home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1148 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287364 gange)
thomasmoll
Landsholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #285: 15 Dec 2008, 22:13 »

Nu må du ikke hænge mig op på det, men mener det er 120 blink per minut.
Meeeen, gule cykellygter må vidst nok ikke blinke.
Altså er det lovligt, hvis der er 120 blink per minut, og det ikke er en gul lygte Smiley

enged
Gæst

« Svar #286: 15 Dec 2008, 22:25 »

Hvordan kan man blive taget i dørfis? Grin

Men da er da også noget af det sørgeliste man kan gøre Shockeret det er jo ikke engang sjovt.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre omkring det med togkontrollører, tror du har overset spørgsmålet på forrige side Nekker Peace

simonhenriksen
Lilleputspiller
*

« Svar #287: 15 Dec 2008, 22:52 »

Det er da mega sjovt at lave dørfis når man keder sig, enged.
jeg vil høre om det er ulovligt at sende sange over mobilen, altså hvis man nu har købt en cd og ligger ned på sin mobil, er det så ulovligt hvis jeg sender et af numrene til en af mine venner over bluetooth

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #288: 15 Dec 2008, 23:05 »

jeg vil høre om det er ulovligt at sende sange over mobilen, altså hvis man nu har købt en cd og ligger ned på sin mobil, er det så ulovligt hvis jeg sender et af numrene til en af mine venner over bluetooth

Det må vel gælde samme principper som fil-deling. Nemlig at det er ulovligt, da det jo svarer til at smide sin musik ned på en cd, USB-stil, eller anden lagerenhed, og så derefter "give" det videre til sine venner.

plutonium
Manager

« Svar #289: 15 Dec 2008, 23:07 »

Ved ikke om der er blevet spurgt om det her tidligere:

Er det i orden, hvis man opdager at man har indbrud i sit hjem, at slå gerningsmanden ned? Jeg ved man kan foretage en civil anholdelse, men jeg har en ide om, at tyven næppe bliver indtil man får tilkaldt politiet.

Jeg har hørt, at man ikke engang må lægge gerningsmanden i et holdegreb, fordi det svarer til vold. men da du nu er politibetjent, så er du jo den helt rette at spørge, N5kk5r.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

AlexSN
Landsholdsspiller

« Svar #290: 15 Dec 2008, 23:17 »

Ved ikke om det er blevet spurgt før, men jeg kender mange som går ud og skaffer sig "fake ID", det vil sige at de køber et rigtigt kort hvorpå deres alder er ændret. Dokumentet er ikke falsk, da der ikke ændres på et officielt dokument, og kortet er i sig selv ubrugeligt. Dog, hvis man kommer ind på en 18+ bar eller lign. på dette kort, hvad er så straffen for at blive taget for dette? Er det kategoriseret som direkte dokument forfalskning?

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #291: 15 Dec 2008, 23:20 »

Ved ikke om det er blevet spurgt før, men jeg kender mange som går ud og skaffer sig "fake ID", det vil sige at de køber et rigtigt kort hvorpå deres alder er ændret. Dokumentet er ikke falsk, da der ikke ændres på et officielt dokument, og kortet er i sig selv ubrugeligt. Dog, hvis man kommer ind på en 18+ bar eller lign. på dette kort, hvad er så straffen for at blive taget for dette? Er det kategoriseret som direkte dokument forfalskning?

Kig 1 eller 2 sider bagud Smiley

ManUtd83
Manager

« Svar #292: 15 Dec 2008, 23:20 »

Hvor længe vil der normalt gå fra et polititilhold bliver ønsket til det træder i kræft? Det er en sag fra mit ungdomsarbejde med en psykisk syg der generer chef, ansatte og kunder. Så sent som i dag fik jeg af hende at vide at jeg som 47-årig vil være indlagt med aids - dystre udsigter Smiley

thomzen
Førsteholdsspiller

« Svar #293: 15 Dec 2008, 23:23 »

Hej Thomzen,

Det er ikke så svært at tyde, at du er utilfreds over hvordan politiet handlede den pågældende dag. Men spørgsmålet presser emnet ind på et område omkring hvorfor de disponerede som de gjorde den dag, og da jeg ikke selv var med, så kan jeg ikke forklare hvorfor og hvordan.

Det er stort og kæmpe emne omkring hooliganisme, så det vil være umuligt at kunne komme det hele i gennem her. Men jeg kan kun opfordre dig til at klage over politiet, hvis du føler du er blevet behandlet dårligt.

Du har åbenlyst et problem med ordensmagten udfra det du skriver om at være magtliderlige, så det vil blive en lang diskussion jeg ikke gider tage her...

Mvh Nekker

Der er også blevet klaget fra de fleste.

Jeg har kun et problem med politiet, så længe de opfører sig så provokerende til fodboldkampe. Normal rager politiet det mig en skid, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad samtlige politimænd har i mod vores fankultur. Det er for mange en livsstil, og hvis man skal se politiet prøve at ødelægge den konstant, kan man sgu godt blive irriteret.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #294: 15 Dec 2008, 23:26 »

Har Allan Gaarde anmeldt David Nielsen?
Hvis han ikke har, vil David Nielsen så alligevel være sigtet?
Hvis ja, så kan jeg også blive sigtet på baggrund af en historie fra en bytur som jeg fortæller her f.eks? Smiley

Ja, David kan godt sigtes uden at Allan melder ham. Allan kunne jo fx (ikke at jeg tror det) være bange for at melde David... Derfor er den slags sager underlagt det der hedder "offentligt påtalt". Dvs det offentlige, her politiet, ikke nødvendigvis behøver en anmeldelse fra en forurettet før sagen holder...

