home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 144 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Jordskælv
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Jordskælv  (Læst 14528 gange)
Doctor Who
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordskælv
« Svar #30: 16 Dec 2008, 15:38 »

Det er nu ganske underholdende at se, hvilke morsomheder folk disker op med i denne uvante situation.

Min fætters facebook overskrift er "... frygter en tsunami i Emdrup Sø"  Grin

Andetsteds hørte jeg, at der ville blive udgivet en støttesang for væltede kravlenisser: "Hvor små vi er."  funny
Logged

Lyngby-researcher for FM.

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordskælv
« Svar #31: 16 Dec 2008, 15:46 »

Ja, mon ikke man for længst har koblet Remé til en seismograf, sådan at der, hver gang der forekommer en rystelse, automatisk spyttes en støttesang ud...
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Jordskælv
« Svar #32: 16 Dec 2008, 17:42 »

I virkeligheden var det bare mig, der hoppede ned fra det sidste trin på trappen. Opstemt

Ej, snydt igen! Jeg sov trygt som en sten, og bemærkede det ikke. Fandt først ud af det, da de snakkede om på det TV2 i morges. :-P
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordskælv
« Svar #33: 16 Dec 2008, 17:48 »

Jeg fik først af vide her i morges at der havde været jordskælv.
Jeg havde ingenting mærket, jeg sov tungt og godt.
Men så da jeg kom i skole, fik jeg af vide at en som bor næsten lige ved siden af mig, var vågnet af det og hendes tag rystede.
Jeg må fandme have sovet godt Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #34: 16 Dec 2008, 17:53 »

I virkeligheden var det bare mig, der hoppede ned fra det sidste trin på trappen. Opstemt

Ej, snydt igen! Jeg sov trygt som en sten, og bemærkede det ikke. Fandt først ud af det, da de snakkede om på det TV2 i morges. :-P

KLASSE!!!!  funny

Men rent bortset fra det:
Hvor nordligt har nogen mærket det? Bor i Hørsholm omegn, og jeg mærkede absolut nada. Mine forældre, der står en del tidligere op end mig, mærkede heller ingen ting.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #35: 16 Dec 2008, 17:59 »

Det kunne mærkes her i Grenaa i hvert fald - og det er da både nordligere og vestligere end Hørsholm Tunge
Logged



plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #36: 16 Dec 2008, 18:07 »

Mærkeligt  Ubeslutsom

Nå, men så må jeg jo vente 80 år, før jeg kan opleve et 'voldsomt' jordskælv (i dansk målestok), hvis man skal tro på den statistik der nu er opstået  Opstemt

Analytikere vil uden tvivl forudsige, at det næste store jordskælv kommer i 2078  Wink
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #37: 16 Dec 2008, 18:24 »

KLASSE!!!!  funny

Men rent bortset fra det:
Hvor nordligt har nogen mærket det? Bor i Hørsholm omegn, og jeg mærkede absolut nada. Mine forældre, der står en del tidligere op end mig, mærkede heller ingen ting.
Så bor vi jo næsten op af hinanden Hævet Øjenbryn

Haha men altså, jeg vil sige det sådan, at havde jeg intet hørt om jordskælv, ville jeg aldrig være kommet på den tanke Smiley

Men min mor lød godt nok ik særlig glad da hun fortalte om det  Grin
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Jordskælv
« Svar #38: 16 Dec 2008, 18:30 »

Jeg sov, da det var der, men min mor var vågen, og hun siger, at hun straks var henne ved et spejl for at holde det på plads.. Så det har været her..

Min mors kæreste troede i starten, det var vores lejeres vaskemaskine, som larmer og ryster alle ting i huset, når den er tændt.. Opstemt Første gang den var sat til, troede jeg faktisk også, det var et jordskjælv.. Den er sgu irri!
« Seneste Redigering: 16 Dec 2008, 18:32 af BenMusalho » Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #39: 16 Dec 2008, 18:34 »

Min mor og mig mener at folk (Altså hjemmesider, nyheder osv.) overdriver! Smiley

Det var der i 5 sekunder mennesker og endda 4,6! tænk på dem hvor det er omkring 8-10 stykker og er der i flere minutter eller timer! tag jer sammen nyheder! 95% af befolkningen lå for satan endda og sov på det tidspunkt! Skuffet
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #40: 16 Dec 2008, 18:40 »

Hvordan kan man overdrive, når de 4,6 er facts, når man har informationer fra øjenvidner osv.?
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #41: 16 Dec 2008, 18:43 »

Min mor og mig mener at folk (Altså hjemmesider, nyheder osv.) overdriver! Smiley

Det var der i 5 sekunder mennesker og endda 4,6! tænk på dem hvor det er omkring 8-10 stykker og er der i flere minutter eller timer! tag jer sammen nyheder! 95% af befolkningen lå for satan endda og sov på det tidspunkt! Skuffet

Når vi snakker overdrivelse, burde du måske kigge indad Tunge
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst
 
Sv: Jordskælv
« Svar #42: 16 Dec 2008, 18:45 »

Hvordan kan man overdrive, når de 4,6 er facts, når man har informationer fra øjenvidner osv.?

Enig, det er jo ikke noget div medier bare opdigter... det er jo facts som er blevet målt meget præcist af div maskiner!!

Desuden var det vist også lidt højere end de 4,6 Wink

Edit: her er lidt om hvordan man måler det og hvor præcit man kan øre det, måske du - Altid Brøndby - skulle hente dine forældre så i selv kunne læse lidt om hvad der sker...

http://www.dmi.dk/dmi/hvad_er_richterskalaen
« Seneste Redigering: 16 Dec 2008, 18:52 af JKJ » Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordskælv
« Svar #43: 16 Dec 2008, 18:54 »

Det er også facts, at dette lette jordskælv, som mig bekendt kun har kostet én skildpadde livet, allerede er ved at have fået mere medieomtale, end det voldsomme jordskælv, der i sommer dræbte flere tusinde Kinesere.

Så jo, jeg er enig i at omtalen har været vildt overdrevet, selvom det er det største jordskælv i Danmark i nyere tid.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordskælv
« Svar #44: 16 Dec 2008, 18:57 »

Omvendt ville folk nok klage hvis de næsten ingen omtale gav XD... Syntes det er fint nok som det er, herre gud aviserne skal jo have noget at skrive om Thumbs Up..

Kan ærlig talt ikke se det store problem, man kan jo bare lade være med at se nyheder, og læse aviser, hvis man ik bryder sig om det Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010