home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 486 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 271554 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1110: 11 Jun 2014, 20:23 »

Ret sikker på at sagsomkostninger bliver dækket, det er ihf. hvad jeg har hørt om de retssager jeg har hørt. Men transport omkostninger vil de nok ikke, men han skal vel over i at sige han ikke har råd til transportomkostning erne, så er det vel staten der på en eller anden måde vil få ham derover?

Eller hvis han har nogle kontakter i Viborg der alligevel ikke har noget at tage sig til, vil jo også kunne dukke op for ham Wink
« Seneste Redigering: 11 Jun 2014, 20:25 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1111: 11 Jun 2014, 20:57 »

Jeg ved, at politiet nogle gange lægger ud for vidners transport, men om de også gør det med sigtede/tiltalte ved jeg ikke. Jeg synes ikke at have hørt noget om det.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1112: 12 Jun 2014, 13:00 »

Jeg kan evt. høre på arbejdet i morgen, hvilke muligheder din ven har.
Video3 et blevet afprøvet i de nordsjællandske retskredse, men såvidt jeg har forstået, så dækker det kun grundlovsforhør og fristforlængelser.

Hvad sagde dine broWs til dig, broW?
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1113: 14 Jul 2014, 20:09 »

Hej drenge.

Jeg har en ven, lad os kalde ham Jakob A. Han er kommet ud for noget dumt. Han sad i en bil, hvor nogle af hans venner kastede med æg.

De ramte ingen, men et par piger har meldt det og sagt, at de blev ramt af flasker og sten. Nu sidder A i den situation, at han er blevet meldt til politiet. Han har som sagt ikke kastet noget, men han har jo set sine venner gøre det.

Kan A blive straffet?
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1114: 14 Jul 2014, 23:11 »

Han kan vel blive meldt for inddirekte at medvirke, idet han intet gør for at stoppe dem i at overtræde loven.
Hvis han siger hvad der er sket, og det er bare er et par æg, kunne jeg forestille mig der sker ham mindst. Især hvis hans venner bekræfter han ingen har kastet.

Vino nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men i Thy ville politiet grine over et par æg, flasker er nok noget andet Peace
Men hvis de kan overbevise politiet om det er de par æg, der er tale om, sker der markant mindre.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1115: 15 Jul 2014, 16:54 »

Mener også at man kan blive sigtet for at være passiv i en given situation.
Straffen er self ikke ligeså hård som dem der faktisk har udført "forbrydelsen".
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1116: 15 Jul 2014, 19:25 »

Er I politibetjente?
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1117: 15 Jul 2014, 20:35 »

Vino fedt du spørger en 17 årig knægt, og en præst om de også er politi betjente Grin
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1118: 06 Nov 2014, 04:25 »

Lige et hurtigt spørgsmål til betjenten eller andre der evt. kender svaret:
Mht. selvforsvar der forbliver straffri, hvis det er foretaget i nødværge, hvor meget skal man så ligge i navnet "selvforsvar"?
Det jeg mener er, at hvis jeg kommer gående med min søster, og en mand prøver at stikke mig ned og jeg afværger ved at brække armen på ham, kan det forblive straffrit, da det var nødvendigt for ikke at dø. Men, hvis han forsøger at stikke min søster ned og jeg afværger ham, igen ved fx at brække hans arm, er det så selvforsvar? Eftersom han ikke angreb mig?
Logged

mort6802
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1119: 06 Nov 2014, 07:43 »

Lige et hurtigt spørgsmål til betjenten eller andre der evt. kender svaret:
Mht. selvforsvar der forbliver straffri, hvis det er foretaget i nødværge, hvor meget skal man så ligge i navnet "selvforsvar"?
Det jeg mener er, at hvis jeg kommer gående med min søster, og en mand prøver at stikke mig ned og jeg afværger ved at brække armen på ham, kan det forblive straffrit, da det var nødvendigt for ikke at dø. Men, hvis han forsøger at stikke min søster ned og jeg afværger ham, igen ved fx at brække hans arm, er det så selvforsvar? Eftersom han ikke angreb mig?

