home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 608 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Arven efter Schuster og Laudrup
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Arven efter Schuster og Laudrup  (Læst 4754 gange)
Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #30: 30 Dec 2008, 23:32 »


GETAFE CF S.A.D.

___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ______

Et nyt år begynder |

Januar
Jul og nytårsaften var nu overstået. Gutterne og jeg selv havde fortjent slappet af i hjemlige rammer i højtiderne, oven på de to forgangne måneders store pointhøst, og nu var et nyt år kommet.

Året 2009 indledte vi mod Valladolid. Sevilla havde bremset vores sejrsstime i den seneste kamp, og det var med den kamp in mente at vi gik ind på Nuevo José Zorrilla i Valladolid. Nu skulle vi høste point igen.

Den første del af høsten blev da også taget som den skulle. Vi rejste hjem med en fortjent 3-1 sejr i bagagen efter en kamp hvor Uche slog til med 2 kasser, efter at centerforsvareren Mario havde bragt os i spidsen.

Sideløbende med La Liga sæsonen var vi stadig med i pokalturneringen, en turnering som vi i jagten på en høj ligaplacering nedprioriterede en smule. Jeg valgte derfor at spare Uche, Gavilán, Santon og Carioca i første kamp i 5. Runde af pokalturneringen som stod mod Real Betis, frem mod braget der ventede. Braget mod  FC Barcelona på Nou Camp.
Først skulle pokalturneringskamp en mod Betis dog overstås, og vi gik glade fra banen efter en veloverstået indsats hvor vi sikrede os et godt udgangspunkt til returkampen. 2-1 på udebane, et resultat jeg var godt tilfreds med, især da jeg havde valgt at spare en del profiler. Nu ventede Barcelona..

Fire dage efter fløjtede Itturralde González kampen i gang foran 77880 tilskuere. Fra startfløjt til slutfløjt sad jeg på kanten af mit sæde. Som tiden gik blev jeg mere og mere frustreret, ”Kan de for fanden ikke bare sparke læderet ind!!”, tænkte jeg.
Før mine frustrationer over brændte chancer for alvor var startet, havde Samuel Eto’o bragt hjemmeholdet foran efter 13 minutter. Herfra begyndte skudcirkusset, i begge ender retfærdigvis sagt. Ustari og Valdéz i hvert deres mål, sprællede og fløj igennem luften, og forhindrede på den måde flere mål før pausen. I pausen havde jeg ihærdigt forsøgt at holde gejsten oppe, og spillet var da også udmærket, men Valdéz valgte til stadighed at spille en brandkamp, som Ustari heldigvis valgte at kopiere. Men ind ville bolden ikke bag Valdéz, og det blev i stedet Messi som lukkede kampen et kvarter før tid på en ripost. Ustari blev efter kampen, i skarp konkurrence med Valdéz, kåret til kampens spiller. Det var der vidst ikke så meget at sige til.

Tre dage efter braget kunne det godt ses at kampen havde kostet kræfter. Real Betis tog hjem fra returkampen med en 1-0 sejr, men eftersom vi vandt første kamp 3-1 var vi videre til pokalkvartfinalen, som der efter kampen blev trukket lod til. Op kom Real Madrid af hatten.


Måske bliver det Granero,
der løfter Copa del Rey trofæet.
Pokalkampene og braget mod Barcelona havde tæret en smule på truppen, og i 19. spillerunde kunne det godt ses. Skuffende måtte vi nøjes med 1-1 hjemme mod Mallorca, et resultat jeg lod spillerne vide at jeg ikke var tilfreds med. Tre dage efter lod til at spillerne ville modbevise min kritik, og 1. kamp i kvartfinalerunden i pokalturneringen mod Real Madrid vandt vi til min, holdets og hjemmepublikummets store glæde 2-1. Efter at være kommet bagud 1-0 kort efter pausen vendte vi et truende nederlag til en 2-1 sejr.    
Endnu engang tabte vi dog point i ligaen efter en pokalkamp. 1-1 ude mod Osasuna fik vi hevet hjem efter en scoring af Santon i overtiden. Ikke tilfredsstillende.

Tilfreds var jeg dog tre dage efter i omklædningsrummet: ”Smukt drenge! Endnu en 2-1-sejr over Los Blancos, nu skal vi fandme gå hele vejen. Godt gået gutter. Nu skal vi også bare hænge på i ligaen, så ser det godt ud.. (pause..) I får fri torsdag og fredag.” . De havde sgu brug for at hvile sig lidt, og fire dage ude i fremtiden ventede Valencia på vores græs.


3-1 u - Valladolid | 2-1 u - Betis (Pokalturneringen) | 0-2 u - FC Barcelona | 0-1 h - Betis (Pokalturneringen, videre) | 1-1 h - Mallorca | 2-1 h - Real Madrid (Pokalturneringen, kvartfinale 1. kamp) | 1-1 u - Osasuna | 2-1 u - Real Madrid (Pokalturneringen, kvartfinale 2. kamp, videre.)

Logged

westmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #31: 11 Jan 2009, 18:40 »

Vi vil have mere!!!
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #32: 11 Jan 2009, 18:53 »

Først skulle pokalturneringskamp e n mod Betis dog overstås, og vi gik glade fra banen efter en veloverstået indsats hvor vi sikrede os et godt udgangspunkt til returkampen. 2-1 på udebane, et resultat jeg var godt tilfreds med, især da jeg havde valgt at spare en del profiler. Nu ventede Barcelona..

tre dage efter braget kunne det godt ses at kampen havde kostet kræfter. Real Betis tog hjem fra returkampen med en 1-0 sejr, men eftersom vi vandt første kamp 3-1 var vi videre til pokalkvartfinalen, som der efter kampen blev trukket lod til. Op kom Real Madrid af hatten.

En mindre fejl, men ellers er det suverænt skrevet.
Logged


patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #33: 12 Jan 2009, 10:41 »

Fantastisk blog, du skriver rigtig godt og de 2 seneste updates har du også fået rigtig godt fat på layoutet. Fantastiske resultater du har opnået med den lille madridklub, KIU! Opstemt 

EDIT: Er bloggen stoppet da det er lidt lang tid siden der har været update?  Græder
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #34: 28 Jan 2009, 15:16 »

Jeg har på det seneste haft utroligt travlt i gymnasiet, b. la. med 2.g-opgave og en masser andre afleveringer, og derfor har der ikke været tid til at fortsætte bloggen. Jeg har dog spillet på savet siden, men skuffende resultater i slutningen af 3. sæson gjorde at lysten slap op.. Mesterskabet glippede på sidste spilledag og pokalfinalen blev tabt i 6 minutters overtid mod Barcelona..

Derfor er bloggen desværre lukket. Men tak for interessen.  Smiley

Slutteligt vil jeg lige anbefale jer at prøve kræfter med Getafe i fm09! De har et fantastisk hold med spillere som Uche, Granero, Díaz, Albín og Gavilán. Så hvis I kan holde på dem som jeg formåede det, og tilmed krydre det med yderligere klassespillere, så er der en god grobund for succes.
Så prøv det!  Thumbs Up
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Arven efter Schuster og Laudrup
« Svar #35: 28 Jan 2009, 16:21 »

Trist den er gået død... Det var ellers nogle klasse updates du præsterede....
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010