home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 705 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 77 78 [79] Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 271219 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1170: 03 Sep 2015, 12:19 »

Er det obligatorisk for en politibetjent at se en psykolog, når han har affyret sit våben mod en person, ligesom det er i USA?
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1171: 08 Apr 2016, 09:19 »

Nej, det er det ikke. Men nærmeste leder afholder altid en debriefing bagefter og sammen kan man så snakke om hvorvidt det er nødvendigt at tale med en psykolog. Mennesker er jo forskellige og nogen klarer det selv mens andre har brug for at snakke med nogen.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1172: 22 Maj 2016, 09:51 »

Hvis man nu finder noget på fortovet eller en sti, som fx. en tegnebog med penge i, eller en telefon, er det så ulovligt at beholde det?
Man har vel i princippet ikke stjålet noget? Det jeg mener er, hvis ejeren finder frem til en og kræver sine ting tilbage, skal man så levere dem tilbage? Det kan jo være at man allerede har brugt pengene og smidt tegnebogen ud igen... eller skiftet sim-kort på telefonen osv., ting der gør at personen ikke kan bevise at det er hans / hendes...
Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1173: 22 Maj 2016, 10:21 »

Hvis man nu finder noget på fortovet eller en sti, som fx. en tegnebog med penge i, eller en telefon, er det så ulovligt at beholde det?
Man har vel i princippet ikke stjålet noget? Det jeg mener er, hvis ejeren finder frem til en og kræver sine ting tilbage, skal man så levere dem tilbage? Det kan jo være at man allerede har brugt pengene og smidt tegnebogen ud igen... eller skiftet sim-kort på telefonen osv., ting der gør at personen ikke kan bevise at det er hans / hendes...

Ja, det er ulovlig omgang med hittegods. Og man kan identificerer en mobil med dens IMEI-nummer.
Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1174: 22 Maj 2016, 13:08 »

OK. Det var også (heldigvis) en teoretisk situation Smiley
Men det er jo også tæt på umuligt at finde den igen, hvis man har tabt en tegnebog eller en mobil.
Så selvom det er ulovlig omgang med hittegods, tror jeg ikke der er den store mulighed for at man bliver taget.
Logged

Becs
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1175: 09 Sep 2016, 14:23 »

Jeg er i gang med at skrive en bog, og kunne faktisk godt bruge lidt hjælp Smiley
Frida (21 år) har møder en aften Emma (16 år), som virker lidt disorienteret. Frida tænker, at det er fordi Emma er fuld og tilbyder hende husly. Senere finder hun ud af at Emma slet ikke har noget sted at tage hen, og giver hende lov til at blive i nogle dage. Emma kan ikke fortælle særlig meget om sig selv og hvor hun kommer fra og virker en smule psykisk ustabil. Emma har heller ingen planer om at forlade Fridas lejlighed igen. Frida ringer derfor til politiet og forklare situationen og fortæller at hun ikke har lyst til at Emma bliver hængende. Jeg går ud fra at politiet så kommer og henter Emma og tager hende med på politistationen.

Mine spørgsmål er: Vil Emma ryge i detention indtil politiet finder ud af, hvad der skal ske og hvor hun hører til? Vil der være en læge eller sygeplejerske tilstede? Når de finder ud af at hun er psykisk syg (hun har skizofreni eller tvangstanker), vil de så sende hende på hospitalet?
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1176: 15 Dec 2016, 00:43 »

Jeg er i gang med at skrive en bog, og kunne faktisk godt bruge lidt hjælp Smiley
Frida (21 år) har møder en aften Emma (16 år), som virker lidt disorienteret. Frida tænker, at det er fordi Emma er fuld og tilbyder hende husly. Senere finder hun ud af at Emma slet ikke har noget sted at tage hen, og giver hende lov til at blive i nogle dage. Emma kan ikke fortælle særlig meget om sig selv og hvor hun kommer fra og virker en smule psykisk ustabil. Emma har heller ingen planer om at forlade Fridas lejlighed igen. Frida ringer derfor til politiet og forklare situationen og fortæller at hun ikke har lyst til at Emma bliver hængende. Jeg går ud fra at politiet så kommer og henter Emma og tager hende med på politistationen.

Mine spørgsmål er: Vil Emma ryge i detention indtil politiet finder ud af, hvad der skal ske og hvor hun hører til? Vil der være en læge eller sygeplejerske tilstede? Når de finder ud af at hun er psykisk syg (hun har skizofreni eller tvangstanker), vil de så sende hende på hospitalet?

Hej Becs,

Som udgangspunkt vil hun ikke engang komme med på stationen. Pga hendes unge alder er der tale om en socialsag, så patruljen vil foretage en sagsbehandling på stedet og finde ud af hvor hun bor og derefter køre hende hjem. Der vil ikke være en sygeplejerske eller læge til stede. Hvis hun vurderes til at være i så dårlig stand, at hun har behov for akut behandling vil man kunne tilkalde psykiatrisk udrykningstjeneste og samtidig tilkalde forældrene, så det kan være der sammen med hende da hun er under 18 mht værge spørgsmål.
Logged

Sider: 1 ... 77 78 [79] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010