home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 519 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Arven efter Schuster og Laudrup
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Arven efter Schuster og Laudrup  (Læst 4753 gange)
Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Arven efter Schuster og Laudrup
« : 27 Dec 2008, 19:31 »

| dette er mit første forsøg på en blog, så der vil muligvis blive eksperimenteret undervejs. Håber I vil komme til at lide den. |
Credits til Zulue for (det meste af) grafikken - mange tak.
- Nolte


GETAFE CF S.A.D.

___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ _____

Arven |

Euforien har sænket sig, det er efterhånden igen hverdag i Getafe, den lille og før temmelig ukendte by syd for Madrid. Ukendt før hvad man må betegne som klubbens storhedstid:
 
Efter oprykningen til Spaniens bedste fodboldrække, La Liga, i sæsonen 03/04, hyrede Getafe den unge træner Quique Sánchez Flores. Trods omverdenens forventning om direkte nedrykning formåede klubben at sikre sig overlevelse i kraft af en flot 13. Plads. Efter den flotte sæson begyndte en ny tid. Flere af klubbens bærende krafter forsvandt; Succestræneren Quique Flores samt to af holdets krumtapper, Gabi og Raúl Albiol, tog til større klubber. Som en konsekvens af dette blev Bernd Schuster hentet ind. I sæsonerne 05/06 og 06/07 fik Schuster Getafe stabiliseret i La Liga igennem to flotte 9. pladser. Udover dette sikrede Getafe sig endda deltagelse i europæisk fodbold ved at komme i Copa del Rey finalen i 06/07, som de dog tabte. Igennem Schusters tid i Getafe blev der taget afsked med spillere som Daniel Güiza, Alexis og Mariano Pernía, og Getafe måtte da også sige farvel til Schuster efter to flotte sæsoner, da Real Madrid hentede ham ind som ny manager.

Tilbage var et stort hul. Et hul efter en stor manager, huller efter klassespilleres afgang. Tiden var endnu en gang kommet til en ny tid. En ny tid med en af historiens bedste fodboldspillere som manager. Michael Laudrup blev hyret som ny manager.

Med sig ind i den nye sæson, sæsonen 07/08, bragte Michael Laudrup sin assistent fra Brøndbytiden, John ”Faxe” Jensen. Tiden i Getafe skulle vise sig at blive en noget blandet fornøjelse for de to danskere. I ligaen kneb det placeringsmæssigt med at blive andet end en mellemvare, men spillemæssigt blev Getafe under Michael Laudrup kendt for en flot form for fodbold som man kendte den fra hans tid i Brøndby. Mens det kneb i ligaen gik det anderledes godt i Europa. Under Laudrups vinger fløj Getafe igennem UEFA-cuppen med flotte præstationer. Det blev b. la. til sejre over Tottenham, AEK Athen og Benfica før man i kvartfinalen, i klubbens første sæson nogensinde i Europa, stod over for giganten Bayern München. Første opgør på Allianz Arena endte 1-1, et fremragende resultat for underdogsne fra Getafe. Returkampen blev kampen hvor euforien for alvor toppede. Kampen husker de fleste af os stadig. Med 10 mand igennem næsten hele kampen formåede Getafe at føre 1-0 indtil 1 minut før tid da Ribery får udlignet. I den forlængede spilletid scorer Getafe to hurtige mål og fører dermed 3-1. Nu bør det ikke gå galt. Men galt går det. Først et kæmpe drop af ”Pato” Abbondanzieri som sprællende som en and får bolden lagt for fødderne af Luca Toni. 1 minut før tid sker det igen. Luca Toni udligner på et hovedstød dybt inde i overtiden, på kampens sidste berøring, og Bayern er i semifinalen. En kamp hvor alle var hele følelsesregistreret igennem er færdig. Getafe er ude.

Endnu en gang, efter en blandet, men dog flot sæson, står Getafe tilbage med en succestræner der forlader dem samt klubbens vel nok største profil, Ruben de la Red der returnerer til Real Madrid.
Hvor står klubben nu? Hvad er der tilbage?


» Det er herfra den nye storhedstid skal starte,
men denne gang skal storheden være større.
En ny æra skal indledes.
Det er herfra jeg overtager trænersædet. «



« Seneste Redigering: 27 Dec 2008, 19:34 af Nolte » Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #1: 27 Dec 2008, 19:37 »

En virkelig lækker start, hvor dit skriftlige niveau er umådelig højt. Virkelig godt, Nolte. Glæder mig til at følge dig videre i Getafe. (:
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #2: 27 Dec 2008, 19:43 »

Lyder rigtig spændende med Getafe.. Super klubvalg. Håber du kan klare det mindst lige så godt som Laudrup Wink
Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #3: 27 Dec 2008, 20:14 »


GETAFE CF S.A.D.

___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ _____

 Beslutningen |

Efter få besøg i klubben havde jeg ikke været i tvivl, Getafe var klubben for mig. Getafe er en familieklub, og det mærker man med det samme. Stærkt sammenhold, god kommunikation og troværdighed er nogle af nøgleordene om ledelsen,  som jeg har skrevet mig bag øret. Som en ung, urutineret manager er det et godt grundlag for at skabe succes.

Under mine besøg i Getafe havde jeg det privilegium at være i kontakt med min landsmand, Michael Laudrup, ja man kan vel godt kalde ham min mentor på nogle områder. På trods af hans forholdsvis korte tid i klubben som manager, har han selvfølgelig en stor insiderviden, som han bedst muligt har forsøgt at videregive til mig. Der skal dog ikke herske tvivl om at det er mig der kommer til at styre butikken fremover.

Præsentationen af mig som træner, og det derfor obligatoriske pressemøde, er få dage ude i fremtiden, da jeg allerede har skrevet under på kontrakten. Jeg er beredt på at der fra første sekund vil blive sået tvivl om mine evner, eftersom dette rent faktisk er mit første professionelle trænerjob. Jeg er dog sikker i min sag, jeg skal nok skabe succes, det skal ingen være i tvivl om.

 
. . . .


Første møde med pressen |

Så er pressemødet overstået. Veloverstået vel at mærke. Der blev dog måbet og hvisket noget da jeg trådte ind rummet, iført mit fineste puds. Jeg var klar over at skaren af journalister havde forventet et noget mere kendt ansigt, men jeg forsikrede dem om, at selvom Andreas Larsen klinger hult i manager-sammenhæng, så er navnet ikke det vigtigste, men det er evnerne derimod. 

Den øvrige ledelse siger at jeg klarede det godt, hvilket jeg i øvrigt også selv mener. Jeg er ret sikker på at mine svar vil blive velmodtaget af fansene og mine spillere.
Som forudset blev der stukket ind til min uerfarenhed, men jeg tror at jeg fik udryddet i hvert fald noget af den tvivl som der herskede omkring min formåen som manager. Resten må selve resultaterne klare. I øvrigt overraskede jeg vidst nok journalisterne med mit relativt gode spansk.

Forud venter en spændende tid. Truppen skal gennemsynes for at se om der er behov for indkøb, og om der derudover skal ryddes en smule op. Jeg føler, at jeg allerede nu, har rimelig godt styr på hvilke spillere der skal være mine foretrukne, men alle vil få chancen for at vise hvad de kan i de kommende træningskampe, som allerede er på plads.

Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #4: 27 Dec 2008, 20:16 »

En virkelig lækker start, hvor dit skriftlige niveau er umådelig højt. Virkelig godt, Nolte. Glæder mig til at følge dig videre i Getafe. (:
Tak for de pæne ord Zulue. Smiley

Lyder rigtig spændende med Getafe.. Super klubvalg. Håber du kan klare det mindst lige så godt som Laudrup Wink
Glad for at du kan lide klubvalget. Jeg skal prøve at leve op til dine forhåbninger  Wink
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #5: 27 Dec 2008, 20:36 »

Hvis det her i sandhed er din første blog, har du imponeret mig i en sådan grad at jeg forbløffes MEGET!

Grafikken er flot, uden at være for "pang" Zulue. Thumbs up!

Teksten er fremragende..... Nolte, FORTSÆT! Det er informativt uden at være for "tungt" i stoffet.... Glæder mig til mere Thumbs Up
Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #6: 27 Dec 2008, 20:45 »

Hvis det her i sandhed er din første blog, har du imponeret mig i en sådan grad at jeg forbløffes MEGET!
Mange tak vesper! Og det er i sandhed min første blog  Wink

Teksten er fremragende..... Nolte, FORTSÆT! Det er informativt uden at være for "tungt" i stoffet.... Glæder mig til mere Thumbs Up

Jeg er værdsætter dine roser, mange tak!  Smiley
Logged

Mushus11
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #7: 27 Dec 2008, 20:51 »

Sjovt nok da jeg var på vej til palads så jeg Michael Laudrup komme gående forbi mig Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #8: 28 Dec 2008, 00:05 »

Jamen hvor er det da lækkert.. Flot skrevet og flot sat.. KUTGW Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #9: 28 Dec 2008, 00:25 »


GETAFE CF S.A.D.

 ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ _____

Træningskampe, trupgennemgang, transfers |

TRÆNINGSKAMPE |
Træningskampene kom som en belejlig mulighed for mig for at vurdere truppen. Jeg koncentrerede mig derfor primært om selve spillet så resultaterne bekymrede mig mindre.

Modstanderne var af blandet styrke så byde forsvar og angreb var sikre på at blive spillet godt varme. Kampprogrammet for træningskampene så således ud:
- Ude 28.7.2008 – Nacional de Madeira
- Ude 31.7.2008 – Alcorcón
- Hjemme 4.8.2008 – Sporting CP
- Ude 8.8.2008 – Terrassa
- Ude 11.8.2008 – Colonia Ofigevi
- Ude 16.8.2008 – Murcia

Det var først da Sporting Lissabon stod foran os, at vi egentlig fik modstand, da de to første kampe blev vundet henholdsvis 6-0 og 7-0 efter flot angrebsspil og solidt defensivt arbejde. Derfor så kampen mod Sporting umiddelbart spændende ud, men det skulle vise sig at blive en 0-0 løsning med jævnt fordelt spil, dog med en overvægt i chancer til os. En kamp vi egentlig skulle have vundet, men jeg var tilfreds med hvad jeg så.
3 kampe var nu tilbage, og det gode spil fortsatte. Først tog vi hjem fra Terrassa med en 8-0-sejr i bagagen. Tre dage senere skulle 8-0 vise sig at være ingenting. 13-0 blev Colonia Ofigevi besejret. Der var altså virkelig gang i målscoringen, og indtil nu havde henholdsvis Abbondanzieri og Ustari holdt buret rent i alle kampene. Sidste kamp var mod Murcia, denne blev vundet sikkert 2-0.

Alt i alt var træningskampene gået intet mindre end forrygende. Truppen ser spændende ud, det tekniske niveau er, om end jeg havde forventet det, højt, og tempoet er upåklageligt. Krydret med de to nyindkøb vi fik parat før kampen mod Colonia Ofigevi føler jeg at vi er klar til en spændende sæson.
Forventningerne til sæsonstarten er derfor i top. Forhåbentlig med god grund.

Efter træningskampene havde jeg tegnet mig et sikkert billede af truppen, jeg lænede mig tilbage i sofaen og greb til pennen. Selvom jeg havde lavet to indkøb, så havde jeg lovet sportsdirektøren Antonio Muñoz, en seddel om mit syn på truppen;

TRUPGENNEMGANG |

11#



Målmandsposten
Ustari– Ustari og Abbondanzieri står meget tæt i kampen om pladsen i buret, men Ustari vil vogte buret i første turneringskamp. To klassemålmænd.
Abbondanzieri – Starter ud som 2. valg.
Jacobo (på leje fra Valladolid) – 3. valg.

Alt i alt: Absolut ingen grund til ændringer. Denne plads skal vi ikke bekymre os om, Antonio.

Venstreback:
Lucas Licht – 1. valg. Har udviklet sig meget under Laudrup, ser stærk ud.
Franck Signorino – Glimrende 2. valg. Burde være en god backup.

Alt i alt: Ingen grund til ændringer


Centerforsvaret:
Daniel Diaz – Klart 1. valg. Skal agere krumtap i forsvaret
Mario – Starter som 1. valg, men Belenguer er lige i hælene.
David Belenguer – Starter som 2. valg. Er aldrene og vil kun blive dårligere.
Ibrahim Kas – Ligger meget lige med Rafa. Er endnu ikke klar til La Liga som fast mand for mit hold, bliver det måske aldrig. Trods alt 3. valg
Rafa – Bliver indtil videre 4. valg.

Alt i alt: Starten på sæsonen skal vise om centerforsvaret har brug for forstærkninger. Jeg regner ikke med det. På sigt skal en yngre centerforsvar dog hentes ind. Denne besked må du gerne bringe videre til talentspejderne, Antonio.

