Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 851 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Spørg Politiet
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
79
Forfatter
Emne: Spørg Politiet (Læst 287294 gange)
enged
Gæst
Sv: Spørg Politiet
«
Svar #300:
15 Dec 2008, 23:48 »
okay, tak, den havde jeg ikke set
my bad.
Så har jeg et spørgsmål, hvis nu de beder om ID og man siger man ikke har noget osv. eller bare modstrider at give noget som helst og begynder at gå, så må de i princippet ikke gøre mere?
Selvfølgelig er der overvågnings billeder osv, men som alle ved er kvaliteten så dårlig at de ikke ville kunne genkende dig alligevel, hvis de endelig gad se på dem, for 750 kr.
plutonium
Manager
«
Svar #301:
15 Dec 2008, 23:51 »
Citat af: N5kk5r 15 Dec 2008, 23:46
Der var en debat om det i starten af tråden, så læs det i gennem og så kan du bedre få et overblik. Men generelt gælder dette:
Hvis du ser en indbrudstyv i hjemmet og du med det samme farer hen og smadrer ham i gulvet, så risikere du at overskrider grænsen omkring nødværge. Men det sker faktisk tit at tyven bliver, fordi han ikke tør løbe nogle steder
Men jo, du må gerne ligge ham i en form for armlås/holdegreb... Men IGEN skal du være opmærksom på, at det altså ikke er okay at du tager så hårdt fat at du brækker armen på ham.
Men pas altid på hvad du laver i den slags situationer. Du risikerer snildt at blive slået ned selv eller personen har måske våben på sig. Så hellere være det gode vidne og følge efter ham mens du ringer til politiet....
Jeg ved godt det er svært at lade være med at tage fat, men du aner ikke hvad eller hvem du står over for... Jeg har selv tilbageholdt en voldsmand ved højlys dag, men jeg gjorde det nu også kun fordi jeg er uddannet og kender en masse teknikker. Men på trods af det var han MEGET svær at holde... Så... Brug indersiden af hovedet, tyven fanger vi så bare en anden dag
Tak for det detaljerede svar!
Det kunne godt være, at man bare skulle følge efter gerningsmanden, og på den måde være et godt vidne, som du skriver.
Forresten: fedt initiativ med denne her tråd! jeg synes det er genialt af dig!
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #302:
15 Dec 2008, 23:55 »
Citat af: AlexSN 15 Dec 2008, 23:17
Ved ikke om det er blevet spurgt før, men jeg kender mange som går ud og skaffer sig "fake ID", det vil sige at de køber et rigtigt kort hvorpå deres alder er ændret. Dokumentet er ikke falsk, da der ikke ændres på et officielt dokument, og kortet er i sig selv ubrugeligt. Dog, hvis man kommer ind på en 18+ bar eller lign. på dette kort, hvad er så straffen for at blive taget for dette? Er det kategoriseret som direkte dokument forfalskning?
Vi har haft lidt om det, men det er mere hvis der bliver brugt en andens ID, fx. sygesikring. Men omkring det du skriver, så er det stadig dokumentfalsk. Kig her:
§ 171. Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i retsforhold, straffes for dokumentfalsk.
Stk. 2. Ved et dokument forstås en skriftlig eller elektronisk med betegnelse af udstederen forsynet tilkendegivelse, der fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.
Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra denne.
Hvis du ser på stk. 1, så står der at dem der gør brug af et falsk dokument. Der behøver ikke ændres på et "officielt" dokument før det er doku.falsk... De benytter sig af deres eget navn, billede osv, men de har ændret deres fødselsdato og ergo er det et falsk dokument med falske oplysninger.
Straffen kan være fængsel eller bøde, men uanset vil det ryge på din straffeattes... Så pas på...
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #303:
16 Dec 2008, 00:01 »
Citat af: ManUtd83 15 Dec 2008, 23:20
Hvor længe vil der normalt gå fra et polititilhold bliver ønsket til det træder i kræft? Det er en sag fra mit ungdomsarbejde med en psykisk syg der generer chef, ansatte og kunder. Så sent som i dag fik jeg af hende at vide at jeg som 47-årig vil være indlagt med aids - dystre udsigter
Hehe... Hun lyder som en hyggelig tante!!!
Det med tilhold KAN være en langvarig affære, men det kan i nogle situationer også blive udstedt MEGET hurtigt. Men gentagne chikanerier a la dem du skriver, som i bund og grund er rimelig banale (men irriterende), så skal der noget mere til. Hvis i ønsker at starte en tilholdssag, så skal i HVER gang hun kontakter jer skrive ned hvad hun foretager sig. Dvs klokkeslæt, dato, hvor og hvad hun gjorde. I skal så oplyse hende om at hun skal smutte og i ikke gider hende.
Dette skal i gøre hver gang uden NOGENSINDE at kontakte hende på nogen måde... Til sidst kan der være nok til at hun får tilhold. Men ring til den lokale station, så vil de bedre kunne guide jer.