I fx.sager om hærværk, så er de underlagt "betinget offentlig påtale", hvilket vil sige, at sagen er betinget af der kommer en anmeldelse fra en forurettet... Kan du/i følge mig i det jeg siger??  Smiley

Hvis jeg nu fx. indrømmer at jeg har slået en ned  (Har jeg selfølgelig ikke), hvordan kan politiet bevise, at det rent faktisk er mig som har skrevet det?? Ja IP-adresse, men det kunne jo ligeså godt være en anden som skrev fra mit net.

Er der godt nok belæg for at anholde en, der tilstår på internettet? Smiley

Du har fuldstændig ret i at en tilståelse på nettet kan være noget sværere at bevisføre frem for en bog som er en biografi som David Nielsen står inde for  Smiley

Det kan dog godt lade sig gøre, men det kræver god efterforskning hvis du fx siger det ikke er dig der har skrevet det, for en anklager vil aldrig hundrede procent kunne bevise, at en anden ikke kan have skrevet den tilståelse/historie eller lign... Medmindre der selvfølgelig ligger gode beviser  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #295: 15 Dec 2008, 23:30 »

Hejsa Nekker..

Har ikke overskud til at læse hele tråden igennem, så stiller bare spørgsmålet; Er du ulovligt at lave dørfis, fordi det har politimændene vidst forskellige meninger om! På skolen fik vi at vide det ikke var ulovligt, men da jeg gjorde det, blev jeg taget af politiet.

Ja, det er ulovligt at lave dørfis  Smiley

Jeg ved godt det lyder plat, men det er jo trods alt irriterende for beboeren... Jeg synes da selv det var vanvittig morsomt da jeg var knajt, hold da kæft jeg lavede meget dørfis  Opstemt

Men det er ulovligt, og det står i denne paragraf i ordensbekendtgørels en:

§ 7. Uvedkommende må ikke tage ophold på trapper, i porte, i indgange eller opgange til huse, i kælder- eller loftsrum, i ubeboede huse eller lejligheder, i gårde, haver eller udhuse, på byggepladser, i køretøjer, togvogne eller lignende.

Stk. 2. Det er forbudt uden rimelig grund at banke på døre eller vinduer, ringe på dørklokker eller foretage lignende handlinger, der er egnet til at forstyrre beboerne.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #296: 15 Dec 2008, 23:34 »

Jeg kunne også godt tænke mig at høre omkring det med togkontrollører, tror du har overset spørgsmålet på forrige side Nekker Peace

Har svaret på noget ang. togkontrollører... Er det ang hvad de må mht at tilbageholde?? Så står svaret et par sider tilbage  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #297: 15 Dec 2008, 23:37 »

Er det sandt at det er ulovligt at køre med blinkende cykel-lygter?

Jeg har kigget færdselslov og udstyrsbekendtgørel sen i gennem og har ikke kunnet finde noget der gør det ulovligt  Smiley... Så længe det ikke kan forveksles med et udrykningsblink, men så store eller blå lygter føres vidst ikke til cykler  Smiley... Desuden viser man jo den gode vilje ved at tage lys på, så det er ikke noget en betjent vil brokke sig over og næppe heller en bilist  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #298: 15 Dec 2008, 23:40 »

Jeg er enig med spezialized om at det kan sidestilles med andre former for fildeling. Hvis du nu spillede sangen FOR din ven FRA din telefon, så er det selvfølgelig ikke ulovligt. Men at købe en cd, ligger dem ind på mobilen og så sende dem videre, hvorefter han så sender dem videre osv osv... Det er ulovligt

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #299: 15 Dec 2008, 23:46 »

Ved ikke om der er blevet spurgt om det her tidligere:

Er det i orden, hvis man opdager at man har indbrud i sit hjem, at slå gerningsmanden ned? Jeg ved man kan foretage en civil anholdelse, men jeg har en ide om, at tyven næppe bliver indtil man får tilkaldt politiet.

Jeg har hørt, at man ikke engang må lægge gerningsmanden i et holdegreb, fordi det svarer til vold. men da du nu er politibetjent, så er du jo den helt rette at spørge, N5kk5r.

Der var en debat om det i starten af tråden, så læs det i gennem og så kan du bedre få et overblik. Men generelt gælder dette:

Hvis du ser en indbrudstyv i hjemmet og du med det samme farer hen og smadrer ham i gulvet, så risikere du at overskrider grænsen omkring nødværge. Men det sker faktisk tit at tyven bliver, fordi han ikke tør løbe nogle steder  Smiley

Men jo, du må gerne ligge ham i en form for armlås/holdegreb... Men IGEN skal du være opmærksom på, at det altså ikke er okay at du tager så hårdt fat at du brækker armen på ham.

Men pas altid på hvad du laver i den slags situationer. Du risikerer snildt at blive slået ned selv eller personen har måske våben på sig. Så hellere være det gode vidne og følge efter ham mens du ringer til politiet....

Jeg ved godt det er svært at lade være med at tage fat, men du aner ikke hvad eller hvem du står over for... Jeg har selv tilbageholdt en voldsmand ved højlys dag, men jeg gjorde det nu også kun fordi jeg er uddannet og kender en masse teknikker. Men på trods af det var han MEGET svær at holde... Så... Brug indersiden af hovedet, tyven fanger vi så bare en anden dag  Wink

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010