home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Number One
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Starte en ny blog, eller prøve lykken med denne
Starte en ny blog
- 7 (53,8%)
Fortsætte i Blackburn
- 6 (46,2%)
Antal Stemmer: 13

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Number One  (Læst 27980 gange)
asj89
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #60: 11 Jan 2009, 14:55 »

Shit, det der Real Betis banner er smukt! :O
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #61: 11 Jan 2009, 16:05 »

Shit, det der Real Betis banner er smukt! :O

Tak  Tunge

Husk iøvrigt der er masser af updates på forrige side...
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #62: 12 Jan 2009, 20:57 »



Número Uno
Mørket og roen havde lagt sig som et tæppe over Andalusien og Sevilla, men på Ramón Sánchez Pizjuán, oplyste hadet alt. Det første af i alt tre Sevilla derbyer på under fjorten dage, skulle til at tage sin start. To kriseramte mandskaber, skulle kæmpe om én bys kærlighed og passion. Disse halvfems minutter skulle afgøre meget.

Coutinho og Raul Albion var forventet ude for Sevilla, mens Betis måtte undvære Insúa, Trecarichi og Ramires. Bookmakerne vurderede hjemmeholdet Sevilla som de største favoritter.
Fire sejr og blot ét nederlag, havde Alfonso Pérez oplevet i hans tid som Betis træner. Måske netop derfor var det med fornyet gejst og høje forventninger spillerne løb på banen den ottende januar klokken 21.

Betis gav bolden op, og allerede efter tre minutter måtte dommer Carlos Delgado Ferreiro i aktion. Julien Escudé modtog det gule kort for at spænde ben for Sergio Garcia. Fem minutter senere tacklede Rivas fra Betis’ forsvar Nihat med begge fødder, og så var det ham der modtog det gule kort. Efter ti minutter blev første chance skabt, da endnu et frispark blev begået, om end Caffa sendte Betis’ chance langt forbi. Kampen var ikke engang ét kvarter gammel, da Julien Escudé igen måtte stå ret overfor dommeren. Ingen nåde blev vist, og Sevilla-spilleren blev sendt i bad.

Efterfølgende satte Betis sig blot på spillet, og løb Sevilla-spillerne trætte. Kun to halve chancer kom Sevilla frem til, i første halvleg, hvorimod Betis’ antal lå på det to- eller tredobbelte. I anden halvlegs start, kom Sevilla lidt bedre med, men Betis var bare hele tiden farlige. Og efter 68 minutter blev chancer til mål.

Vega fik et frispark, på midten af egen banehalvdel. Owen Hargreaves modtog et gult kort for frisparket. Frisparket blev dårlig afleveret, og efter et par Sevilla berøringer tog Rivas bolden tilbage til Betis fødder på omtrent samme sted som frisparket. Denne gang sad afleveringen til Ben Afra ordentligt, og om end det tog ham to forsøg, fik han givet den videre til Sergio Garcia. Han stak den fra hans position – 15 meter uden fra feltet, og så helt ude hvad der for Betis var venstre side – forbi alle Sevilla forsvarende, inklusiv ham der skulle dække JÔ op. Da først han havde frit, viste JÔ endnu engang han ekspertise inden for Sevilla derbys, da han sikkert placerede bolden ovre i modsatte hjørne. Sevilla keeper var chance løs, og Betis’ var på vej mod bedst mulige sæsonstart.

Efterfølgende kom Betis til flere store chancer, bl.a. skød målscoren JÔ læderet blot få centimeter ved siden af i kampens overtid. Sevilla formåede aldrig rigtigt at blive farlige, og dermed kunne Alfonso Pérez fejre lidt medgang, efter en svær tid.

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #63: 12 Jan 2009, 21:26 »

Flot update, og tillykke med derby-sejren  Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #64: 13 Jan 2009, 18:36 »

Flot update, og tillykke med derby-sejren  Thumbs Up

Mange tak. Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #65: 13 Jan 2009, 21:34 »



Número Uno
Om end krisen krakeleret, havde året fået den bedst mulige start. 1-0 ude over bysbørnene Sevilla, og tre tiltrængte point sat på La Liga kontoen. De to efterfølgende kampe, var dog ligeså afgørende, i hvert fald hvis Alfonso Pérez’ endeligt ville løfte et trofæ. Copa del Rey hed turneringen, og kampene stod i femte runde. Rivalerne fra Sevilla, skulle mødes om den ene billet der var videre. Skæbnes ironi, at det rivalopgør der slet ikke blev spillet i førstehalv år af sæsonen, nu skulle spilles tre gange inden 2012 var tyve dage gammelt.

Sevilla og Betis indtrådte begge i turneringen i forrige runde, hvorfor det blot er blevet til to kampe. Betis mødte Terrassa og spillede sig samlet set videre med 2-0. JÔ stod for det ene Betis mål, mens det andet var et selvmål. Sevilla mødte Pontevedra, og sikrede sig videre deltagelse med samlet set 4-1, efter 3-1 ude og 1-0 hjemme. Også her blev et selvmål scoret, dette satte Raul Albiol, hvilket gav Pontevedra deres enlige mål.

Begge modstander var forholdsvis lette, men nu skifter det. Had og fight plejer at beskrive Sevilla derbyerne, og med to kampe med blot fem dages mellemrum bliver det ikke lutter lagkage at besøge modstandernes stadion. Den fjortende januar spiller Betis foran eget publikum mens det den nittende er Sevilla der får den fordel.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #66: 13 Jan 2009, 21:35 »

Den ovenstående update, var blot for at sætte jer ind i Copa del Rey, inden den næste update sjovt nok handler om de to lokal opgør. Stay turned
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #67: 13 Jan 2009, 22:25 »



Número Uno
Efter blot fire minutter, havde Betis allerede sat sig på spillet. Hjemmebane-fordelen skulle udnyttes og det bedst mulige udgangspunkt skulle sikres. Efter et indkast, finder den tilbagevendte Ramires Ben Afra der står i halvbuen foran feltet. Franskmanden fik sat Albiol af med et lille træk til siden, inden han hamrede hårdt til lædret og ramte lige imellem to fremstormende Sevilla forsvare. Herefter kunne alle inklusiv Palop blot se til, mens bolden fløj. Få centimeter fra trekantssammenføjni ngen krydsede bolden den hvide målstreg og Betis kunne fejre 1-0 målet. Fantastisk start for hjemmeholdet, der virkede meget klar.

Allerede minuttet efter, var det dog Sevillas tur til lidt fremgang. En dyb stigning fik Luis Fabiano fat i, men Ustari fik dog sat sig imellem, og via et en aflevering fra Ramires kørte Betis en kontra angreb. Dette blev stoppet da flere Sevilla forsvar kom imellem, da bolden nåede gæsternes eget felt

Resten af halvlegen forløb roligt, om end begge hold kom frem til et par skud. Sevilla på kontra fodbold, mens Betis kom tættest på efter dødbolde. En udligning lå dog langt mere i luften end en udbygning.
     Dette til trods, var det Betis der skabte anden halvlegs første store chance. Efter et angreb fra gæsterne, løb Vicente til baglinjen, inden han slog den ind over. Kun et dårligt timet hovedstød holdte Bendtner fra at have helt frit inde under målet, men i stedet røg den ud af feltet. Her kom Ramires løbene og da han før har vist fantastiske evner til at ramme bolden langt ude fra, var det med håb de mange Beticos stod klar. Palop fik dog slået det hamrende hårde skud over, hvilket resulteret i et hjørnespark. Dem har Betis før været farlige på, men da Bendtner nok engang missede et hovedstød, løb bolden ud over sidelinjen over modsat af Caffas spark.

Lige over en time var spillet, da det var Sevilla der fik muligheden med hovedet. Angriberen Adriano var få meter fra mål, og kun via en refleks-redning, holdt Ustari nullet. To minutter senere var en lignende chance ved at skabe panik i Betis’ bagerste led, men Hargreaves headede langt over.

Med et kvarter igen, var det målscoreren Ben Afra der tacklede en Sevilla-spiller midt på banen, hvilket medførte en lang-tvær aflevering til Caffa. Han gik til baglinjen inden han slog den skråt bagud til netop Hatem Ben Afra. Efter lidt nærkamp med Capel fandt han igen plads, og som en gengivelse blev bolden ramt plet. Den modsatte trekantsammenføjnin g, men udfaldet var det samme. Stadion summede af glæde, og Betis med. Aimars dyrt købte erstatning satte sig for alvor igennem, på bedst tænkelige tidspunkt.

I de sidste minutter pressede Sevilla på, men kom aldrig rigtigt tæt på. Dette gjorde JÔ’s indskiftning dog, Sergio Garcia. Med syv minutter igen brød han fri og skruede flot bolden forbi keeperen. Uheldigvis for ham, tog indersiden af stolpen ikke hans parti og han måtte se bolden ryge over til en Sevila-spiller.

Dermed sluttede kampen med en 2-0 sejr til hjemmeholdet, Betis. Blot fem dage havde de to hold, inde de skulle mødes igen. Skulle det blive til tredje derby-sejr i træk for Betis, eller ville Sevilla sætte sig til modværge og sikre sejren?
« Seneste Redigering: 13 Jan 2009, 22:29 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #68: 17 Jan 2009, 18:53 »



Número Uno
Betis lugtede blod, mens Sevilla fik hvad de mest af alt ønskede: En chance for hævn og revanche. Efter to nederlag I streg, var chancen for Sevilla ikke set større. Efter 2:0 hjemme, lå det I kortene at det var et mere afslappet Betis hold der skulle møde Sevilla. Dette til trods, var Sevillas hjemmebane, Ramón Sánchez Pizjoán fyldt til bristepunktet. Året var blot 18 døgn gammelt, men alligevel var det en perfekt plæne der dækkede stadionet.

De to Betis spiller der stod for højresiden af forsvaret, Juanito og Atouba, måtte begge side ude men sammenlignet med Sevillas fire manglende spiller, var det billigt sluppet. Inden sæsonen vurderede bookmakerne at kampen ville blive mellem La Ligas nederste medalje tager og årets femteplads. Dette til trods, er det en elvte samt en femtende plads de to klubber indfinder sig på. Med Sevilla tolv pladser lavere end forventet, er Copa del Rey træner Manolo Jiménez’ sidste håb.

Copa del Rey
Real Betis - Sevilla 2:0
Sevilla - Real Betis 1:1
Real Betis - Sevilla 3:1

Målscore
Hatem Ben Afra :2
Juan Pablo Caffa :1
Raul Albiol :1

De skuffende placeringer skyldes I høj grad to skuffende angriber. Adriano har spillet næsten 1000 minutters fodbold siden hans sidste mål, mens Betis’ es, Bendtner, har spillet omtrent halvdelen. Med de ord, er der blot at byde velkommen til en fodbold-fest på det 24° varme Ramón Sánchez Pizjuán.

Indtil det femogtyvende minut, var det to afventende mandskaber det fyldte græsbanen ud. Som en stilhed før stormen, var de store chancer udeblevet. I hvert fald indtil Nihat tog imod Betis forsvarets lille åbning og løb til baglinjen. Herfra smækkede han den på tværs, til unge Capel, der stod fri – blot for at ramme undersiden af overlæggeren. Herefter fløj bolden elegant ud af feltet, og mens Sevilla måtte ærgre sig kunne Ustari lykkelig puste ud. I det mindste for en stund.

For allerede fem minutter efter, stod Kompany ikke helt Nihat som han ellers skulle marker. Derfor fik tyrkeren frit til at skyde langt ude fra, hvorfor argentinske Oscar Ustari let kom imellem bolden og målet.
     
Til trods for Sevilla startede bedst, var nede med to mål og kæmpede foran egne fans, var det Caffa der kunne bringe Betis på 1:0. Efter Vicente slog et indlæg der fik lov at sejle på tværs af feltet, var den småskadet Navarro ingen match for den argentinske landsholds back-up. 0:1 efter en angrebs serie, der gik fra den ene til den anden fløj. Natten syntes at komme nærmere Sevilla.

Efter en pause med skideballer til Sevilla spillerne, var det især de to skurke, Capel og Navarro, der satte sig igennem i deres side. Dette til trods, var det først efter et hjørnespark 1:1 målet kom. En bold der lå få centimeter fra bagerste stolpe, blev sikkert headet ind af en fuldkommen fri Raul Albiol. Nu var det Alfonso Pérez’ tur til at skælle ud. En fornyet gejst var tændt I hjemmeholdet.

På trods af gnisten, udeblev branden. Med ti minutter tilbage af den tætte kamp, havde ét forløb fastløst kampen. Sevilla der smider langt bolde frem, som bliver sparket tilbage op på midten, hvorefter Bendtner og JÔ skaber en kontra chance eller endnu et langt forsøg indtræffer. Måske netop derfor, sløsede Betis forsvaret med under fem minutter tilbage. Efter et indkast blev en lang aflevering sendt dybt til Nihat. Da ingen var I nærheden af ham, var det kun den argentinske keeper Ustari der reddede Betis fra at lukke mål ind.

Netop det angreb vil for altid stå som et symbol på hele kampen; Sevilla der prøvede, men hvis den ene del fejlede tog en af del af Betis hold blot over. Kun de fire midtbaner spiller og Insúa spillede en god kamp, men alligevel undgik Betis nederlag I deres tredje rivalopgør på under to uger. Hvem der venter I næsten runde, er endnu uvist.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #69: 18 Jan 2009, 19:41 »

Slet ingen kommentar? Skuffet
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

AFC
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #70: 18 Jan 2009, 19:53 »

Jo jeg vil da gerne. Først vil jeg sige at jeg savner noget grafik ude i siderne. Jeg syntes der er for tomt ude i siderne og jeg syntes at et billede eller to vil passe ind. Du har jo evnerne til at lave super grafik. Du bestemmer det jo helt selv om du vil Smiley.

Syntes så derimod at du skriver helt fænomalt og sætter det også rigtig godt op. Dejligt overskueligt at læse. Ingen ting der skal laves om på i det tilfælde. Det lader til at køre godt for dig i Betis. KIU Nibali!

PS. Lad være med at tænk på kommentarerne. Det har jeg gjort før. Det er en dum ting. Bar vent. De kommer Thumbs Up.

AFC
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #71: 18 Jan 2009, 19:55 »

Jo! Thumbs Up

Som altid er det jo en fantastisk blog. Jeg savner ganske vidst et enkelt billede eller 2, men kvaliteten af det skriftlige gør, så det blot er en lille detalje. Det er noget lort, med den halvdårlige sæsonstart, men forhåbenligt får du vendt skuden og sikret minimum UEFA Cup-bold til næste sæson. Thumbs Up Fortsæt den gode stil! Thumbs Up
Logged

ZackS
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #72: 18 Jan 2009, 20:08 »

Jeg kender til dine skriftlige evner, og dit niveau er helt i top! Flot skrevet, men ligesom de andre, savner jeg et billede. Du kan jo godt lave grafik  Rullende Øjne
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #73: 18 Jan 2009, 21:36 »

Jo jeg vil da gerne. Først vil jeg sige at jeg savner noget grafik ude i siderne. Jeg syntes der er for tomt ude i siderne og jeg syntes at et billede eller to vil passe ind. Du har jo evnerne til at lave super grafik. Du bestemmer det jo helt selv om du vil Smiley.