Højreback:
David Cortés – Får æren af at starte inde. Skal dog holde niveau for ikke at blive erstattet
Cosmin Contra – Er indtil videre 2. valg.

Alt i alt: Ingen grund til ændringer.

Defensiv midtbane:
Rafael Carioca, NYINDKØB - Den nyindkøbte unge brasilianer går direkte ind i startopstillingen.
Eugen Polanski – 2./.3. valg. Fin backup, men har endnu ikke klasse til at starte inde fast.
Fransisco Javier Casquero – 2./3. valg. Efterhånden 32 år, dyr i løn og derfor sat til salg. Han er omtrent lige så god som den yngre Polanski, så jeg ser ingen grund til at beholde ham.

Alt i alt: Der er ikke brug for yderligere ændringer


Central midtbane:
Esteban Granero ( C ) – Jeg har udnævnt denne unge herre som kaptajn. Skal styre spillet. Mange vil sige at han er for ung til at være anfører, men han har hvad der skal til. Tro mig.
Eugen Polanski – Kan også agere backup som central midtbane.
Juan Àngel Albín – Kræver en omrokering til lejligheden, hvis han skal agere backup centralt, da han sidder på den offensive del af midten.

Alt i alt: En ung centralmidtbane som vil acceptere en bænkeplads kunne måske hentes ind på et senere tidspunkt, men der er ikke akut behov for ændringer.

Offensiv midtbane:
Juan Àngel Albín – Sidder tungt på denne position som kreatør.
Esteban Granero – Kræver omrokering hvis han skal agere backup, men kan til fulde erstatte   Albín. Er 2. valg hvis omstændighederne tillader det.
Fransisco David Souza – Fin spiller at have som 3. Valg

Alt i alt: Absolut ingen grund til ændringer

Venstrefløj:
Jaime Gavilán – Stærk venstrefløj som sidder på denne plads.
Adrián González – Ung bejler til pladsen. Skal nok gøre et godt stykke arbejde når der bliver brug for ham.
Esteban Granero – Denne plads kan den alsidige offensivspiller også dække. Kræver dog igen en omrokering. Derfor 3. valg.

Alt i alt: Ingen grund til ændringer

Højrefløj:

Davide Santon, NYINDKØB – Kun 17 år, men hentet ind som 1. valg da truppen ikke indeholdt en decideret højrefløj, udover Manu del Moral som jeg ikke ser har evnerne til at spille denne plads. Hvis alt går som det skal udvikler Davide sig til en verdensklasse højrefløj.
Joffre Guerrón – Egentlig angriber men kan også bruges her.
Manu del Moral – Ser ham mest som angriber, men kan om nødvendigt bruges på højrefløjen.

Alt i alt: Hvis pengene var til det ville en klassehøjrefløj ikke skade, men jeg har tiltro til Davide Santon.


Enlig angriber:
Ikechukwu Uche – Hurtig og atletisk. Hvis han spiller op til sit bedste er han en klasseangriber
Roberto Soldado – Fantastisk 2. valg at have. Hvis Uche ikke slår til så er Soldado lige i nakken på ham. Med Soldado på bænken kan der om nødvendigt lægges ekstra pres på modstanderen.
Kepa – Glimrende angriber og burde være for god til at være 3. angriber i Getafe. Men hvis han ikke klager, så klager jeg heller ikke, Antonio.
Joffre Guerrón – Umiddelbart bliver der ikke brug for ham på toppen, men kan træde til om nødvendigt og gøre et godt stykke arbejde er jeg sikker på.
Manu del Moral – 5. valg. Er den svageste af angriberne og af de offensive spillere alt i alt. Skal se sig om efter en ny klub. Jeg har hørt en fugl synge om at Almería måske skulle være interesseret. De skal være velkomne til at ringe.

Alt i alt: Ingen grund til ændringer, medmindre både Uche, Soldado og Kepa flopper. Jeg tvivler stærkt på det.


TRANSFERS :
IND:
Rafael Carioca , 28 mio.
Davide Santon , 10 mio.
UD:
Fabio Celestini , 5,5 mio.
Mario Cotelo , 6 mio.

