home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 139 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Number One
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Starte en ny blog, eller prøve lykken med denne
Starte en ny blog
- 7 (53,8%)
Fortsætte i Blackburn
- 6 (46,2%)
Antal Stemmer: 13

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Number One  (Læst 27938 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #90: 19 Jan 2009, 21:36 »



Number One - 13-05-2012
Da Paul Ince sagde sit manager-sæde i Blackburn op til ære for landsholdets ditto, startede en turbulent tid. Efter blot tre dage som såkaldt ”care-taker”, røg Ray Mathias igen ned som assistent. Norske Ståle Solbakken overtog Blackburn direkte fra danske vicemestre, FC København. Under et år senere, præcist 331 dage, måtte Nordmanden dog endnu en gang forlade en klub. Efter Paul Ince i sin sidste sæson havde sikret en femte plads til
Blackburn manager siden 2000
Graeme Souness
Mark Hughes
Paul Ince
Ståle Solbakken
Alfonso Pérez

Blackburn, var en elvte plads langt fra nok til at tilfredsstille den sultne ledelse på Ewood Park. Derfor modtog norske Ståle i går sin fyring på gråt papir, da også økonomien vaklede voldsomt.

Mindre end et døgn senere, var der dog indkaldt til pressemøde på selv samme Ewood Park. Alfnos Pérez der to måneder forinden havde endt et kærligheds forhold med Betis i græd, var markeds hotteste navn udad til, om end rygterne går på tilbuddene ikke lige frem kom i stride strømme til Spanieren. Som udgangspunkt virkede Pérez som det sikreste skud på en nyt overhoved i den engelsk klub, om end et par ting talt imod det:

● Alfonso Pérez havde før udtalt han helst ventede til efter sæson afslutningen med at overtage nogens arbejde.

● England havde han svært ved at se sig selv i, med mindre det rigtigt bud krydsede borderet.

Derfor var det en flok splittet journalister der var fremmødt. Ikke desto mindre fik den halvdel der havde sin tro på Spanieren ret. Ind trådte Alfonso Pérez og nyhederne til diverse sladder spalter var allerede begyndt.

Med en sejrskvote på næsten 47 %, har Alfonso Pérez oplevet sin del af succes i Betis, om end også den anden side af medaljen viste sit grimme ansigt. Om det bliver succes eller fiasko der vil stå på Blackburn og Alfonso Pérez når de to hold skilles, kan kun tiden vise.


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

AFC
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #91: 19 Jan 2009, 22:00 »

Blackburn er et super spændende hold. Jeg syntes du har lavet nogle klasse updates. Elsker din gennemgang af truppen. Elsker simpelthen den grafik som er ude til højre. Det er bare klasse grafik fra dig af. Super! Og nice trup du har. Glæder mig til mere Nibali! KIU!
Logged

Glynge
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #92: 19 Jan 2009, 22:06 »

Spændende at se dig i Blackburn. Har aldrig prøvet at være dem, eller set noget med dem.
Så det kan da kun blive interessant.
Grafikken, og dit layout er virkelig flot. Skriftligt er det også super.

Keep up the good work! Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #93: 20 Jan 2009, 15:49 »

Spændende at se dig i Blackburn. Har aldrig prøvet at være dem, eller set noget med dem.
Så det kan da kun blive interessant.
Grafikken, og dit layout er virkelig flot. Skriftligt er det også super.

Keep up the good work! Thumbs Up

Mht. til de to første linjer, må jeg bare sige ditto. Aldrig før har jeg selv prøvet kræfter med Ewood Park og Blackburn, hvorfor jeg håber på lidt nyt og sjov.

Mht. til 3 og 4/5 linje: Jeg takker! Tunge

Blackburn er et super spændende hold. Jeg syntes du har lavet nogle klasse updates. Elsker din gennemgang af truppen. Elsker simpelthen den grafik som er ude til højre. Det er bare klasse grafik fra dig af. Super! Og nice trup du har. Glæder mig til mere Nibali! KIU!

