytterne ikke lige pludselig præstere for at opnå resultater... hmmm jeg er kommet dertil at jeg elsker sporten og så må jeg leve med at dope er en del af cykling....

YNWA

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #203: 21 Maj 2011, 23:10 »

Eddy Merckx har ved flere lejligheder fortalt om hvad datidens ryttere tog for at blive stimuleret og der har altid i cykel sporten været en holdning til at sporten er så hård at det er ok at tage lidt "krudt"

Nu står flere ryttere frem og fortæller om EPO tiden - jeg kan godt blive i tvivl om hvad deres motiver er dårlig samvittighed.... nope det handler om opmærksomhed, hævn eller penge..... det er til at kaste op over....

Jeg tror ikke et sekund på at feltet er clean..... skulle alle disse mennesker lige pludselig være blevet bedre mennesker og spiller pengene ikke ind... skal rytterne ikke lige pludselig præstere for at opnå resultater... hmmm jeg er kommet dertil at jeg elsker sporten og så må jeg leve med at dope er en del af cykling....

Nej, og klart feltet ikke er clean - men jeg tror alligevel at det er blevet bedre end det blot var for nogle år tilbage.

Men det er så også alment kendt at rytterne får noget så de restituerer lidt bedre mellem hvert løb - eller i hvert fald i de store etapeløb.

Og til din sidste sætning: Jeg er også der hvor jeg er skide ligeglad med hvem der doper sig og "ikke" doper sig - det er ikke dopingen alene der gør at Contador vinder over Alex Rasmussen på et bjerg.
Derudover er der nu noget specielt over at se nogle ryttere kører op ad en stigning på 20-25% og er ved at skide grønne grise.

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

DeBuur
Manager

« Svar #204: 31 Maj 2011, 20:48 »

Contadors appel sag er nu udsat til efter TdF - det er en skandale og ødelæggende for årets TdF.... nu venter vi så på et modsvar fra ASO vil de lade Contador stille op.... manden er dømt uskyldig i en sag og UCI og Wada har anket.... men ASO har tidligere været klar i spyttet .... og vil ikke have ryttere med som der kan sættes spørgsmåls tegn ved.

Hmmm doping sætter nu igen dagsordenen og det er sgu grotesk så længe der bruges på afgørelser  ticked off

YNWA

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #205: 31 Maj 2011, 21:02 »

Det værste ved den udsættelse er, hvis manden vinder TDF, så vil der komme en masse problemer og store diskussioner.

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

DeBuur
Manager

« Svar #206: 31 Maj 2011, 22:31 »

http://sporten.tv2.dk/cykling/article.php/id-40364724:tourboss-siger-ja-til-contador.html

Klar melding som overrasker undertegnede - men nu mangler vi så en udmelding fra Contador om han vil køre TdF

IMO så skal Contador have lov at køre idet han ikke dømt skyldig alt andet ville fjerne rytternes retssikkerhed - var han dømt skyldig skulle han have start forbud indtil han evt. havde vundet en appel sag.

YNWA

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #207: 31 Maj 2011, 22:36 »

Har altid sådan trukket lidt på skulderen over den her Contador sag. Der er blevet fundet et ulovligt stof i hans blod, men det så lidt at folk nærmest burde være ligeglade. Så vidt jeg er oplyst har stoffet overhovedet ingen virkning på han præstationer.

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Sulo
Landsholdsspiller

« Svar #208: 31 Maj 2011, 23:21 »

Har altid sådan trukket lidt på skulderen over den her Contador sag. Der er blevet fundet et ulovligt stof i hans blod, men det så lidt at folk nærmest burde være ligeglade. Så vidt jeg er oplyst har stoffet overhovedet ingen virkning på han præstationer.
Jeg tror nu også mere, at CAS mener, at det er princippet i, at der er fundet et ulovligt stof i Contadors blod, der er grund til denne sag. Men hvis man ikke se igennem fingre, som CAS øjensynligt ikke kan, med en så lille og ikke-forbedrende dosis af stoffet, skal der vist snart ske en voldsom forandring i det retssystem, som tydeligvis ikke fungerer i cykelsporten.

Søgaard
Gæst

« Svar #209: 01 Jun 2011, 01:32 »

Jeg synes det er forkasteligt, at der skal være så lang behandlingstid af sådan en straf!

Først var det spanske forbund jo evigheder om at komme med deres dom og nu hvor Wada og UCI har anket, så kommer man blot til endnu en langvarig retsag. Denne lange retsag er jo ikke til nogens fordel. Contador kører hele tiden med uvisheden om hvorvidt hans sejre egentlig er hans eller om de alle bliver snuppet fra ham. Diverse løb vil komme til at stå med en situation, hvor den formentlig retmæssige vinder bliver frataget sejren, selvom han ikke har været dopet under deres løb. Overfor sponsorer til løbet er det næppe en god udvikling for arrangørerne, som kommer til at stå i lidt dårligt lys ved at have tilladt ham at stille til start.

UCI vil jo uden tvivl stå med håret i postkasen efter at have kæmpet en hård kamp for at få ham dømt og han så går fri. Det mistroiske forhold vil formentlig aldrig blive godt igen og de vil med garanti være i hælene på Contador og prøve at fælde ham for hver en fejl han skulle lave, fordi de formentlig bære nar, fordi de har følt at dommen vil være forkert.

Jeg tror og håber for cykelsporten at Contador bliver frikendt. CAS vil kigge på tidligere domme og der er allerede et par eksempler med samme lille mængde af stoffet, hvor personerne er blevet frikendt og derudover vil de formentlig kigge på at denne mængde af stoffet er tilpas lille til at den faktisk ikke skulle kunne have nogen form for forbedrende virkning. Hvis han skulle gå hen og få en dom, så vil den formentlig heller ikke hedde 2 år, men måske 6 måneder og det er vel ligefør han har afsonet den straf i den periode, hvor han var suspenderet?

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010