home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 376 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nope,ingen dope
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 Udprint
Forfatter Emne: Nope,ingen dope  (Læst 97993 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #285: 09 Jul 2014, 23:51 »

2 sekunder ser lige om jeg kan finde artiklen der er 2 dage gammel Peace

http://tour2014.tv2.dk/2014-07-08-danskerne-det-kr%C3%A6ver-doping-vinde-tour-de-france

Voxmeter/Ritzau har lavet en undersøgelse ved godt den er upræcis da der kun har været 1005 svarende, men 72,2% mente at man skulle være dopet.
Nedenunder kan man se Riis forsvarer cykelsporten, da danskerne er uvidende.

1005 svar er egentligt ret meget. Dog tillægger jeg ikke sådan en undersøgelse ret meget værdi da mange af de adspurgte sikker er hr. og fru. Jensen, som KUN ser Touren, men nok ikke aner hvem der har vundet Paris-Roubaix, Giroen eller Vueltaen. Smiley
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #286: 09 Jul 2014, 23:56 »

Spezialized selvfølgelig er størstedelen Hr og Fru Danmark, da man normalt prøver at tage lige mange folk fra hver målgruppe.

Så der ikke er overtal af mænd/kvinder,rig/fattig osv. osv. Så den danske befolkning er fint repræsenteret Peace

Men det viser så også den gns. danskers holdning til netop spørgsmålet
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #287: 10 Jul 2014, 00:18 »

Spezialized selvfølgelig er størstedelen Hr og Fru Danmark, da man normalt prøver at tage lige mange folk fra hver målgruppe.

Så der ikke er overtal af mænd/kvinder,rig/fattig osv. osv. Så den danske befolkning er fint repræsenteret Peace

Men det viser så også den gns. danskers holdning til netop spørgsmålet

Men holdninger og fakta stemmer ikke altid overens. Smiley Og dermed ikke sagt at er sandt i dette tilfælde - det kan jeg ikke som sådan forholde mig til, for jeg nægter at dømme nogen før de er snuppet med fingrene i vitaminglasset Wink
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #288: 10 Jul 2014, 00:22 »

Der er så iorden Spezialized, og har heller intet fakta på om de skulle være dopet, har jo ikke selv midlerne til at kunne tage dem alle igennem en doping test der vil finde alle krummelurene Wink
Men sandheden er nok vi skal vente 10-20 år før vi finder udad om folk har været dopede, altså når de selv når dertil hvor de vil tilstå (hvis de har været igang) Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #289: 10 Jul 2014, 08:48 »

Jeg høre også til de 70% der mener at man ikke kan vinde TDF uden og være dopet. En tommelfingerregel siger, at en topatlet kan træde 6 watt per kilo opad et bjerg. Nibali var langt over det i Giroen sidste år, Froome og Quintana var langt over det i Touren og Horner var langt over det i Vueltaen.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #290: 10 Jul 2014, 09:08 »

Alle de seneste års vindere af Touren har været dopet. Det skal ikke engang diskuteres. Ligesom det heller ikke skal diskuteres, om de bedste bodybuilding atleter er på sprøjten.

Og sådan er det.
« Seneste Redigering: 10 Jul 2014, 09:17 af Legenden » Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #291: 10 Jul 2014, 10:07 »

Jeg høre også til de 70% der mener at man ikke kan vinde TDF uden og være dopet. En tommelfingerregel siger, at en topatlet kan træde 6 watt per kilo opad et bjerg. Nibali var langt over det i Giroen sidste år, Froome og Quintana var langt over det i Touren og Horner var langt over det i Vueltaen.

http://cyclingtips.com.au/wp-content/uploads/2009/07/powerprofiling.jpg

Få nu styr på facts i stedet for at postulere. Ryttere har flere gange vist at de kan træde over 6 w/kg.

Og hvad er langt over? Og hvorfor skulle det være umuligt?

Du kommer jo med ca. nul argumenter eller beviser for dine påstande.

Du må gerne komme med wattgrafer, tal og andet der viser at de ryttere du taler om var 'langt over' - bortset fra Horner. Den sag er jeg faktisk enig i, at den lugter.
Logged


Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #292: 10 Jul 2014, 10:11 »

Nibali hvis du ser hvornår det jeg skrev, var skrevet. Så var det før dagens etape for alvor var gået amok, så at sige jeg langer ud efter Astana på det der, er nok lige i overkanten.