Syntes så derimod at du skriver helt fænomalt og sætter det også rigtig godt op. Dejligt overskueligt at læse. Ingen ting der skal laves om på i det tilfælde. Det lader til at køre godt for dig i Betis. KIU Nibali!

PS. Lad være med at tænk på kommentarerne. Det har jeg gjort før. Det er en dum ting. Bar vent. De kommer Thumbs Up.

AFC

Betis er et hold, med ufatteligt få billeder i højkvalitet. Derfor er billederne udeblevet.

Jeg takker, om end jeg virkeligt ikke forstår du siger det kører. Mod Sevilla gjorde det jo, men resten af sæsonen har virkeligt suttet!

Jeg tænker heller ikke som sådan på kommentar, men når de udebliver undre det mig. Som udgangspunkt hedder tanken "Ingen kommentar = ingen læsere. Ingen læsere = jeg gør noget forkert. Jeg gør noget forkert = jeg kan forbedre noget.". Dog skal jeg vide hvad dette "noget" er - derfor spurgte jeg efter kommentar Wink

Jo! Thumbs Up

Som altid er det jo en fantastisk blog. Jeg savner ganske vidst et enkelt billede eller 2, men kvaliteten af det skriftlige gør, så det blot er en lille detalje. Det er noget lort, med den halvdårlige sæsonstart, men forhåbenligt får du vendt skuden og sikret minimum UEFA Cup-bold til næste sæson. Thumbs Up Fortsæt den gode stil! Thumbs Up

^ Jeg takker for kommentaren.

Jeg kender til dine skriftlige evner, og dit niveau er helt i top! Flot skrevet, men ligesom de andre, savner jeg et billede. Du kan jo godt lave grafik  Rullende Øjne

^^

Igen, takker jeg for kommentaren.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #74: 18 Jan 2009, 21:40 »



Número Diez
Efter mørket kommer lyset, og omvendt. Og efter tre fantastiske sæsoner i Real Betis har mørket ramt Sevilla-klubben. Ovenpå en mildest talt horribel sæson, er en ære ovre. Alfonso Pérez overtog et hold i forfald, styrkede det og skabte et af verdens bedste. Nu står han der dog igen; Med et hold i forfald, hvor hvert sekund er værre end det foregående. Hverken økonomi, taktikken, spillerne eller talenter køre som håbet og drømmen er vendt til et mareridt. Derfor var det ikke overraskende, da Alfonso Pérez sagde de ord, som ville putte en ende på lidelserne.

Efter tre fantastiske kampe mod Sevilla, mødte dagligdagen og virkeligheden Betis. Inden Januar var ovre, var de gode kampe mod Sevilla i Copa de Rey ligegyldige, da Barcelona bankede Pérez’ tropper af banen med samlet set 5:1. Derudover var 0:3 mod Getafe samt 0:0 mod Almariá kommet i vejen for en god åbning på det nye år. I februar endte endnu en kamp med point-deling, inden to sejre blev sikret. Et håb blev tændt, og presset på Alfonso Pérez lettede for en stund. Men da Athletic sønder bombede Betis’ forsvar med skud og en derfra fortjent 4-0 sejr, brød endnu et ramaskrig ud. Og da Real Madrid vandt 1:4 først i marts, inden Espanyol slog Betis 4:2 den 11 marts, så hjalp 2:1 sejren over Racing ikke det store.

Om det var tvunget eller efter længere tids overvejelse, skal stå hen i det uvisse. Men da Real Betis indkaldte til pressemøde, kort efter nederlaget til Espanyol var der ingen tvivl. Natten havde ramt Betis og Alfonso Pérez havde ikke længere opskriften på lys. En ære sluttede til midnat mellem 13 og 14 marts. Efter 1350 dage på posten som Real Betis manager, sagde Alfonso Pérez farvel. 182 kampe blev det til for den tidligere landsholdsspiller.       
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010