Jeg takker, AFC.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #94: 20 Jan 2009, 15:53 »

godt sat op.
din grafik er også flort,
keep up the good work Smiley
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #95: 20 Jan 2009, 17:17 »

godt sat op.
din grafik er også flort,
keep up the good work Smiley

Jeg takker!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #96: 20 Jan 2009, 20:21 »



Number One
Da Blackburn Rovers’ manager ikke længere hed Mark Hughes, men Paul Ince, blev en ære påbegyndt. Ince havde under to års erfaring som manager, hvorfor kritikkerne også var efter Ewood Parks ledelse, da han blev anset som den rette mand til jobbet.

2008/09
Ince og Rovers’ top beviste allerede fra første sæson de to ville blive et yndigt par. Ince og Blackburn led et par forfærdelige nederlag – bl.a. 1-5 til Manchester United, 0-4 til Chelsea samt 1-4 til Tottenham Hotspurs, - men formåede alligevel at forbedre den forrige sæsons syvende plads, med én placering. Kontinuerligheden udeblev som sådan, men uden reale nedture blev 54 point sikret. Til trods uhørte atten nederlag, blev Paul Inces’ tropper som sagt seks i Premier League. Med blot tre uafgjorte, færreste i ligaen, havde Blackburn en taktik der bedst kan forkortes til ”alt eller intet”.

2009/10
Fem færre kampe blev tabt, fire færre vundet og 51 point sikret. Dette til trods, gjorde en utrolig tæt liga at Blackburn blot blev nummer elleve. Med lidt længere både op- og nedture, var det i sidste ende de mange kampe og uafgjorte resultater der kostede mange placeringer for Blackburn. Paul Inces led af den velkendte anden sæsons nedsmeltning. Ny tænkning manglede, og efter en sjette plads året forinden sad Britten løst i Blackburn sædet.
Faktisk gik der ganske vedvarende rygter om at Paul Ince fyring blot blev tilbageholdt af den europæiske succes. Saturn og Aberdeen måtte nemlig kigge langt efter Blackburn og Shakhtar i UEFA cuppens gruppe G. Allerede i næste runde blev det dog til en nederlag, da to gange uafgjort mundende ud til tyske Stuttgarts fordel.

2010/11
Afgørelsens time stod. Efter en god og en tilsvarende dårlig sæson, stod Paul Inces’ stilling til diskussion. Efter to sejre i sæsons to første kampe, virkede Ince mere sikker, om end presset igen steg da Blackburn tabte 0:2 til Crewe og blev sendt ud af ligacuppen. Endnu en sejr blev sikret i Premiere League, inden det første nederlag blev modtaget. Herefter gik Blackburn en mere ustabil tid i møde, hvor tropperne fra Ewood Park både tabte, vandt og spillede uafgjort. Alt i alt endte 2010 dog som et godt år for Blackburn, for til trods for seks nederlag blev ni sejre sikret. Blandt disse er værd at nævne 2:1 sejren over giganterne fra Manchester United. Da slutfløjtet lød, bød Ewood Park i ekstase. Fløjen Morten Gamst Pedersen samt det italienske talentet Andrea Russotto – der foretrækker at slå sine folder på den offensive midtbane – stod for Blackburn målene, i dette halvårs største resultat.

2011 blev meget som 2010: Et år hvor resultaterne var gode, men sagtens kunne havde været langt bedre. I modsætning til sæsonen forinden, var januar end ikke ovre da Paul Ince kunne fokuser på Premiere League. Dette viste sig som en god ting, for trods de noget svingene resultater endte Blackburn som de bedste af ”resten”. Traditionen tro tog Arsenal, Manchester United, Chelsea og Liverpool sig nemlig af de første fire plads – i nævnt rækkefølge.

