AugustNewcastle – Manchester United
Så begyndte den nye sæson, og jeg lagde ud med en kamp på St. James’ Park.
16 min. – Santi Kolk modtager et indlæg og header bolden på overliggeren.
20 min. –
OWEN! Ameobi lægger bolden til Owen, som scorer.
23 min. – Johnson kommer alene igennem, men skyder lige på Given.
30 min. –
1-1! Rooney alene med Given, men Given tager skudet, bolden løber ud til Scholes, som scorer.
38 min. –
MÅÅÅL! Downing spiller Johnson alene med Given, som bliver passeret.
Pause – Dommeren fløjter til pause ved stillingen, 1-2.
46 min. –
Udligning! Ameobi får bolden efter et frispark, Kenny redder i første omgang, men kan ikke tage det andet skud.
62 min. – Richardson får bolden inden foran mål, men han skyder lige på Given.
80 min. – Earnshaw får bolden og skyder den i mål, men der er fløjtet for offside.
Slut – Dommeren fløjter kampen af.
Det var en meget underholdende kamp, der blev spillet i dag på St. James’ Park. Kampen kunne sagtens 3-3 eller måske 4-4. Men det blev altså ved en 2-2 sejr, hvilket også af udmærket, selvom jeg dog helst havde set en sejr.
2-2
Manchester United - Ipswich
I næset kamp skulle jeg møde oprykkerne, Ipswich. De havde fået en elendig start på sæsonen, da de havde tabt 4-0 i den første kamp, og da de også var oprykkere, var kravet uden tvivl en sejr.
Pause – Pause, 0-0.
63 min. – Price redder flot to gange et skud fra Rooney og Johnson.
Slut – Slut.
Det var en utrolig kedelig første halvleg, der blev spillet på Old Trafford. I anden halvleg kom der lidt mere gang i United, men skarpheden manglede, og kampen endte derfor meget skuffende og utilfredsstillende 0-0.
0-0
Leicester (17) – Manchester United (11)
Da Leicester var oprykkere, skulle sæsonens første sejr naturligvis komme her.
6 min. – Earnshaw får bolden på midten og kan løbe alene ned mod målmanden, men bliver stoppet af Kisnorbo, som bliver udvist.
36 min. –
MÅÅL! Earnshaw bliver fældet i feltet og skal selv tage straffesparket, hvilket han gør godt, da han scorer.
45 min. –
0-2! Fletcher slår et hjørnespark ind i feltet, hvor Anton Ferdinand dukker op og header bolden i nettet.
Pause – Dommeren fløjter første halvleg af.
82 min. –
1-2! En United-forsvarer mister skidt bolden til Hammond, som løber ned og scorer.
84 min. –
Udligning! Morales modtager bolden i feltet og skyder den i mål.
Slut – Slut.
For satan, det er ringe. Mit hold har domineret hele kampen og har fuldstændig styr på det, men så får Leicester, der spiller med ti mand, udlignet med to mål til sidst i kampen. Pinligt!
2-2
Fulham (15) – Manchester United (13)
Efter en skuffende start med tre uafgjorte kampe, skulle jeg en tur til London for at spille imod Fulham.
26 min. – McCann prøver med et skud lidt ude for feltet, men ingen problemer for målmanden.
40 min. –
MÅÅÅÅL!Rio Ferdinand lægger en langt bold op til Johnson, som skuder den forbi keeperen.
Pause – Pause, 0-1.
64 min. –
1-1! Boa Morte lægger et hjørnespark ind til Knight, som bolden den i kassen.
Endnu en gang må mit hold skuffende tage til takke med en uafgjort. Efter en meget lige første halvleg, dominerede Fulham i anden halvleg.
1-1
Manchester United (11) – Arsenal (1)
Sidste kamp i august var hjemme imod Arsenal.
15 min. – Rooney får en lang bold op og er alene med målmanden, men han brænder.
23 min. – Ljungberg får sit anet gule kort og bliver udvist.
24 min. –
SCORING! Gilberto banker flot et langskud i kassen.
35 min. –
HLEB! Cole sender et langt indlæg ind i feltet, hvor Hleb header den ind.
Pause – Pause.
53 min. – Arsenal-keeperen, Marrone får en bold spillet tilbage, men da han tager den med hænderne bliver han udvist.
54 min. –
ROOOONEY! Rooney skyder flot et frispark i nettet.
71 min. –
2-2! Rooney lægger bolden til Johnson, som så scorer.
Selvom Arsenal bliver reduceret for de alligevel scoret to mål inden pausen. I anden halvleg kommer mit hold dog forholdsvis godt igen og får reddet det ene point.
2-2
Efter de første fem runder, havde mit hold skuffende kun fået skrabet fem point sammen.