I de situationer hvor det virkelig går stærkt, så snakker vi seriøse dødstrusler, grov vold og lign... Altså de tunge sager
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #304:
16 Dec 2008, 00:07 »
Citat af: thomzen 15 Dec 2008, 23:23
Der er også blevet klaget fra de fleste.
Jeg har kun et problem med politiet, så længe de opfører sig så provokerende til fodboldkampe. Normal rager politiet det mig en skid, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad samtlige politimænd har i mod vores fankultur. Det er for mange en livsstil, og hvis man skal se politiet prøve at ødelægge den konstant, kan man sgu godt blive irriteret.
Som sagt... Det er en lang diskussion
Hvis du snakker om den ikke-voldelige fankultur, så ved jeg med sikkerhed at INGEN betjente har noget i mod det... Snakker du om den konfronterende og voldelige kultur, så har du bestemt ingen støtte herfra eller fra andre politifolk...
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #305:
16 Dec 2008, 00:09 »
Citat af: enged 15 Dec 2008, 23:48
okay, tak, den havde jeg ikke set
my bad.
Så har jeg et spørgsmål, hvis nu de beder om ID og man siger man ikke har noget osv. eller bare modstrider at give noget som helst og begynder at gå, så må de i princippet ikke gøre mere?
Selvfølgelig er der overvågnings billeder osv, men som alle ved er kvaliteten så dårlig at de ikke ville kunne genkende dig alligevel, hvis de endelig gad se på dem, for 750 kr.
Altså... Det kan lidt sidestilles med en slags civil anholdelse. De skal naturligvis ikke begynde at slås eller være voldelig (ligesom ingen andre skal), men de må gerne stille sig i vejen for dig så at sige. Hvis du så stadig begynder at gå, jamen så er deres telefonlinje meget hurtigt i gennem til os og så går der ikke lang tid før du i stedet har politiet på nakken... Som hvis du er RIGTIG uheldig kan være mig, og så falder der brænde ned!! Hehe
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #306:
16 Dec 2008, 00:13 »
Citat af: plutonium 15 Dec 2008, 23:51
Tak for det detaljerede svar!
Det kunne godt være, at man bare skulle følge efter gerningsmanden, og på den måde være et godt vidne, som du skriver.
Forresten: fedt initiativ med denne her tråd! jeg synes det er genialt af dig!
Medmindre du dyrker kampsport og ved hvad du gør, så vil jeg råde dig til at være det gode vidne uanset hvad du måtte opleve. Som politimand er der ikke noget bedre end at få fat i det gode vidne... Det kan løfte en hel sag Så meget, det er helt vildt!! Hvis du i stedet løber skrigende væk eller lukker øjnene, jamen så er chancen for at fange ham så meget mindre
Og tusind tak, jeg er overvældet over den gode måde i har modtaget tråden på
enged
Gæst
«
Svar #307:
16 Dec 2008, 00:15 »
Hvor er du da politimand henne?
Men lige pt. kommer det heller ikke til at ske fordi jeg får betalt mine klippekort
Jeg kan bare godt lide at kende til yderlighederne så hvis jeg endelig kørte uden billet og blev taget, om jeg så ikke bare kunne gå videre og smutte et sted hen hurtigt
Fordi hvis de begynder at tage fat og sådan, så kan jeg jo fortælle dem at de ikke må
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #308:
16 Dec 2008, 00:20 »
Hehe... Ja, de må gerne tage lidt fat i dig så længe det ikke er voldeligt
Jeg er på Station City på Halmtorvet på Vesterbro i København, så der indgår mange suspekte typer i min arbejdsdag
enged
Gæst
«
Svar #309:
16 Dec 2008, 00:21 »
Så er du jo lagt væk fra mig i Herlev
der har vores politi station kun åbent 4 timer om ugen tror jeg
BenMusalho
Gæst
«
Svar #310:
16 Dec 2008, 00:24 »
Så vil jeg da lige spørge igen...
Dog er det ikke så meget til loven den her gang.
Over for mit hus ligger der et gymnasium, og de har en stor fodboldbane, som næsten aldrig bliver brugt. Vi har boet i det her hus i fem år, og de første 3 år spillede vi da på banen en gang i mellem. Det blev nok til omkring to timers bold om ugen.. Og vi var næsten de eneste, der var derovre og spille.. Det var kun i sommerferien, der også vaR andre derovre en gang imellem (det var dog langt fra ofte!)..
Men her for 1 års tid siden eller to, da vi var derovre for at sparke lidt på mål, kom der en mand, som sagde, at vi skulle gå lige med det samme, og at vi aldrig måtte spille her igen.. Inden det havde folk altid sagt hej, når de havde set os derovre (også dem, der arbejdede der)..
Men er det ulovligt at spille der? Jeg tror lidt selv det er ulovligt, da det vel egentlig er gymnasiet, der ejer banen ... Men jeg synes bare, det er så latterligt, da de selv bruger banen et par timer om ugen!!!