Denne fine ligaplacering var nok til at overbevise Blackburn om at Paul Ince havde talent, men mens de blot kastet et kontrakt tilbud ud, kastede FA ære og stolthed med. Derfor måtte Blackburn give slip på sin succes træner og finde en afløser.
« Seneste Redigering: 20 Jan 2009, 23:24 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #97: 20 Jan 2009, 20:28 »

Rigtig flot update der giver en god fortælling om hvordan Blackburn har klaret sig igennem de seneste sæsoner. Glæder mig meget til at følge dit eventyr i Blackburn og se hvilken succes du kan malke ud af dem   Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #98: 20 Jan 2009, 21:03 »

Rigtig flot update der giver en god fortælling om hvordan Blackburn har klaret sig igennem de seneste sæsoner. Glæder mig meget til at følge dit eventyr i Blackburn og se hvilken succes du kan malke ud af dem   Thumbs Up

Jeg takker mang gange, Guldbrand!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #99: 20 Jan 2009, 21:09 »

Klasse Nibali, men du har lavet en ret mærkelig fejl. I starten af updaten skriver du rigtigt nok Paul Ince, men ligepludseligt begynder du at skrive Paul Inch? Tunge Ellers klasse. Opstemt
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #100: 20 Jan 2009, 21:14 »

Paul Inch, klasse! funny

Anyway er det her en fantastisk vellykket blog. Du forklarer os om hvordan det er gået Rovers før, og det er bare helt kanon, for så ved man mere om hvad du skal leve op til osv. Dit sprog er rigtig flot, der er intet at klage over. Grafikken har du også styr på. Også nogle lækre hold du har været hos, så alt i alt må jeg erklære denne blog for ganske glimrende!

Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #101: 20 Jan 2009, 23:26 »

Klasse Nibali, men du har lavet en ret mærkelig fejl. I starten af updaten skriver du rigtigt nok Paul Ince, men ligepludseligt begynder du at skrive Paul Inch? Tunge Ellers klasse. Opstemt

Ja, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg har tænkt på da jeg skrev det... Anyhow, nu skulle den gerne være banket fast på nethinden at det er Ince - og ikke Inch Tunge

Tilbage er der vel blot at takke dig, LFC.

Paul Inch, klasse! funny

Anyway er det her en fantastisk vellykket blog. Du forklarer os om hvordan det er gået Rovers før, og det er bare helt kanon, for så ved man mere om hvad du skal leve op til osv. Dit sprog er rigtig flot, der er intet at klage over. Grafikken har du også styr på. Også nogle lækre hold du har været hos, så alt i alt må jeg erklære denne blog for ganske glimrende!

Thumbs Up

Ja ja, Inch og Ince - det lyder da næsten ens Tunge

Rigtigt dejlig kommentar at få, Ghert, jeg takker!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #102: 21 Jan 2009, 21:31 »



Number One
Mens krisen begyndte i spanske Real Betis, var det med store forhåbninger til det nye navn på Ewood Park. Hos de danske vice-mester fra FC København, havde Blackburn set sig glade for Ståle Solbakken. Solbakken så hans snit til en større klub, og kort efter Inces opsigelse var det norske Ståle Solbakken der skulle lede Blackburn mandskabet i krig.

Kombinationen Solbakken – Blackburn fik da også bedst tænkelige start, da Sunderland måtte lide et 0:1 nederlag på Ewood Park. Allerede runden efter var der dog uro i andedammen, da Everton forlod Blackburns hule med en 3:2 sejr. Også den næste kamp blev tabt, inden Solbakken sikrede Blackburn UEFA cup deltagelse. Samlet set 4:0 over FC Vaslui var hvad der sendte nordmandens tropper i UEFA cuppens gruppe L, hvor Røde Stjerne Beograd, LASK samt russiske Sparta Moskva blev parret med engelske Blackburn.

Da tre sejre – med ét mål – i streg blev sikret, blev troen lidt stærkere. Dog kun for en kort stund; Efter en 3:0 sejr over Røde Stjerne Beograd, brød helved løs i Blackburn og de næste fire kampe blev tabt. Én af disse var i UEFA cuppen. Via 1:1 mod ”Spurs”, blev en smule af det rigtige dog bragt tilbage til Ewood Park. Helt godt blev det dog ikke, og da sejrs-krisen var ovre var der gået syv Premier League kampe uden at Blackburn havde fået fuldt udbytte. Dette vendte 3:1 over Hull dog om på, da noget af det spil der havde sendt Blackburn videre med femten point i UEFA cuppen viste sig i Premiere League. Års skiftet ventede kort forude, inden da blev det dog til 1:1 før Chelsea vandt Blackburns sidste kamp i 2011. 3:1 stod der i Chelsea favør, efter dommeren havde ladet fløjten lyde.

Blot to dage efter krudtet havde lydt og oplyst natten, stod Blackburn igen klar til en Premiere League kamp. De førende fra Arsenal på udebane er uden tvivl skræmmende, men at tabe 0:5 var mere end fansene kunne klare. Protester begyndte så småt at brede sig blandt klubbens mest hardcore fans, om end ledelsen overhørte dem. I de to næste kampe gik et stærk hævn-tørstigt Blackburn hold på banen, hvilket kastede to 3:0 sejre af sig. Først stod Birmingham og siden Manchester United for skud. Kampen efter forsvandt lidt af hævntørsten dog, og blot 1:1 mod Manchester United blev resultatet. Derefter var det en utrolig ustabil periode der rasede på Ewood Park, hvor Bl.a. et 1:3 nederlag kostede videre deltagelse i Fa cuppen. Celtic blev dog banket baglæns ud af stadion, og samlet 5:1 sendte Solbakkens tropper videre til UEFA cuppens anden knockout runde.

Her blev Ståle og resten af Blackburn for alvor kastet for løverne, da mægtige Real Madrid smadrede al modstand og vandt 4:0 i første opgør. At Santa Cruz så kunne fejre de to mål i 2:0 sejren hjemme, var underordnet for samlet var det afgjort. Et farvel til Ståles sidste livslinje. Dermed begyndte sædet virkeligt at brænde under nordmanden, om end 3:1 over Liverpool holdt det i stangen. Hverken 2:1 mod Wigan, 1:1 mod Middlesbrough, 2:2 i mødet med Chelsea eller 2:0 over Hull kunne dog redde Ståles job. For efter en 11. plads og et 1:4 nederlag til Manchester united blev Ståle Solbakken fyret. Med blot to kampe tilbage, var det begrænset hvad Alfonso Pérez kunne redde. Et lidt skuffende 1:1 blev resultatet af hans første Premiere League kamp, da Birmingham tog imod den nye Blackburn manager. I sæsons sidste kamp, var det mestrene fra Arsenal der skulle besøge Ewood Park. 9 ud af atten gange havde Blackburn vundet foran eget publikum, mens Arsenal havde vundet tolv gange ude.

Og lad det bare være sagt: Alfonso Pérez første hjemmekamp, vil altid være en kamp han vil huske tilbage på. Efter en tæt første halvleg bragte Bojinov nemlig Rovers på 1:0 inden Roque Santa Cruz gjorde det til 2:0 – blot for at se tre tvivlsomme scoringer passere Robinson i den modsatte ende. Et sønderknust Blackburn hold var droppet én plads ned, efter en sejr der bare skulle være kørt sikkert hjem men hvor den offensive indstilling forblev på banen. Ikke just den ønskede start for Alfonso Pérez, om end håb dog eksister.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #103: 21 Jan 2009, 21:50 »

Super blog:P. Nu har jeg jo været fast læser i dine storys på Geeks, så jeg ved hvad du kan. Og jeg må sige grafik er i top(som sædvandlig) og det skriftlige er også helt i top Peace. Det er en super blog at læse.
KIU! Peace
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #104: 21 Jan 2009, 22:13 »

Du har simpelthen fantastisk flot grafik.
Skriftligt er det også kanon, så bre kiu! Peace
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010