FebruarWest Ham (19) - Manchester United (1)
Jeg lagde ud med en udekamp imod West Ham i februar måned.
11 min. -
MÅÅÅÅL! Bardsley slår en bold dybt til Johnson, som lægger bolden i det korte hjørne. 0-1.
15 min. - Downing prøver at finde en mand i boksen, men Carroll slår bolden væk.
20 min. - En West Ham forsvar spille bolden tilbage til Carroll, men aflevringen er for langsom, Richardson fanger bolden i skyder den i mål. Men annulleret.
43 min. -
0-2! Morrison får en bold serveret af Nolan og skyder efterfølgende bolden i nettet med et frækt lob.
Pause - Dommeren fløjter til pause ved stillingen, 0-2.
50 min. - Johnson prøver et hovedstød fra kanten af feltet, men helt ufarligt.
65 min. - West Ham sender et hjørnespark ind i feltet, Navia header forbi.
77 min. -
Reducering! Kenny sender bolden skidt ud lige i fødderne på Harewood, som efterfølgende scorer.
80 min. - Smith kommer alene igennem, men bliver hægtet af Gabbidon, som er sidste mand, og derfor modtager det røde kort.
Slut - Kampen ender 2-1 til United.
En tilfredsstillende præstation fra drengene i dag. Efter en måske lidt sløv start, bringer vi os foran efter 11 minutter. Kort før pausen blev det så 0-2. Selvom vi havde rimelig styr på kampen, fik West Ham alligevel reduceret med godt og vel et kvarter tilbage. Men en udvisning til West Ham tre minutter senere gjorde, at de ikke blev så farlige til sidst.
1-2
Everton (9) - Manchester United (2)
Chelsea havde overtaget 1. pladsen, da de havde spillet en kamp mere en os. Dog var de kun et point foran, da de i den forrige kamp kun havde fået point mod netop dagens modstander, Everton.
8 min. -
MÅÅÅL! Johnson sender flot bolden ind i hovedet på Nolan, som header den i kassen til 0-1.
13 min. - McCann tæt på scoring efter et hjørnespark, men Martyn redder flot.
26 min. - Evertons forward, Pazzini bliver spillet fri og afslutter, men Kenny redder flot.
41 min. - Johnson trækker indad fra fløjen, men mister bolden til Nolan, som afslutter lige på Martyn.
Pause - Pausestillingen er 0-1.
49 min. - Neville mister bolden ude ved fløjen til Kilbane, som trækker ind i banen og skyder i sidenettet.
53 min. -
JOHNSON! Downing prøvet et langskud, men Martyn tager den og slår den samtidig ud til Johnson, som scorer på reposten.
64 min. - Downing sender bolden i dybden til Scholes, som skyder i sidenettet.
76 min. - Everton bliver reduceret til ti mand, da Tony Hibbert modtager sit andet gule kort.
Slut - Dommeren fløjter kampen af.
Det var en rigtig god præstation fra samtlige spillere i dagens kamp. Specielt Downing og Harte, som blev kåret til Man of The Match, var gode i dag. Everton havde til tider et par chancer, men ellers sad The Red Devils på tingene.
0-2
Manchester United (1) - Arsenal (5)
Et sandt rivalopgør skulle spilles, da Arsenal kom på besøg på Old Trafford.
31 min. - Henry kommer igennem og skyder hårdt på Kenny, som redder.
Pause - Holdene går i omklædningsrummet ved stillingen 0-0.
50 min. -
1-0! Johnson modtager bolden et stykke ud for feltet og sender et fremragende skud af sted, som går i kassen.
54 min. - Johnson får bolden i højresiden og kan løbe alene ind mod mål, men bliver fældet af Cole, som bliver udvist som sidste mand.
72 min. - Scholes sender Johnson alene afsted, men Johnson formår ikke at få den ved siden af Arsenal keeperen.
75 min. -
MÅÅÅÅL! Scholes aflevere bolden ud til Richardson, som hamrer et sensationelt godt skud i kassen.
Slut - Dommeren fløjter kampen på Old Trafford af.
Efter en mindre god første halvleg, hvor Arsenal havde bedst fat i det, kom vi godt igen i anden halvleg og fik scoret to mål. Andy Johnson, som fik scoret en enkelt kasse, blev kåret til kampens bedste spiller.