Men gå ind og kig på de forhold som nogle af rytterne har levet under, og de forhold der var idag.
Contador har været for vant til sol i spanien, mens danske ryttere som Lars Ytting og Jakob Fuglsang kender til de regnvåde dage med blæst fra alle sider, fra herlige Danmark.

Nibali mit postulat før var mere noget jeg tror vi kommer til at se til i bjergene, 70% af danskerne mener jo også at man ikke kan vinde touren uden Dope. Jeg må sige jeg er blandt de 70%, om det er korrekt eller ej ved jeg ikke. Men tror ikke på top 10 er rene, når vi ser manden på 9. pladsen i Giro'en var dopet.
Siger heller ikke det ikke kræver træning bare fordi man er dopet, men det er kendt at doping på forskellig vis kan give 10% ekstra.

Hvad motivere dig så til at skrive som du gør?

Bare fordi masserne mener noget er sandt, betyder det så afgjort ikke, at det er korrekt. Hitler og hans Nazi parti blev valgt demokratisk til magten i 30'ernes Tyskland (Ja, jeg trak Nazi-kortet). Hvad Hr. og fru Danmark mener om cykelsporten siger ABSOLUT ingen ting om hvordan forholdene rent faktisk er i dag.

Tillad mig at hive Tour of Turkey frem: I 2013 vandt Mustafa Sayar løbet. Hvem?!, tænker du. Det kommer vi til. Han slog Cameron Meyer, som senere på året kørte i top 10 i Schweiz Rundt, med over et minut. I 2012 var det  Ivaïlo Gabrovski fra Bulgarien, der vandt løbet. Han bankede Romain Bardet, der et par uger tidligere var kørt i top 30 ved både Amstel Gold Race og Liege-Bastogne, og samtidig har vist, at han kan klatre med sidste års 3. plads i Tour de France ungdomdsklassement, med mere end 2 minutter.

Imponerende af Mustafa Sayar og Ivaïlo Gabrovski, ikke sandt? Nej. De er begge efterfølgende begge blevet taget for EPO. Hvad mere har de tilfælles? Jo, de kørte begge to for det samme hold. Det tyder på, der altså foregår organiseret doping i cykelsporten. Men det tyder også på, at det bliver fanget og at ryttere der benytter sig af det stikker ud "as a sore thumb". Jeg siger ikke, Contador, Froome, Nibali osv. ikke er på doping. Det ved jeg ingen ting om. Men at konkludere på en brostens etape eller for den sags skyld bare at antage det, helt uden at kigge på beviser, er for mig hul i hovedet. "The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about, yet refuse to investigate", er en gang blevet sagt. Kan vi ikke godt blive enige om, det er sandt?

I The Secret Race, nævner Hamilton watttallet 6.7 Watt/kg. som nøglen for en Tour de France-vinder (I doping-tiden). Eller egenligt er det dopinglægen Ferrari, der påstår det. Hvis I kan finde mig en wattmåling, der viser en rytter kører der kører med 6.7 watt per kilo kropsvægt over længere tid, så kan vi begynde at snakke. Kan I generelt finde NOGEN form for bevis for at nutidens cykelryttere er så gennemdopet, så kan vi snakke. Indtil da, er det som at påstå Tyskland stadig gasser jøder, fordi det gjorde de i fortiden (Ja, jeg trak to Nazi-kort i samme indlæg. Shot me!).

Det må være op til den anklagende at bevise han har ret.

Littlefinger: 6 watt per kilo er ikke tommelfingerreglen. 6.7 er den gyldne. Sus ned på dit lokale biblotek, lån "The Secret Race" og slå op på side 104, hvis du ikke tror på mig.
« Seneste Redigering: 10 Jul 2014, 10:14 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #293: 10 Jul 2014, 12:28 »

NIbali nu vi skal snakke Hitler ind i det hele, så havde han og hans lorteparti heller ikke flertal, uden de Konservative ( mener jeg det var), der sammen smed kommunisterne udad regeringen, og først dér havde de flertal.

Men nej flertallet har ikke altid ret, men tror ikke at man blindt skal antage at alle bliver taget for doping. Der er efterhånden ved at være så mange dopingformer både kendte og ukendte, så at tro de bliver testet for alt der kan betegnes for doping er naivt.
Hvad ville en rytter fx. få udad at tage epo? Så ved de, de bliver knaldet. Eller hvad vil de få udad at dope sig ligeså meget som i 90'erne? Det ville være for åbenlyst.