Jeg faxede mine nedskrevne noter til Antonio Muñoz, hvorefter jeg hentede en kold øl i køleskabet. Nu var det snart tid til første ligakamp.. Og hold kæft hvor jeg glædede mig.
« Seneste Redigering: 28 Dec 2008, 01:17 af Nolte » Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #10: 28 Dec 2008, 00:41 »

Sjovt nok da jeg var på vej til palads så jeg Michael Laudrup komme gående forbi mig Smiley

Hehe okay. Kan dog ikke lige se relevansen i denne kontekst i det du siger, bortset fra at det var Michael Laudrup du så..

Jamen hvor er det da lækkert.. Flot skrevet og flot sat.. KUTGW Thumbs Up

Glad for du kan lide det Jimmy. Tak for kommentaren  Peace

Jeg håber forresten ikke at trupgennemgangen blev alt for gabagtig grundet dens længde. Jeg håber derimod at det var brugbart.. (:
« Seneste Redigering: 28 Dec 2008, 00:43 af Nolte » Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #11: 28 Dec 2008, 00:42 »

Det jeg bedst kan lide ved bolgs, er transferdelen og gennemgang af truppen, så her er alt hvad man kan ønske... Plus det er en nytænkende måde at gøre det på. Held og lykke med Getafe.
Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #12: 28 Dec 2008, 14:39 »


GETAFE CF S.A.D.

___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ____

Lovende sæsonstart |

August/September

Så var dagen oprandt. Dagen hvor jeg skulle få min professionelle debut som manager. Hjemme på Coliseum Alfonso Pérez var vi vært for Villareal, sikken ilddåb at få. Foran hjemmepublikummet som jeg stadig skal overbevise om at jeg er den rette manager, mod et af Spaniens mest spændende hold pt. Jeg glædede mig.

Taktikken var spillerne klar over, og træningskampene viste at de havde taget den til sig. Da jeg før kampen præsenterede startopstillingen i omklædningsrummet så spillerne parate ud. De var lige så glade for den som jeg. En 4-2-3-1 opstilling med offensive backs og offensive kanter, samt Granero som den spilstyrende på midten. Forhåbentlig ville publikum også værdsætte spillet.

Jeg trådte nu for første gang ind på et næsten fyldt Coliseum, og jeg var klar, spillerne var klar, og jeg kunne høre at publikummet var klar. Nu gik det løs.
Min selvsikkerhed skulle dog hurtigt falme. Efter blot 3 minutter var vi bagud ved den lille italiener Giuseppe Rossi efter et flot gennemspillet angreb fra deres side. Herfra blev den en kamp der bølgede frem og tilbage, med flere chancer i begge ender kort efter scoringen. Jeg så nervøst til og bad til at vi måtte blive de første til at følge op. Min bøn blev hørt. I det 19. minut opfangede Granero en bold på midten af vores halvdel og begyndte sit stormløb, for til sidst at stikke bolden i dybden til lynet Uche, som eksekverede stensikkert. Jeg fløj op ad sædet: ”MUY BIEN GRANERO, MUY BIEN! Nice work Uche!”.

Resten af kampen var lige så spændende som de første 20 minutter. Chancer i begge ender og ligeligt fordelt spil. I pausen havde jeg rost gutterne og fortalt dem at de kunne vinde den her, og de havde da også fortsat ufortrødent, men kampen sluttede uden yderligere mål. 1-1 i min første kamp i spidsen for Getafe. Et fint resultat mod en god modstander. Det så godt ud.

Efter kampen samledes jeg med klubpræsident Ángel Torres Sánchez og Antonio Muñoz, sportsdirektøren, over en flaske vin for at evaluere dagens kamp. De nikkede forstående da jeg perspektiverede kampens spil, til de foregående træningskampe. Det fungerede altså indtil videre også i ligaen.

2 uger efter begyndte starten på et tæt pakket program. Først Osasuna på hjemmebane, en kamp jeg følte vi skulle vinde, ugen efter Valencia på udebane, en svær men ikke umulig kamp. Kun 3 dage efter denne hårde opgave ventede endnu en udekamp, nemlig mod Recreativo. Som prikken over i’et ventede der, kun 3 dage efter kampen mod Recreativo, et brag af en kamp mod giganterne, Real Madrid.