Det er ikke kun et dilmma (eller hvad det nu hedder) pga. det med loven (selvfølgelig har det stor betydning ... men det er vel lidt det samme, som hvis man tager ud i til sin lokale klubs baner og spiller).. Det er også lidt det moralske i det.. De bruger næsten aldrig banen, og alligevel har vi ikke lov til at sparke lidt bold derovre en gang imellem..
Vi har overvejet lidt at skrive til kommunen... Jeg ved bare ikke, om vi kan gøre noget rigtigt? Men det er ihf. super nederen!
Det, jeg ville høre, var egentlig bare, om du synes, man kan tillade sig at skrive til kommunen, og om det egentlig er lovligt? Hvis du nu var en lille, fodboldsyg dreng..
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #311:
16 Dec 2008, 00:38 »
Citat af: BenMusalho 16 Dec 2008, 00:24
Så vil jeg da lige spørge igen...
Dog er det ikke så meget til loven den her gang.
Over for mit hus ligger der et gymnasium, og de har en stor fodboldbane, som næsten aldrig bliver brugt. Vi har boet i det her hus i fem år, og de første 3 år spillede vi da på banen en gang i mellem. Det blev nok til omkring to timers bold om ugen.. Og vi var næsten de eneste, der var derovre og spille.. Det var kun i sommerferien, der også vaR andre derovre en gang imellem (det var dog langt fra ofte!)..
Men her for 1 års tid siden eller to, da vi var derovre for at sparke lidt på mål, kom der en mand, som sagde, at vi skulle gå lige med det samme, og at vi aldrig måtte spille her igen.. Inden det havde folk altid sagt hej, når de havde set os derovre (også dem, der arbejdede der)..
Men er det ulovligt at spille der? Jeg tror lidt selv det er ulovligt, da det vel egentlig er gymnasiet, der ejer banen ... Men jeg synes bare, det er så latterligt, da de selv bruger banen et par timer om ugen!!!
Det er ikke kun et dilmma (eller hvad det nu hedder) pga. det med loven (selvfølgelig har det stor betydning ... men det er vel lidt det samme, som hvis man tager ud i til sin lokale klubs baner og spiller).. Det er også lidt det moralske i det.. De bruger næsten aldrig banen, og alligevel har vi ikke lov til at sparke lidt bold derovre en gang imellem..
Vi har overvejet lidt at skrive til kommunen... Jeg ved bare ikke, om vi kan gøre noget rigtigt? Men det er ihf. super nederen!
Det, jeg ville høre, var egentlig bare, om du synes, man kan tillade sig at skrive til kommunen, og om det egentlig er lovligt? Hvis du nu var en lille, fodboldsyg dreng..
Jeg har selv spillet fodbold siden jeg var 6 år og da jeg var "lille", da spillede vi HVER dag og når vi havde fri var det flere timer om dagen. I sommerferien var det seriøst hver eneste dag, så jeg kan sagtens forstå dine frustrationer.
I mine øjne er det latterligt at de reagerer sådan. En skole går meget op i at børn skal aktivere sig uden for skolen, så der lidt dobbeltmoralsk at de reagerer sådan... Det er i mine øjne en dårlig holdning og direkte underligt...
Men jeg synes faktisk du skal skrive et brev til kommunen... Fordi hvis det IKKE er en privatskole, så er det faktisk kommunen der ejer grunden og dermed deres. Det er så skolen der benytter den, og ja, det er jo privat grund uanset om det er kommunen der ejer den...
Men jeg synes da du skal forsøge at stykke et brev sammen til dem, og hvis de svarer at det er skolens ansvar, jamen så skriv til dem i stedet. Få alle dine venners underskrift med, det virker lidt bedre.
Men hold tonen rar og gemytlig, dvs ikke noget med at svine eller andet... Bare skriv at i er et par særdeles fodboldglade drenge og i ikke vil benytte banen når skolen bruger den selv, men når den alligevel står tom så tit, om i så ikke må spille på den. I vil jo aldrig kunne nedslide den eller ødelægge den osv osv...
Prøv og lad mig vide hvordan det går
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #312:
16 Dec 2008, 00:40 »
Citat af: enged 16 Dec 2008, 00:21
Så er du jo lagt væk fra mig i Herlev
der har vores politi station kun åbent 4 timer om ugen tror jeg
Hehe... Ja ja, men så er der døgnåbent andre steder i den kreds som Herlev ligger i (vestegnens må de vel være), så der er politi nok på gaden
BenMusalho
Gæst
«
Svar #313:
16 Dec 2008, 00:45 »
Tusind tak, Nekker! Det tror jeg så, jeg vil gøre.. Hjalp enormt meget!
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #314:
16 Dec 2008, 00:46 »
Citat af: BenMusalho 16 Dec 2008, 00:45
Tusind tak, Nekker! Det tror jeg så, jeg vil gøre.. Hjalp enormt meget!
Fedt
Håber det virker så i kan få spillet noget bold
Sider:
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
79
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »