home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 271547 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1140: 11 Maj 2015, 17:46 »

Hvis en betjent standser en på en gade, og man standser ved siden af et "parkering forbudt" skilt, kan betjenten så give en bøde for ulovlig parkering?
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1141: 11 Maj 2015, 18:57 »

Hvis en betjent standser en på en gade, og man standser ved siden af et "parkering forbudt" skilt, kan betjenten så give en bøde for ulovlig parkering?

1) Hvorfor skulle han standse dig, og 2) Hvis politiet gjorde dette, ville der nok være tale om magtfordrejning. Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1142: 11 Maj 2015, 19:46 »

Hvis man har kørt over for rødt eller lavet en anden ting man ikke må i trafikken, er det vel ikke uhørt at politiet standser en?
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1143: 11 Maj 2015, 19:50 »

Hvis man har kørt over for rødt eller lavet en anden ting man ikke må i trafikken, er det vel ikke uhørt at politiet standser en?

Selvfølgelig er det ikke ulovligt! Hvis de vil have dig til standsning så skal det jo ske hvor det er muligt. Ligesom på motorvejen, må du jo heller ikke standse, der har jeg set politiet holde folk ind Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1144: 11 Maj 2015, 20:40 »

Bestemt ikke uhørt.. Jeg er blevet hevet ind til siden fra en i modsatte side.. Situationen foregår at Jeg kommer kørende, og i venstre side af vejen blev jeg hevet. Jeg krydser derfor dobbelt optrukket fordi han kalder mig ind foran ham, og han har så bagefter frækheden til at sige at jeg overskred dobbelt optrukket.

Jeg blev direkte sur, og endte kun med at vise kørekort og puste, da han ellers kunne forvente en klage, hvis han gav mig bøde for overskridningen.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1145: 19 Maj 2015, 20:26 »

Jeg har heldigvis ikke været involveret i ulykker med min bil endnu, men jeg har venner og bekendte som har. Nogen af dem har oplevet at, efter at have klaret det på stedet, har modparten pludselig ændret historie når forsikringen skal betales. Det ville jeg selvfølgelig gerne undgå, og spørger derfor:

Må man selv lave et stykke papir til at have i bilen, hvor der står f.eks. adresse, hvis skyld det var osv, og som modparten (eller mig selv for den sags skyld) kan underskrive inden man kører videre?

Er et sådant dokument juridisk bindende?
Logged

Veni, vidi, vici

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1146: 19 Maj 2015, 21:03 »

Jeg har heldigvis ikke været involveret i ulykker med min bil endnu, men jeg har venner og bekendte som har. Nogen af dem har oplevet at, efter at have klaret det på stedet, har modparten pludselig ændret historie når forsikringen skal betales. Det ville jeg selvfølgelig gerne undgå, og spørger derfor:

Må man selv lave et stykke papir til at have i bilen, hvor der står f.eks. adresse, hvis skyld det var osv, og som modparten (eller mig selv for den sags skyld) kan underskrive inden man kører videre?

Er et sådant dokument juridisk bindende?

Ellers, kan man ikke lydoptage løsningen på sin telefon?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1147: 19 Maj 2015, 21:23 »

Du må ikke optage nogen uden deres viden... det er jeg ret sikker på er ulovligt. Hvis du vil have det optaget, skal du gøre opmærksom på at det bliver optaget. Og jeg er også ret sikker på at det ikke er juridisk bindende med et sådant "dokument". Der skal vist være en notarius eller advokat ind over.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1148: 19 Maj 2015, 21:29 »

Du må ikke optage nogen uden deres viden.

Det kan jeg nu ikke forstå kan passe. Hvis du befinder dig på et offentligt sted, kan det vel umuligt være lovligt.

Så vidt jeg ved har du i hvertfald ret til at filme offentlige steder...
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1149: 19 Maj 2015, 21:39 »

Ja, jeg mente egentlig også bare at hvis du skjuler båndoptageren (eller kameraet) er det ikke lovligt.
Hvis du stikker båndoptageren op i fjæset på den anden, kan han jo se at han bliver optaget...
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1150: 19 Maj 2015, 21:42 »

Jeg tvivler nu stadig på din påstand, selvom jeg ikke kender loven.
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1151: 19 Maj 2015, 22:06 »

Uden at være sikker, mener jeg at spørgsmålet har været oppe at vende her i tråden... Gider bare ikke lige lede efter det lige nu.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1152: 20 Maj 2015, 10:40 »

 § 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Som udgangspunkt når der er opstået en ulykke, og politiet ikke kommer, er det kontakt- og forsikringsoplysnin ger der skal udveksles. Dette er til hjælp, når man skal have udbetalt ens forsikringssum.

Skyldsspørgsmålet er egentlig underordnet, da man er objektiv ansvarlig i forbindelse med færdselsloven. Dette vil sige, at man er erstatningsansvarli g, også selvom man ikke har gjort det forsætligt.
 
« Seneste Redigering: 20 Maj 2015, 10:49 af Marchang » Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1153: 20 Maj 2015, 13:29 »

Marchang har en påstand om at langt under 1% af alle færdselsuheld er forsæteligt, da man ikke ligefrem tænker, idag skal jeg bare ud og smadre ind i en anden bil, men alligevel er der ofte en der får skylden.

Men i princippet er en mundtlig aftale (uden dokumentation), ligeså bindende som en skriftlig aftale med advokat og det hele indeover. I praksis vil du bare ikke kunne bevise det, og derfor bliver du nødt til at få en eller anden form for dokumentation, men tror sgu ikke mange ændrer deres udsagn, og hvis du bare siger sandheden (og det er dem der står som skyldnere i din version), er jeg ved at tro at den næsten altid vil ende med at I begge skal betale forsikringssumme.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1154: 20 Maj 2015, 14:54 »

Det er en af de mere simple spørgsmål, men jeg er egentlig ret nysgerrig omkring det, da jeg til dagligt cykler ret meget.
Hvor tit stopper politiet folk der bruger deres mobil telefoner imens de cykler? Jeg har fået at vide at det kan give en bøde, men er det virkelig noget de faktisk går op i?
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Sider: 1 ... 75 76 [77] 78 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010