home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 271543 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1125: 20 Dec 2014, 18:53 »

Må man fører bil med en brækket arm?
Logged

H A L A   M A D R I D!

Citizen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1126: 20 Dec 2014, 20:31 »

Min ven har lige fået sit kørekort, og kører rimelig vildt nu hvor der ikke sidder en kørerlærer ved siden af. Skulle egentlig bare høre, hvor meget hurtigere man skal køre end man må, før man får taget kørekortet inden for de første tre år? Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1127: 20 Dec 2014, 20:36 »

Min ven har lige fået sit kørekort, og kører rimelig vildt nu hvor der ikke sidder en kørerlærer ved siden af. Skulle egentlig bare høre, hvor meget hurtigere man skal køre end man må, før man får taget kørekortet inden for de første tre år? Smiley

kommer an på hvor han kører?
Logged

H A L A   M A D R I D!

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1128: 20 Dec 2014, 20:42 »

kommer an på hvor han kører?

over 60% overskridelse af hastigheden i det pågældende område Smiley

http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder
« Seneste Redigering: 20 Dec 2014, 20:44 af HulkOmaniA » Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1129: 20 Dec 2014, 20:44 »

Det giver en betinget frakendelse af kørekortet.

Man får en betinget frakendelse af kørekortet ved:

En overskridelse på 30% eller derover på en motorvej, hvor det er tilladt at køre 130 km/t
En overskridelse på 60 % eller derover (i en almindelig personbil)
Kørsel med en fart på 160 km/t eller derover (i en almindelig personbil)
En overskridelse på 40 % eller derover i et større køretøj (busser, lastbiler osv.)
At gøre sig skyldig i 3 grovere forseelser inden for 3 år
Spirituskørsel med en promille på over 0,50 (dog max. 1,20)
Logged

2450K
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1130: 10 Feb 2015, 01:42 »

Ærligt! Nu ved jeg ikke hvorfor en betjent har et behov for at oprette en tråd herinde, og ligefrem desperat søge efter spørgsmål som det er tilfældet i starten.. Jeg har ikke læst hele tråden, men I skal huske de grundlæggende regler for "selvtægt" nødværgen og nødretten... Nu har jeg læst de første spørgsmål, og der gælder nødværgen, ang. spytklatten, at man må bruge den fornødne kraft til at pacificere den person som angriber en. Eksempel: Hvis en person angriber dig med en cykel, må du gerne samle en cykel op og kaste mod personen der angriber, for at beskytte dig selv. Når så personen ligger ned, må du IKKE trampe på ham, men holde ham fast!

Husk ALTID på, at hvis bare du kan forklare i retten hvorfor du gjorde det, og at det var nødværge, så er det dig der går fri Wink
Måske betjenten her skulle bruge tiden på at møde borgerne på gaden og hjælpe dem der, og lade jura studerende hjælpe folk via nettet Wink
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1131: 10 Feb 2015, 01:45 »

Well, så hvis jeg får en kniv i ryggen, må jeg vel også stikke ham en gang med kniven?
Mens 2 gange vil være en lov overtrædelse, også selvom han stadig står op?

Derudover, har du kendskab til hvor lang en straf man kan få for at være en hacktivist i DK?

Og til sidst, hvis man hacker sig ind i PETs system, tror du så man vil kunne få et job i PET? Eller tror du hellere de vil smide en i fængsel?
« Seneste Redigering: 10 Feb 2015, 01:49 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1132: 10 Feb 2015, 01:50 »

Tror det er tid til at 2450K smutter tilbage til børnehaven. Der er sikkert et par pædagoger der mangler ham.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1133: 10 Feb 2015, 02:50 »

Tror det er tid til at 2450K smutter tilbage til børnehaven. Der er sikkert et par pædagoger der mangler ham.

Elsker simpelthen bare den der iskolde stil du kører nogle gange Gungner!

