AprilManchester United (1) – Blackburn (12)
En sejr var kravet, da mit hold hjemme på Old Trafford skulle møde nr. 12, Blackburn.
9 min. – Rooney sender et indlæg indover til Nolan, som må se sine to forsøg taget af Friedel.
Pause – Dommeren fløjter første halvleg af.
53 min. – Friedel redder flot et hovedstød fra Johnson.
66 min. –
MÅÅÅL! Downing skyder flot et frispark kort ude for feltet i mål.
75 min. –
1-1! Mokoena skyder en langt bold op, som ender hos Salas, som så udligner.
Slut – Dommeren fløjter kampen af.
Da mit hold dominerede hele kampen, var det frygteligt frustrerende, at Blackburn fik udlignet et kvarter før tid. Med det uafgjorte resultat, var vi på 1. pladsen, á point med Chelsea, som havde spillet en kamp færre.
1-1
Middlesbrough (13) – Manchester United (1)
I næste kamp skulle jeg en tur til Middlesbrough.
9 min. – Johnson kommer alene igennem, men Boro-keeperen redder.
11 min. –
0-1! Johnson spiller en Scholes fri, som scorer.
14 min. – Johnson spiller Downing fri med Boro-målmanden, men Downing mangler skarpheden.
39 min. –
MÅÅÅL! Johnson modtager bolden kort ude for feltet, og hamrer den nød i hjørnet til 0-2.
Pause – Spillerne går til pause ved stillingen, 0-2.
58 min. –
SCHOLESY! Scholes modtager en løs bolden lidt ude for feltet og skyder den i nettet.
73 min. – Hasselbaink får en stor chance inde i feltet, men han brænder.
76 min. – Southgate sætter nødbremsen i og modtager det røde kort, efter at have stoppet Johnson som sidste mand.
77 min. –
0-4! Det frispark, som Southgate gav, scorede Downing efterfølgende fremragende på.
Slut – Slutfløjtet lød.
Mit mandskab spillede fremragende i dagens kamp, og det var derfor også fortjent, at de løb med 4-0 sejren. Den sejr kunne dog godt have været større, da der massere chancer til flere mål.
0-4
Manchester United (1) – Charlton (6)
Mit hold skulle følge op på den flotte 4-0-sejr over Boro, her hjemme imod Charlton.
Pause – Pause, 0-0.
56 min. – United bliver reduceret til ti mand, da Neville modtager sit andet gule kort.
Slut – Kampen fløjtes af.
The Red Devils dominerede første halvleg, dog uden at skabe det store, og det stod også 0-0 ved pausen. I anden halvleg skete der ikke så meget, ikke mindst på grund af Nevilles udvisning. Skuffende resultat, der måske gav Chelsea guldet.
0-0
Tottenham (10) – Manchester United (1)
Der var et skuffende Tottenham, som lå nr. 10, der i dag tog imod United.
33 min. – Downing fyrer et hårdt skud af, men det sidder lige på Robinson.
41 min. –
1-0! Lennon får bolden og er alene med Kenny. Han sender efterfølgende bolden i nettet.
Pause – Pause.
Slut – Slut, 1-0.
Utrolig skuffende præstation mit hold i dag præsterede. De skabte næsten ingenting, og i anden halvleg pakkede Tottenham sig. Da Chelsea spillede uafgjort, var der stadig et håb om guldet.
1-0
Manchester United (2) – Liverpool (7)
Da Liverpool havde haft en skuffende sæson og lå på 7. pladsen, var en sejr helt sikkert kravet til drengene i dag.
25 min. – Xabi Alonso får frit skud, men Kenny blokerer flot.
Pause - Dommeren fløjter til pause
Slut – Slut, 0-0.
Det blev til endnu en ufattelig ringe indsats fra mit hold, som nu ikke havde scoret i tre kampe i træk. Liverpool var det eneste hold, som skabte noget, men de fik ikke bolden i nettet.
0-0
Newcastle (3) – Manchester United (2)
Der var ikke en nogen let kamp, der var i vente, da mit hold skulle en tur til Newcastle.
3 min. – Boumsong stopper Johnson som sidste mand og modtager det røde kort.
38 min. – O’Shea header kort forbi efter et hjørnespark.
41 min. –
MÅÅÅL! Whittaker fyrer et fremragende langskud af og gør det til 1-0.
Pause. – Pause, 1-0.
79 min. –
Udligning! Downing sætter flot et frispark i kassen.
90 min. – Scholes får en kæmpe chance i feltet, men skarpheden mangler.
Slut – Slut.
Trods udvisningen i starten af kampen, bragte Newcastle sig alligevel foran kort for pausen. Det lignede langt hen ad vejen en 1-0 sejr til Newcastle, indtil Downing udligning elleve minutter før tid. Men det blev ikke til de nødvendige tre point, og Chelsea skulle nu tabe to af deres tre sidste kamp, hvis guldet skulle til Manchester.
1-1
MartsManchester United (2) – Bolton (11)
I den sidste kamp i sæsonen skulle vi møde Bolton. Der var ikke noget at spille for, da Chelsea havde vundet deres tredje sidste kamp og dermed var mestre.
35 min. –
0-1! Ferdinand begår straffespark imod Bolton, og Bolton scorer på det.
41 min. –
MÅÅÅL! Bednar er fuldstændig alene med United-keeperen, som i første omgang tager skuddet, men som i anden omgang må se sig passeret.
Pause. – Bolton fører 2-0 ved pausen.
Slut – Slut, 0-2.
Selvom mit hold havde set bedst ud i første halvleg, førte Bolton 2-0 på deres to eneste chancer. Anden halvleg var ikke noget stort, og kampen endte også skuffende, som jeg er ved at være vant til, med en 2-0 sejr til Bolton.
0-2
Dårligere afslutninger på en sæson, skal man lede længe efter. Tre point i de sidste fem kampe og ikke en eneste sejr. Chelsea sprintede da også fra os til sidst i stillingen, som endte med at fordele sig således:
Lidt statistik for sæsonen:
Topscorer: Andy Johnson – 30 mål
Flest assists: Andy Johnson – 15 assists
Flest gange kåret til Man of The Match: Andy Johnson – 6 gange