2-0
Manchester United - Aston Villa (FA Cup)
I FA Cuppens 4. runde havde jeg trukket Aston Villa.
16 min. - Nolan modtager bolden og skyder, men rammer uheldigt ydersiden af stolpen.
39 min. -
GOOOAL! Downing skyder flot et frispark i kassen.
Pause - Pause, 1-0.
50 min. - Morrison prøver et langskud, men Taylor slår bolden til siden.
66 min. -
Udligning! Brown mister skidt bolden nede i forsvaret, Baros tager bolden, løber ned imod feltet og lobber den flot over Kenny.
Slut - Dommeren fløjter kampen ved resultatet 1-1.
Inden Aston Villas udligning sad mit mandskab bedste på kampen. Men på grund af Browns fejl i forsvaret, måtte jeg altså gå skuffet hjem med en 1-1'er. Alt i alt var det ikke en imponerende indsats af drengene i dag.
1-1
Barcelona - Manchester United (Champions League)
I 1/8-finalen i Champions League havde jeg trukket mægtige Barcelona. Der var lagt op til to gode kampe i mellem nr. 2 i Spanien og nr. 1 i England.
9 min. - Eto'o kommer alene igennem, men bliver stoppet af Rio Ferdinand, som er sidste mand, og derfor modtager det røde kort.
17 min. - Johnson bliver spillet alene med målmanden af Scholes, men Marquez når lige akkurat at stoppe ham i feltet. Dommeren dømmer straffespark, men underligt nok kun giver et gult kort til Marquez. Scholes brænder dog desværre straffesparket.
22 min. -
1-0! Så blev det Barcelonas tur til at få straffespark, da Oleguer blev fældet i feltet. Van Bommel scorede på straffesparket.
30 min. - Giuly spiller Ronaldinho alene med Kenny, men Ronaldinho mangler skarpheden.
42 min. - Et flot Barcelona angreb afsluttes med en afslutning fra Ronaldinho, men Kenny for akkurat skubbet bolden forbi målet.
43 min. - Scholes stikker en aflevering til Johnson, som kommer alene hen til Barca-keeperen, som flot tager skudet.
Pause - Dommeren fløjter til pause.
58 min. -
MÅÅÅL! Belletti slår bolden ind i feltet, hvor Eto'o dukker op og header bolden i nettet.
68 min. -
3-0! Van Bronckhorst modtager bolden lidt udenfor for feltet og skyder den i nettet.
74 min. - Brown går ud med en skade. Da United har brugt alle deres udskiftere, må de spille med ni mand resten af kampen.
Slut - Dommeren fløjter kampen af.
En udvisning af Rio Ferdinand og et brændt straffespark fra Scholes gjorde, at Barcelona nu af kæmpe favoritter til at tage billetten til kvartfinalerne. Barcelona udnyttede den overtalsituation, som de havde i næsten hele kampen, ved at skabe betydeligt flere chancer end mit United-hold. Derfor var 3-0 sejren fortjent, dog var jeg lidt skuffet over Scholes' brændte straffespark.
3-0
Manchester United (1) - Sunderland (20)
En sejr var uden tvivl kravet, da mit hold hjemme på Old Trafford tog imod bundproppen, Sunderland.
34 min. - Giggs sender et frispark ind i feltet, Scholes ender med bolden, men skyder lige på Sunderland-målmanden.
45 min. -
RIOOOO! Endnu en gang sender Giggs et frispark ind i feltet, denne gang får Rio Ferdinand ramt den, og den går i mål.
Pause - Pausestillingen er 1-0.
81 min. - Anton Ferdinand med et hovedstøds forsøg, men den går over.
90 min. - Harte sender et frispark over muren, men Sunderland-keeperen redder.
Slut - Dommeren fløjter af på Old Trafford.
Det var ikke nogen imponerede præstation fra The Red Devils i dag, men sejren kom alligevel i hus takket være kampens eneste målscorer, Rio Ferdinand. Med sejren lå United på 1. pladsen med fem point ned til Chelsea, som dog havde spillet en kamp færre.
1-0
Men 11 runder tilbage i Premiership, fordelte de forskellige hold sig således: