home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 527 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad vinder vi i sæsonen 2015/2016?
LA LIGA!
CHAMPIONS LEAGUE!
EURO LEAGUE(UEFA CUP)!
COPA DEL REY!
DEN EUROPÆISKE SUPER CUP!
INGENTING!

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint
Forfatter Emne: Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club  (Læst 50408 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 63' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #195: 11 Jun 2009, 12:16 »

Det nye år


Januar 2015









Spillere ind <<
  • Leandro
     - 18 år
     - Brasillien
     - 2.000.000 kr


Spillere ud >>
  • Ruben De la Red
  • Samuel Eto'o

Unge Leandro er en meget spændende spiller, og jeg tror på, at han om nogle sæsoner kan blive en god spiller for vores hold. Han har allerede rigtig gode evner inden for blandt andet afslutninger, og med den rette træning kan han blive rigtig god.

Juventus kom med et bud på omkring 80 millioner for De la Red. Det var dog omkring hvad jeg købte ham for i sommers, så jeg forhandlede det op til 120 millioner, hvilket den italienske klub accepterede. Han havde ikke fået så mange kampe, og han var begyndt at blive utilfreds med hans situation i klubben, så jeg så det som det bedste at gøre.

Samuel Eto'o var utilfreds længe, hovedsageligt på grund af den store konkurrence i angrebet, hvor han stod sidst i køen, så jeg gav ham chancen for et lejeophold i italienske Napoli. Napoli kan indtil 1. juli, hvor lejeaftalen udløber, købe Eto'o fri for omkring 10 millioner.










Da januar indtraf blev der uddelt flere spillerpriser, og Sevilla-spillerne viste sig godt frem under prisuddellingen. Specielt Federico Fazio gjorde sig godt bemærket. Han blev kåret til "Årets forsvarsspiller i Europa" foran Nemanja Vidic og Juan Manuel Vargas, som begge er rigtig gode spillere.

Fazio fik også endnu en hæder, da han blev nummer 3 i konkurrencen om "Årets spiller i Argentina." Denne pris blev vundet af Sparta Moskva's Christian Maidana, mens Carlos Tevez, der stadigvæk slår sine folder i Manchester United, blev nummer 2. Det er rigtig godt klaret af Fazio, at han ender højere i konkurrencen end blandt andre Lionel Messi.

En anden Sevilla-spiller gjorde sig også lidt bemærket. Willans Santana tog nemligt den tredje og sidste plads på podiet, da "Årets midtbanespiller i Europa" blev uddelt. Førstepladsen gik her til Cesc Fábregas, mens David Villa sluttede som nummer to i konkurrencen.

Årets forsvarsspiller i Europa
1. Federico Fazio
2. Nemanja Vidic
3. Juan Manuel Vargas

Årets midtbanespiller i Europa
1. Cesc Fábregas
2. David Silva
3. Willians Santana

Årets spiller i Argentina
1. Christian Maidana
2. Carlos Tevez
3. Federico Fazio








Federico Fazio


Januar har været præget af pokalkampe. I 5 runde af Copa del Rey mødt vi Zaragoza. På hjemmebane havde vi det overraskende nok svært, og vi formåede kun et få 1-1 i kampen. I udekampen gik det straks meget bedre. Her blev en af vores tidligere spiller, Mahamadou Diarra, udvist efter bare 18 minutter. Darío satte kampens første mål ind efter 40 minutter. I Anden halveg scorede Clément Grenier til 2-0 efter 72 minuter, men kun ét minutter senere reducerede en anden tidligere Sevilla-spiller, nemlig Christian Romaric. I kampens overtid afgjorde Fazio kampen med et af hans mange hovedstødsmål.

I kvartfinalen mod Villarreal viste vi flot spil i begge kampe. I udekampen blev det til en 2-1 sejr med Marquinhos og Darío som målscorerne, mens vi på hjemmebane vandt med hele 4-0. Igen scorede Daró et mål, hans sjette sæsonscoring, og denne gang kom også Ben Arfa, Soldado og Villareal's Loïc Perrin(selvmål) på måltavlen.

Vi har på kun fire ligakampen igen mistet den førsteplads, som vi havde ved nytår. Vi vandt ellers årets første kamp 3-1 mod Las Palmas, men derefter kunne vi ikke hamle op med de forsvarende mestre, Valencia, der slog os 2-1, i en ellers meget lige kamp. Soldado, Benzerga og Miguel Torres sørgede sammen for 3-0 sejren over Athletic, inden vi blev slået på udebane af Atletico Madrid. Det gør mig rigtig sur, fordi vi sagtens kunne have vundet, og fordi kampens eneste mål blev scoret på et straffespark.

« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 19:54 af T1de » Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #196: 11 Jun 2009, 12:23 »

Igen en god update, du fortæller fint og enkelt, simpel grafik, flotte resultater, det ser godt ud Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #197: 12 Jun 2009, 13:11 »

Har du ikke lavet en fejl, da du skal skrive dine transfers.

Ude i venstre side i den der lille boks, der står der;

Transfers Ind

Transfers Ind

Er det ikke en lille fejl?

Ellers må jeg sige god blog. KIU Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #198: 12 Jun 2009, 13:26 »

Igen en god update, du fortæller fint og enkelt, simpel grafik, flotte resultater, det ser godt ud Smiley


Jeg takker igen Thumbs Up

Har du ikke lavet en fejl, da du skal skrive dine transfers.

Ude i venstre side i den der lille boks, der står der;

Transfers Ind

Transfers Ind

Er det ikke en lille fejl?

Ellers må jeg sige god blog. KIU Wink

Jo, utroligt at jeg ikke selv har set det :S MEn det er rettet nu, tak for hjælpen Smiley







PS: NY AFSTEMNING OPPE NU! Smiley
Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #199: 12 Jun 2009, 17:16 »

Ved De La Red handelen, står der at 80 mio var det samme du fik for ham, så du fik det forhandlet op til 120 mio. Skulle der ikke have stået købt istedet for fik?
Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #200: 12 Jun 2009, 19:55 »

Ved De La Red handelen, står der at 80 mio var det samme du fik for ham, så du fik det forhandlet op til 120 mio. Skulle der ikke have stået købt istedet for fik?

Lad os bare sige, at jeg læser fremtidige updates igennem en gang mere inden jeg lægger dem ud. Wink Det er rettet.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 64' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #201: 12 Jun 2009, 22:52 »

SUCCES


Foråret 2015











Resultater


LA LIGA
3-0 v. Gimnastíc
5-1 v. Almería
2-0 v. Cádiz
3-1 v. Getafe
1-0 v. Racing
3-0 v. Villarreal
3-2 v. Osasuna
1-2 v. Real Madrid
0-0 v. Betis
1-0 v. Sociedad
2-1 v. Zaragoza
2-3 v. Mallorca
2-1 v. Deportivo
2-2 v. Celta
0-0 v. Barcelona
2-0 v. Las Palmas



Copa del Rey
2-4 v. Real Madrid
0-1 v. Real Madrid



Uefa Cup
2-0 v. Wolfsburg
2-3 v. Wolfsburg
4-2 v. Liverpool
0-0 v. Liverpool
0-0 v. Ajax
3-1 v. Ajax
3-2 v. AC Milan
1-1 v. AC Milan
2-1 v. Porto


Succés er det ord, der bedst betegner vores forår. Gode resultater i alle turneringer har gjort, at vi kan se tilbage på en sæson, hvor alle bestyrelsens mål er blevet opfyldt, nogle endda mere end man turde håbe på.

Der var hård kamp i toppen af La Liga i denne sæson, og det var primært tre hold der lå og kæmpede, nemlig Valencia, Real Madrid og Sevilla. Barcelona var også med i topstriden omkring vinterpausen, men de sad solidt på fjerdepladsen, det meste af foråret. I løbet af perioden fra 1. februar til sæsonens afslutning fik vi skrabet en masse point sammen. Vi fik faktisk 36 ud af 48 mulige point, hvilket jeg er godt tilfreds med. Blandt de mange gode resultater kan nævnes 5-1 sejren over Almeria, som vi ellers i den foregangne sæson havde haft store problemer med. Denne gang var der dog ingen tvivl om hvem der var stærkest, og det var bla. takket være Romero's 4 kasser, at vi vandt kampen.

Valencia forsvarede deres titel og kunne efter 38. runde kalde sig for mestre anno 2015. Vi var dog kun små tre point bag mestrene fra Mestella, og vi havde vundet, hvis vi ikke havde tabt dumme point, mod Celta og Barcelona, i ligaens afsluttende fase. Real Madrid endte som tréer, kun et point efter os. Jeg er ekstremt tilfreds med vores spil i ligaen, specielt fordi vi sikrede os direkte adgang til Champions League, i næste sæson.

Efter sejren mod Villarreal i kvartfinalen skulle vi møde Real Madrid, i Copa del Rey-semifinalen. På trods af mål fra både Fazio og Grenier, tabte vi kampen med 4 to, og det kan blandt andet nævnes, at Bojan scorede hattrick for hovedstadsklubben. Vi tabte returopgøret  med 0-1, hvilket sendte os ud af turneringen med et samlet nederlag på hele 1-5. Det er selvfølgelig ikke et tilfredsstillende resultat, men jeg er tilfreds med den samlede instats i turneringen.

Efter gruppespillet var tyske Wolfsburg næste modstander, på vej mod succés i Europa. Vi slog tyskerne med samlet 4-3, hvilket satte os op mod Liverpool i 2. knockout runde. Vi vandt 4-2 hjemme i Spanien var målene blev scoret af Soldado(2), Marquinhos og Fazio. Returopgøret på Anfield endte 0-0, et godt resultat, som sendte os videre til kvartfinalen. her mødte vi min tidligere arbejdsgiver Ajax, som ydede rigtig god modstand. Hjemmekampen endte uden mål, hvilket tvang os frem på banen, da returopgøret på AmsterdamArena blev fløjtet igang. Soldado, Behrami og Marquinhos sikrede os en 3-1 sejr og dermed videre deltagelse i turneringen, hvor italienske AC Milan ventede i semifinalen.

Jeg frygtede milanesernes trup, der indeholdt spillere som Paloschi, Teixeira, Kaka, Aissati, Lucas, Jonas og jeg kunne blive ved. Milan havde også flere målchancer end os, men vi fik alligevel bolden en gang mere over stregen, end italienerne gjorde. Torres, Santana og Soldado scorede vores mål, mens Paloschi og Teixeira scorede for udeholdet. På San Siro kom vi også foran, da en storspillende Marquinhos scorede efter en flot dribletur, og selvom Teixeira hurtig udlignede, gik vi videre til finalen, med en samlet 4-3 sejr.
Finalens bedste spiller - Marquinhos

Porto blev vores modstander i finalen, og kampen udviklede sig til noget af en gyser. Allerede efter 15 minutter fik vi bolden i nettet, men uheldigvis modtog målscoreren, Romero, bolden i en offside-position, og målet blev annulleret. Bolden blev sparket frem og tilbage resten af halvlegen, uden at der skete det store, så vi springer hurtigt videre. Efter pausen kom der gang i sagerne.

Der var spillet lidt over en time, da Marquinhos satte hovedet på et indlæg og sendte os foran med 1-0. Små ti minutter senere var brasillianeren igen på spil. Første lavede han en et-to med Romero, så sprintede han fra forsvaret, fintede målmanden og fordoblede vores måltotal. Klasseangreb, intet mindre kan beskrive det. Porto's første chance efter pausen kom med 7 minutter igen, da Éderson kom først på et indlæg, og reducerede. I overtiden skete det der bare ikke måtte ske, da Porto's Raul Meireles sendte bolden i mål. Til alt held for os havde Meireles forinden lavet et frispark, så målet blev underkendt. Dermed vandt vi kampen med 2-1, og modtog den eftertragtede Euro Cup-pokal. På trods af de til tider svære modstandere, formåede vi gennem hele turneringen at holde højt niveau, og det er jeg rigtig tilfreds med.

Ved slutningen af en hver sæson bliver der delt et par priser ud, og de kan - sammen med ligastillingen - ses herunder.


Slutstilling i LA LIGA

ÅRETS:

...Målmand
...Unge spiller
...Topscorer
...Overraskelse


Jeg blev i øvrigt nummer 3 i kategorien "Årets manager."



« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 22:55 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 65' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #202: 13 Jun 2009, 00:04 »

Året der gik



2014/2015

Daniel Agger
Efter en mislykket VM-slutrunde skulle vi igang med kvalifikationen til EM 2016. Første modstander var Tjekkiet, som vi mødte på udebane. Vi havde det svært i kampen, og efter et en Tjekkiet-scoring tidligt i kampen, kom vi aldrig tilbage, og tabte desværre kampen med 0-1.

Fire dage efter kom Makedonien på besøg i Parken, og her viste spillerne, for første gang i lang tid, noget af det spil, som jeg har efterlyst. Nordstrand sendte os foran efter kun 4 minutter, Agger udbyggede efter 25 minutter, og lige inden pausen gjorde Michael Jacobsen det til 3-0. I anden halvleg satte Andreas Laudrup punktummet for en god kamp, som resulterede i en 4-0 sejr.

Sidst i marts var vi på besøg i Andorra, hvor vi hentede anden sejr i kvalifikationen. Daniel Agger scorede vores første mål efter 26 minutters spil, og under 10 minutter senere udbyggede Jonas Borring førringen til 2-0. Vi havde flere store chancer efter pausen, men det lykkedes os ikke at score flere mål, hvilket er lidt skuffende.

I starten er juni, da klubbernes sæsoner netop var afsluttede, skulle vi spille mod Slovakiet. Her fik vi overraskende god modstand, og det var endda også Slovakiet, der kom foran først. Kun ét minut inde i anden halvleg var det nemlig Marek Hamsik, der scorede direkte på frispark. Efter 53 minutters spil udlignede Nordstrand til 1-1, og trods vores mange forsøg blev det desværre ikke til mere.

På trods af en andenplads i gruppen efter fire kampe, takkede jeg alligevel ja til at overtaget jobbet som landstræner for Portugal. Jeg spiller for at vinde titler, og det er desværre ikke muligt med Danmarks nuværende spillermateriale. Portugal har et meget bedre udvalg af spillere, og jeg tror på, at jeg kan vinde EM med dem. De ligger pt. nummer et i deres gruppe, og efter 2-1 sejren over Island i min debut der sendte os på på samlet 15 point, ser det rigtig godt ud.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
68' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #203: 14 Jun 2009, 02:56 »

Alt eller intet


Sæsonoptakt


Som overskriften siger bliver den kommende sæson et spørgsmål om alt eller intet. Det er nu jeg for alvor skal vise, at jeg vil noget med dette hold. Derfor er målet for sæsonen klar. At vinde La Liga har førsteprioritet, men jeg ser gerne, at vi også tager trofæet med de store ører, selvom det bliver rigtig svært.

Bestyrelsen forventer også en guldmedalje i ligaen, mens de har lidt mindre forventninger til Champions League. Her forventer de "kun" en plads i kvartfinalen. Derudover vil de have holdet til Copa de Rey-semifinalen, mens der ikke er noget mål for den kommende SuperCup-kamp, mod Real Madrid. Min høje satsning på ligaen er det der kan ende med at fælde mig selv, hvis jeg ikke fuldfører opgaven.

For at klare det godt i alle turneringer over en hel sæson skal man have et rigtig godt hold. Jeg har derfor sat mig ned, kigget holdet igennem, fundet de svage punkter, og så forsøgt at forbedre holdet udfra det.







MÅLMÆND


SERGIO ASENJO          -          PLÍNIO          -          JOHN FAIRBAIRN

SPILLERE IND <<
-

SPILLERE UD >>
-

Der er ikke sket noget som helst på målmandsposten. Asenjo var en sikker sidste skanse i den netop overståede sæson, og i de kampe han ikke var med i, stod Plínio upåklageligt. Derfor følte jeg ingen træng til at handle ind på målmandsposten. John Fairbairn er fortsat på U/19-holdet, men venter på sin chance.







FORSVAR


EUGENIO PANADERO    -    MIGUEL TORRES    -    ROBERT KROL    -    KAMOLIDDIN BAYRAMOV
CÉSAR AZPILICUETA    -    FEDERICO FAZIO    -    PABLO SALVATIERRA    -    DARÍO

SPILLERE IND <<
César Azpilicueta - 26 år - Spanien
Pablo Salvatierra - 21 år - Argentina
*Eugenio Panadero - 20 år - Spanien

*Rykket op fra U/18-holdet

SPILLERE UD >>
Emiliano Insúa - 26 år - Argentina
Cala - 25 år - Spanien
Valon Behrami - 30 år - Schweiz

Behrami er så småt ved at blive for gammel, og da han tilmed leverede en håndfuld svage præstationer i sidste sæson, er han nu blevet erstattet af den noget yngre spanier, César Azpilicueta. Også Insúa, som ellers spillede en okay sæson, blev vejet for let, og erstattet af stortalentet Salvatierra. Jeg fik et godt tilbud på Cala, og jeg så unge Panadero som den perfekte erstatning. Han er ung og forventer ikke at spille fast, hvilket er godt, eftersom både Fazio, Dario og Bayramov er foran ham i køen.

De to nye herrer, Azpilicueta og Salvatierra får hver deres back, mens Fazio og Dario igen danner par i midterforsvaret. Krol, Torres, Bayramov og Panadero er alle klar til at tage over, hvis der skulle ske noget.







MIDTBANE


OMAR BENZERGA    -    SIGURD HANSEN    -    FRANCO QUINTIERI
HATEM BEN ARFA    -    CLÉMENT GRENIER    -    JESÚS NAVAS    -    ARJEN ROBBEN
WILLIANS SANTANA    -    RAFAEL    -    MATÍAS FERNÁNDEZ


SPILLERE IND <<
Sigurd Hansen - 22 år - Danmark
Rafael - 22 år - Spanien
Matiás Fernández - 27 - Chile

SPILLERE UD >>
Diego Capel - 27 år - Spanien

Capel var udlejet hele sidste sæson, og han havde ikke udsigt til mere spilletid i denne sæson, så da jeg fik muligheden sendte jeg ham igen til Ajax, denne gang på permanent basis. Sigurd Hansen er kommet til for at styrke den defensive midtbane, hvor der har manglet en spiller, siden De la Red blev solgt i vinters. Matías Fernández giver os flere offensive strenge at spille på, mens stortalentet Rafael skal styrke midtbanens bredde.

Ligesom sidste sæson er pladserne på midtbanen ikke sat fast, men udfra sidste sæsons præstationer, skal Benzerga og Willans Santana spiller i midten, mens Robben, Navas, Ben Arfa og Quintieri skal kæmpe om pladserne på de to kanter.







ANGREB


MARQUINHOS    -    VÍCTOR GARRIDO    -    DAVID ROMERO    -    ROBERTO SOLDADO

SPILLERE IND <<
Víctor Garrido - 22 år - Spanien

SPILLERE UD >>
Alvaro Negredo - 30 år - Spanien
Ismael Gómez - 20 år - Spanien
*Samuel Eto'o - 34 år - Cameroun
*Jan Laros - 21 år - Holland

*Degraderet til reservehold

Negredo og Gómez har begge forladt holdet efter en sæson blandt reserverne. Eto'o spillede langt fra sin bedste sæson, og grundet alderen har han mistet mange af sine evner. Der var overraskende nok ingen klubber der bød på ham, selv da jeg tilbød ham væk gratis. Laros er ude med en skade i 4-5 måneder, og når han kommer tilbage vil han formentlig blive solgt, efter andkomsten af Garrido.

Der er ved at kommere mere kamp om pladserne i år, men det er endnu engang Marquinhos og Soldado, der står med de bedste kort på hånden, mest pga. deres mange mål og erfaring.







ANDRE INDKØB




Her er der egentlig ikke det store at sige. Alle tre spillere er store talenter, og jeg tror især på Bacha og Castellani. Grundet hans lidt fremskredne alder er jeg mere bekymret for, om Matteo kan nå at udvikle sig nok.







Taktikken, som jeg ville sætte den netop nu:






« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 13:54 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 68' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #204: 14 Jun 2009, 13:56 »

NY AFSTEMNING! Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 69' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #205: 14 Jun 2009, 23:17 »

Og vi er i gang igen





Champions League-lodtrækning
Så er sæsonen kommet, hvor jeg skal føre Sevilla til succes i Europas største turnering, Champions League. Grupperne er nu blevet udtrukket, og jeg er godt tilfreds med lodtrækningen. Sværeste modstander er uden tvivl Olympique Lyon, som også er gruppens bedst seedede hold. Lyon har langt fra været så dominerende i Ligue 1 som tidligere, og i løbet af spillet har to andre hold også blandet sig i tittelkampen, nemlig Bordeaux, med et mesterskab, og Marseille, med tre af slagsen. Jeg tror på, at vi, i hvert fald på hjemmebane, kan tage point fra gruppens favoritter.

Vi er selv seeded i andet lag, mens 3. og 4. hold i turneringen er Wolfsburg og Beitar Jerusalem. Vi slog Wolfsburg i Uefa Cuppen sidste år, og det er jeg sikker på at vi kan gøre igen. Jerusalem er også et hold det SKAL slås, nåde ude og hjemme. Alt i alt er det fin gruppe, hvor jeg forventer videre deltagelse, forhåbentlig gennem en 1. plads i gruppen.

Arsenal er favoritter til at vinde dette års udgave af Champions League, mens også Barcelona, Real Madrid, Juventus, Liverpool og Valencia er blandt favoritterne. Vi har fået odds 17.00, så bookmakerne tror på, at vi kan drille de store, hvilket passer godt med mine personlige mål.












SuperCup
I Den europæiske SuperCup var modstanderen selveste Real Madrid der - trods den mindre gode præstation i ligaen - formåede at vinde Champions League i forrige sæson. Som vinder af Uefa Cuppen skulle vi spille mod Los Blancos på Stade Luis II i Monaco. Kampen var spillemæssigt spændende i alle 90 minutter, og begge hold gik efter sejren. Madrid kom bedst fra start, da Sneijder, efter 33 minutter, sendte en bold ind i feltet. Her kom Fernando Gago først på bolden, og så stod det 1-0. Stillingen holdt til pausen, men så heller ikke så meget længere.

Fra 2. halvlegs start pressede vi på for at få en udligning, og det fik vi såmænd også, bare 7 minutter efter pausen. Det var Soldado der - efter flot forarbejde af Azpilicueta - kunne heade bolden ind bag vores tidligere målmand, Victor, der erstattede en skadet Casillas i dagens kamp. Kort efter scoringen fik Darío en skade, og selvom Bayramov kom ind og gjorde en god figur, kunne han ikke forhindre Real Madrid i at scorede yderligere to gange, i kampens sidste minutter. Wesley Sneijder og Gabriel Obertan var mændene, der sikrede Madrid SuperCup-pokalen, med to sene scoringer.







Roberto Soldado


Fordi der kun er spillet to kampe
må i vente med SS af stillingen.

Sæsonstart
Vi startede sæsonen på hjemmebane mod den forholdsvis svage modstander, Real Sociedad. Vi startede offensivt og det gav pote efter bare 22 minutters spil. Det var en af de nye spillere, Matías Fernández, der scorede målet. Fernández var også godt kørende i årets træningskampe, og han ser ud til allerede at have fundet sig til rette i truppen. Kun 7 minutter efter Fernández's scoring fik vi et hjørnespark. Her viste Fazio som altid en uhyggelig målfarlighed, og bragte os på 2-0. I det 39. minut reducerede David Zurutuza for Sociedad, men der gik ikke mere end to minutter, før vi svarede igen. Unge Franco Quintieri fik sit gennembrud i sidste sæson, og i denne sæson fortsætter han med at imponere. En af hans store forcer er frisparkene, og det var også på sådan et, at han scorede kampens sidste mål, til 3-1.

I anden runde ventede de dobbelte mestre Valencia, og det blev noget af en overraskelse, der indtraf her. Der var gået sølle 37 sekunder, da Roberto Soldado headede bolden i mål, og små otte minutter senere var vi igen på pletten. Denne gang var det Hatem Ben Arfa, der sendte et langskud i kassen til 2-0. Efter 23 minutter skød Mark González Valencia tilbage i kampen, og jeg troede ærlig talt, at det var det vendepunkt der ville få os til at tabe kampen. Fazio havde dog andre planer. Han var underligt nok løbet med frem ved en kontra og var endt med bolden ved sine fødder, foran et næsten frit mål. Den målchance var han ikke sen til at udnytte, og han sendte dermed sin anden sæsonscoring i kassen. Kun 4 minutter efter villa Marquinhos også være med i festen, han gjorde således ham selv til matchvinder, med sin scoring til 4-1.















En tur over grænsen
Der var en landskampspause midt i september, og her skulle vi selvfølgelig spille kvalifikationskamp mod Armenien. Derfor skulle jeg en tur over grænsen til Portugal. Til forskel fra min første kamp i spidsen for portugiserne havde jeg nu selv mulighed for at udvælge truppen, og den mulighed brugte jeg blandt andet til at udtage brasilliansk-født Hulk, som ikke var med i sidste landskamp.

Vi var overlegne fra første fløjt, og kampen var dårligt nok gået i gang før Nani hamrede bolden op i det ene målhjørne. Der skulle kun gå et lille kvarter, før vi scorede igen. Denne gang var det føromtalte Hulk, der scorede sit første internationale mål, i sin kun 2. kamp. Fra anden halvlegs start pressede vi mere på, og det gav pote efter 53 minutters spil. João Moutinho fik muligheden for et langskud uden for feltet, og det udnyttede han på bedste vis, ved at sende bolden i mål, uden chance for den armenske målmand.

Med sejren har vi stadig maksimum point efter 6 spillede kampe, og med kun to kampe tilbage har vi allerede nu sikret os adgang til EM 2016. Det betyder dog ikke, at vi tager let på de sidste to kampe. De skal også vindes!







« Seneste Redigering: 14 Jun 2009, 23:20 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
70
« Svar #206: 23 Jun 2009, 01:35 »



Efter en lang sæson - som desværre blev spillet uden løbende updates - vil jeg her komme med en opdatering af sæsonen.

PRIMERA DIVISION
3-1 SOCIEDAD
4-1 VALENCIA
3-1 AT. MADRID
3-0 DEPORTIVO
2-1 GIMNASTIC
0-0 TENERIFE
2-0 VILLARREAL
5-1 CÓRDOBA
3-0 ZARAGOZA
2-0 CELTA
2-0 RACING
2-0 REAL MADRID
2-0 AT. BILBAO
4-3 BETIS
0-2 BARCELONA
8-0 VALLADOLID
0-0 ALMERÍA
2-1 MALLORCA
4-0 GETAFE
0-1 VALENCIA
0-0 AT. MADRID
2-0 SOCIEDAD
2-0 DEPORTIVO
3-0 GIMNÀSTIC
2-1 TENERIFE
1-0 VILLARREAL
0-0 CÓRDOBA
2-0 ZARAGOZA
2-2 CELTA
4-1 RACING
0-1 REAL MADRID
4-1 AT. BILBAO
1-1 BETIS
1-0 BARCELONA
3-1 VALLADOLID
2-0 MALLORCA
2-1 GETAFE
2-1 ALMERÍA

CHAMPIONS LEAGUE
0-1 OLYMPIQUE LYON
2-0 BEITAR JERUSALEM
0-1 WOLFSBURG
4-3 WOLFSBURG
2-1 OLYMPIQUE LYON
2-2 BEITAR JERUSALEM
2-1 WERDER BREMEN
2-0 WERDER BREMEN
5-2 MARSEILLE
0-4 MARSEILLE

COPA DEL REY
3-0 ALICANTE
1-0 ALICANTE
2-0 DEPORTIVO
4-1 DEPORTIVO
2-0 VILLARREAL
3-1 VILLARREAL
2-2 AT. MADRID
2-1 AT. MADRID
1-2 REAL MADRID

Primera Division
Vi startede godt ud med sejre over blandt andet Valencia, Deportivo og Villarreal, hvilket gav
os en midlertidig førsteplads. Efter et super efterår, hvor eneste pointtab var en skuffende uafgjort mod Tenerife, og hvor vi havde vundet 2-0 mod selveste Real Madrid, mødte vi, i slutningen af december, Barcelona, som vi lå og kæmpede med i toppen af divisionen. Kampen blev ikke den succesoplevelse som vi havde håbet på, og vi mådte gå fra Camp Nou med et 0-2 nederlag i bagagen.

Foråret startede overraskende godt, for selvom modstanderen var Valladolid, blev jeg stadig meget overrasket, da vi fik en sejr på hele 8-0. Værd at bemærke er, at Marquinhos scorede hele 6 gange i kampen. Foråret gik sin gang på en meget bemærkelsesværdig måde. Hver gang vi fik en sejr, vandt Barcelona også, og hvis vi en sjælden gang tabte point, gjorde Barcelona det samme. Vi lå derfor med samme antal point gennem hele foråret, og det var først i næstsidste spillerunde, der kom en pointforskel på holdene.
Vi mødte catalanerne på vores egen hjemmebane, og vi spillede en rigtig god kamp. Soldado var manden derbragte os foran midt i første halvleg, og Barcelonas chancer blev ikke bedre af, at Freddy Adu blev udvist kort efter pausen. Vores føring hold resten af kampen, og vi fik de tre ekstremt vigtige point.

Vi fik alle tolv mulige point i sæsonens resterende kampe, hvilket gav os en førsteplads med 93 point, tre point foran barcelona på andenpladsen. Så blev mit mål heldigvis fuldført, og Sevilla kan fejre det første mesterskab, i 70 år.

Champions League
Vi var landet i gruppe D, sammen med Lyon, Beitar Jerusalem og Wolfsburg. Det blev et meget spændende gruppespil, måske for spændende. Efter to nederlag til Lyon og Wolfsburg, og en enkelt sejr mod Beitar Jerusalem, lå vi rigtig dårligt til i puljen. Vi vandt heldigvis de næste to kampe mod Lyon og Wolfsburg, og vi kunne sikre os videre deltagelse, ved at vinde den sidste gruppekamp, mod Beitar Jerusalem. Vi formåede dog kun at få uafgjort, men heldigvis slog Lyon samtidig Wolfsburg, hvilket betød, at vi gik videre til 8-delsfinalen på bedre målscorer.

Tyske Werder Bremen var vores modstander i 8-delsfinalen, og her kom vi såmænd også videre. Først via en lidt heldig 2-1 sejr på hjemmebane, hvor Werder endda brændte et straffespark, og dernæst med en 2-0 sejr i Tyskland, hvor Marquinhos scorede begge mål.

I kvartfinalen skulle vi møde Olympique de Marseille, som vi burde kunne slå. Vi gav dem også en ordentlig røvfuld i første kamp, og er 5-2 sejren, så det meget lyst ud før returopgøret. Himlen var til gengæld fuld af mørke skyer, da vi, efter andet møde med franskmændende, måtte gå fra banen med et nederlag på samlet 5-6. Utrolig skuffende, at vi falder igennem på den måde, og så imod et hold der er svagere end os selv.

Copa del Rey
Vi indtrådte i 4. runde af pokalturneringen, og her blev Alicante slået uden de store problemer. Samme skæbne fik Deportivo runden efter, inden vi skulle møde Villarreal i kvartfinalen. I rundes første opgør bragte Soldado os i front efter bare 13 minutter. I anden halvleg headede Bayramov 2-0 målet ind, og det blev også kampens sidste scoring. Returopgøret bød på endnu en sejr, denne gang med cifrene 3-1. Fazio og Marquinhos scorede begge et mål i kampen. Vores sidste mål blev scoret af Klass-Jan Huntelaar, som vi hentede for spotpris i vinderens transfervindue.

I semifinalen var Atletico Madrid vores modstander, og her startede det mindre godt. Vi fik kun 2-2 på hjemmebane, og det var ikke ligefrem et imponerende resultat. Vi var kun heldige ikke at tabe kampen, fordi Asenjo reddede et straffespark, som han efterhånden har gjort en del gang i denne sæson. I returkampen vandt vi 2-1 via to hurtige scoringer fra henholdsvis Marquinhos og Navas.

I finalen skulle vi møde det andet storhold fra Madrid, nemlig Real Madrid. Det var en meget ligekampe, men desværre havde Los Blancos mere held i sprøjten. Bojan og Ramos scorede et mål hver, og så hjalp Fazio's sene reducering ikke så meget. Jeg er sgu sur over, at vi ikke får mere ud af sådan en kamp, især fordi Real vinder på et meget tyndt straffespark.

ALT I ALT
Samlet set har det været en god sæson, hvor vi har opfyldt alle bestyrelsens mål. Vi nåede Champions League-kvartfinalen, og selvom jeg gerne ville have været længere i turneringen, er jeg også selv tilfreds med den samlede insats på trods af de få svipsere. Vi opfyldte kravet om en semifinaleplads i Copa del Rey, og sidst men ikke mindst vandt vi Primera Division. En - efter min mening - utrolig bedrift, som bliver meget svær at følge op på. Mht. spillerne er jeg generelt tilfreds, selvom nogen har været bedre end andre. En mand der har skuffet mig i sæsonen er Soldado. Han har måske været skadet lidt mere end i forrige sæson, men sølle 14 mål i næsten 40 kampe er ikke godt nok. Han endte endda kun nummer tre på topscorerlisten efter både Marquinhos(29 mål) og årets spiller, Federico Fazio, der scorede intet mindre end 23 mål, hovedsageligt ved dødbolde. Midtbanen har også vist sig fra sin bedste side, og med de mange spillere til positionerne, har der aldrig manglet spillere eller motivation til at spille godt.

For at opsummere her det været en fuldt tilfredsstillende sæson.


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 70' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #207: 23 Jun 2009, 16:22 »





Så er det blevet tid til en gennemgang af sommerens slutrunde, som fandt sted i spaghetti-landet, Italien. Vi sparkede turneringen igang med håb om en finaleplads - som helst skulle ende med guldmedaljer - og med en skarp trup var vi klar til at jagte vores mål.