Vi ser fx. Contador der blev knaldet for mindre tal end det tilladte, det er jo ikke tilfældigt at han var på det niveau, men det er så også for langt ude at UCI smed ham ud, når hans tal var lavere end deres regler foreskrev.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #294: 10 Jul 2014, 12:34 »

doping i cykelsport vil aldrig forsvinde, det samme kan man sige om doping og elite sport - der hvor der er muligheder for at hente en gevinst vil der altid være nogen der ser en løsning på sportslig succes eller økonomisk gevinst.

Eksemplerne er mange og ikke kun i cykel sporten.

Jeg valgte før årets TdF at jeg vil følge løbet, ikke med en naiv tro på at alle er clean men heller ikke med en tro på at alle er dopet - jeg formoder at de eventuelle teknologier der er til rådighed inden for doping er nogenlunde de samme for alle så derfor vil jeg se TdF som et løb hvor præmisserne er nogenlunde ens i forhold til dope - der hvor der er forskel er helt klart på trænings metoder - for uanset hvad så skal doping følges op med træning og enhver der har prøvet at køre et løb over 250 km ved hvor hårdt det er og hvor meget træning betyder.

Når vi kigger på 5 etappe, så er det tydeligt at der var forskel på hvordan de enkelte ryttere kunne takle det helvede de var i, ikke bare brostenene, men en dag med kulde, blæst og regn - kig på Tinkoff holdet - de har de rigtige ryttere men de var mentalt ude igår og det spiller ind på fysikken - Contador var fysisk ok men han blev rystet og det kan komme til at koste ham TdF sejren for tror han reelt selv på at han kan hente så meget tid på Nibali.

Astana var stærkere end mange igår... men det hindrede ikke en Lars Boom i at slå Astana på trods af at de var 2-3 ryttere i front - Lars boom virker på mig ikke som en rytter der er top dopet - hans resultater indikererer ikke at han er uovervindelig - 5 etape var for de ryttere der er gjort af noget specielt og som kunne få det frem netop på dagen og derfor tør jeg godt hævde at det ikke var doping der gjorde forskellen mellem Contador og Nibali igår det var det mentale og evnen til at lide Peace

5 etape var en suveræn etape og det var godt cykelløb - cykelsport er ikke kun solskin og bjerge.
Logged

YNWA

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #295: 10 Jul 2014, 12:46 »

Delvis enig, DeBuur. Jeg læste dog en artikel for en uge siden omkring doping i feltet (kan ikke finde den, men en velskrevet, lang og fortrolig artikel), som netop satte lys på, om alle hold og ryttere havde samme vilkår ift. doping. Pointen i artikel var, at de store hold med store budgetter (samt de ryttere, som har mere på kistebunden end andre) naturligvis har mere at gøre med på det punkt. Det inkluderer præparatorne og maskeringen af dem - dem med flere penge har simpelthen bedre mulighed for at dope sig med det nyere og dyrere samt i stand til at skjule det bedre end andre, som måske tager en større risiko, når de doper.

Om det er en endelige sandhed, ved jeg ikke, men det giver i hvert fald glimrende mening, hvis det står sådan til.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #296: 10 Jul 2014, 12:48 »

Vi ser fx. Contador der blev knaldet for mindre tal end det tilladte, det er jo ikke tilfældigt at han var på det niveau, men det er så også for langt ude at UCI smed ham ud, når hans tal var lavere end deres regler foreskrev.

Hvis du hentyder clenbuterol-sagen så ved du ikke hvad du snakker om. Du kan jo undersøge hvad grænseværdien er for clenbuterol i kroppen Wink

Den er nemlig nul. Så derfor skulle han selvfølgelig smides ud jvf. reglerne. Om man så burde have en grænseværdi, ja, det er en anden snak.
Logged


Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #297: 10 Jul 2014, 13:06 »

Brødrene Schleck er nogen af de få der er stoppet med at tage doping.

Vinokourov har en "trylledrik" der gør at bjergryttere i deres første brostensløb nogensinde kan køre fra Cancellara og Sagan, som Fuglsang sagde det var for nemt.
« Seneste Redigering: 10 Jul 2014, 13:10 af Littlefinger » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #298: 10 Jul 2014, 13:25 »

Stop nu dig selv.

Cancellara har selv udtalt at han blev fanget bagved flere styrt, og at man ikke kunne komme forbi på de glatte brosten. Samtidig skal man ikke undervurdere rutens lave distance (hvor råstyrke spiller mindre ind), regnen, som dræner kroppen for energi.

Kan du ikke finde et andet forum, hvis du ikke kan højne dit niveau bare en lille bette smule?
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #299: 10 Jul 2014, 13:28 »

Yea. Messi alert.
Logged

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010