Første sejr kom i hus mod Osasuna, og endnu engang var Uche manden bag målet. Et mål som skulle vise sig at blive det eneste i kampen. Vi sikrede os en vigtig 1-0 sejr og vi kunne blive tiljublet af vores hjemmepublikum.   
Ugen efter ventede vores første udekamp. Det var mod Valencia og for første gang i min trænerkarriere var Tv-stationerne på plads for at filme begivenhederne til live-udsendelse. Seerne fik glædeligvis en Getafe-sejr at se. Spillet var som i de foregående kampe jævnt fordelt, men det blev os der trak det længste strå. I det 26. minut bliver Uche nedlagt i feltet og samtlige mand, inklusivt mig selv, springer op fra bænken råbende ”Penalti, penalti!!” … Dommeren fløjter, der er straffe! Soldado, som kort tid før havde erstattet en skadet Albín, eksekverer sikkert og vi er foran 1-0. Stemningen er god i pausen, spillet flyder, forsvaret holder stand og Granero stråler. Resultatet holder kampen ud og vi hiver endnu en smal sejr hjem.

Blot 3 dage efter den flotte udebanesejr mod Valencia tager vi endnu et smut udenbys. Turen går til Huelva i Andalucien, Spaniens ældste fodboldklub, Recreativo Huelva, venter på os. Det skulle vise sig at der også lå 3 point og ventede på os, da vi kørte en sikker 2-0 sejr hjem. Noget utraditionelt var forsvarskrumtappen Daniel Díaz manden med begge mål, endda begge på straffespark. Men det var ligegyldigt hvordan målene blev sat ind, for spillet kørte stadig godt, og endnu engang holdt Ustari buret rent. Den dreng stråler efterhånden af selvtillid.                                                      

Efter tre flotte sejre med cleen-sheets i dem alle besluttede jeg at give spillerne, og mig selv for den sags skyld, et velfortjent hvil. Den efterfølgende dag havde spillerne fået fri, mens fredag og lørdag formiddag stod på let træning og taktik forud for kampen mod Real Madrid, der ventede lørdag aften.

Da vi halvanden time før kampstart samledes i omklædningsrummet, var det uden Albín og Gavilán der begge var ude i et par uger med skader. Særdeles uheldigt op til en så stor kamp, men de to Fransisco’er, Sousa og Casquero, måtte nu vise deres værd. Vores offensive spil bar noget præg af Albíns og Gaviláns fravær, og da Real Madrid efter en halv time var foran 2-0 sad jeg ikke just med gode forhåbninger. Joffre Guerrón skulle dog puste lidt håb ind i kampen for os da han et par minutter efter De la Reds mål til 2-0, reducerede til 2-1. I pausen prøvede jeg at holde gejsten oppe, men det var ikke viljen der manglede. Det manglende held foran mål til vores side og Real Madrids skarphed, var vores fjender i denne kamp, og Los Blancos kunne rejse hjem til Madrid med en 3-1 sejr efter Raúls mål et kvarter før tid.

Efter kampen traskede vi noget slukørede ned i omklædningsrummet. Jeg kunne se at spillerne ikke var helt tilfredse med dem selv, så jeg prøvede dog at muntre dem op: ”Hey gutter, så dårligt var det altså heller ikke i dag. Vi møder et stærkt hold og vi mangler lige det sidste. Før denne kamp var vi ubesejrede, og vi har altså 10 point i tasken efter 5 kampe, det er slet ikke dårligt! Op på hesten igen, vi er med i toppen, og nu bliver vi her altså! … Smut så i bad med jer…”


1-1 h - Villarreal | 1-0 h - Osasuna | 1-0 u - Valencia | 2-0 u - Recreativo | 1-3 h - Real Madrid

« Seneste Redigering: 28 Dec 2008, 14:47 af Nolte » Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #13: 28 Dec 2008, 14:52 »

Så var der endnu en update, denne gang med de første resultater Smiley De følgende vil sandsynligvis være kortere da jeg tror at denne var lidt for lang til de flestes smag, men lad os nu se Smiley

Det jeg bedst kan lide ved bolgs, er transferdelen og gennemgang af truppen, så her er alt hvad man kan ønske... Plus det er en nytænkende måde at gøre det på. Held og lykke med Getafe.

Glad for at du kunne lide det Batistuta. Og tak for lykønskningen.
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #14: 28 Dec 2008, 15:22 »

Jeg gad simpelthen ikke læse den sidste update da jeg syntes den var alt for lang. Men de andre updates var gode..
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010