Truppen:
1. Daniel Fernandes
2. Daniel Carrico
3. Pepe
4. Manuel da Costa
5. Paulo Carvalho
6. Nélson
7. Cristiano Ronaldo
8. Miguel Veloso
9. Hulk
10. Daniel Branco
11. Yannick Djaló
12. João Moutinho
13. Manuel Fernandes
14. Miguel Vítor
15. Raul Meireles
16. Gabriel Brandão
17. Nani
18. Ricardo Quaresma
19. Helder Barbosa
20. Hugo Almeida
21. Beto
22. Antunes
23. Adrien



João Moutinho



13.06.2016: Gruppe A - Portugal vs Montenegro
Med truppen på plads var det tid til første gruppekamp, som stod mellem os og Montenegro, som blev spillet på Delle Alphi. Trods forventningerne om en storsejr havde vi problemer med at skabe chancer gennem det meste af kampen. Det var først i de døende minutter, at Djalo fik hul på bylden og bragte os foran. Kort efter udbyggede Hugo Almeida til slutresultatet 2-0.

18.06.2016: Gruppe A - Norg vs Portugal
På det olympiske stadion i Rom skulle vi forsøge at tage tre point fra nordmændende, der lå på gruppens 2. plads. Vi kom fint fra start, og holdet havde meget lettere ved at skabe chancer. Efter 23 minutter satte Hugo Almeida kampen igang, da han kom først på bolden ved et hjørnespark. I starten af anden halvleg kom den norske Barcelona-spiller, Vadim Demidov, i fokus, da han satte udligningen ind bag en fodboldkiggende Daniel Fernandes. Efter udligningen kom vi aldrig rigtig ovenpå igen, og kampen endte 1-1.

21.06.2016: Gruppe A - Slovenien vs Portugal
Med en sejr over Slovenien ville vi kunne avancere fra gruppen som nummer et. Vi kom fint fra start og havde flere store chancer i kampens indledning. Desværre gik ingen af chancerne i mål, takket være en storspillende Handanovic i Sloveniens mål. Vi skulle helt hen til det 77. minut, før der kom et mål. Vi havde frispark uden for feltet, og Nani udnyttede muligheden på bedste vis. Små 10 minutter senere var Nani igen på spil, denne gang med et indlæg til Daniel Branco, som uden de store problemer kunne score sit første mål for landsholdet.

Med 2-0 sejren kom vi op på samlet 7 point, hvilket sendte os videre fra gruppen som nummer 1. Vi lå to point foran Norge, som følger med os til næste runde af turneringen.


Nani



23.06.2016: Kvartfinale - Serbien vs Portugal
Serbien er bestemt ikke noget dårligt hold, og med spillere som Kuzmanovic, Kacer, Vidic og Jankovic formåede de også at skabe problemer for os. Nani var igen dagens mand, da han efter bare 12 minutter scorede kampens eneste mål. Vi havde styr på spillet i alle 90 minutter, selvom det til tider var svært at gennemtrænge Serbiens forsvar. Uheldigvis måtte både Pepe og Ronald oudgå med skader i løbet af anden halvleg, så der var stor tvivl om hvorvidt de kunne med virke i semifinalen.

29.06.2016: Semefinale - Portugal vs Frankrig
Pepe og Ronaldo nåede begge at blive fit til semifinalekampen mod Frankrig. Raúl Meireles scorede kampens mål efter fjorten minutters spil, og Djalo fulgte op med 2-0 scoringen, en halv time inde i kampen. Min største fejl her var ikke at gå over til en mere defensiv taktik. Jeg mente vi havde godt styr på kampen, og at vi kunne fortsætte det offensive spil, men det gik desværre ikke. Abou Diaby satte reduceringen ind efter 38 minutter, og med et kvarter igen lavede Mexes den udlignende scoring. Efter den forlængede spilletid gik kampen hen i straffesparks konkurrence. Begge hold var fulde af skarpskytter, og det var først på vores ottende skud, at der ikke blev scoret. Det var Paulo Carvalho der skød forbi mål, og så var det ingen sag for Henri Saivet at afgøre kampen til Frankrigs fordel, på det afgørende spark. Frankrig vandt efterfølgende finalen med 2-1 over Italien.


Insats i alt
Vi har spillet en fin turnering og nået bestyrelsens mål om en plads blandt de fire bedste. Desværre var vi uheldige med ikke at nå finalen, og jeg er lidt bitter over, at vi røg ud på marginaler. Jeg ville meget hellere ryge ud efter at være blevet spillet ud af banen, men man kan jo ikke altid få sin vilje.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2009, 16:25 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Slut???' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #208: 24 Jun 2009, 01:10 »

Jeg er lige så småt ved at gå træt i dette spil, og derfor bliver jeg nødt til at sige stop her. Jeg får måske lyst til at hive spillet frem igen senere, men bloggen vil højst sansynligt forblive lukket. Jeg vil gerne sige mange tak til dem der har fulgt bloggen, og jeg håber at i vil følge med igen, hvis jeg starter noget nyt. Smiley
Logged

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
« Svar #209: 24 Jun 2009, 08:32 »

Jamen, så tak for denne fantastiske underholdning du har givet os. Wink
Det her kan du sgu være stolt af.
Logged


Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010