Retsplejelovens § 13, stk.1 om nødværge siger, at det skal være nødvendigt for at hindre overhængende angreb (her gælder det både for angreb mod dig, eller som du nævner her, mod din kæreste - eller en tilfældig du ser på gade der er ved at blive overfaldet. Dog er en vigtig faktor i nødværge bestemmelsen, proportionaliteten - fx. hvis en mand angriber dig og stikker dig en lussing og ellers ikke gør yderligere, så må du ikke stange ham en knytnæve lige i synet så han fx brækker næsen. Det er IKKE proportionelt. Derimod i dit nævnte eksempel, hvor en mand angriber din kæreste med en kniv - hvilket er et "livsfarligt angreb" så er der ingen der vil komme efter dig for at fra vriste ham kniven. Skulle han i den forbindelse brække armen ved et uheld (da jeg ikke går ud fra du med vilje vil brække armen på ham, men blot afværge angrebet) så har du anvendt nødværge bestemmelsen korrekt.

Nu nævner du i starten selvforsvar: i den forbindelse skal det som det sidste lige nævnes, at hvis du fx. har sort bælte i en eller anden kampsport eller fx har taget vagt/dørmandskursus (eller er politiuddannet) så vil kravene til din anvendelse af nødværge være skærpet, da man har forudgående uddannelse i at afværge angreb.

håber det var svar på dit spørgsmål. Smiley
Logged

Esbjerg fB - 1924

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1120: 06 Nov 2014, 11:55 »

Citat
Men, hvis han forsøger at stikke min søster ned

Citat
eller som du nævner her, mod din kæreste

Mort det er et sjovt forhold du har til kærester, hvis du mener at søskende som regel er kærester Peace


Men Gungner det du nævner, er selvfølgelig iorden.

Tror dog ikke at du vil blive frikendt hvis du skyder en mand, der står og peger en pistol på hovedet af dig. Selvom der som hovedregel gælder følgende: Du må bruge samme niveau af indgreb, som du bliver givet af overfaldsmanden. (Lidt har jeg da fulgt med i erhvervsret  Cool)
Så hvis han vil slå dig ned, må du ikke slå ham ned med en hammer, men derimod slå ham ned først (selvfølgelig er der skærpelser, for kampsportudøvere, politifolk ol.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

mort6802
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1121: 06 Nov 2014, 12:24 »

Mort det er et sjovt forhold du har til kærester, hvis du mener at søskende som regel er kærester Peace


Men Gungner det du nævner, er selvfølgelig iorden.

Tror dog ikke at du vil blive frikendt hvis du skyder en mand, der står og peger en pistol på hovedet af dig. Selvom der som hovedregel gælder følgende: Du må bruge samme niveau af indgreb, som du bliver givet af overfaldsmanden. (Lidt har jeg da fulgt med i erhvervsret  Cool)
Så hvis han vil slå dig ned, må du ikke slå ham ned med en hammer, men derimod slå ham ned først (selvfølgelig er der skærpelser, for kampsportudøvere, politifolk ol.

Erhvervsret?? Sikker på du har fulgt med hehe.. det er vel strafferet vi har gang i pt? Og dertil skal jeg selvfølgelig lige rette mit eget indlæg, det er jo ikke §13 i retsplejeloven med i straffeloven Smiley

Og jo hvis du klar kan bevise (hvilket jo nok er umuligt) at manden med pistolen vil slå dig ihjel vil du kunne slippe uden straf. Altså du vil højest sandsynligt blive sigtet med grundet omstændighederne så hvis ikke fritaget for straf så som minimum for en væsentlig nedsættelse af straffen!
Logged

Esbjerg fB - 1924

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1122: 06 Nov 2014, 14:18 »

Nu nævner du i starten selvforsvar: i den forbindelse skal det som det sidste lige nævnes, at hvis du fx. har sort bælte i en eller anden kampsport eller fx har taget vagt/dørmandskursus (eller er politiuddannet) så vil kravene til din anvendelse af nødværge være skærpet, da man har forudgående uddannelse i at afværge angreb.

håber det var svar på dit spørgsmål. Smiley

Det har jeg ikke. Har kun orange bælte i Taek-won-do  Hævet Øjenbryn
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1123: 06 Nov 2014, 14:38 »

Orange?
Er det ikke efter gul og før rød?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #1124: 11 Nov 2014, 10:46 »

Det er efter gul og før grøn.
Logged

Sider: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010