I øvrigt, hvis man nu antager at jeg arbejder for en person som har diplomatisk immunitet, og han - som en del af mit job - beder mig henrette nogen og jeg gør det, kan jeg så straffes for dette? vil være godt at vide inden jeg eventuelt søger job som hitman på den russiske ambassade.  Cool
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1134: 10 Feb 2015, 03:25 »

Elsker simpelthen bare den der iskolde stil du kører nogle gange Gungner!

Når man har set hvordan folk opfører sig i chatten og diverse tråde, så lærer man jo lidt  Wink
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1135: 11 Feb 2015, 21:26 »

Elsker simpelthen bare den der iskolde stil du kører nogle gange Gungner!

I øvrigt, hvis man nu antager at jeg arbejder for en person som har diplomatisk immunitet, og han - som en del af mit job - beder mig henrette nogen og jeg gør det, kan jeg så straffes for dette? vil være godt at vide inden jeg eventuelt søger job som hitman på den russiske ambassade.  Cool

Desværre Bealthazor! Ifølge Folkeretten beskytter immunitet ikke mod individuelt ansvar  Cool

Desuden kan dette reguleres i straffelovens paragraf 8, hvis der er tale om internationale forbrydelser  Hævet Øjenbryn
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1136: 11 Feb 2015, 22:23 »

Så hvis chefen vil nakke nogen, skal han gøre det selv? okay. Så nøjes jeg med at køre for ham Wink
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1137: 11 Feb 2015, 23:22 »

Ang. at blive spyttet på:
Det bliver kvalificeret som et legemsangreb, omfattet af STRL § 244. (se bl.a. U 2006.2687 H).

Når det kommer til nødværge...:
Det er straffrit at forsvare sig vha. en ellers strafbelagt handling, såfremt det har været nødvendigt for at modstå/afværge et angreb, der er begyndt/er en overhængende sandsynlighed for at ske (set fra det potentielle offers synsvinkel). Der gælder her også en proportionalitetsvu rdering (det betyder kort sagt, at dit >forsvar< ikke må gå ud over, hvad der var nødvendigt for at afværge angrebet).

Well, så hvis jeg får en kniv i ryggen, må jeg vel også stikke ham en gang med kniven?
Mens 2 gange vil være en lov overtrædelse, også selvom han stadig står op?

Der findes en dom (jeg kan ikke huske, hvad den hedder - det er længe siden jeg havde strafferet), som er en undtagelse til ovenstående citat. Det var vidst nok noget med, at hvis du overskred nødretten (ved at gå videre end hvad nødretten giver lov til), så kan dette stadig være OK, hvis det skyldes "chokket" over at blive overfaldet, fx...
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1138: 12 Feb 2015, 19:02 »

Ang. at blive spyttet på:
Det bliver kvalificeret som et legemsangreb, omfattet af STRL § 244. (se bl.a. U 2006.2687 H).

Når det kommer til nødværge...:
Det er straffrit at forsvare sig vha. en ellers strafbelagt handling, såfremt det har været nødvendigt for at modstå/afværge et angreb, der er begyndt/er en overhængende sandsynlighed for at ske (set fra det potentielle offers synsvinkel). Der gælder her også en proportionalitetsvu rdering (det betyder kort sagt, at dit >forsvar< ikke må gå ud over, hvad der var nødvendigt for at afværge angrebet).

Der findes en dom (jeg kan ikke huske, hvad den hedder - det er længe siden jeg havde strafferet), som er en undtagelse til ovenstående citat. Det var vidst nok noget med, at hvis du overskred nødretten (ved at gå videre end hvad nødretten giver lov til), så kan dette stadig være OK, hvis det skyldes "chokket" over at blive overfaldet, fx...

Var det den med politiet som skød efter en kørende bilist, selvom faren var overstået?  Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1139: 15 Feb 2015, 15:51 »

Var det den med politiet som skød efter en kørende bilist, selvom faren var overstået?  Smiley

Den jeg tænker på, var 2 personer der blev overfaldet af en mand med kniv.
De afvæbnede ham og tæskede ham fuldstændigt.
De blev frifundet.
Jeg kan ikke helt huske, om overfaldsmanden blev dømt, eller om han døde af sine kvæstelser (som sagt, er det længe siden, at jeg havde om det).
Logged

Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010